Mitä teet lähimmäisellesi, sen teet Jeesukselle.
Luin kerran kertomuksen, jossa opettaja antoi oppilaille tehtäväksi tuoda valokuvan vihaamastaan ihmisestä. Oppilaiden täytyi kiinnittää valokuvat alustalle ja sitten näitä valokuvia sai hakata ja pistää veistellä. Oppilaat tekivät työtä käskettyä. Lopulta opettaja otti nuo revityt tuhotut valokuvat pois ja aivan alimmaisena valokuvien alustan alla oli suuri pilalle repeytynyt Jeesuksen kuva. Jokainen joka oli hakannut vihaamansa ihmisen valokuvaa, oli samalla repinyt Jeesuksen kuvaa.
Room.13:8
"Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt.
"Sillä nämä: Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse, ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
"Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys".
Matt.25:40
... "Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle".
Matt.25.45
..."Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle".
Mitä teet lähimmäisellesi...
4
352
Vastaukset
- asia
Kyllä on järkyttävää asia tuomitseminen ,jos tuomitaan
ihminen jostakin asiasta,tuomitaan samalla Jeesus samasta
asiasta.
Kuka meistä pelastuu?- sun-glasses
Onneksi meidän ei tarvitse omilla hyvillä teoillamme ansaita pelastustamme. Saamme tämmöisinä kuin olemme tulla Jeesuksen luo ja pyytää syntejämme anteeksi ja kääntyä pahoilta teiltämme. Uskovinakin kun lankeamme, saamme aloittaa uudelleen alusta, kiitos Jumalalle!
Jos jokainen tutkisi oman sydämensä tilaa ja omaa vaellustaan, ehkä tuomitseminen jäisi vähän vähemmälle? Uskonvaelluksessamme olemme eri vaiheilla. Ihmisinä olemme kaikki erilaisia, pelastuneita kuka missäkin tilanteessa ja menneisyytemme, taustamme, kotikasvatus ym. asiat vaikuttavat myös nykyisiin mielipiteisiimme halusimmepa sitä tai emme.
Seurakunnassa varmasti tulee tilanteita, joissa joudutaan nuhtelemaan toista ihmistä. Mutta nuhteleminen täytyisi aina suorittaa rakkaudellisesti, ei tuomitsevasti ja murskaavasti. Siksi ei kovin herkästi pitäisi lähteä tuomitsemaan. Jos joku ihminen jo itse kärsii kovasti tilanteestaan, ei kova murskaava tuomio häntä auta vaan haavoittaa entisestään. Nuhtelijan täytyisi pystyä olemaan myös rinnallakulkijana, tarjota apuaan tai ohjata apua saamaan, ja jos tätä ei voida millään tavalla tehdä, niin parempi voisi olla jättää se nuhdekin sanomatta. Monta kertaa on tilanteita, että on hyvä muistaa lähimmäistä siunaten ja rukouksin. - Ykä-Puska
sun-glasses kirjoitti:
Onneksi meidän ei tarvitse omilla hyvillä teoillamme ansaita pelastustamme. Saamme tämmöisinä kuin olemme tulla Jeesuksen luo ja pyytää syntejämme anteeksi ja kääntyä pahoilta teiltämme. Uskovinakin kun lankeamme, saamme aloittaa uudelleen alusta, kiitos Jumalalle!
Jos jokainen tutkisi oman sydämensä tilaa ja omaa vaellustaan, ehkä tuomitseminen jäisi vähän vähemmälle? Uskonvaelluksessamme olemme eri vaiheilla. Ihmisinä olemme kaikki erilaisia, pelastuneita kuka missäkin tilanteessa ja menneisyytemme, taustamme, kotikasvatus ym. asiat vaikuttavat myös nykyisiin mielipiteisiimme halusimmepa sitä tai emme.
Seurakunnassa varmasti tulee tilanteita, joissa joudutaan nuhtelemaan toista ihmistä. Mutta nuhteleminen täytyisi aina suorittaa rakkaudellisesti, ei tuomitsevasti ja murskaavasti. Siksi ei kovin herkästi pitäisi lähteä tuomitsemaan. Jos joku ihminen jo itse kärsii kovasti tilanteestaan, ei kova murskaava tuomio häntä auta vaan haavoittaa entisestään. Nuhtelijan täytyisi pystyä olemaan myös rinnallakulkijana, tarjota apuaan tai ohjata apua saamaan, ja jos tätä ei voida millään tavalla tehdä, niin parempi voisi olla jättää se nuhdekin sanomatta. Monta kertaa on tilanteita, että on hyvä muistaa lähimmäistä siunaten ja rukouksin.toimen sanoja. Minäkin lankeilen, mutta nousen jälleen. On hienoa turvata Jumalan armoon. Mun tökkimiset muilla palstoilla on tarkoitettu ajatteluttamaan asioita muidenkin näkökannalta. Se on kumma asia, että vaikka Raamattu on annettu ohjenuoraksi, niin silti meillä on monta mielipidettä.
- sun-glasses
Ykä-Puska kirjoitti:
toimen sanoja. Minäkin lankeilen, mutta nousen jälleen. On hienoa turvata Jumalan armoon. Mun tökkimiset muilla palstoilla on tarkoitettu ajatteluttamaan asioita muidenkin näkökannalta. Se on kumma asia, että vaikka Raamattu on annettu ohjenuoraksi, niin silti meillä on monta mielipidettä.
En ole veli, mutta kiitos kuitenkin. Sitä olen itsekin ihmetellyt, miten monenlaisia mielipiteitä Raamatun Sana herättää lukijoissa. Raamatun Sana on ajankohtaista ja vaikka monta kertaa olisi lukenut saman Raamatunkohdan, siitä voi saada uutta ajateltavaa ja siunausta.
Luonnollistahan on että Raamatusta vikoja etsivät ihmiset jotka eivät halua uskoa Jumalaan, vääntävät sitten Raamatun opetuksenkin aivan päälaelleen. Mutta uskovaisetkin selittävät Raamattua kovin eri tavoin. Kyllä todella kannattaa Jumalan Pyhän Hengen johdatusta rukoillen lukea Raamattua ja pyytää että Pyhä Henki avaa sanaa ymmärrykselle. Kaikkeahan emme tässä ajassa koskaan ymmärrä, mutta että saamme ymmärrystä kaikkiin oleellisimpiin asioihin ja että voisimme ymmärrettävästi kertoa niistä eteenpäin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi494123Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal663783- 703308
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963210Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no902181- 352118
- 241979
- 381949
- 321940
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231864