Mitä tapahtuu jos...

jarrulevy menee rikki?

Tiedän että autoni jarrulevyt edessä on huonossa kunnossa. Olen kuitenkin luopumassa autostani puolenvuoden kuluttua niin en haluasi investoida uusii levyihin. Mitä nyt siis tapahtuu jos levy menisi rikki? Jäänkö täysin ilman jarruja vai?

9

3366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on jos

      ajokelvottoman kuuloisella autollasi tapat jonkun suojatietä ylittävän koululaisen , häpeä ja mars remonttipajalle HETI

      • jarrulevy menee rikki?

        onhan auto katsastettu ja kaikki! Karjaamomies vain sanoi että levyt ovat huonossa kunnossa kun se oli vaihtamassa pakoputkea. Tälläinen mies haluaa tietenkin lisäätyötä ja löytää aina vikoja autossa. Tottakai en halua ottaa riskejä mutta en voi vaihtaa ihan kaikkea. Tottakai uudet renkaatkin ovat turvallisempia kuin vanhat. Silti kaikki autoilijat eivät voi vaihtaa renkaita kuukausittain...


    • meni

      Mulla meni kerran levy niin ohueksi, ettää se lähti irti jarrutuksessa. Jarrutun ensin normaalisti ja jarrut alkoivat ravistaa pahasti. No polkaisin kunnolla jarrua ja jarru poljin iski takaisin todella lujaa (tuntui että jalkapohja murtui) ja samalla kuului metallinen kilahdun auton alta. Tämän jälkeen koitin jarruja, niin jarrut tuntuivat ihan hyviltä ja mitään ravistusta ei enää tuntunut. No sitten tsekkasin jarrut, niin oikean puoleisesta levystä oli jäljellä vain keskiosa ja jarrupalat olivat vastakkain --> jarrulevystä puuttui kokonaan siis se osa, johon palat ottavat kiinni. Onneksi paloissa oli pintaa sen verran, että jarrusatulan männät eivät pullahtaneet pihalle.

      Ja kyse oli siis 70 Datsunista ja se ei tapahtunut tieliikenteessä.

      Mutta yleensä levy alkaa ravistaa todella paljon ennen lopullista hajoamista. Mutta itse en tieliikenteessä uskaltaisi pelleillä 30 euron jarrulevyn takia. On v-mäinen homma, jos se kovasta vauhdista aloitettu jarrutus epäonnistuu, koska jarrulevy menee kieroksi....

      • ^^^^^^^^^^

        Ja sitten sää heräsit ja päästit kissan ulos.
        Älä nyt hyvä ihminen viitsi, joku vähäjärkinen voi vielä ottaa todesta ton sun unes.

        70-luvulla datsunissa ja muissa kiinalaisissa oli rumpujarrut.


      • ^^^^^^^^^^ kirjoitti:

        Ja sitten sää heräsit ja päästit kissan ulos.
        Älä nyt hyvä ihminen viitsi, joku vähäjärkinen voi vielä ottaa todesta ton sun unes.

        70-luvulla datsunissa ja muissa kiinalaisissa oli rumpujarrut.

        monessa tehokkaammassa sen ajan autossa oli edessä levyt. valmistusmaahan katsomatta.


      • ollut
        ^^^^^^^^^^ kirjoitti:

        Ja sitten sää heräsit ja päästit kissan ulos.
        Älä nyt hyvä ihminen viitsi, joku vähäjärkinen voi vielä ottaa todesta ton sun unes.

        70-luvulla datsunissa ja muissa kiinalaisissa oli rumpujarrut.

        Älä nyt ala jankuttamaan bullshittia. Lähes kaikissahan oli edessä levyjarrut.

        Kerro missä ei ollut edessä levyjarruja?


      • mustang
        ollut kirjoitti:

        Älä nyt ala jankuttamaan bullshittia. Lähes kaikissahan oli edessä levyjarrut.

        Kerro missä ei ollut edessä levyjarruja?

        ,m,


      • mustang kirjoitti:

        ,m,

        sekä monta muuta


      • esimerkiksi?
        jannetin82 kirjoitti:

        sekä monta muuta

        Kuten esimerkiksi?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1094
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      619
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      567
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      95
      552
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      49
      510
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe