1.Moos 6:1-2
"1 Kun ihmiset alkoivat lisääntyä maan päällä ja heille syntyi tyttäriä, 2 jumalien pojat huomasivat, että ihmisten tyttäret olivat kauniita, ja he ottivat näistä vaimoikseen keitä halusivat."
Kritinuskossa noita jumalia sitten riittää: Isän, Pojan ja Pyhän Hengen lisäksi vielä lukematon määrä muitakin.
Kristityillä monta jumalaa
17
456
Vastaukset
Itse asiassa näin ei ilmeisesti ole. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin tuo sanonta 'Jumalan pojat' on juutalaisessa kielenkäytössä pseudonyymi sanalle ' enkelit'. Se on sitten taas eri asia, miten aineettomat enkelit voivat fyysisesti yhtyä ihmisiin, mutta sitähän sinä et kysynytkään. Enkä edes tietäisi vastausta siihen.
- Astraali-Axel
Kuka sanoo, että nuo enkelit olisivat "aineettomia"? Jospa niillä tarkoitetaan humanoideja...
Astraali-Axel kirjoitti:
Kuka sanoo, että nuo enkelit olisivat "aineettomia"? Jospa niillä tarkoitetaan humanoideja...
Samalla tavalla kuin ateisti pidättää itsellään oikeuden olla uskomatta Jumalaan, myös minä pidätän itselläni oikeuden olla uskomatta humanoideihin. Ja emmekö me muuten ole jo keskustelleet tästä UFO -aiheesta noin neljä kertaa? Valitse, kumpaan luotat, UFO :ihin vai Jeesukseen. Älä kulje kahta tietä.
- Jumala
Basker kirjoitti:
Samalla tavalla kuin ateisti pidättää itsellään oikeuden olla uskomatta Jumalaan, myös minä pidätän itselläni oikeuden olla uskomatta humanoideihin. Ja emmekö me muuten ole jo keskustelleet tästä UFO -aiheesta noin neljä kertaa? Valitse, kumpaan luotat, UFO :ihin vai Jeesukseen. Älä kulje kahta tietä.
Mutta kieltääkö Jeesus UFO:jen ja humanoidien
olemassa olon? Jumala kirjoitti:
olemassa olon?Tiedän ajattelutapasi hyvin tarkkaan. Olen ajatellut samoin: historian mysteerit, Atlantis, UFO :t... Silloin ei vielä ollut lehteä nimeltä 'Ultra'. Sen nimi oli silloin vielä 'Ufoaika'. Raamattu ei kiellä. Muttei myöskään myönnä.
- Ykä-Puska
Basker kirjoitti:
Tiedän ajattelutapasi hyvin tarkkaan. Olen ajatellut samoin: historian mysteerit, Atlantis, UFO :t... Silloin ei vielä ollut lehteä nimeltä 'Ultra'. Sen nimi oli silloin vielä 'Ufoaika'. Raamattu ei kiellä. Muttei myöskään myönnä.
1963 oltiin telttavahteina yöllä. Meitä oli 5 kundia. Oltiin ulkona seisoskelemassa, kun me nähtiin ufo. Se tuli viistosti alas ja teki jyrkän kulman ja hävisi äänettömästi. Me nähtiin ääriviivatkin. Tuijotettiin sanattomina taivaalle. Kaikki oltiin lopuksi sitämieltä, että me nähtiin UFO. Siihen aikaan ei uskovaiset voineet nähdä ufoja..Miksi, en tiedä? Tais olla niitä langenneita Jumalan poikia.. jotka joutuvat maanpiiriä kiertämään, kun oli syösty alas Jumalan valtaistuimen edestä. Et sillee.. Antaa tulla ryöpyt silmille, jos niinku...tuntuu.
Ykä-Puska kirjoitti:
1963 oltiin telttavahteina yöllä. Meitä oli 5 kundia. Oltiin ulkona seisoskelemassa, kun me nähtiin ufo. Se tuli viistosti alas ja teki jyrkän kulman ja hävisi äänettömästi. Me nähtiin ääriviivatkin. Tuijotettiin sanattomina taivaalle. Kaikki oltiin lopuksi sitämieltä, että me nähtiin UFO. Siihen aikaan ei uskovaiset voineet nähdä ufoja..Miksi, en tiedä? Tais olla niitä langenneita Jumalan poikia.. jotka joutuvat maanpiiriä kiertämään, kun oli syösty alas Jumalan valtaistuimen edestä. Et sillee.. Antaa tulla ryöpyt silmille, jos niinku...tuntuu.
Olen minäkin UFO :n nähnyt. Hereillä ja ihan selvin päin. Siitä tosin on jo aikaa. Mitä sitten? Minä perustan uskoni Raamattuun, en UFO :ihin. Uskotko sinä Jeesuksen Vapahtajaksesi, vai pitääkö meidän toista Vapahtajaa odottaman?
- sun-glasses
Ykä-Puska kirjoitti:
En ole nähnyt ufoja, enkä haluaisi nähdäkään. Sellaista opetusta niistä olen kuullut, että ufot ovat sielunvihollisen lähettämää eksytystä.
- RitariOlevainen
Jumala kirjoitti:
olemassa olon?Turha on muita selityksiä etsiä oudoille ilmiöille,seuraava Paavalin saama tieto Pyhän Hengen kautta on taatusti pätevä,ja oikeaa tietoa ns.henkimaailman toiminnasta.
- Ykä-Puska
sun-glasses kirjoitti:
En ole nähnyt ufoja, enkä haluaisi nähdäkään. Sellaista opetusta niistä olen kuullut, että ufot ovat sielunvihollisen lähettämää eksytystä.
Kirjassaan tämä uskovainen tohtori perustelee niiden olevan demoonivoimia, joiden kanssa ei ole leikkimistä. En ole niiden tehneen mitään uskovaisille, mutta monissa kertomuksissa on jonkinlaista väkivaltaa.. Kyllä on valtavaa olla Jumalan suojissa ja demonivallat on voitettu 2000 vuotta sitten..
- Ykä-Puska
RitariOlevainen kirjoitti:
Turha on muita selityksiä etsiä oudoille ilmiöille,seuraava Paavalin saama tieto Pyhän Hengen kautta on taatusti pätevä,ja oikeaa tietoa ns.henkimaailman toiminnasta.
mutta olet oikeassa, turhaa se on.. Minä etsin ja tulin myös siihen tulokseen, että ne on demoonivoimia, eikä niihin puututa. Jeesuksen veri on suojana meillä. Yleensä niitä näkyy yöllä, kun ovat muutenkin pimeyden voimia. Me olemme valkeudessa.
- Ykä-Puska
Mun raamatunkäännös sanoo: Jumalan pojat, yksikössä.. Apokryyfi kirjoissa on muuten enemmän selvitystä, mitä silloin tapahtui ja ketä nuo "jumalan pojat" olivat. Onko susta muuten mukavaa tökkiä helluja silmään näillä kommenteilla? Kyllä minusta kaikki asiallisesti esitetyt kysymykset on paikallaan ja olis kiva, kun niihin sais asialliset vastauksetkin joskus.
On se (mukavaa). Raamattu kertakaikkiaan on niin ristiriitainen ja totuuden vastainen, että perustelut sen "totuuksien" puolesta joudutaan laatimaan mielikuvituksen avulla. Niitä lukiessa hykertelen iloisena.
- RitariOlevainen
Yritän lyhyesti sanoa:
Varmaa on,että Eeva sai lapsia jo ennen Kainia ja Aabelia,heistä vaan ei mainita,koska ei ollut mitään aiheellista sanomista heistä.
Sensijaan Kain ja Aabeli olivat erikoisia siksi,että he syntyivät lankeemuksen jälkeen,he olivat vasta varsinaisia "ihmisen" lapsia.
Ennen Kainia ja Aabelia syntyneet olivat "Jumalan lapsia",koska he sanoivat Jumalaa isäkseen,niinkuin Aadam ja Eevakin tekivät,he opettivat sen lapsilleen,että Jumala on kaikkien isä,lankeemuksessa tämä "idylli" pirstoutui.
Sitten ihmiset lisääntyivät hurjaa vauhtia,syntyi vaikea tilanne,Jumalan pojat,siis ne jotka olivat "puhtaat" ennen lankeemusta syntyneet,heillä oli iankaikkinen elämä,he olivat kuolemattomat,koska eivät olleet saatuneet Aadamin lankeemusesta,olivat ns. synnittömät.
Nyt nämä puhtaat pojat halusivat "ihmisten" lapsia vaimoikseen,Aadamin jälkeläisiä.
Ja siitä taas tuli sellainen mahdottomuus tilanne,että Jumalan piti tuhota koko silloinen sekarotuinen sekamelska joka meni vielä irstaisuudessaan älyttömyyksiin.
Jumala näki kuitenkin hyväksi,suunnitelmansa mukaan pelastaa Noak perheineen,ja he olivat "puhtaasti" Aadamin jälkeläiasiä.
Koko muu lihallinen elämä tuhottiin maanpäältä.
Paitsi kalat ja ne eläimet jotka olivat Nooan kanssa arkissa.
Siispä nuo Jumalan pojat eivät olleet mitään jumalia,vaan ihmisiä,mutta synnittömiä,koska olivat syntyneet ennen lankeemusta.
Tätä teoriaa ei ole varsinaisesti Raamatussa,mutta ei VOI olla muuta selitystä,esm. siihen,mistä Kain sai vaomonsa,kun oli ns. ensimmäinen Aadamin jälkeläinen.
Hän ei ollut ensimmäinen,eikä ole tiedossa,kuinka pitkä aika elettiin Paratiisissa ennen lankeemusta,mutta todennäköisesti aika pitkän ajan,että ehti syntyä lapsia Eevalle ,ties kuinka paljon,jokatapauksessa ehtivät rakentamaan kokonaisia kaupunkeja ja nimittivät ne omilla nimillään.
Kaikki muut ihme teoriat siitä,miten Kain sai vaimonsa,ovat kestämättömiä selityksiä,joita jotkut Raamatun tuntijat ovat selittäneet.
Jos on vain yksi ainut,tässä tapauksessa Kain,niin siitä ei voi syntyä koko kaupugillista väkeä,josta hän sitten löysi vaimonsa.Utopista ajattelua.
Tuo teoria on täysin minun oma selitykseni,ja joka keksii paremman selityksen,niin olkaa hyvä vaan,sillä tuo teoriani on vielä kaikenlisäksi järkeen käypä,ei niinkään uskon asia.Ei yli sen, mikä kirjoitettu on. Miten voi olla 'varmaa', että Aadamilla ja Eevalla oli lapsia ennen Kainia, kun sitä ei kerran Raamatussa sanota? Päinvastoin, Raamattu mainitsee aina esikoiset nimeltä, kuten Kainin, sillä esikoisuus oli juridisesti tärkeä asia. Kain oli ensimmäinen lapsi. Muut Aadamin lapset mainitaan tässä: 1 Moos. 5: 3-5.
- TaistoRa.
On vaikea sanoa keitä oikeasti nuo "Jumalan pojat" olivat? Olen ymmärtänyt, että juutalaisuudessa tuo jotenkin "ilmennetään" ajatuksellisesti Jumalan "enkeleihin"!? Eräänlaisiksi "enkeliruhtinaiksi", joilla oli "kyky inkarnoitua" ihmisentasolle ja siten myös kyky yhtyä ihmisiin!?
Jumalallisen ajattelun ja inhimillisen ajattelun sekoitus on hyvin huono yhtälö! Ne eivät koskaan sovellu yhteen, vaan taistelevat aina toisiaan vastaan! Jos ne sekoitettaan yhteen on se "saatanan" kannalta katsoen suuri voitto jolla se turmelluttaa Kristuksen sisäisen olemuksen ja sanoman uskovien sydämissä maan päällä!
Kun katsotaan asiaa "Jumalan näkövinkkelistä", niin ymmärrämme ettei se voi olla mitenkään hyväksi, että "Jumalan kansa" sekaantuu "maailman lapsiin" ja, että Hänen totuuteensä lisätään jotain ihmimillistä ja maailmallista!
Jumala ei koskaan toimi siten, että hänen totuutensa sekoitetaan inhimillisen ja maailmallisen ajattelun sekaan! Siten Hän ei edistäisi niiden uskovien asemaa jotka Hän on kutsunut todistajikseen maan päälle!
Tuossa kyseisessä Raamatun luvussa nähdään kuinka olivat seuraukset huonoja "Jumalan poikien" ja ihmisten tyttärien välisestä kanssakäymisestä, eli heidä välisestä liitostaan! Inhimilliseltä kannalta katsoen seuraukset olivat hyvät,->
>>4 Siihen aikaan ja myöhemminkin oli maan päällä jättiläisiä, kun jumalien pojat yhtyivät ihmisten tyttäriin ja nämä synnyttivät heille lapsia. Juuri näitä olivat muinaisajan kuuluisat sankarit.
>>5 ".... Herra näki, että ihmisten pahuus oli suuri maan päällä ja että kaikki heidän sydämensä aivoitukset ja ajatukset olivat kaiken aikaa ainoastaan pahat"
>>6 "niin Herra katui tehneensä ihmiset maan päälle, ja hän tuli murheelliseksi sydämessänsä"- Ykä-Puska
mutta olen tullut siihen tulokseen, että ne olivat langenneita enkeleitä. Eenok kirjoittaa siitä apogryyfikijoissa. Miksihän joku paavi jätti hyviäkin kirjoja pois raamatusta? Me muut kristityt otetaan heidän sensuroima raamattuna..
Minä uskon että meitä on pimitetty tuossa asiassa. How about it?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1534948Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa193575Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1603381Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss382877Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu982621Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie212026Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181873Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky101665Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1521486Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo111482