mulla ongelmana kolmanneksi ylimmäisestä hampaasta siis kulma hampaasta.se ihan vähän liikkuu ikeneen muodostuu pieni rakkula sen hampaan taakse mikä sitten taas paranee,on hoidettu juuria,ja juuressa reikä sitä lääkitty nyt vajaan vuoden ollut väliaikaisella muovipaikalla mutta vihloo taas.pitäisikö poistaa vai mitä tehdä?
HAMMAS
4
432
Vastaukset
- vihlonta
Vaikuttaa oudolta, että hammasta vihloo. Silloin juurihoito on tehty päin p:tä tai vihlonnan aiheuttaa joku muu hammas.
Yläkulmahampaassa on aina yksi juurikanava, joten jos se on kunnolla hoidettu ei ko. hampaan pitäisi vihloa.
Hampaassa voi olla esim. juurihalkeama (ei muuten läheskään aina näy röntgenkuvassa). Ainoa hoito on silloin hampaan poisto. Kulmahampaan paikalle kannattaa kuitenkin istuttaa implantti. Sopiva odotusaika on n ½ vuotta, jotta tulehdus luussa ehtii kunnolla parantua.
Ellei kulmahammasta korvata aiheuttaa se ennemmin tai myöhemmin katastrofin muille hampaille. Kulmahampaat sattuu nimittäin olemaan ihmisen tärkeimmät hampaat! Yleensä ne jääkin viimeiseksi suuhun. - paikkaus
Siis...kerroit, että hammas ollut vajaan vuoden väliaikaisella paikalla. Nämä väliaikaiset paikat on tarkoitettu vain siksi ajaksi, että tulehdus rauhoittuu. Korkeintaan 3-4 kk. Eli uudelleen vain hammaslääkäriin, niin laittavat siihen uuden pysyvän paikan, ja tarvittaessa antavat lääkekuurin, että tulehdus helpottaa.
- kissu
Mulla huomenna hammaslääkäri katsotaan kuinka käy.
- KISSU
kissu kirjoitti:
Mulla huomenna hammaslääkäri katsotaan kuinka käy.
Kävin hammaslääkärillä juuria hoidellaan taas kerran ylihuomenna uudelleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3411291- 609098
- 1375445
- 1443754
- 753680
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373599- 403338
- 602698
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak722420Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal142073