mihin pillerimerkkiin vaihtanut?

Ilona

Olisin kiinnostunut tuosta pillereiden vaihdosta ja kyselisin nyt muiden kokemuksia. Eli miksi vaihdoit alkuperäisestä pilleristä toiseen merkkiin ja oliko vaihdosta hyötyä?

Itse olen huomannut haluttomuutta puolen vuoden käytön jälkeen ja olen aina ollut suht aktiivinen seksin suhteen. Muita suuria sivuvaikutuksia ei ole kuin välillä hieman masentuneisuutta ja itken helposti.Mietin että onko pillereiden välillä tosiaan niin suuria eroja, että nämä sivuvaikutukset voisivat jäädä pois? Toisaalta pelkään pahempia sivuvaikutuksia mutta mitä järkeä on syödä pillereitä jos seksi ei kiinnosta?

7

657

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaihdoin

Mercilonista Melianeen. Vaihdoin koska Mercilon alkoi tiputella läpi (liian matala hormonitaso) ja koska oli jatkuvaa päänsärkyä. Vaihto onnistui ja nuo oireet hävisivät. Nyt tosin on ilmaantunut yhden päivän menkkakivut, mutta en pidä niitä liian kovana "hintana". Molempien merkkien myötä menkat ovat säännölliset ja niukemmat kuin ilman pillereitä ja olen vähän herkempi.

• Bleed!

Oma tyttöystäväni käytti kanssa pari kuukautta pillereitä mutta lopetti sen jälkeen just kun aloin huomaamaan kuinka paljon hän muuttui...

Itkee paljon (3-kert viikossa ilman syytä)
      Ei saanut orgasmia helposti (ennätys on 7 orgasmia yhdellä tekniikalla muutmassa minutissa (eli sarjaan tuo 7))
      Vaikka kuinka yritti miellyttää niin ei onnistunut

• kokenut saman

Käytin noita pillereitä jonkin aikaa... Minullekin tuli ärtyisyyttä, itkuisuutta... Lisäksi mikään ei jaksanut enää kiinnostaa.. poikakaveri sanoi minun muuttuneen ja sen talia lopetin pillerit. Uudestaan en ole uskaltanut kokeilla. Täällä olen lukenut monien kokemuksia ja ainut en ole...

• tjjaa

hel*etti tuo orgasmittomuus on kyllä niin raivostuttavaa. mercilonit on nostaneet halut ja kostumisen ihan kattoon, mutta tehneet sitten vastapainoksi orgasmin saamisen kirotun vaikeaksi. en tiedä itkeäkö vai nauraa, kun aiemmilla pillereillä on ollut ogelmia juuri halujen ja kostumisen kanssa...

• Kisse

Vaihdoin joskus marvelonista yasminiin juuri haluttomuusongelman takia. Ei auttanut eivätkä yasminit muutenkaan sopineet minulle. Vuoden kuluttua vaihdoin takaisin marveloniin ja ongelma on kadonnut aikalailla itsestään kun lakkaisin vatvomasta sitä mielessäni.

• näin....

Ekat pillerini olivat Meliane-merkkisiä. Söin niitä vuoden verran, sivuoireena tuli aiva hirvittävän paha masentuneisuus.

Siitä sitten vaihdoin Yasmin-merkkiin. Niitä olen syönyt kolmisen vuotta. Mielenterveydellisesti sopivat minulle (mitä nyt kerran viikossa tulee raivo- tai märykohtaus, mutta eipä se välttämättä johdu pillereistä), mutta ongelmaksi koen haluttomuuden&kuivuuden ja sivuseikkana sen, ettei orgasmia ole kuullut kyseisen merkin aikana (elän parisuhteessa kuten aiemmankin merkin aikana, ihminen on pysynyt samana) ;) Söin merkkiä kuitenkin noinkin kauan, koska tuntui ettei uskalla riskeerata ja vaihtaa (ettei pää hajoa).

Nyt kuitenkin kaapissa on Marvelon resepti odottamassa. Saapi nähdä miten käy. Ajattelin velä testata ne, ja jos tökkii liikaa jätän hormonaalisen ehkäisyn kokonaan.

• Tiina-87

Itse käytin 3 vuotta Diane Novaa, mutta lopetin ne kauhean masentuneisuuden, itkuisuuden ja haluttomuuden vuoksi. Nyt Olen syönyt Femodenia vasta ensimmäisen laatan, joten en tiedä vielä varmaksi ovatko nämä parempi vaihtoehto, mutta ainakin vielä on ollut parempi mieli huomattavasti ja halutkin ovat kasvaneet :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      160
      4215
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      416
      3196
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      14
      2108
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1770
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      5
      1168
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      74
      1013
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      69
      1005
    8. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      24
      921
    9. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      54
      896
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      71
      869
    Aihe