Uskonto on....

Vastuunsa kantava

Usko on heikkojen ihmisten pakokeino kantaa vastuunsa omista valinnoista painamalla ne jumalan tai jeesuksen syyksi että näin on tarkoitus tapahtua vaikka jokin takaisku johtuisi omasta kämmäilystä. Tällöinhän ei tarvitse spekuloida omia valintoja ollenkaan ja tunnustaa omia virheitä. Tekee vaan mitä huvittaa eihän se oma vika ole......

13

356

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mie vaan

Kristinuskon usko tulee ihmiselle lahjana Jumalalta. Hän ei katso onko vastaanottaja fyysisesti heikko tai vahva, sairas tai terve, vaan hän kutsuu ja viisas on se joka ottaa kutsun vastaan.

• 111

Et sitten tajunnu ihan mitä tarkoitettiin

• mie vain
        111 kirjoitti:

Et sitten tajunnu ihan mitä tarkoitettiin

sitten voitkin tehdä selväksi mitä tarkemmin ottaen käsitin väärin ja mitä tarkoitit.

• mie vain
        mie vain kirjoitti:

sitten voitkin tehdä selväksi mitä tarkemmin ottaen käsitin väärin ja mitä tarkoitit.

En ollut täysin varma perustelisitko mutta nytpäs olenkin varma. Mikmsi esität väitteen mutta et osaa sitten perustella kun sitä sinulta kysytään? Vieläkin voit vastata.

• Trubaduuri

Uskonto voi olla mitä vaan, samoin kuin uskominenkin, siis periaatteessa ja teoriassa.
      Mutta.
      Sana usko kääntyy/taipuu oikeasti sanaksi luottaa silloin kun tarkoitetaan ihmisen uskonnollista uskoa. Ja tuon luottamisen/luottamuksen kohde on itseä paljon korkeanpi voima, joka Kristuksen sanojen mukaan on taivaallinen Isä, luomakunnan Luoja. Eikä missään kohdin Kristus erittele sitä, että kenen kuuluu luottaa ja kenen ei, vaan sanoi sen olevan kiinne ihmisistä itsestään. Eli se on heidän oma valintansa, eikä sillä siis ole väliä
      , onko ihminen heikko tai vahva, terve tai sairas , nuori tai vanha, nainen tai mies, tyttö tai poika, musta tai valkoinen. Riittää kun vaan uskoo
      , luottaa Luojaansa ja rakastaa Häntä ja hänen luomakuntaansa kaikkinensa. Käytäntö on kuitenkin osoittanut, jotta köyhät ja sairaat mielellään turvautuvat Luojaanssa, toisin kuin rikkaat ja ns. terveet, joilla on "rahaa" parantaa itsensä ja joilla on "rahaa" ravita itsensä paremmin.
      Ja yksi tosiasia kuitenkin on, etteivät "heikot" pakoile vastuutaan, vaan vahvat, jotka ne omat taakkansa ja vastuunsa mieluuusti siirtävät muiden kannettavaksi aina.

• Elohiiri

Kyllähän kaikissa itämaisissa uskonnoissa puhutaan syyn ja seurauksen laista (Karman laki).

Buddhalaisuudessa sanotaan, että Hyvän Lain pyörä liikkuu nopeasti. Se jauhaa yöllä ja päivällä. Arvottomat akanat se erottaa kultaisesta viljasta, jätteet jauhoista. Karman käsi ohjaa pyörää: kierrokset osoittavat Karman sydämen sykähdyksiä.
      Todellinen tieto on jauhot, väärä oppi on leseet. Jos tahdot SYÖDÄ VIISAUDEN leipää, on taikinasi tehtävä Amritan (kuolemattomuus)kirkkaasta vedestä.
      Mutta jos sotket akanoita Maajaan (aineellinen maailma) kasteella, voit hankkia ravintoa vain kuolon mustille kyyhkysille.

Sanoihan Jeesuskin, että jokaisesta sanastakin sinun tulee tili tekemän.

Jokainen meistä on itse vastuussa ajatuksistaan, sanoistaan, valinnoistaan ja teoistaan.

• Nasse

"Jokainen meistä on itse vastuussa ajatuksistaan, sanoistaan, valinnoistaan ja teoistaan."

Mutta ei millekään mielikuvitusjumalalle, karmalle tms. vaan itselleen ja yhteisölle.

Uskiksilla tuo tuppaa hämärtymään.

• Elohiiri
        Nasse kirjoitti:

"Jokainen meistä on itse vastuussa ajatuksistaan, sanoistaan, valinnoistaan ja teoistaan."

Mutta ei millekään mielikuvitusjumalalle, karmalle tms. vaan itselleen ja yhteisölle.

olivat aikoinaan myös omatkin ajatukseni.

Kaikki ikivanhat uskonnot ovat edustajiensa välityksellä välittäneet tietoa niin aineellisten kuin henkisten lakienkin olemassaolosta, joiden sisällä toimiminen luo harmoniaa ja sopusointua.
        Puhutaan symbolisesti vaikkapa kentästä, kentän laista ja kentällä pelaajista kuin myös kentän haltijasta.
        Joka pelillä on omat sääntönsä ja tiedät varmaan kuinka väärinpelaajille käy.

Ihmisperheen pelikenttänä on tämä planeetta, jolla on omat lakinsa, joita tämä ihmiskunta surutta rikkoo kaiken aikaa.
        Olemme ennenkaikkea vastuussa siitä kuinka kohtelemme ruokkijaamme, eli tätä planeettaa.
        Toisaalta olemme vastuussa myös siitä, mistä motiiveistamme käsin lähimmäisemme saa kunnioituksemme ja arvostuksemme.
        Nykysuhteethan näyttää perustuvan jonkinasteiseen hyötyajatteluun.
        Kun sinusta, tuosta kansasta, tuosta kulttuurista ei ole enää mitään huvia ja hyötyä, voit mennä.
        No. Ei kovinkaan rakentavaa ajattelua yhteiskunnan tulevan rakentumisenkaan kannalta katsottuna. Mitä enemmän ihmiset eriytyvät toinen toisistaan, sitä suuremmat ongelmat.
        Koskee myös kansainvälistä toimintaa.

Energioista voimakkain on myötätuntoa sykkivä sydän, ei painovoima, sähkömagnetismi tai vahva ja heikko ydinvoima.

• Trubaduuri
        Nasse kirjoitti:

Eiköhän elämässä kuitenkin asiat ole hieman toisella kantilla ja mallilla kuin esitit. Yleensä ihmiset ovat tekemässä tai/ja sanomassa tai/ja suorittamassa jotakin itselleen tähdellistä/merkittävää tai jollekkin toiselle,
        ja jotkut tekevät melkein aina kuten pitääkin ja jotkut sitten vaan eivät. Osa näistä ihmisistä ovat uskonnollisia ja osa ei. Ja yleensä kyllä rikoksen/rikkomuksen tekijä itse vastaa omista tekemisistään ja sanoistaan myös täällä suomessa.

Ja mitä tulee ihmisen mielikuvitukseen ja hänen kykyynsä kuvitteleluun, niin ilman näitä ihminen ei toimisi koskaan oikein, eikä hän voisi toimia oikein ihmisenäkään.

Ja kyllä tosiaankin, joillakin meistä tuppaa aina olemaan kovin hämäriä ajatuksia lähimmäisistään.

• Nassen
        Trubaduuri kirjoitti:

Eiköhän elämässä kuitenkin asiat ole hieman toisella kantilla ja mallilla kuin esitit. Yleensä ihmiset ovat tekemässä tai/ja sanomassa tai/ja suorittamassa jotakin itselleen tähdellistä/merkittävää tai jollekkin toiselle,
        ja jotkut tekevät melkein aina kuten pitääkin ja jotkut sitten vaan eivät. Osa näistä ihmisistä ovat uskonnollisia ja osa ei. Ja yleensä kyllä rikoksen/rikkomuksen tekijä itse vastaa omista tekemisistään ja sanoistaan myös täällä suomessa.

Ja mitä tulee ihmisen mielikuvitukseen ja hänen kykyynsä kuvitteleluun, niin ilman näitä ihminen ei toimisi koskaan oikein, eikä hän voisi toimia oikein ihmisenäkään.

Ja kyllä tosiaankin, joillakin meistä tuppaa aina olemaan kovin hämäriä ajatuksia lähimmäisistään.

vaikka Niemenmäessä paetaankin omaa vastuuta mielikuvitusjumalan säännöstön (=siis hihhulin itse luoman jumalan ja sille antamiensa pelisääntöjen) taakse, niin ei se muuta karua totutta mihinkään:

- ihminen on itse vastuussa
        - jumalat ovat mielikuvitusta

Toki portaattoman pastori, rakas veli, syyntakeettomana on tavallaan lainsäädännön silmissä vapaa vastuustaan.

• xzcrtsrew
        Nassen kirjoitti:

vaikka Niemenmäessä paetaankin omaa vastuuta mielikuvitusjumalan säännöstön (=siis hihhulin itse luoman jumalan ja sille antamiensa pelisääntöjen) taakse, niin ei se muuta karua totutta mihinkään:

Toki portaattoman pastori, rakas veli, syyntakeettomana on tavallaan lainsäädännön silmissä vapaa vastuustaan.

On taas sunnuntai tulossa, ja mäntybaarilaiset lähtevät puhtain kalsarein kuuppansa kimppuun koko G-arsenaalinsa voimin.

Mitä saammekaan todistaa ensi viikkoon mennessä ...

• Trubaduuri
        Nassen kirjoitti:

.. ja kontaten sairaalan käytävillä laukkaa. (heh heh )

Mutta siitä mitään välittämättä, kiillota kuuppaasi korkilla ihan kaikessa rauhassa vaan. Ja sylje vaikka kattoon tai mattoon. Ja jos teillä siellä niemnmäen suljetulla uskotaan mielikuvitus ukkoihin, niin sehän vaan todistaa teidän sairauttanne. Voisit myös opetella lukemaan sekä ajattelamaan omilla aivoillasi, vaikka ne onkin mömmöjen täyttämät ja viinan kyllästämät.

Sinun vastuustasi ei voidakkaan puhua mitään, sillä teillä kahjuilla on usein täysi syyntakettomuus ns. päällä aina.

• Trubaduuri
        xzcrtsrew kirjoitti:

On taas sunnuntai tulossa, ja mäntybaarilaiset lähtevät puhtain kalsarein kuuppansa kimppuun koko G-arsenaalinsa voimin.

Mitä saammekaan todistaa ensi viikkoon mennessä ...

No hei juoppo, tule itse poies sieltä mäntybaarista. Niin voit sitten sinäkin edes yhden kerran sanoa tehneesi jotakin ihan itse jopa ja vieläpä aivan "omasta" halusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      49
      4123
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      66
      3783
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3308
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      96
      3210
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      90
      2181
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2118
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1979
    8. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      38
      1949
    9. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      32
      1940
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1864
    Aihe