70-vuotiaalla äidilläni tulee välillä erittäin kovaa rintakipua ja hengenahdistusta. Ambulanssia on tilattu... Sydän on terve, mutta osteoporoosi on ja kylkiluita on murtuillut. Onko jotain huolestuttavaa ja mikä syynä? Onko jollain kokemusta?
rintarankankakipu
20
9085
Vastaukset
- kokemusta on (mies)
Itselläni oli vuosia ahdistusta rinnassa. Luulin että sydämessä oli vikaa mutta käytyäni ensin kiropratkikolla ahdistus hävisi. Ahdistus johtui rintarangan jäykkyydestä. Se aiheutti ainakin minulle aivan kuin sydämestä ahdistaisi ja syynä tosiaan rintarangan jäykkyys.
Nyt olen kaksi kertaa kuukaudessa käytyäni fysioterapeutilla elämäni kunnossa. Ahdistukset pysyneet tipoteissään kun rintarankaa pidetty näin liikkuvana.
Rintarangan jäykkyyteen minulle on ollut syynä selän kolioosi eli kieroselkäisyys.
Kanntaa siis tutkia johtuuko rinnan ahdistukset mahdollisesti rintarangasta ja sen mahdollisesta liikkumattomuudesta!- ...
olen (vasta) 22-vuotias ja itselläni menee rintaranka ja niskahartiaseutu jumiin n.puolenvuoden välein.
Kävin juuri fysioterapeutilla ja tilasin taas 10 kerran hierontasarjan.
1 kerralla avasivat lukot rintarangasta,ihana tunne kun voi taas hengittää :)
Itselläni oireilee ahdistuksena,pistoina rinnassa,on vaikea hengittää.Rintalastaan sattuu.Lisäksi jumissa olevat niskat ja hartiat aiheuttavat huimausta,pahaa oloa,käsien puutumista,päänsärkyä...
Uskomatonta kuinka paljon oireita voi tämäkin vaiva aiheuttaa...voisi luulla vaikka miksi sairaudeksi. - hoidettu
... kirjoitti:
olen (vasta) 22-vuotias ja itselläni menee rintaranka ja niskahartiaseutu jumiin n.puolenvuoden välein.
Itselläni oireilee ahdistuksena,pistoina rinnassa,on vaikea hengittää.Rintalastaan sattuu.Lisäksi jumissa olevat niskat ja hartiat aiheuttavat huimausta,pahaa oloa,käsien puutumista,päänsärkyä...
Uskomatonta kuinka paljon oireita voi tämäkin vaiva aiheuttaa...voisi luulla vaikka miksi sairaudeksi.Onneksi tuonkin voi parantaa...
- minkäs teet
hoidettu kirjoitti:
Onneksi tuonkin voi parantaa...
Jepjep...
Tämä uusi linja, "hoidetun" ylimielinen vitt..lu (täysin syyttömille keskustelun uusille osallistujille) taitaa kuulua si-nivelen kaikenparantavaan jatkohoitoon, jos palaute ei ole mieluista.
Kuinka ikinä näin ikävä ihminen voi olla missään tekemisissä elävien ihmisten kanssa, ehkäpä vielä jonkinsortin "hoitoalalla".
En käsitä. Eikä tuota varmaan voi parantaa. - Inka
minkäs teet kirjoitti:
Jepjep...
Tämä uusi linja, "hoidetun" ylimielinen vitt..lu (täysin syyttömille keskustelun uusille osallistujille) taitaa kuulua si-nivelen kaikenparantavaan jatkohoitoon, jos palaute ei ole mieluista.
Kuinka ikinä näin ikävä ihminen voi olla missään tekemisissä elävien ihmisten kanssa, ehkäpä vielä jonkinsortin "hoitoalalla".
En käsitä. Eikä tuota varmaan voi parantaa.Osteoporoosia ei voi parantaa. Erään tuttavani äidillä oli niin paha, että kylkiluut napsahtelivat esim kumartuessa poikki. Joten manipulaatiohoitojen suhteen kannattaa varmaan olla varovainen.
Hoidettu hoitelee hissejä, joten se ei tiedä, että ihmisruumis on vähän herkempi. - hoidettu
minkäs teet kirjoitti:
Jepjep...
En käsitä. Eikä tuota varmaan voi parantaa.Siis miten tämä SI-niveleen liittyy?
Ja mit vi****lua on kertoa, että apu on olemassa? - Inka
hoidettu kirjoitti:
Siis miten tämä SI-niveleen liittyy?
Ja mit vi****lua on kertoa, että apu on olemassa?Mitä ihmettä!!!
Mä olen luullut, että si-liitokset on lantiossa, ja nyt sä väität että ne on rintarangassa. Osteoporoottisen iäkkään naisen rintarankakivuista tässä on kysymys.
Onneksi et ole lääkäri, et erota ihmisen yläpäätä alapäästä :( - ohjaisit
hoidettu kirjoitti:
Ja mit vi****lua on kertoa, että apu on olemassa?..tämän osteoporoottisen vanhuksen?
Sullahan ei ole kuin se yksi rusauttelija mielessä.
HALOO! - minkäs teet
hoidettu kirjoitti:
Ja mit vi****lua on kertoa, että apu on olemassa?Vai että kerrot, että apu on olemassa.
Tämäkö sitä kerrontaa on:
"Onneksi tuonkin voi parantaa... "
Tuohan on silkkaa vi*******.
Vastaisit nyt edes siihen, miten se tinnitus parannetaan, kun sitä toistamiseen kysyttiin. Kun faktaa piti panna tiskiin, loppuikin sitten teksti.
Vastaisit ihan omin sanoin ja kertoisit konstit lyhyesti, eikä vain linkkikokoelmaa riviin.
Korvissani soi jo niin vietävästi. - hoidettu
Inka kirjoitti:
Mitä ihmettä!!!
Mä olen luullut, että si-liitokset on lantiossa, ja nyt sä väität että ne on rintarangassa. Osteoporoottisen iäkkään naisen rintarankakivuista tässä on kysymys.
Onneksi et ole lääkäri, et erota ihmisen yläpäätä alapäästä :(Ihme jankuttaja olet kun sijoitat SI-nivelet rintarankaan. Seisotko aina päälläsi?
Kuinkahan monta kertaa se pitää sanoa, että SI-nivelet ei liity tähän aiheeseen... mikä se nyt sit olikaan... - hoidettu
ohjaisit kirjoitti:
..tämän osteoporoottisen vanhuksen?
Sullahan ei ole kuin se yksi rusauttelija mielessä.
HALOO!Tiedän kyllä useammankin kuin vain yhden...
- hoidettu
minkäs teet kirjoitti:
Vai että kerrot, että apu on olemassa.
Tämäkö sitä kerrontaa on:
"Onneksi tuonkin voi parantaa... "
Tuohan on silkkaa vi*******.
Vastaisit nyt edes siihen, miten se tinnitus parannetaan, kun sitä toistamiseen kysyttiin. Kun faktaa piti panna tiskiin, loppuikin sitten teksti.
Vastaisit ihan omin sanoin ja kertoisit konstit lyhyesti, eikä vain linkkikokoelmaa riviin.
Korvissani soi jo niin vietävästi.Kuten jo monessakin paikassa kirjoitin, niin tinnitus johtuu siitä, kun hermo on pinteessä niskassa. Tinnitus poistuu, kun se hermopinne vapautetaan.
http://www.upcspine.com/tech1.htm
Aina ei sitä voi kokonaan parantaa, jos hermoon on ennättänyt tulla jo vauriota. Mutta jos se korjattais heti, niin aina paranis! - Inka
hoidettu kirjoitti:
Kuten jo monessakin paikassa kirjoitin, niin tinnitus johtuu siitä, kun hermo on pinteessä niskassa. Tinnitus poistuu, kun se hermopinne vapautetaan.
Aina ei sitä voi kokonaan parantaa, jos hermoon on ennättänyt tulla jo vauriota. Mutta jos se korjattais heti, niin aina paranis!Tinnitus voi johtu monesta muustakin syystä. Melulle altistuminen on varmaan yleisimpiä. Myös kuulohermokasvain tai aivoperäiset syyt voivat aiheuttaa tinnitusta, samoin tietysti Menieren tauti. Näihin ei manipulaatiohoidot suta.
- hoidettu
minkäs teet kirjoitti:
Jepjep...
En käsitä. Eikä tuota varmaan voi parantaa.vastasin siis tähän:
"olen (vasta) 22-vuotias ja itselläni menee rintaranka ja niskahartiaseutu jumiin n.puolenvuoden välein. "
Ja voi parantaa! - hoidettu
Inka kirjoitti:
Tinnitus voi johtu monesta muustakin syystä. Melulle altistuminen on varmaan yleisimpiä. Myös kuulohermokasvain tai aivoperäiset syyt voivat aiheuttaa tinnitusta, samoin tietysti Menieren tauti. Näihin ei manipulaatiohoidot suta.
Uskoisin, että kyllä auttaa... vaan en ole vielä kyllä nähnyt.
http://www.chiroweb.com/archives/21/11/05.html
http://www.doctoryourself.com/ears.html - jumpasta
... kirjoitti:
Uskomatonta kuinka paljon oireita voi tämäkin vaiva aiheuttaa...voisi luulla vaikka miksi sairaudeksi.Äkkiseltään tuntuisi, että jumiutumista voisi ehkäistä oikealla jumpalla ja kehon huollolla ilman fysioterapeuttiakin.
Saitko siihen mitään neuvoja? - -n22-
jumpasta kirjoitti:
Äkkiseltään tuntuisi, että jumiutumista voisi ehkäistä oikealla jumpalla ja kehon huollolla ilman fysioterapeuttiakin.
Saitko siihen mitään neuvoja?olen yrittänyt kotona jumppailla,sain fysioterapeutilta jumppa-ja venyttelyohjeitakin puolivuotta sitten.
Jonkun aikaa niitä jaksaa tehdä kunnes ne unohtuvat ja sitten ne taas muistaa kun paikat ovat jumissa.
Nyt täytyy yrittää tsempata :)
Kuntosalilla käynti säännöllisesti ja oikeat liikeharjoitukset auttaisivat tähän varmasti,mutta sinne ei minua helposti saakaan...
- Inka
Hoidetun sietäisi katsoa peiliin, ja miettiä miksi keskustelu aina menee jonnekin sivuraiteille, kun hän tulee mukaan. Keskustelijan tyypistä riippuen seuraa mielipahaa, kiukkua, kiroilua, huvittuneisuutta, hyökkäävyyttä, vain harvoin asiallista keskustelua itse kysymyksestä.
- hoidettu
Tässäkin keskustelussa vastasin siis vain tuon 22-vuotiaan viestiin, en alkuperäiselle... ja sit jotenkin vedit sen ostoporoosin sille 22-vuotiaalle??
- Inka
hoidettu kirjoitti:
Tässäkin keskustelussa vastasin siis vain tuon 22-vuotiaan viestiin, en alkuperäiselle... ja sit jotenkin vedit sen ostoporoosin sille 22-vuotiaalle??
Sitähän mä just sanoin, että keskustelu menee sivuraiteille. Mitä alkuperäistä kysyjää hyödyttää, jos sä heität jotakin ylimalkaista parikymppiselle?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383662Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal273219- 652855
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak822677- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no801680- 281507
- 151485
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474- 281468