Rock on Jumalan lahja maailmalle. Parhaimmissa muodoissaan se auttaa purkamaan ahdistusta ja jopa esievankelioi, valmistaa tietä Jumalan sanan vastaanottamiselle. Ellei aikoinaan olisi ollut bändejä nimeltä Ratsia tai Lynyrd Skynyrd, olisin viiltänyt ranteeni auki. Joidenkin teidän mielestä olisi kannattanut tehdäkin niin, omasta mielestäni ei. Ne auttoivat pahimman yli, kunnes tulin uskoon.
Rock, Jumalan lahja.
18
775
Vastaukset
Kuuntelisin kyllä nuo linkit, mutta vanhan tekniikan rajoittuneisuus ei suo mahdollisuutta siihen.
- auttaa
Höh, en ainakaan olisi sinusta semmoisia, päin
vastoin.
Itse olen milteimpä tullut uskoon samankaltai-
sesti sanoen kuin sinä.
Nykyäänkin Usko Jeesukseem minulla, muuten en
jaksaisi elää.
Tänäänkin täällä tuomittiin minut helvettiin,
kumpa tuo tuomitsija tietäisi ja tuntisi minut,
varmasti muuttaisi lausumansa.Siis mitä? Minä olen kokenut asioita, jotka eivät ole kauniita. Minä olen kokenut niitä 20 ensimmäistä elinvuottani. Ellei rock olisi "pelastanut" elämääni muutamalla vuodella eteenpäin teini-iässä, en olisi odottanut Jeesusta. Tulin uskoon juuri oikeaan aikaan, Jumalan tahdon mukaan.
- väärinkäsitys
Basker kirjoitti:
Siis mitä? Minä olen kokenut asioita, jotka eivät ole kauniita. Minä olen kokenut niitä 20 ensimmäistä elinvuottani. Ellei rock olisi "pelastanut" elämääni muutamalla vuodella eteenpäin teini-iässä, en olisi odottanut Jeesusta. Tulin uskoon juuri oikeaan aikaan, Jumalan tahdon mukaan.
Ehkä käsitit veli väärin,tarkoitin etten ole ajatellut ainakaan siis pahaa.
kun sanoit: Joidenkin teidän mielestä olisi kannattanut tehdäkkin niin.
Siis väärin käsitys,ei siis moitiva sinua vastaan. väärinkäsitys kirjoitti:
Ehkä käsitit veli väärin,tarkoitin etten ole ajatellut ainakaan siis pahaa.
kun sanoit: Joidenkin teidän mielestä olisi kannattanut tehdäkkin niin.
Siis väärin käsitys,ei siis moitiva sinua vastaan.En ajatellut sinua tuomitsijana. Halusin vain sanoa, etten ymmärrä ajatuksiasi. Tekstistäsi esim. puuttui ensimmäisestä lauseesta teonsana kokonaan. Et kirjoittanut kovin selkeästi. Itse asiasisältöä en kommentoinut.
- sun-glasses
Musiikki on auttanut minuakin monissa vaikeissa elämäntilanteissa ja toisaalta musiikki on tehnyt monista hyvistä elämäntilanteista vielä paremman.
Mieluiten kuuntelen nykyään vanhoja jazzlevytyksiä, myös kaikenlaista musiikkia mitä radiosta tulee. Kotona usein kuuntelen RadioDeitä ja jätän yöksikin radion hiljalleen soittamaan englanninkielistä ylistysmusiikkia.Tiedän, että Radio Dei on suosittu. Meilläkin vaimoni kuuntelee sitä mielellään. Omasta mielestäni sen tarjonta on vähän vaisua, mutta tämä nyt on luonnekysymys. Jatsin osalta pidän dixieland -jatsista ja 40 -luvun jatsista.
- Jos suinkin
Hyvä että olet sun-lasse saanut musiikista apua huonoina hetkinäsi, joita sinulla on suhteellisen usein. Niin sai Saul kun Daavid soitti kannelta. Paha henki riivasi Saulia ja kanteleen soitto helpotti.
- sun-glasses
Jos suinkin kirjoitti:
Hyvä että olet sun-lasse saanut musiikista apua huonoina hetkinäsi, joita sinulla on suhteellisen usein. Niin sai Saul kun Daavid soitti kannelta. Paha henki riivasi Saulia ja kanteleen soitto helpotti.
Kiitos sinulle ystäväiseni. Alapa sinä minulle esirukoilijaksi, kun koen että sinä olet täynnä lähimmäisenrakkautta ja haluat siunata kaikkia.
Kiitos sinulle hyvyydestäsi ja Jumala runsaasti palkitkoon vaivannäkösi. Kaikkea hyvää sinulle.
- mamabeard
hyökkäävä?
> Joidenkin teidän mielestä olisi kannattanut tehdäkin niin <
Miksi et mieluummin sano:
Jotkut teistä kiittävät ja ylistävät Herraa etten tehnyt niin?
On mielestäni ihan hieno juttu että käyt täällä esittämässä asioita omasta näkökulmastasi, herättelet keskustelua tärkeäksi katsomistasi hengellisistä kysymyksistä, kritisoit helluntailaisuuden tiettyjä piirteitä jne.
Mutta se asenne...
Martti Lutherin mietelause esimerkiksi.
Taivaassa on paljon niitä joita emme olisi uskoneet siellä olevan ja sieltä puuttuu paljon niitä joiden luulimme siellä olevan.
Sanopa nyt rehellisesti, tarkoititko että helluntailaisen pitäisi tuon mietelauseen luettuaan havahtua ymmärtämään:
- Ahaa, taivaassa ei todennäköisesti ole juuri ollenkaan helluntailaisia vaikka luulin että siellä on juuri meitä helluntailaisia, mutta todennäköisesti siellä on erittäin paljon luterilaisia vaikka luulin ettei siellä ole ollenkaan luterilaisia, mikä pölvästi olenkaan ollut mutta nyt, luettuani Lutherin mietelauseen, ymmärrän tämän asian!
Ja koska tiedät (tai luulet tietäväsi) että helluntailaiset ovat liian ylpeitä havahtuakseen ymmärtämään tuollaisen asian kirjoituksesi oli tarkoitettu jonkinlaiseksi heitoksi, pönkittääksesi itsessäsi sitä varmuutta että ymmärrät jotain mitä helluntailaiset eivät (ylpeydessään ja itsekritiikin puutteessaan) ymmärrä?
Yksi aloituksesi tässä taannoin oli että miksi helluntailaiset ei kestä ottaa vastaan kritiikkiä.
No niin. Ehkä olen käsittänyt kirjoituksesi hyökkäävinä vaikka ne eivät olekaan sellaisia joten siinä tapauksessa olen ymmärtänyt väärin, mutta ymmärrä sinä nyt oikein ja ota tämä ihan ystävällisessä mielessä:
Itsetutkistelu ja omien motiivien tarkastelu Herran Jeesuksen Kristuksen ristin juurella olisi suotavaa ja terveellistä jokaiselle.Olipa ikävää luettavaa. Hyvin ikävää. Hyökkäsit kimppuuni ja löysit päästäni ajatuksia, joita en ole edes ajatellut. Miksi elämänasenteesi on noin negatiivinen?
- tode'
rauhanomaisesti ilmaistuun mielipiteeseesi.
se kun ei sivistyneen oloiseksi muotoiltu hyökkäys ole sen positiivisempi, kuin suora, härski iskukaan.
sinun olisi syytä pistäytyä palstalla useammminkin, mamabread. tode' kirjoitti:
rauhanomaisesti ilmaistuun mielipiteeseesi.
se kun ei sivistyneen oloiseksi muotoiltu hyökkäys ole sen positiivisempi, kuin suora, härski iskukaan.
sinun olisi syytä pistäytyä palstalla useammminkin, mamabread.Minä en ajatellut kuten mamabeard väittää. Koita jo uskoa, että tiedän itse ajatukseni paremmin kuin te. Mielestäni Jeesus ei käskenyt ajatella ihmisistä pahaa, ja juuri sitä te nyt teette. Anteeksipyyntö pahanpuhujilta olisi paikallaan.
- uppi.akko
Basker kirjoitti:
Minä en ajatellut kuten mamabeard väittää. Koita jo uskoa, että tiedän itse ajatukseni paremmin kuin te. Mielestäni Jeesus ei käskenyt ajatella ihmisistä pahaa, ja juuri sitä te nyt teette. Anteeksipyyntö pahanpuhujilta olisi paikallaan.
ei ole todellinen tode, vaan feikki.
Ihmettelin samaa kuin sinä, että mikähän nyt on kirjoitukseissasi antanut sen kuvan, että asenteessasi olisi korjattavaa. ?
Ettei vain olisi maman omassa asenteessa jotain vikaa.. - mamabeard
Basker kirjoitti:
Olipa ikävää luettavaa. Hyvin ikävää. Hyökkäsit kimppuuni ja löysit päästäni ajatuksia, joita en ole edes ajatellut. Miksi elämänasenteesi on noin negatiivinen?
Kannatan sydämestäni yhteyttä ja tahdon siunata jokaista kristittyä hänen omalla tiellään Jumalan tuntemisessa toimimaan siellä seurakunnassa missä toimii, että juuri hänen kohdallaan ohjaisi Herra rakkaasti niin kuin hyväksi näkee, mutta yhteys ja rakkaus ei merkitse silmien sulkemista virheiltä ja epäpuhtailta motiiveilta.
En hyökännyt sinua vastaan. Tarkoitukseni oli puhua asenteista ja motiiveista. Se ei ole sinua vastaan kohdistettu hyökkäys todellakaan.
Mielestäni kaikkien meidän on syytä olla ristin juurella nimenomaan omien asenteiden ja motiivien, mielipiteiden ja mielikuvien kanssa. Tämä oli kirjoitukseni pointti.
Minä tarvitsen itse paljon Vapahtajan tuntemista kyetäkseni erottamaan hurskaudeksi tekeytyvän lihallisuuden ja oikeaan opillisuuteen pukeutuvan puoluemielisyyden itsessäni etten sekoita niitä todelliseen Jumalan palvelemiseen. Jos siis yksi sormeni osoitti sinua, vähintään kolme näytti itseni suuntaan.
Sen tiedän että sydämessäni ei ollut vihamielisyyttä eikä ivaa eikä mielestäni hyökkäävyyttäkään. Ei ole nytkään. Kyseenalaistin kyllä motiivisi ja mielestäni minulla oli hyvä syy tehdä niin. Toivoin että olisit sen asian kanssa rehellisesti Herran edessä. Ehkä olet ollutkin.
Jumala sydämemme tuntee. Niin sinun kuin minun. On ihanaa vapautuneella mielellä ja vailla jännittyneisyyttä sanoa näin.
Sinä Jumala minun sydämeni tunnet ja tunnet veljeni sydämen myös. Auta meitä omalla kohdallamme sinun valossasi kulkemaan ja saamamme arvostelun kanssa sinun eteesi tulemaan että saisit meille puhua ja sydämissämme syvempää rakkautta synnyttää toisiamme kohtaan.
Jos meistä tuntuu että toisiltamme saamamme arvostelu on epäoikeudenmukaista ja epätotuudellista iloitaan ainakin siitä että lihamme tässä kohtaa saa jälleen iskun kun emme käänny mielessämme soimaamaan ja vikoilemaan toisiamme saamamme palautteen tähden vaan rukoilemme ja siunaamme rakkaudessa. Inhimilliselle omalle minälle se tekee kyllä kipeää ensin, mutta sitä enemmän voimme hengessä riemuita että ähäkutti senkin paholainen, sainpas taas ylpeään minäelämääni sellaisen iskun joka johtaa minua syvemmälle Kristukseen.
Paavalikin oli mielistynyt pahoinpitelyihin ja vainoihin ja hädässä olemiseen. Miksi? Että saisi tuntea olonsa marttyyriksi ja mielessään syytellä niitä ymmärtämättömiä jotka häntä pahoin kohtelevat? Ei, vaan koska näissä tilanteissa hän heikkoudessaan kohtasi Kristuksen voiman, tunnisti varmaan myös lihalliset reaktiot itsessään eikä niitä puolustellut vaan pääsi Hengen avulla niistä voitolle. Kiitos Herralle. Masokismi on asia erikseen ja se on sairautta.
Ei meidän pidä vihollisen teoista iloita eikä toistemme raadollisuudesta mutta iloitaan siitä Jumalan rakkaudesta jossa Jumalan Pojan ristin kautta nuokin asiat johtavat meitä syvemmälle Kristuksessa olevan elämän yltäkylläisyyteen ja puhtaaseen iloon.
Muistutan vielä että jos olemme joissain asioissa eri mieltä on kyse asioista eikä niiden tähden tarvitse kääntyä ihmistä vastaan.
Jos näemme tai luulemme näkevämme toisissamme epäkelvollisia piirteitä joista toisillemme mainitsemme ei se suinkaan ole sen toisen mitätöimistä ja leimaamista. Voi tietysti olla sitäkin. Riippuen asenteesta...
Tosiasiat tai sellaisina pitämämme eivät riitä jos meiltä puuttuu Kristuksen totuus.
Voimme puhua vaikka aamusta iltaan ehdottomina jumalallisina totuuksina pitämiämme käsityksiä ja ehkä ainakin osa käsityksistämme todella on opillisesti oikeita ja sinänsä Herrasta mutta jos meiltä puuttuu rakkaudellinen halu palvella toisiamme, olla murtuneita omien ja toistemme virheiden tähden ja halu nähdä ja tuomita lihallisuus itsessämme, silloin olemme vielä pöyhkeitä ja itsetietoisia enemmän kuin tietoisia Jumalasta.
Olen sitä mieltä että lihallisella asenteella puhuva ei puhu Kristuksen totuudessa vaikka hänen latelemansa asiat olisivat tosiakin.
Yksi vaikeita tilanteita elämässäni oli kun suuressa kirkkokunnallisessa tapahtumassa jouduin pyytämään puheenvuoroa ja minun täytyi esittää eriävä mielipiteeni erään kirkkokuntamme korkeimpaan johtoon kuuluvan henkilön puheeseen kaikkien kuullen. Kyse oli henkilöstä jonka kanssa olen menneinä vuosina melko paljon ollut tekemisissä, olen oppinut häntä arvostamaan ja välimme ovat kaikin puolin hyvät. Kiitos Jumalalle olemme tuon tilanteen jälkeenkin hyvissä väleissä.
Voin olla oikeassa tai väärässä jonkin näkemykseni kanssa. Niin on muidenkin veljien ja siskojen kohdalla. Minun ei tarvitse edes arvailla onko näin vaan tiedän että näin on, koskapa Raamattu sanoo että kaikki, jopa profetoimisemme joka kumpuaa Jumalasta ja on Hänen lahjaansa, tapahtuu vajavaisesti. On hyvä kasvaa myöntämään että 100% oikea oppi on vain Isällä taivaassa. Se ei tarkoita että voimme suhtautua väheksyvästi oppiin. Oppiasiat on erittäin tärkeitä ja jos niissä ollaan väheksyviä ja huolimattomia se on suuri vahinko ja petos. Mutta on hyvä muistaa että kristillisen opin keskus on Kristus. Se on kaiken hengellisen elämän lähtökohta, ei jokin opillinen rakennelma vaan Hän itse, elävä Persoona, joka on syntiemme tähden kuollut ja noussut ylös uudeksi elämäksi jokaiselle, joka Häneen uskoo niin kuin kirjoitettu on.
Jos mielestäni on syytä kysellä veljen tai siskon kohdalla että missäs mielentilassa ja millaisin tarkoituksin sitä nyt puhellaan niin tahdon ne samat kysymykset esittää ihan samalla tavalla olkoon kyseessä henkilö jonka kanssa olen sinänsä samaa mieltä esittämistään asioista tai henkilö jonka kanssa olen eri mieltä. Asiaan ei saa vaikuttaa onko kyseessä henkilö jonka tiedän puhuvan minusta hyvää tai henkilö jonka tiedän puhuneen minusta pahaa.
Myös sen henkilön kohdalla joka on minua tukenut ja kannustanut ja jota kohtaan inhimillisesti tunnen sympatiaa minun tulisi havaita väärät piirteet jos niitä on. Esimerkiksi jos hän puolustaa minua liian kovin sanoin jotain toista vastaan tai jättää huomiotta vastustajassani olevat hyvät asiat.
Tämä on ristin juurella olemista. Kristillisyys ei ole vain teorioita vaan arkipäivän elämää. Jos ja kun oikeasta opillisuudesta puhutaan on hyvä muistuttaa omaa sieluaan että myös rakkaus on suuressa määrin oppiasia. Jos ei tunnusta rakkaudettomuutta itsessään ja mene sen kanssa ristin juurelle – silloin on yksinkertaisesti mahdotonta olla oikeaoppinen niin kuin oikea kristillinen oppi Herrassa on.
Siunaan sinua, Basker.
- Kadun-nainen
Musiikki on pyyteetöntä. Rock on rajaton riemu ja mahtava purkautumisväylä, parasta henkistä jumppaa.
Vastakohtaiuus rockille historiasta on Mr. Händel kantaatteineen´.
Händelin yksi tehokeino musiikissa oli hiljaisuus, hän käytti taukoja, joilla luodaan myös hienoja tunnelmakenttiä kun koko musiikki pysähtyy.
Näillä tauoilla Händel viittasi "rakkauteen
josta ei voi puhua". Mitä sitten Bach olisi tänä päivänä. Varmaankin eturivin rock-lyyrikkosäveltäjä. Kannattaa kuunnella myös vanhoja pieruja.- MieJami
# Kadun-nainen twistaa dägädägä dää,
jalat liikkuu muttei pää.
Kadun-nainen itsensä kanssa twistaa
ympäri ympyrää...#
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1294845Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa163514Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1583327Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss302772Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu882523Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181833Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo101452Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1351368Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky61354Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut111267