Mitä teet lähimmäisellesi...

sun-glasses

Mitä teet lähimmäisellesi, sen teet Jeesukselle.

Luin kerran kertomuksen, jossa opettaja antoi oppilaille tehtäväksi tuoda valokuvan vihaamastaan ihmisestä. Oppilaiden täytyi kiinnittää valokuvat alustalle ja sitten näitä valokuvia sai hakata ja pistää veistellä. Oppilaat tekivät työtä käskettyä. Lopulta opettaja otti nuo revityt tuhotut valokuvat pois ja aivan alimmaisena valokuvien alustan alla oli suuri pilalle repeytynyt Jeesuksen kuva. Jokainen joka oli hakannut vihaamansa ihmisen valokuvaa, oli samalla repinyt Jeesuksen kuvaa.

Room.13:8
"Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt.

"Sillä nämä: Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse, ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".

"Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys".

Matt.25:40
... "Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle".

Matt.25.45
..."Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle".

4

352

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asia

Kyllä on järkyttävää asia tuomitseminen ,jos tuomitaan
      ihminen jostakin asiasta,tuomitaan samalla Jeesus samasta
      asiasta.
      Kuka meistä pelastuu?

• sun-glasses

Onneksi meidän ei tarvitse omilla hyvillä teoillamme ansaita pelastustamme. Saamme tämmöisinä kuin olemme tulla Jeesuksen luo ja pyytää syntejämme anteeksi ja kääntyä pahoilta teiltämme. Uskovinakin kun lankeamme, saamme aloittaa uudelleen alusta, kiitos Jumalalle!

Jos jokainen tutkisi oman sydämensä tilaa ja omaa vaellustaan, ehkä tuomitseminen jäisi vähän vähemmälle? Uskonvaelluksessamme olemme eri vaiheilla. Ihmisinä olemme kaikki erilaisia, pelastuneita kuka missäkin tilanteessa ja menneisyytemme, taustamme, kotikasvatus ym. asiat vaikuttavat myös nykyisiin mielipiteisiimme halusimmepa sitä tai emme.

Seurakunnassa varmasti tulee tilanteita, joissa joudutaan nuhtelemaan toista ihmistä. Mutta nuhteleminen täytyisi aina suorittaa rakkaudellisesti, ei tuomitsevasti ja murskaavasti. Siksi ei kovin herkästi pitäisi lähteä tuomitsemaan. Jos joku ihminen jo itse kärsii kovasti tilanteestaan, ei kova murskaava tuomio häntä auta vaan haavoittaa entisestään. Nuhtelijan täytyisi pystyä olemaan myös rinnallakulkijana, tarjota apuaan tai ohjata apua saamaan, ja jos tätä ei voida millään tavalla tehdä, niin parempi voisi olla jättää se nuhdekin sanomatta. Monta kertaa on tilanteita, että on hyvä muistaa lähimmäistä siunaten ja rukouksin.

• Ykä-Puska
        sun-glasses kirjoitti:

Onneksi meidän ei tarvitse omilla hyvillä teoillamme ansaita pelastustamme. Saamme tämmöisinä kuin olemme tulla Jeesuksen luo ja pyytää syntejämme anteeksi ja kääntyä pahoilta teiltämme. Uskovinakin kun lankeamme, saamme aloittaa uudelleen alusta, kiitos Jumalalle!

Jos jokainen tutkisi oman sydämensä tilaa ja omaa vaellustaan, ehkä tuomitseminen jäisi vähän vähemmälle? Uskonvaelluksessamme olemme eri vaiheilla. Ihmisinä olemme kaikki erilaisia, pelastuneita kuka missäkin tilanteessa ja menneisyytemme, taustamme, kotikasvatus ym. asiat vaikuttavat myös nykyisiin mielipiteisiimme halusimmepa sitä tai emme.

Seurakunnassa varmasti tulee tilanteita, joissa joudutaan nuhtelemaan toista ihmistä. Mutta nuhteleminen täytyisi aina suorittaa rakkaudellisesti, ei tuomitsevasti ja murskaavasti. Siksi ei kovin herkästi pitäisi lähteä tuomitsemaan. Jos joku ihminen jo itse kärsii kovasti tilanteestaan, ei kova murskaava tuomio häntä auta vaan haavoittaa entisestään. Nuhtelijan täytyisi pystyä olemaan myös rinnallakulkijana, tarjota apuaan tai ohjata apua saamaan, ja jos tätä ei voida millään tavalla tehdä, niin parempi voisi olla jättää se nuhdekin sanomatta. Monta kertaa on tilanteita, että on hyvä muistaa lähimmäistä siunaten ja rukouksin.

toimen sanoja. Minäkin lankeilen, mutta nousen jälleen. On hienoa turvata Jumalan armoon. Mun tökkimiset muilla palstoilla on tarkoitettu ajatteluttamaan asioita muidenkin näkökannalta. Se on kumma asia, että vaikka Raamattu on annettu ohjenuoraksi, niin silti meillä on monta mielipidettä.

• sun-glasses
        Ykä-Puska kirjoitti:

toimen sanoja. Minäkin lankeilen, mutta nousen jälleen. On hienoa turvata Jumalan armoon. Mun tökkimiset muilla palstoilla on tarkoitettu ajatteluttamaan asioita muidenkin näkökannalta. Se on kumma asia, että vaikka Raamattu on annettu ohjenuoraksi, niin silti meillä on monta mielipidettä.

En ole veli, mutta kiitos kuitenkin. Sitä olen itsekin ihmetellyt, miten monenlaisia mielipiteitä Raamatun Sana herättää lukijoissa. Raamatun Sana on ajankohtaista ja vaikka monta kertaa olisi lukenut saman Raamatunkohdan, siitä voi saada uutta ajateltavaa ja siunausta.

Luonnollistahan on että Raamatusta vikoja etsivät ihmiset jotka eivät halua uskoa Jumalaan, vääntävät sitten Raamatun opetuksenkin aivan päälaelleen. Mutta uskovaisetkin selittävät Raamattua kovin eri tavoin. Kyllä todella kannattaa Jumalan Pyhän Hengen johdatusta rukoillen lukea Raamattua ja pyytää että Pyhä Henki avaa sanaa ymmärrykselle. Kaikkeahan emme tässä ajassa koskaan ymmärrä, mutta että saamme ymmärrystä kaikkiin oleellisimpiin asioihin ja että voisimme ymmärrettävästi kertoa niistä eteenpäin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      49
      4123
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      66
      3783
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3308
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      96
      3210
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      90
      2181
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2118
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1979
    8. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      38
      1949
    9. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      32
      1940
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1864
    Aihe