Raamattu ja seksi

Raamatun näkemys sukupuolielämästä on hyvin raadollinen. Sukupuolisen kanssakäymisen ainoa Raamatun tuntema muoto lienee suvun jatkamiseksi harjoitettu tai seksiakti väkivaltaan ja alistamiseen yhdistettynä.

Puhuuko Raamattu missään kohdin seksistä rakkauteen liittyvänä käsitteenä vai onko Raamatun ainoa näkemys aiheesta pelkästään eläimelliseen siitokseen ja alistamiseen liittyvä?

10

945

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uppi.akko

ajatus.
      Nopeasti kun muistelen, niin en todellakaan muista kuin korkeaveisun, eli laulujen laulun kuvauksista tuota kauniinpaa seksikuvausta.

Tietysti Paavalinkin esikuvista voisi päätellä millaista on parhaimmillaan miehen ja naisen seksisuhde.

Aabrahamin ja Saaran suhde oli minusta kaunista, mutta varsinaisia seksikuvauksia ei se kertomus sisällä.

• Raamatusta

käännös -38 Korkea Veisu, tai käännös -92 Laulujen Laulu.

• veliRiepu

Raamattu ei varsinaisesti ole seksiopas, sen nykyaikaisessa merkityksessä, mutta antaa kyllä erinomaisen ohjauksen ja terveet suuntaviitat suhtautumisessa aviopuolisoon.
      En voi Raamattua lukevana nähdä sieltä löytyväksi senkaltaista kehoitusta tai opetusta aviopuolisoon nähden kuin seksuaalinen alistaminen tai eläimellinen siitosakti. Toki Raamattu realistisena kirjana kuvaa tällä elämänalueella tapahtuneet rikkomukset ja hairahdukset avoimesti, silti ihannoimatta ja asettamatta niitä esikuviksi.
      Käsitän Sanan mukaiseksi kaikessa kanssakäymisessä kunnioituksen ja rakastamisen. Jos nämä käsitteet kirkastuvat ja konkretisoituvat arjessa aviopuolisoa kohtaan, se tarkoittaa sitä, että otan puolisoni toiveet ja tarpeet huomioon myös seksuaalisessa kanssakäymisessä. En voi ajatella, että rakkautta ja kunnioitusta ei olisi tarkoitettu koskevaksi myös avioelämään. Ne eivät ole vain jotain ilmassa leijuvia hienoja abstrakteja ja idealistisia utukeijukaisia, vaan ehdottoman kouriintuntuvia jokapäiväisiä tosiasioita, arkea koskettavia siunauksia oikein sovellettuina.
      Eräs raamatun kohta sitoo oikean suhtautumisen aviopuolisoon uskonelämän toimivuuteen eli rukousten kuulluksi tulemiseen. 1. Piet. 3:7 :
      "Samoin te, miehet, eläkää taidollisesti kukin vaimonne kanssa, niinkuin heikomman astian kanssa, ja osoittakaa heille kunnioitusta, koska he ovat elämän armon perillisiä niinkuin tekin; etteivät teidän rukouksenne estyisi".

• RitariOlevainen

antaa luvan seksiin,jopa kieltää olemasta pitkiä aikoja erossa,hillittömyyden tähen.

""1. Mutta mitä siihen tulee, mistä kirjoititte, niin hyvä on miehelle olla naiseen ryhtymättä;
      2. mutta haureuden syntien välttämiseksi olkoon kullakin miehellä oma vaimonsa, ja kullakin naisella aviomiehensä.
      3. Täyttäköön mies velvollisuutensa vaimoansa kohtaan, ja samoin vaimo miestänsä kohtaan.
      4. Vaimon ruumis ei ole hänen omassa, vaan hänen miehensä vallassa; samoin ei miehenkään ruumis ole hänen omassa, vaan vaimon vallassa.
      5. Älkää vetäytykö pois toisistanne, paitsi ehkä keskinäisestä sopimuksesta joksikin ajaksi, niin että olisitte vapaat rukoukseen ja sitten taas tulisitte yhteen, ettei saatana teitä kiusaisi teidän hillittömyytenne tähden. ""

• muuten sanoo

Benny Hillin katsomisesta? Että onko se oikein kun ritari sitä kotonaan töllää...

• hellarin tytär

löydät vastauksia kysymyksiin.netistä löydät hakusana-kartanolaisuus-

se koskee läheltä elämääni.äitini isä kun sattui oleen kartanolainen sekä äitini sisko.joten olen sekoitus kaikenlaista:)))

palataan!moi!t.hellis-kartsis

• Löysin Satakunnan Kansan julkaiseman artikkelin kartanolaisuudesta. Muistelin joskus aiemminkin törmäänneeni aiheeseen jossain yhteydessä.

Uskontoihin, etenkin lahkoihin, liittyy usein ihmisluonnon ns. pimeitä puolia. Mitä ihmisen tarpeita kaikenlaiset salatut hirveydet ja julmuudet sitten palvelevat, on ainakin minulle käsittämätöntä. Kuten olen kirjoituksissani kertonutkin, koen erittäin vastenmielisinä kaikenlaiset Jumalalle uhraamiseen liittyvä asiat. Vaikka ne nykyään usein ovatkin lähinnä vertauskuvallista symbolikkaa, tuo uhriverestä, veren suojasta, veren vuodatuksesta ja vastaavasta mainitseminen mieleeni vuosituhansia vanhat julmat uhririitit. Itse asiassa minua pelottaa tieto, että nykyäänkin vielä käytetään niihin liittyviä termejä. Tälläkään palstalla niihin törmääminen ei ole ollenkaan harvinaista.

Olet lapsesta lähtien joutunut kohtaamaan ahdistavia asioita, tuokin kartanolaisuus on varmasti yksi niistä. Ei sellaisia muistoja voi unohtamaa. Kun pystyt niitä nyt kuitenkin käsittelemään ja prosessoimaan mielessäsi, vähenee niiden ahdistavuus eivätkä ne ole enää päällimmäisenä mielessäsi. Asioiden muistaminen on eria asia kuin se, että joutuu elämään muistikuviensa ahdistamana.

Mukavaa perjantai-iltaa sinulle toivotan! =)

Jos jotakuta aihe kiinnostaa, tässä linkki kartanolaisuutta käsittelevään Satakunnan Kansan artikkeliin:

http://www.satakunnankansa.fi/teema/kartanolaisuus/2601108.shtml

• tode'

kommenttisi ymmärrettävä niin, että kartanolais-isoisä yhdistettynä helluntailais-vanhempiisi on jotenkin vaikuttanut seksielämääsi?

• hellarin tytär
        tode' kirjoitti:

kommenttisi ymmärrettävä niin, että kartanolais-isoisä yhdistettynä helluntailais-vanhempiisi on jotenkin vaikuttanut seksielämääsi?

K Y L L Ä

• hellarin tytär
        Työmies2 kirjoitti:

Löysin Satakunnan Kansan julkaiseman artikkelin kartanolaisuudesta. Muistelin joskus aiemminkin törmäänneeni aiheeseen jossain yhteydessä.

Uskontoihin, etenkin lahkoihin, liittyy usein ihmisluonnon ns. pimeitä puolia. Mitä ihmisen tarpeita kaikenlaiset salatut hirveydet ja julmuudet sitten palvelevat, on ainakin minulle käsittämätöntä. Kuten olen kirjoituksissani kertonutkin, koen erittäin vastenmielisinä kaikenlaiset Jumalalle uhraamiseen liittyvä asiat. Vaikka ne nykyään usein ovatkin lähinnä vertauskuvallista symbolikkaa, tuo uhriverestä, veren suojasta, veren vuodatuksesta ja vastaavasta mainitseminen mieleeni vuosituhansia vanhat julmat uhririitit. Itse asiassa minua pelottaa tieto, että nykyäänkin vielä käytetään niihin liittyviä termejä. Tälläkään palstalla niihin törmääminen ei ole ollenkaan harvinaista.

Olet lapsesta lähtien joutunut kohtaamaan ahdistavia asioita, tuokin kartanolaisuus on varmasti yksi niistä. Ei sellaisia muistoja voi unohtamaa. Kun pystyt niitä nyt kuitenkin käsittelemään ja prosessoimaan mielessäsi, vähenee niiden ahdistavuus eivätkä ne ole enää päällimmäisenä mielessäsi. Asioiden muistaminen on eria asia kuin se, että joutuu elämään muistikuviensa ahdistamana.

Mukavaa perjantai-iltaa sinulle toivotan! =)

Jos jotakuta aihe kiinnostaa, tässä linkki kartanolaisuutta käsittelevään Satakunnan Kansan artikkeliin:

http://www.satakunnankansa.fi/teema/kartanolaisuus/2601108.shtml

..ihan jo odottelinkin sinua "linjoille":)))

kiva ku kävit:)

Olet sitten viisas ku osasit ton ottaa linkiks tänne.itse en moista touhua osaa.

luehan kirja:tiesivätkö he mitä tekivät.
        lue se kaikessa karmeudessaan.en tiedä miksi koin sydämessäni että minun tulee pyytää sinua se lukeen.

en tietenkään vaatia.kyse ei ole siitä.
        vaan voisi herättää keskustelua-laajemminkin.

Uskonto on ainakin sekoittanut minun pääni.tai se uskonnollisuus jota olen hengittänyt...

kiitos että olet olemassa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      72
      4989
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      116
      4699
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      80
      4183
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      101
      4097
    5. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      3
      3288
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      122
      3104
    7. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2838
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      28
      2777
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      40
      2753
    10. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      37
      2752
    Aihe