Palaako halu?

Cipralex

Hei kohtalontoverit,
Olen käyttänyt viikon tuota lääkettä 5mg ja viikon kuluttua pitäisi nostaa 10 mg:aan. Seksihalut ovat, mutta jotenkin olen täysin tunnoton enkä saa orgasmia
Kauhea tunne. Helpottaako tämä vai pitääkö luopua lääkkeestä tahi seksistä?

7

1563

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä

Hei!
      Cipramil ja Fevarin veivät orgasmikyvyn, ei kuitenkaan seksihaluja.
      Nyt käyttämäni Xoloft vei halut ja kyvyn totaalisesti.
      Xoloft on kuitenkin auttanut paniikkioireisiini
      parhaiten.

• kolmatta vuotta

Syön 40 mg Paroxetiinia. Pari ekaa kuukautta olin myös ihan turta ja haluton. Nykyisin on halut paremmat kuin vuosiin, mutta orgasmi on kyllä vaikeampi saada kuin ennen. Onnistuu kuitenkin, kun oikein keskittyy.

• tuleva lääkäri

Citalopraamilla (mm.CIPRAMIL) ja escitalopramilla (CIPRALEX) haluttomuus ovat hyvin tyypillisiä sivuvaikutuksia. Paroksetiini (mm.SEROXAT) ei yleensä vaikuta haluttomuuteen, mutta sen yleisiä sivuvaikutuksina ovat mm. hikoilu ja lihominen. Kaikki uuden sukupolven mielialalääkkeet vaikeuttavat kykyä saada orgasmi, koska lääkkeiden tarkoitus on mielentasapanoittaminen, ts. samalla kun lääke lievittää masennusta se vastaavasti laimentaa "iloisia tunteita".

• kolmatta vuotta
        tuleva lääkäri kirjoitti:

Citalopraamilla (mm.CIPRAMIL) ja escitalopramilla (CIPRALEX) haluttomuus ovat hyvin tyypillisiä sivuvaikutuksia. Paroksetiini (mm.SEROXAT) ei yleensä vaikuta haluttomuuteen, mutta sen yleisiä sivuvaikutuksina ovat mm. hikoilu ja lihominen. Kaikki uuden sukupolven mielialalääkkeet vaikeuttavat kykyä saada orgasmi, koska lääkkeiden tarkoitus on mielentasapanoittaminen, ts. samalla kun lääke lievittää masennusta se vastaavasti laimentaa "iloisia tunteita".

Minulla on taipumus lihoa, ja siksi nimen omaan pyysin lääkäriltä mielialalääkettä, joka ei lihottaisi. Sellaisen myös sain, olen hoikistunut kymmenisen kiloa sitten lääkinnän aloittamisen. En ole tietoisesti laihduttanut, mutta aktiivisuuden lisäännyttyä liikun kyllä enemmän kuin ennen.

Elämänilojani ei paroksetiini ole laimentanut, sen teki masennus.

• Debbie
        tuleva lääkäri kirjoitti:

Parahin "tuleva lääkäri", se että SSRI-lääkkeet vievät kyvyn orgasmiin tai hidastavat sitä ei monenkaan ihmisen kohdalla riipu mitenkään siitä että hänen "iloiset tunteensa" olisivat laimentuneet!

Kokemuksesta voin kertoa että SSRI-lääkitys voi tehdä hyvinkin iloiseksi, ja jopa seksuaalisesti halukkaaksi. Mutta klitoriksen kiihottaminen ei välttämättä vie huipulle asti, vaikka millaiset tunteet jylläisivät kehossa. Orgasmi on loppujen lopuksi varsin tekninen asia, eikä se naisellakaan välttämättä johdu joistain mystisistä "tunteista". Muutenhan itsetyydytys ei ikinä johtaisi orgasmiin, koska siinä ei pääse tuntemaan niitä "iloisia tunteita" mitä yhdyntään rakastetun kanssa liittyy.

Omalla kohdallani olen havainnut että klitoriksen kiihottaminen ei välttämättä tuota orgasmia koska on sellainen fyysinen olo siellä kuin olisi jo saanut orgasmin. Ongelma on siis ilmeisesti hermostollinen eikä emotionaalinen.

Vastaavasti olen kerran saanut klitoriksen manipuloinnista lievän epileptisen kohtauksen, enkä kuvittele että se johtui joistain ylionnellisista tunteista. Kyseessä oli täysin hermostollinen asia. Eikös siellä kulje sähköimpulsseja tms. joka sen orgasmin saa aikaan?

Sopii tutkia asiaa jos aihe kiinnostaa, ettei tarvitse höpöttää tuleville potilaille täyttä puppua "tunteista".

• Entistä masentuneempi

Hei,

Olen syönyt Cipralexiä kolmisen viikkoa. Orgasmia en ole sen jälkeen saanut. Minulle huipun saavuttaminen on aina ollut jokseenkin vaikeampaa, mutta nyt sitä ei tule lainkaan. Olen myös laillasi huolissani tästä ja mietin että voiko tämä kyvyttömyys saada orgasmia pysyväksi olotilaksi, siis vaikka lääkitys olisikin jo lopetettu. Puntaroin tässä lääkityksen jatkamista kohdallani, koska masentuisin täysin mikäli en enää koskaan pystyisi saamaan. :(

• nimimerkki

Moikka!

Söin Cipralexiä kolmisen kuukautta. Pari viikkoa lopettamisen jälkeen rupesin saamaan yhdynnässä orgasmeja, mitä ei koskaan aikaisemmin ollut ees tapahtunut. Aika jepuliyllätys siis, minun kohdalla ei nuo lääkkeet sitten pitempiaikaisesti vaikuttaneet..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3662
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      27
      3219
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2855
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      82
      2677
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      80
      1680
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1507
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      15
      1485
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1474
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1468
    Aihe