Kukaan ei kuule minua?

Sarias

En ole koskaan osannut rukoilla, mutta olen uskonut siihen että jumala on.. jotenkin, jossain. Nyt kuitenkin olen joutunut elämäntilanteeseen, jossa tuntuu, että minulta otetaan pois kaikki mitä tarvitsen. Yksi kerrallaan, ja päivä päivältä saan todeta, että voiko enää pahemmaksi mennä..

Ensin jouduin luopumaan rakkaimmastani, miehestä, jota vain ja ainoastaan osasin rakastaa täydestä sydämestäni. Hän oli maailmani. Samoihin aikoihin äitini sairastui vakavasti, ja tunsin että jo se on liikaa. Väsyin, itkin ja masennuin, mutta yritin olla vahva. Yritin olla vahva vielä sittenkin kun äiti kuoli hankalan sairastamisen jälkeen, aivan liian aikaisin.

Kysyin kokoajan miksi, miksi, mutta en tiedä sainko koskaan vastausta. Tunsin itseni heikoksi ja rikkinäiseksi, ja yritin porskuttaa, mutta nyt minulta meni työpaikkakin. En jaksanut kai olla yli-ihminen enää. Minun piti valmistua koulustakin nyt keväällä, mutta asiat menevät raiteiltaan vaikka minä teen kaikkeni, että niin ei kävisi. Minusta riippumattomat seikat saavat asiat päälaelleen.

Minä en jaksa enää. Enkö osaa rukoilla niin että tuskani huomattaisiin? Olenko tehnyt jotain niin pahaa että olen tämän ansainnut?

Miksi kaikki tuntuu niin kohtuuttomalta? Minulla ei kohta ole enää mitään, eikä ketään. Ei minua enää jaksa kukaan kuunnellakaan, koska kuulumiseni ovat jostain syystä aina ikäviä, halusin tai en.

Enkö enää voi pitää elämän lankojani lainkaan käsissäni? Tuntuu etten mitään voi, kun kaikki viedään tein mitä tahansa..

9

498

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varmistetaan ensin että olet uskossa tai voit sen nyt tunnustaa siellä koneen vieressä, koska uskosi tunnustus ei ollut aivan tarkka tai riittävä. Pelkästään tieto siitä että Jumala on olemassa ei riitä pelastumiseen. Mutta Jeesuksen kautta on pääseminen Jumalan valtakuntaan, syntien anteeksisaaminen ja sairauksistakin paraneminen.

Aloitetaan pelastuksesta, joka on kaikkein tärkeintä.

1. Sano omalla suulla "Jeesus, anna kaikki syntini anteeksi"

ja sinä sait ne anteeksi. Jeesus kuuli sinua. Sinuun tuli Pyhän Hengen sinetti.

2. Nyt sano omalla suulla "Jeesus on HERRA!"

Vain Pyhässä Hengessä, eli uskova voi sen sanoa.
      Eli kun pidät tämän tunnustuksen, sinulla on paikka taivaassa. koti valmistettina siellä. Mutta ei sinne kesken kaiken lähdetä, vaan Jeesus autaaa sinua.

Koen että tarvitsisit toisten uskovien tukea ja apua. Jos paikkakunnallasi on esim Cityseurakunta, tai jokin muu uusi seurakunta, tai rukouspiiri, ota sinne yhteyttä. Sitten on olemassa Kansanlähetys, ja Luterilainen kirkko jossa on vaihtelevan laatuista palvelua hengellisesti, koska kaikki papit eivät edes ole itse uskossa. Sitten on Helluntai ja Vapaaseurakunta, jotka hekin voivat auttaa. Mutta älä anna sitoa itseäsi mekaanisesti penkinpainamisorjuuteen. Olisi hyvä pyrkiä saamaan armolajoja, joiden kautta saa Jumalan viisautta myös oman elämän hoitamiseen. Niitä saa rukouspalveluissa, tai rukouspiireissä. Joskus voi joutua odottamaan, tai rukoilemaan monta kertaa. Mutta sitten eräällä kerralla yllättäen Pyhä Henki antaa sinulle jonkun armolahjan 1 Kor 12 luettelosta. Eikä se tarvitse siihen yhteen rajoittua. Eli siis uskovien yhteydessä olisi hyvä, että se saisi aikaan hedelmää sinussa, kuten esimerkiksi että saat armolahjoja.

Eli uskovien yhteys auttaisi sinua nyt.

Rukoilemme vaimoni kanssa nyt sinun puolestasi.
      Ota vastaan pelastus ohjeiden mukanaan, jotka täss alussa. Rukoilemme sinulle Jumalan rauhan, helpotuksen, että saat Pyhän Hengen (ensin sinun täytyy haluta tulla itse uskoon, Pyhä Henki on "Herrasmies" ja Jumala, joka ei tee mitään väkivaltaa sinulle tai kenellekään).

Armolahjat ovat selitety sivulla:

http://members.surfeu.fi/antero58/armolahjat.htm

• En varmaankaan osaa sanoa oikeita sanoja sinulle, koska en ole sinun tilanteessasi. Kirjoituksesi kuitenkin kosketti, ja haluan edes jollain tavalla yrittää rohkaista...

Raamatun Jumala todellakin on olemassa. Hän rakastaa sinua valtavasti, ja kuulee pienimmänkin huokauksen. Hän tahtoo vain parasta meille, vaikkemme sitä aina huomaakaan... Joskus itsellänikin tuntuu, että Jumala on ihan kohtuuton "rankaisuissaan". Olen kuitenkin huomannut, että jokaisesta vaikeasta tilanteesta selvittyäni olen ollut vahvempi sekä ihmisenä että uskovana. Hän sanoo sanassaan, että Hän kurittaa heitä, joita rakastaa. Hän on taivaallinen Isämme, joka rakkaudessaan ohjaa meitä oikeaan Elämään, oikealle tielle, joka vie Isän luokse.

Ehkä Jumala ottaa sinulta asioita pois, jotta huomaisit, että ainoa mitä tarvitset on Jumala. Ilman Häntä meillä ei ole mitään. Olemme eläviä kuolleita, omien unelmiemme vankeja. Hän kuitenkin haluaa antaa meille Elämän, yltäkylläisen elämän. Hän lupaa sanassaan, että ne jotka etsivät Jumalaa, saavat kaiken muunkin siinä sivussa. Hän odottaa sinua, luovuta kaikki Hänelle. Hän kertoo sinulle, ettet itse jaksa kantaa taakkaasi, vaan tarvitset taivaallisen Isän apua. Jeesus tuli maailmaan ottamaan tuon taakan pois. Anna elämäsi, murheesi, ahdistuksesi, kärsimyksesi, syntisi ja kaikki mitä olet, Jeesukselle.

Kun olet antanut kaikkesi Jeesukselle, Hän alkaa eheyttämään sinua ja elämääsi. Hän kantaa sinua kun olet väsynyt. Hän kuuntelee sinua kun olet ahdistunut ja murheissasi. Rakkaudessaan Hän ottaa vastaan meidät pienet ja syntiset ihmiset ja saamme vain levätä Hänen jalkojen juuressa. Siinä on hyvä olla - levätä, vahvistua.

Rohkaisen sinua puhumaan suoraan Jumalalle. Kerro Hänelle niin kuin asiat ovat. Et jaksa enää. Pyydä Häntä armahtamaan sinut, ja ottamaan taakkasi pois. Hän haluaa vapauttaa sinut, kysymys on vain sinun tahdostasi. Hän ottaa sinut vastaan niin kuin Raamatun kertomuksen tuhlaajapojan isä. Tuhlaajapoika jätti isänsä ja tuhlasi saamansa omaisuuden. Kun hän viimein nousi sikolätistä kohti kotia, hänen isänsä jo kaukaa juoksi häntä vastaan. Hän halasi häntä ja suuteli häntä, puki puhtaisiin vaatteisiin ja järjesti Juhlat. Tänäänkin tämä Rakastava Isä odottaa sinua kotiin. Oletko valmis luovuttamaan kaiken Hänelle?

Rakas Isä. Siunaa rakasta lastasi Sariasta. Hän on väsynyt ja tarvitsee apuasi. Armahda häntä, ota hänen taakkansa pois. Vapauta hänet kaikista kahleista, ahdistuksesta ja murheesta. Anna hänelle rauha ja ilo sydämeen. Kiitän sinua siitä, että rakkaudessasi lähetit ainoan Poikasi, Jeesuksen kuolemaan ristillä meidän syntiemme tähden. Me käänsimme selkämme, mutta sinä armahdit. Kiitos, että olemme saaneet tulla rakastavan Isän syliin. Kiitos, että haluat meille vain parasta. Kuule heikko rukouksemme, Jeesuksen nimessä, Aamen.

Toivotan runsasta Jumalan siunausta sinun elämääsi.

1. Johanneksen kirje, 4 luku, jakeet 15 ja 16:

"Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa. Ja me olemme oppineet tuntemaan ja me uskomme sen rakkauden, mikä Jumalalla on meihin. Jumala on rakkaus, ja joka pysyy rakkaudessa, se pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä."

• pitääkö

olla aina noissa rukoustilaisuuksissa, jotta voisi armolahjoja saada? Mielesteäni kotonani rukoillessa voi ihan yhtä lailla. Ei Jumala katso aikaa tai paikkaa. Mutta myönnän, etten tiedä murto-osaa näistä asioista, mitä sinä. Voisitko valaista? Kiitos paljon! Siunausta.

• pitääkö kirjoitti:

olla aina noissa rukoustilaisuuksissa, jotta voisi armolahjoja saada? Mielesteäni kotonani rukoillessa voi ihan yhtä lailla. Ei Jumala katso aikaa tai paikkaa. Mutta myönnän, etten tiedä murto-osaa näistä asioista, mitä sinä. Voisitko valaista? Kiitos paljon! Siunausta.

väärään osotteeseen :)

Itse olen sitä mieltä, että Pyhä Henki jakaa armolahjoja silloin kuin haluaa, missä ikinä haluaa. Kuten sanoit, Hän ei katso aikaa eikä paikkaa.

On kuitenkin Raamatullista, että kätten päällepanemisen kautta on yleistä saada armolahjoja. Itse sain kielilläpuhumisen armolahjan tätä kautta.

Mielestäni kotona yksin voi olla yhtä lähellä Jumalaa ja kokea Hänen läsnäoloaan kuin näissä rukoustilaisuuksissa. On paljon tärkeämpää huolehtia yksityisestä Jumalan palvomisesta/palveluksesta, kuin siitä, että käy seurakunnan tilaisuuksissa ja miltä kaikki ulkoa päin näyttää.

Jumalan siunausta sinulle :)

• pitääkö kirjoitti:

On hyvä opetella täyttymään Pyhällä Hengellä omalla sohvalla. Ottaa hiljainen hetki ja pyytää Pyhää Henkeä tulemaan!

17.Pietari ja Johannes panivat kätensä heidän päälleen, ja he saivat Pyhän Hengen.
        [Jumalan Kansan Raamattu: Ap. t. 8:17]

Eli henkilö, jolla on armolahjoja tai joka on sanan julistaja hänen kosketuksensa auttaa, koska voitelu siirtyy kosketuksesta!

Uskovien yhteys on yleensäkin hyödyllistä. Ytäkkiä voisi jakaa kolmeen ryhmään:

1. Pyhän hengen sinetti on jokaisessa uskovassa

2. Armolahjoja on noin 30 UT:ssa ja saatavissa
        meille, niin kuin Pyhä Henki jakaa. Voit myös itse pyrkiä osalliseksi parhaimmista armolahjoista. Tie siihen on rakkaus toisia uskovia kohtaan.

3. Sanan julistajan virat, joita ovat apostoli, profeetta, evankelista, paimen ja opettaja.

Kannattaa siis pyrkiä saamaan armolahjoja, koska niiden kautta saa Jumalallista viisautta ja ratkaisuja omaan elämään ja toisten elämään.
        Armolahjojen kautta voi myös saada kutsun sanan julistajaksi, jota seuraa koulutus Jumalan koulussa tai raamattukoulussa ja sitten PYhän Hengen antamana aikana palveluvoitelu, jossa sairaat paranevat, ja Jumalan ihmeet ja merkit seuraavat sanan julistusta!

Jumala siis haluaa saada yhteyden siten että uskova voivat kuulla häntä. Ihminen voi valmistaa itseäänh otolliseksi lukemalla Raamatun Uuden Testamentin sanaa ja noudattamalla sitä! Kun Jumala näkee, että tuo ja tuo ihminen pyrkii olemaan luotettava, hän jakaa lahjojaan.

Vaikka lahjat ovatkin armosta, ne voidaan virittää palaviksi lukemalla RAamatun Uuden testamentin sanaa. SE että lähes päivittäin lukee sanaa virittää ihmisen hengen Pyhän Hengen aaltopituudelle. Ikään kuin radiossa on oikea kanava päällä, vastaanottaa sitä mitä Pyhä Henki antaa.

Olisi siis hyvä ettei kukaan jäisi penki painajaksi seurakuntiin, vaan pyrkisi itse saamaan armolahjoja, jos ei systeemi varusta niillä. Ei siis kannata jäädä mekaanisien systeemien orjaksi ,vaan Jeesus on elävä HERRA, joka puhuu ja antaa tehtäviä Pyhän Hengen kautta. Kuten sairaiden parantaminen, evankeliumin julistaminen jne.

Yleensäkin Jumalan valtakunnan työtä voidaan tehdä VAIN PYHÄN HENGEN OHJAUKSESSA. Täytyy tietää mikä sana ja missä paikassa julistetaan ja koska, tai täytyy tietää kenelle se ja se profetia on esimerkiksi. Ilman Jeesusta emme voi mitään tehdä ja koska Jeesus on taivaassa, siksi Pyhän Hengen armolahjat ovat niin tärkeitä!

Pyhä Henki on Jumala, Jumalan persoona, joka on kiinnostunut ihmisestä antaakseen lahjojaan ja toimiakseen ihmisen kautta. Jumala tarvitsee yhteistyökumppaneita. Evankeliumin julistusta hän ei antanut enkeleille, vaan ihmisille.

Eli vielä kerran vastausta sinulle.
        Kotona voit hyvin lukea raamattua omassa hiljaisuudessasi! Voit mennä rukouskammioosi ja rukoilla Herraa. Anova saa ja etsivä löytää myös armolahjoja. Pyhä Henki jakaa niin kuin katsoo tarpeelliseksi mutta, raamattu sanoo myös ettei hän anna kiveä, kun pyydät Pyhää Henkeä!

TÄSSÄ ON SIIS SANA SINULLE!
        ---------------------------
        7. Anokaa, niin teille annetaan, etsikää, niin te löydätte, kolkuttakaa, niin teille avataan.

8.Sillä jokainen anova saa, etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.

9.Kuka teistä on ihminen, joka antaa pojalleen kiven, kun tämä pyytää häneltä leipää,

10.tai hänen pyytäessään kalaa antaa hänelle käärmeen?

11.Jos siis te pahat osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin teidän taivaallinen Isänne antaa hyvää niille, jotka sitä häneltä anovat!
        [Jumalan Kansan Raamattu: Matt. 7:7-11]

• guru

Valitettavasti et ole ainoa joka tuntee noin.Mutta eipä hätää.Kun muistamme,että olemme ainutlaatuisia jokainen yksilö jonka herramme on luonut.myös sinulle,joskin sinulla tuntuu pahalta nyt mutta kun aika etenee niin huomaat miten monimuotoinen ja rikas elämä voi olla.Kaikkea hyvää sinulle sinne jonnekkin..ja ystävän päivää..

• .
      ...niin onnittelen lämpimästi sinua siksi, että Jumala on todellakin päättänyt kääntää sinun sydämesi pois kaikesta tämän katoavan maailman turhuudesta taivaallisiin voidakseen pelastaa sinut joutumasta kadotukseen !

En väitä sinun olleen niin suuresti syntinen, että olisit ansainnut kaiken tuon sinua kohdanneen surun ja kärsimyksen.

Olet silti, kuten kaikki muutkin ihmiset, syntinen ja sellaisenasi et ole taivaskelpoinen, ellet anna Jeshua Messiaan pelastaa sinua yksin armosta uskon kautta Häneen.

Valitettavasti useimpien ihmisen kohdalla vain on niin, etteivät he käänny koko sydämestään Luojansa ja Lunastajansa Jeshua Messiaan puoleen silloin kun heillä menee asiat hyvin.

Ellei Jumala todella rakastaisi kaikkia ihmisiä, niin ei hän välittäisi meistä itse kustakin niin paljoa, että suurella vaivalla johdattaisi meidät sellaisiin lähes kestämättömiin elämänkohtaloihin, joissa ei ole mitään muuta ulospääsytietä kuin vain yksi:

TIE ON AINA AUKI YLÖSPÄIN !

Siis vilpitön rukous Jumalan puoleen, Raamatun lukemista ja pohdiskelua. Aloita Johanneksen Evankeliumista lukien luku päivässä ja mietiskellen luettuasi koko päivän.

Jumalan Poika Jeshua Messias on sinun ainoa todellinen auttajasi ja turvasi, joka rukoilee sinun puolestasi Isä Jumalan luona kirkkaudessa ja puolustaa sinua avuksesi lupaamansa Pyhän Hengen kautta, jos otat tuon verrattoman toisen Puolustajan, Pyhän Hengen, uskossa vastaan sydämeesi.

Aviomiehesi ja äitisi poismeno ei ollut sinun syytäsi. Heidän elinaikansa oli säädetty tietyn pituiseksi ja se saavutti määrämittansa. Näin käy meidän kaikkien kohdalla aikanaan. Me uskovat siirtyisimme mielellämme jo ennen tuota säädettyä lähdön päivää ajasta ikuisuuteen, koska tiedämme saavamme elää ikuisesti rakkaan Vapahtajamme Jeshua Messiaan luona niin ihanassa paikassa, jota ei edes mielikuvituksemme kykene käsittämään !

Rukoilen puolestasi, että saat pitävän otteen Iankaikkisesta elämästä Uskon kautta Jeshua Messiaaseen. Johannes kirjoittaa (1.Joh.5:10-15)

"10. Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.

11. Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.

12. Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.

13. Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, TIETÄÄKSENNE, että teillä on iankaikkinen elämä.

14. Ja tämä on se uskallus, joka meillä on häneen, että jos me jotakin anomme hänen tahtonsa mukaan, niin hän kuulee meitä.

15. Ja jos me tiedämme hänen kuulevan meitä, mitä ikinä anommekin, niin tiedämme, että meillä myös on kaikki se, mitä olemme häneltä anoneet."

- - -

Nuo Jumalan Pojan alkuperäisnimet ovat: Yeshua HaMashiach (suomalaisittain: Jeshua Messias). Nämä hebrealaiset nimet (ei Maria, vaan) Miryam antoi enkeli Gabriel'in käskystä neitseenä synnyttämälleen Pojalle, joka sikisi Pyhästä Hengestä.

VARO LUKUISIA HARHAOPPEJA ! Kaikki opit, jotka eivät kaikessa pyri pitäytymään Raamatun opetuksiin, ovat eksytystä ja monet kristillisyyden nimellä kulkevat, mutta Raamatun yliluonnollisuuden kieltävät opit ovat suoraan syvyydestä !
      - - -

Lopuksi vielä mainintaasi, ettet ole koskaan osannut rukoilla:

Nyt on korkea aika opetella rukoilemaan sekä itsesi että muiden läheistesi puolesta ! Rukous on rehellistä dialogia eli keskustelua ihmisen ja Vapahtajamme Jeshua Messiaan välityksellä Isä Jumalan välillä. Ei ainoastaan anomista ja itsesäälittelyä, vaan syvällistä keskustelua, mielipiteitten vaihtoa ja oman arvomaailman läpikotaista uudelleenarviointia.

Muista rukoillessasi, että rukoilet Iankaikkista Jumalaa, joka tuntee sinut läpikotaisin ja silti rakastaa sinua sellaisena kuin juuri nyt olet !

Shabbat shalom ja siunausta Jeshuassa !
      .

• tunnistan ne

Minäkin kuulen Sinua, Ystäväiseni. Olen surullinen menetyksistäsi ja toivon Sinulle voimaa ja terveyttä. Ja ennenkaikkea Uskoa paremmasta.
      Jokainen pystyy kantamaan sen kuorman, jonka Herramme antaa, Se on kuitenkin joskus aivan liian raskaan tuntuinen. Ymmärrän Sinua, Ystäväiseni!
      Silloin kun on hätä ja tuska, otetaan avuksi ystävät ja lepo. Lepo ja liikkuminen luonnossa. Voimien keruu.
      Parasta on kuitenkin Rukous. Siten kuin me puhumme läheisillemme. Uskon Rukoukseen ja saan vastauksia, apua ja lohdutusta. Minä olen kokenut niin paljon ja saanut avun, joskus viime hetkellä.
      Rukoile ja yritä kestää. Et ole yksin. Luojasi näkee ja kuulee tuskasi. Ole vahva. Olethan vielä nuorikin. Paha maailmanmeno sekoittaa asioita. Hakeudu hyvien ihmisten ja harrastusten pariin ja saat voimaa, terapiaa, tukea ja elämänohjeita.
      Rukoilen Sinun ja muidenkin ahdingossa olevien puolesta nyt ja mahdollisimman usein muinakin päivinä, iltoina, öinä.
      Rukous on antanut minulle rauhallisen unen.
      Jos uni joskus unohtuukin, herään useimmiten painajaisiin tms. Valvon hetken, Rukoilen ja taas rauhaisa uni jatkuu. Lue raamattua. Ajalla ja rauhassa. Se on viisaiden Kirja, jännityskirja, historian kirja ja Elämänkirja. Olet etuoikeutettu, koska saat sen käsiisi. Rakkaudella H-o.

• Anna ajan kulua

Ajan kuluminen korjaa kyllä asiat, vaikka se tällä hetkellä ei siltä tunnukaan. Elämä on joskus kohtuutonta, mutta siitä on turha Jumalaa syyttää, koska häntä ei ole olemassa.

Kuntasi varmastikin tarjoaa monia palveluita. Itse olen joskus käynyt kunnan järjestämässä terapiassa, kun vaikeita asioita on kasaantunut pienelle ajalle. Siitä oli jopa hieman apua.

Tunnistinkin itseni noista jutuistasi -- samankaltaiset vastoinkäymiset ovat kohdaanneet minua.

Voimia! Ne Jeesukset ja Jumalat kannattaa unohtaa, niin elämä maistuu paremmalta. Ainoa, joka asioihisi voi vaikuttaa, olet sinä itse.

...kohtahan on kevätkin...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      32
      11566
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      61
      4151
    3. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      139
      3410
    4. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      227
      2715
    5. Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?

Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin
      Maailman menoa
      130
      2432
    6. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      206
      1909
    7. Sofia Virralle täydet 12 pistettä!

Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.
      Maailman menoa
      349
      1286
    8. Kuvaile kaivattusi

ulkonäkö. Asiattomatkin kommentit saa laittaa. -🏚️
      Ikävä
      71
      1115
    9. Sanna Marin vetänyt leukoja 11 kertaa

Tästähän oli joskus polemiikkia, kun muistaakseni lupasi kymmenen tai jotain vedellä. No nyt niin on, ainakin omien san
      Maailman menoa
      2
      1038
    10. Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?

Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta
      Kuhmo
      20
      977
    Aihe