Kun tutkimuksissa napautellaan polvea ja etsitään heijastetta eli refleksiä, niin miksi se tehdään? Ja mistä sen puuttuminen kertoo?
Itselläni on toisessa polvessa hyvin hyvin heikko, toisessa ei ollenkaan. Eipä lääkäritkään ole sen kummemmin puutetta kommentoinut, ovatpahan vain yksi toisensa jälkeen ihmetelleet aikansa naputeltuaan.
No minä puolestani olen jäänyt ihmettelemään miksi niitä heijasteita kokeillaan, kun puutos ei näytä aiheuttavan olankohautusta isompaa reagointia? Osaako joku ystävällisesti kertoa, netistä en vastausta löytänyt.
Mitään kummempaa vaivaa ei ole, tai en ainakaan tiedä semmosta olevan. Mutta ainahan sitä ei itse hoksaa ;-)
Refleksit eli heijaste
8
1920
Vastaukset
- Sehän
on sitä TUTKIMISTA!
- tutkimista
Onkohan sen tutkimisen johtopäätös sitä plaatua, ettei sitä tutkittavalle itselleen ole viisasta kertoa.
Korvien väliinkö se vika paikallistuukin, vai? - Siitä
tutkimista kirjoitti:
Onkohan sen tutkimisen johtopäätös sitä plaatua, ettei sitä tutkittavalle itselleen ole viisasta kertoa.
Korvien väliinkö se vika paikallistuukin, vai?tutkimisestahan lääkärille maksetaan.
Täytyyhän sitä silloin tutkia! - jos väännät
Siitä kirjoitti:
tutkimisestahan lääkärille maksetaan.
Täytyyhän sitä silloin tutkia!Onko puhujalla asiasta pitkäsanaisempaakin tietoa? Tulkitsen lyhytsanaisen viestisi jotenkin näin:
Huvikseen tutkivat asiaa, jolla ei ole mitään vaikutusta mihinkään. Vain näyttääkseen tärkeiltä?
Polviako on niin kiva muuten vaan vasaralla naputella, kun se jalka niin hauskasti heilahtaa.
Paitsi että tässä tapauksessa hauskuus jää aina väliin.
Menikö oikein? Ei siis mitään merkitystä koko jutulla?
Jos minua näin jekutetaan, seuraavalla naputuksella jo jalka heilahtaa, ja se potku onkin tähdätty tarkasti
- Inka
Katsopa vielä hakusanalla jänneheijasteet. Jotakin tietoa löytyy. En rupea edes linkittämään, paras että katsot itse.
- "puuttuu"
Tuolla "jänneheijasteet" hakusanalla tosiaan löytyi. Enkä kyllä sitten surffatessani paljon syvällisemmin viisastunut. Sen verran kuitenkin, että asialle ei kannata uhrata ajatustakaan, jos ei ole tarvis.
Mielenkiintoinen pikku yksityiskohta tuli kyllä vastaan: heijasteiden puuttuminen liittyy usein levottomiin jalkoihin. Se natsasi, mutta ei siitäkään ole kuin parisuhteen vitsailun aiheeksi, ei vaivaksi saakka :-)
Kiitos Inka
- asiallinen_tuntija
Polviheijaste on vain yksi reflekseistä. Niillä voidaan testata todella monipuolisia asioita; esimerkiksi isoaivo-selkäydin-raaja -hermoratojen toimintaa, aivorungon mahdollista vauriota tajuttomalle jne. Esimerkiksi polviheijasta voi vilkastua tietyissä aivovaurioissa, ja heijasteiden avulla voi niitä jopa osittain paikantaa.
- Inka
Ainakin sen verran minullakin voi paikallistaa, että kun oikeassa aivopuoliskossa aivoverisuoniepämuodostuma, vasemman puolen heijasteet niin rajut, että vieraat lääkärit (varsinkin kandit) usein pelästyy.
Vielä en ole onnistunut potkimaan ketään päähän :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3411311- 629202
- 1375455
- 1443754
- 753690
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373609- 403348
- 632723
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak722440Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal162268