Jumalan puhelinnumero 50:15

hansutuulia

Psalmin sanoin:

Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä
tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua.

Mutta huudettuamme ja avun saatuamme, muistammeko enää hetken päästä avun antajaa?

Ihminen on usein tällainen, kun apu tulee niin se hyvin äkkiä jää unholaan, eikä muisteta mistä pelastuttiin.
Jumala kuitenkin muistuttaa meitä mitä meidän myös jatkossa pitää tehdä.
SINUN TULEE KUNNIOITTAA MINUA. Tämä on meidän jokaisen hyvä muistaa.

Jeesus katsoo sydämeen ja halajaa meitä..

Jaakobin kirje:
4:5 Vai luuletteko, että Raamattu turhaan sanoo: "Kateuteen asti hän halajaa henkeä, jonka hän on pannut meihin asumaan"?

Muistetaan rakkaat ystävät tämä kallis asia ja iankaikkinen lahja, ettemme sitä kovin köykäisesti kanna ja unohda.
Jos on jotain helmasyntiä se tulee meidän panna pois katuen Jeesuksen nimessä.
Jumalan Pyhä Henki ei voi toimia astiassa joka on sisältä kaikkea saastaa ja ulkokuori kyllä kiiltää mutta Jumala näkee aina sydämeen ja munaskuihin asti.

Efesolaiskirje:
6:16 Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet.

Tässä on meidän avain kaikkeen, Jumalan Sana.
Se ei eksytä ja se on rakkaukirje itse Jumalalta Hänen pojassaan. Siunausta.

29

851

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RitariOlevainen

numero olisi täydellinen,siihen tulisi lisätä 23,tiedät varmaan,mihin se viittaa?

• Asia tärkeä

Niin unohdit pois myös sen tärkeän numerotiedon hyvä ritari, että koska taas alkaa seuraava Benny Hill show? Se kun oli se sun lempparisi..

• yksin tein numero sinne toisellekin puolelle. Varmistaisin, onko paikkavaraukseni vielä voimassa. Varmaan sinäkin kyllä asiamiehenä ja edustajana voisit siihen vastata.

• AlpoAhola

Katso siis mitä rauhaasi sopii. Miksi pitää pilkata?

Ef. 2:3
        joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;

Room. 3:20
        sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.

1. Joh. 1:10
        Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

Room. 3:23-28
        Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen. Missä siis on kerskaaminen? Se on suljettu pois. Minkä lain kautta? Tekojenko lain? Ei, vaan uskon lain kautta. Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.

• sun-glasses

Kuulin kerran tositapauksen, miten tätä juttua oli kerrottu lapsille ja lapset luulivat että todella oli oikeasta puhelinnumerosta kyse. Vanhemmat sitten valittivat kun lapset olivat turhaan yrittäneet puhelimella soittaa kyseiseen numeroon!

• AlpoAhola

Ei Jumalalla ole viestimenä puhelin. Ei Hän puhelimella viesti, eikä ota sillä viestejä vastaan. Viestisi kertoo, että mitä sattuu ei tule puhua lapsille. Vanhemmilla on vastuu lapsille opetetuista asioista. Lapset näet uskovat kaiken kirjaimellisesti, mitä auktoriteetit sanovat (siis tässä tapauksessa vaikka omat vanhemmat).

Täällä on puhuttu paljon, ettei lapset usko ja ymmärrä. He uskovat ja ymmärtävät juuri niin, kuin heille auktoriteetit sanovat tai opettavat. Se ominaisuus on lapsissa siksi, että kriittinen ajattelutapa ei ole vielä kehittynyt. Usko on kuitenkin vahva kaikkeen ja varsinkin omien vanhempien sanomiseen. Pieni lapsi vierastaa vierasta, mutta ei omia vanhempiaan. Vastuu on siis vanhemmilla.

Laajennan ajatusta lasten, (jotka uskovat) viettelyyn ja pahentamiseen, mutta mitä Jeesus siitä sanoikaan?

• RitariOlevainen
        AlpoAhola kirjoitti:

Ei Jumalalla ole viestimenä puhelin. Ei Hän puhelimella viesti, eikä ota sillä viestejä vastaan. Viestisi kertoo, että mitä sattuu ei tule puhua lapsille. Vanhemmilla on vastuu lapsille opetetuista asioista. Lapset näet uskovat kaiken kirjaimellisesti, mitä auktoriteetit sanovat (siis tässä tapauksessa vaikka omat vanhemmat).

Täällä on puhuttu paljon, ettei lapset usko ja ymmärrä. He uskovat ja ymmärtävät juuri niin, kuin heille auktoriteetit sanovat tai opettavat. Se ominaisuus on lapsissa siksi, että kriittinen ajattelutapa ei ole vielä kehittynyt. Usko on kuitenkin vahva kaikkeen ja varsinkin omien vanhempien sanomiseen. Pieni lapsi vierastaa vierasta, mutta ei omia vanhempiaan. Vastuu on siis vanhemmilla.

Laajennan ajatusta lasten, (jotka uskovat) viettelyyn ja pahentamiseen, mutta mitä Jeesus siitä sanoikaan?

että lapset uskoo kaiken kirjaimellisesti mitä heille opetetaan . Aivan.sitä muuten olen monasti "jankuttanutkin",kun on lapsen uskomisesta ollut sanavääntöä.

Jeesus vertasi juuri tätä lapsenomaista vilpitöntä uskoa siihenmitä hänelle puhutaan ja opetetaan,lapsi uskoo kaiken kyselemättä,onko se totta vaiko ei.
        Juuri tääläistä uskoa jeesus odottaa aikuisiltakin,uskoa Jumalan Sanaan lapsenmielisesti,ilman epäilyä ja arvostelua,eikä suinkaan siinä ollut kyse maistään lapsenuskosta,joka olisi tekemisissä lapsikasteen kanssa.
        Eikä tässäkään ollut kyse pikkuvauvoista,vaan lapsista,jotka jo osaavat ja ymmärtävät puhetta ja että mitä se puhe kulloinkin tarkoittaa,vauvat eivät sitä käsitä,että Jeesus ei puhunut pikkuvauvaoista,joita luterilaiset vauvoina kastaa !
        He eivät voi, eivätkä ymmärrä sanoa eikä uskoa vielä yhtään mitään,vain tomppeli niin uskottelee itselleen ja muille !

• AlpoAhola
        RitariOlevainen kirjoitti:

että lapset uskoo kaiken kirjaimellisesti mitä heille opetetaan . Aivan.sitä muuten olen monasti "jankuttanutkin",kun on lapsen uskomisesta ollut sanavääntöä.

Jeesus vertasi juuri tätä lapsenomaista vilpitöntä uskoa siihenmitä hänelle puhutaan ja opetetaan,lapsi uskoo kaiken kyselemättä,onko se totta vaiko ei.
        Juuri tääläistä uskoa jeesus odottaa aikuisiltakin,uskoa Jumalan Sanaan lapsenmielisesti,ilman epäilyä ja arvostelua,eikä suinkaan siinä ollut kyse maistään lapsenuskosta,joka olisi tekemisissä lapsikasteen kanssa.
        Eikä tässäkään ollut kyse pikkuvauvoista,vaan lapsista,jotka jo osaavat ja ymmärtävät puhetta ja että mitä se puhe kulloinkin tarkoittaa,vauvat eivät sitä käsitä,että Jeesus ei puhunut pikkuvauvaoista,joita luterilaiset vauvoina kastaa !
        He eivät voi, eivätkä ymmärrä sanoa eikä uskoa vielä yhtään mitään,vain tomppeli niin uskottelee itselleen ja muille !

, että Jeesus otti taas kerran lapset uskon esikuvaksi niin, ettei se esikuva sittenkään ole se esikuva, joksi Jeesus sanoi sen olevan. Niin nyt minun on luettava kirjoituksesi.

• RitariOlevainen
        AlpoAhola kirjoitti:

, että Jeesus otti taas kerran lapset uskon esikuvaksi niin, ettei se esikuva sittenkään ole se esikuva, joksi Jeesus sanoi sen olevan. Niin nyt minun on luettava kirjoituksesi.

ymmärrä lukemaasi !
        Mikä saa siitä moisen ajatuksen syntymään ?

Lapsen usko on esikuva meille aikuisille,kuinka meidän tulisi suhtautua Jumalan sanaan.
        Mitä muuta esikuvaa nyt haet,lapsikasteellekko? Sitä siitä ei saa edes väärinkään ymmärtämällä !

• AlpoAhola

Sanot: "He eivät voi, eivätkä ymmärrä sanoa eikä uskoa vielä yhtään mitään, vain tomppeli niin uskottelee itselleen ja muille !"

Siis kumoat järkesi tuotoksella Raamatun todistuksen, eikä se sitten paina vaakakupissasi yhtään! "Tekel: sinut on vaa'alla punnittu ja köykäiseksi havaittu" Dan.5:27. Siispä, siis, näyttääkin siltä ja ilmeiseksi käy, että epäusko tule ilmi aikuisissa.

Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen Matt.18:6.

"Mutta kun ylipapit ja kirjanoppineet näkivät ne ihmeet, joita hän teki, ja lapset, jotka huusivat pyhäkössä ja sanoivat: "Hoosianna Daavidin pojalle", niin he närkästyivät ja sanoivat hänelle: "Kuuletko, mitä nämä sanovat?" Niin Jeesus sanoi heille: "Kuulen; ettekö ole koskaan lukeneet: 'Lasten ja imeväisten suusta sinä olet valmistanut itsellesi kiitoksen'?" Matt.21:15-16.

• AlpoAhola

ymmärrä lukemaasi !
        Mikä saa siitä moisen ajatuksen syntymään ?

Lapsen usko on esikuva meille aikuisille,kuinka meidän tulisi suhtautua Jumalan sanaan.
        Mitä muuta esikuvaa nyt haet,lapsikasteellekko? Sitä siitä ei saa edes väärinkään ymmärtämällä !

, etteivät lapset usko ja Jeeuksen puhe lapsen uskosta on perätön.

• RitariOlevainen
        AlpoAhola kirjoitti:

, etteivät lapset usko ja Jeeuksen puhe lapsen uskosta on perätön.

"", etteivät lapset usko ja Jeeuksen puhe lapsen uskosta on perätön.""

Eihän sitä tarvitse Raamatulla todistaa !Eikö sinun järkesi jo todista sen,että rintalapsi ei voi USKOA omillaan? Jeesus ei sellaista opeta missään.
        Ja toisen uskolla ei voitulla uskoon,senkin käsität. Vaikka kuinka uskot itse Jumalaan ja uskot vielä senkin,että Jumala ymmärtää lapsen uskovan,se on kaikki vain sinun omaa uskoasi omaan asiaasi, sinä uskot,että Jeesuksen veri on siinä lapsikaste vedessä,SINÄ uskot niin,mutta ei se todista,että lapsi uskoo,eikä missään Raamatussa sanota,että veri on kastevedessä,olkoon mikä kaste tahansa, ei se kuitenkaan ole sylivauva joka uskoo,vaan sinä uskottelet itsellesi ja muille ja petät sekä itsesi,että ne,jotka sinua kuulevat.

Todista sinä sensijaan,Raamatun Sanalla,että sylivauva voi uskoa? Ilman liperaalista teologian selityksiä !

Tuo vertauksena oleva Raamatun kohta ei puhu sylivauvoista,joita luterilainen usko kastaa,vaan jo varttuneemmista,jotka oasaavat puhua ja ymmärtää puhetta.

• AlpoAhola

"", etteivät lapset usko ja Jeeuksen puhe lapsen uskosta on perätön.""

Eihän sitä tarvitse Raamatulla todistaa !Eikö sinun järkesi jo todista sen,että rintalapsi ei voi USKOA omillaan? Jeesus ei sellaista opeta missään.
        Ja toisen uskolla ei voitulla uskoon,senkin käsität. Vaikka kuinka uskot itse Jumalaan ja uskot vielä senkin,että Jumala ymmärtää lapsen uskovan,se on kaikki vain sinun omaa uskoasi omaan asiaasi, sinä uskot,että Jeesuksen veri on siinä lapsikaste vedessä,SINÄ uskot niin,mutta ei se todista,että lapsi uskoo,eikä missään Raamatussa sanota,että veri on kastevedessä,olkoon mikä kaste tahansa, ei se kuitenkaan ole sylivauva joka uskoo,vaan sinä uskottelet itsellesi ja muille ja petät sekä itsesi,että ne,jotka sinua kuulevat.

Todista sinä sensijaan,Raamatun Sanalla,että sylivauva voi uskoa? Ilman liperaalista teologian selityksiä !

Tuo vertauksena oleva Raamatun kohta ei puhu sylivauvoista,joita luterilainen usko kastaa,vaan jo varttuneemmista,jotka oasaavat puhua ja ymmärtää puhetta.

Sanot: ”Eihän sitä tarvitse Raamatulla todistaa !” Lisäksi vetoat minun järkeeni. Onhan nyt aikoihin eletty, ettei Raamattuun vedota, vaan turmeltuneeseen järkeen.
        Raamattu nyt kuitenkin sanoo: ”Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.” Ap. t.17:11

Sanot: ”Todista sinä sen sijaan, Raamatun Sanalla, että sylivauva voi uskoa? Ilman liberaalista teologian selityksiä !”

Otan nyt tähän vain ne tapaukset, joissa Jeesus vääjäämättömästi todistaa lapsen uskon.

Matteus 18
        1 Sillä hetkellä opetuslapset tulivat Jeesuksen tykö ja sanoivat: "Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?"
        2 Niin hän kutsui tykönsä lapsen, asetti sen heidän keskellensä
        3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan.
        4 Sentähden, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, se on suurin taivasten valtakunnassa.
        5 Ja joka ottaa tykönsä yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut.
        6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
        7 Voi maailmaa viettelysten tähden! Viettelysten täytyy kyllä tulla; mutta voi sitä ihmistä, jonka kautta viettelys tulee!

34 Markus 9
        Mutta he olivat vaiti; sillä he olivat tiellä keskustelleet toistensa kanssa siitä, kuka oli suurin.
        35 Ja hän istuutui, kutsui ne kaksitoista ja sanoi heille: "Jos joku tahtoo olla ensimmäinen, on hänen oltava kaikista viimeinen ja kaikkien palvelija".
        36 Ja hän otti lapsen ja asetti sen heidän keskellensä; ja otettuaan sen syliinsä hän sanoi heille:
        37 "Joka ottaa tykönsä yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut; ja joka minut ottaa tykönsä, se ei ota tykönsä minua, vaan hänet, joka on minut lähettänyt".
        38 Johannes sanoi hänelle: "Opettaja, me näimme erään, joka ei seuraa meitä, sinun nimessäsi ajavan ulos riivaajia; ja me kielsimme häntä, koska hän ei seurannut meitä".
        39 Mutta Jeesus sanoi: "Älkää häntä kieltäkö; sillä ei kukaan, joka tekee voimallisen teon minun nimeeni, voi kohta sen jälkeen puhua minusta pahaa.
        40 Sillä joka ei ole meitä vastaan, se on meidän puolellamme.
        41 Sillä joka antaa teille juodaksenne maljallisen vettä siinä nimessä, että te olette Kristuksen omia, totisesti minä sanon teille: se ei jää palkkaansa vaille.
        42 Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen.

Markus 10
        13 Ja he toivat hänen tykönsä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia.
        14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
        15 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
        16 Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.

Luukas 17
        2 Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä.

Luukas 18
        15 Ja he toivat hänen tykönsä myös pieniä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta sen nähdessään opetuslapset nuhtelivat tuojia.
        16 Mutta Jeesus kutsui lapset tykönsä ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
        17 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."

• ...hellari...
        AlpoAhola kirjoitti:

Oletkos sinä Alpo oikein uskossakaan? Oletko saanut henkikasteen? Mitenkäs pyhitys jakselee? Kun nuo sinun juttusi tuntuvat niin harhaisilta...

• AlpoAhola
        ...hellari... kirjoitti:

Oletkos sinä Alpo oikein uskossakaan? Oletko saanut henkikasteen? Mitenkäs pyhitys jakselee? Kun nuo sinun juttusi tuntuvat niin harhaisilta...

Uskon yksin Kristuksen työhön edestäni ja en hyväksy sen rinnalla mitään ihmisen osasuorituksia, joten helluntalaisittain en ole uskovainen ja onhan se täällä tullut helluntalaisten toimesta kymmeniä kertoja todistetuksi. Ensimmäinen minun puolestani uskoni kieltäjä oli Niilo Ylivainio yli 30 vuotta sitten, jonka kiellon hän myöhemmin kirjeellä perui.

• AlpoAhola
        AlpoAhola kirjoitti:

Uskon yksin Kristuksen työhön edestäni ja en hyväksy sen rinnalla mitään ihmisen osasuorituksia, joten helluntalaisittain en ole uskovainen ja onhan se täällä tullut helluntalaisten toimesta kymmeniä kertoja todistetuksi. Ensimmäinen minun puolestani uskoni kieltäjä oli Niilo Ylivainio yli 30 vuotta sitten, jonka kiellon hän myöhemmin kirjeellä perui.

Minua alkoi epäilyttää pelkkä muistitieto, että sanoinko oikein koska Niilo Ylivainio (23.2.1920 Alatornio – 16.11.1981 Espanja?) kirjeellään korjasi suunsa lausumat. Sanoin nimittäin tuon tapahtuneen yli 30 vuotta tarkistamatta Ylivainiolta saamaani kirjettä. Nyt tarkistin sen ja hän on lähettänyt sen 8/1981. Kirjeessä on mm. korjaava lausunto "Sinä olet uskossa, pidä mitä sinulla on..."

• RitariOlevainen
        AlpoAhola kirjoitti:

Sanot: ”Eihän sitä tarvitse Raamatulla todistaa !” Lisäksi vetoat minun järkeeni. Onhan nyt aikoihin eletty, ettei Raamattuun vedota, vaan turmeltuneeseen järkeen.
        Raamattu nyt kuitenkin sanoo: ”Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.” Ap. t.17:11

Sanot: ”Todista sinä sen sijaan, Raamatun Sanalla, että sylivauva voi uskoa? Ilman liberaalista teologian selityksiä !”

Otan nyt tähän vain ne tapaukset, joissa Jeesus vääjäämättömästi todistaa lapsen uskon.

Matteus 18
        1 Sillä hetkellä opetuslapset tulivat Jeesuksen tykö ja sanoivat: "Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?"
        3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan.
        4 Sentähden, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, se on suurin taivasten valtakunnassa.
        5 Ja joka ottaa tykönsä yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut.
        6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
        7 Voi maailmaa viettelysten tähden! Viettelysten täytyy kyllä tulla; mutta voi sitä ihmistä, jonka kautta viettelys tulee!

34 Markus 9
        Mutta he olivat vaiti; sillä he olivat tiellä keskustelleet toistensa kanssa siitä, kuka oli suurin.
        35 Ja hän istuutui, kutsui ne kaksitoista ja sanoi heille: "Jos joku tahtoo olla ensimmäinen, on hänen oltava kaikista viimeinen ja kaikkien palvelija".
        36 Ja hän otti lapsen ja asetti sen heidän keskellensä; ja otettuaan sen syliinsä hän sanoi heille:
        37 "Joka ottaa tykönsä yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut; ja joka minut ottaa tykönsä, se ei ota tykönsä minua, vaan hänet, joka on minut lähettänyt".
        38 Johannes sanoi hänelle: "Opettaja, me näimme erään, joka ei seuraa meitä, sinun nimessäsi ajavan ulos riivaajia; ja me kielsimme häntä, koska hän ei seurannut meitä".
        39 Mutta Jeesus sanoi: "Älkää häntä kieltäkö; sillä ei kukaan, joka tekee voimallisen teon minun nimeeni, voi kohta sen jälkeen puhua minusta pahaa.
        40 Sillä joka ei ole meitä vastaan, se on meidän puolellamme.
        41 Sillä joka antaa teille juodaksenne maljallisen vettä siinä nimessä, että te olette Kristuksen omia, totisesti minä sanon teille: se ei jää palkkaansa vaille.
        42 Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen.

Markus 10
        13 Ja he toivat hänen tykönsä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia.
        14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
        15 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
        16 Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.

Luukas 17
        2 Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä.

Luukas 18
        15 Ja he toivat hänen tykönsä myös pieniä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta sen nähdessään opetuslapset nuhtelivat tuojia.
        16 Mutta Jeesus kutsui lapset tykönsä ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
        17 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."

"Sanot: ”Eihän sitä tarvitse Raamatulla todistaa !” Lisäksi vetoat minun järkeeni. Onhan nyt aikoihin eletty, ettei Raamattuun vedota, vaan turmeltuneeseen järkeen."
        No kyllä pitää ymmärtää ilaman Raamattuakin,että imeväinen ei osaa puhua,eikä ymmärrä puhetta jos hänelle asioita puhuu! Et voi ola niin toppeli,ettet tuota käsitä!
        Ei Raamattu voi tuota luonnonlakia lapsen kehityksestä muuksi muutta.
        Tai sanotaan nyt näin,että Jumalalle ei ole tietenkään sekään mahdotonta,mutta ei se nyt vaan sitä tee !

"6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
        7 Voi maailmaa viettelysten tähden! Viettelysten täytyy kyllä tulla; mutta voi sitä ihmistä, jonka kautta viettelys tulee!"

Kysyn,miten nämäkin kaksi jaetta liittyy sylilapsen uskomiseen,tai että he kuulevat ja uskovat,minä vaan en saa tuosta mitään asiaan kuuluvaa todistetta,asia on aivan jotain muuta,ei lapsikasteesta sanaakaan!

"Matteus 18
        5 Ja joka ottaa tykönsä yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut."

Kaunista Raamatun Sanaa,mutta miten tämä liittyy lapsikasteeseen,tai että sylilapsi osaisi uskoa?

Jeesushan opettaa meille paksunahkaisille jäärille,että tarttis tulla lapsen mieliseksi,kaltaiseksi.
        voidaan kysyä,että millä tavalla lasten kaltaisiksi?
        No varmaankin Jeesus tarkoitti lasten viattomuutta vilpittömyyttä,jota he ovat luonnostaan,ei ole kyse lapsien omasta uskosta Jumalaan tietenkään.
        Vaan lapsen ominaisuuksista,sellaisiksi kuin lapsi on.
        lapsi on herkkä,
        lapsi on viaton,
        lapsi uskoo kaikki mitä sille sanotaan,
        lapsi on vilpitön,ilam epäilystä,
        lapsi on kuuliainen vanhemmilleen (tietyssä iässä jokainen lapsi on kuuliainen)
        lapsi on rakastettava,suloinen,
        lapsi ei vihaa,
        lapsi ei vihaa,
        ja varmaan paljon muutakin hyvää ja sellaista,mistä me aikuiset voisimme ottaa opiksemme.
        Eikä tässä ole kyse lapsen uskosta Jumalaan,Jeesus ei sitä tarkoittanut,vaan mitä lapsi on itsessään!

"36 Ja hän otti lapsen ja asetti sen heidän keskellensä; ja otettuaan sen syliinsä hän sanoi heille:
        37 "Joka ottaa tykönsä yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut; ja joka minut ottaa tykönsä, se ei ota tykönsä minua, vaan hänet, joka on minut lähettänyt"."

Tässä Jeesus opettaa,miten tulee suhtautua uskon sisariin ja veljiin,lastenkaltaisen uskovaisen,silloin ottaa tykönsä itse Herran,ja Herran ottaminen on aivan sama,kuin ottaa JUmalan,tässäkin Jeesus rinnastaa itsensä Jumalan kanssa samalle tasolle.
        Paavalikin sanoi,että jotkut teistä olette saaneet pitää enkeleitä vieraananne,tietämättänne,tätä Jeesus opetti,että pitää rakastaa ,ja varsinkin niitä jotka julistavat evankeliumia ja näkevät vaivaa Herran työssä.

Ei siis mistää lapsen uskosta Jumalaan ole tässäkään kyse,lapsesta vaan itsestään,miten he ovat totuudellisia ja rehellisiä ja vastaan ottvaisia,itsessään,ei uskossaan Jumalaan,se on heillä edessä sitten kun ikä tulee siihen vaiheeseen että ymmärtävät evankeliumin !

"Markus 10
        16 Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä."

Ei tässäkään ole kyse lapsen uskosta Jumalaan,vaan lapsen kaltaisuudesta,siitä minkälainen lapsi on ominaisuudeltaan.
        Sopii tähänkin jo edellä antamani opetus siitä,mitä lapsi on,eikä siitä,että lapsi uskoisi Jumalaan,lapsi ei vielä tuossa iässä usko mihinkään,lapsi vaan on uskollinen ja rehellien itsessään.

Ellemme mekin pääse omistamaan lapsen ominaisuuksia,emme pääse taivaan valtakuntaan.
        opetus on se,ettemme itsessämme ole taivaskelpoisia,vaan täytyy uudestisyntyä,tullakseen lapsenkaltaiseksi.

Ja sitten pitää muistaa,että Jeesus puhui lainalaislle vanhemmille,hekun luulivat pääsevänsä sellaisenaan taivaaseen,muuttumattomina,kunhan jotain ulkonaisia lainvaatimuksia täyttää,kuten sapatin,pukeutumis säännöt,ja mitä niitä lainpykäliä sitten onkaan juutalaisten lain toorassa.

Oli siis kyse paljon suuremmista asioista kyse,kuin mitä täällä me kinaamme.
        Jeesus valmisti tietä USKON evankeliumille,lahja vanhurskaudelle,joka olisi tuleva Hänen jälkeensä,kunhan Hön on ensin kulkenut ristin tiensä päätökseen.

Ei siis näissä "lapsi kertomuksissa lainkaan ollut kyse mistään lapsikasteesta,enmpää kuin mistään kasteista,eikä voinutkaan olla,koska kristus ei vielä ollut täyttänyt Vapahtajan tehtäväänsä loppuun asti.
        Apostolit vasta toivat ilmoille Jeesuksen lähetyskäskyn merkityksen, ja kastetotuuden,joka on uskovien kaste upottamalla.!

• "Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä
      tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua."

Miten selität sellaisen henkilön, joka on koko elämänsä ollut tosiuskova, ja varmasti kunnioittanut Jumalaa, onnettomuuden, jossa hän menettää koko elämänsä?

Ainii... siihenhän sopiikin se Jobin tarina... vai? ;-)

• hansutuulia

koko elämänsä? en ymmärrä sanojasi. vaikka melle sattuu onettomuuksia, ei Jumala hylkää meitä koskaan. Sillä Hän on luonut meidät äidin kohdusta saakka, kutonut meidät, muovannut meidän sydämemme, sormemme, mekö olisimme menettäneet elämämme, onnettomuudessa.
        Jumalan Rakkaus ei katoa meistä koskaan.

Tulkoon Jeesus jokaisen sydämeen ja parantakoon meidät Hänen sylissään.

Rukoilen että Isä joka on meidät luonut, saakoon se Rakkaus tulla sydämiin joka tarvitsee sitä puuttuvaa rakkautta jota ei ehkä koskaan ole saanut kokea.
        Rukoilen työmiehen elämään sitä rakkautta jota häneltä on jäänyt kokematta.
        Isä, ota työmies syliisi, kosketa hänen elämänsä ensimmäisiä aikoja, jo sinne äidin kohdusta jossa hän sai alkunsa. Isä tule ja muovaa se rakkaus joka hänen osakseen oli tuleva, mutta jotka jotkut tuhosivat ja varastivat hänen uskonsa sinuun. Isä sinä tiedät mitkä olivat ne asiat jotka hän kokee tässä ajassa ja hänen elämänsä ei ole sitä mihin sinä alkuperäisesti olet hänet rakastanut. Hänet hyljättiin ja unohdettiin, äidin syli joka piti olla täynnä turvaa ja lohdutusta, Isä ota tämä työmies syliisi, anna hänen kokea sitä rakkautta mitä hän on jäänyt vaille, anna se rakkaus joka varattiin hänen elämälleen, mutta äiti joka oli omassa elämässään tilanteessa jossa hän ei pystynyt antamaan sitä hoivaa joka hänelle olisi kuulunut, äiti joka itse joutui käymään vaikeita aikoja elämässään unohti työmiehen ja hänen tarpeensa tulla rakastetuksi.
        Isä minä jätän työmiehen sinun käsiisi, rakasta hänet ehjäksi, anna hänen kokea että hän on arvokas ja toivottu lapsi. Kiitos että Jumala kuulet tämän pyyntöni. Kiitos että siunaat työmiestä ja annat hänen sydämeen sinun rauhasi.
        Amen.

• RitariOlevainen

ymmärtää,uskoa voidaan koetella,ehkä siinä onnettomuudessakin piilee jokin siunauksen siemen,Jumalan tiet ovat tutkimattomat,eikä ne aina hetikään ole sellaisia,kuin me toivoismme niiden olevan?
        Jeesus itse on kuintenkin kärsinyt tuskat,joista meillä kenelläkään ei ole aavistustakaan.

Ei ole helppo sulattaa,sitä,kun tietää ,että on omastamielestään elänyt ja ollut "kunnon" ihminen,ja Jumalaan uskova.

Jumalaakin voidaan kunnioittaa itsekkäästi,olettamalla,että on itsessään niin hyvä ihminen,ettei esm. tarvitse Jumalan anteeksiantoa Jeesuksen kautta tunnustamalla Hänelle syntisyytensä,ja että tarvitsee Jeesusta pelastuakseen,ettei oma hyvyyteni riitä minua pelastamaan.
        Sensijaan ollaan omassa omavanhurskaudessa,niin hyvä ja Jumalaakin kunnioittava,että se riittää saamaan taivasosuuden,ja että Jeesus on siinä ikäänkuin vain astinlauta,ja Jumala on se varsinainen kunnioituksen kohde,mutta jolla ei ole Poikaa,ei ole Isääkään,vain Jeesus nimessä on pelastus,Jumalan inhimillinen kunnioitus ei pelasta ketään.
        Jumalan kunnioittaminen kelpaa Jumalalle vain Jeesuksen Kristuksen kautta,muutoin se oman-mielen-mukainen kunnioitus ei koskaan saavuta Jumalaa.

Ja suurinta Jumalan mielenmukaista kunnioitusta Häntä kohtaan on antaa elämänsä Jeesukselle,ottaa vastaan Jumalan antama Lahja.
        Eihän olisi ollenkaan kivaa,jos tarjoaisit jollelulle arvokasta lahjaa,eikä sen saaja halauaisi ottaa sitä vastaan,eikö se loukkaisi sinua ?

Jumala ottaa toki sen huomioon,etsiessäsi pelastusta,mutta Pyhä Henki ohjaa sinut Jeesuksen luokse ,uudestisyntymään,ja sitä kautta sitten Jeesuksen ansion tähden sinunkin kunnioitus Jumalaa kohtaan menee perille.

• Papin poika

Sinulla on suppea elämänkatsomus.

• MunNimi
        Papin poika kirjoitti:

Sinulla on suppea elämänkatsomus.

Kommentoin PakanaF:n puolesta vaikka tämän kaltasiin kommentteihin ei sinällään kannattaiskaan vastata. Vastaan vaikka ihan sinun parhaaksesi.

Alempaa löytyy seuraava samansisältöinen kommentti, PakanaF:lle osoitettu:

>Missä sinä oikein olet ollut kun kirjotat ihan kuin ikänsä laput silmillä kävellyt hevonen? Olet suppea asenteinen?<

Ei suuria älynlahjoja tarvita, että osaa yhdistää myös ylläolevan sinun kirjoittamaks.

Eräs merkittävä ero löytyy sinun ja PakanaF:n väliltä kirjoittelussanne: PakanaF perustelee näkemyksensä, sinä huutelet puskista muka-tietäviä kommentteja henkilöstä, jota et edes tunne ja vielä mitenkään perustelematta.

Ihan vain sinun hyväksesi tietona tähän väliin, että nämä muka-nasevat kielelliset heitot kuten 'laput silmillä kävellyt hevonen' eivät tehoa sinua tasokkaammin kirjoittavaan henkilöön. Lasten hiekkalaatikkoleikeissä ym. noilla voi vielä argumentointisodassa pärjätä, ei enää täällä niinkään. Suosittelen vaihtamaan näkemyksien perustelemisen suuntaan.

Lapsellisista kommenteistasi sen sijaan vois hyvin vetää johtopäätöksen, että PakanaF:n kirjotukset ovat kiusallista luettavaa sulle, mikä ajaa sut sitten alkeellisen argumentaation polulle.

Seuraavan kerran, kun PakanaF kirjoittaa jostain asiasta niin kokeilepa keskittyä hänen näkemyksiinsä, miettiä niitä ja sitten mahdollisesta esittää vastanäkemyksiä, perustellen. Uskon, että siinä vaiheessa vastapuolikin lähtee keskusteluun kanssasi.

Sitä vastoin ei kannata esittää tyylisi mukaisia kommentteja. Ne kuuluvat sokean uskovaisen aivokapasiteettiin.

• hansutuulia

Pitikö ihan tänne palstalle tulla riitelemään vauvan kasteesta ja uskosta. Aloitus oli Jumalan puhelinnumero. Emmekö voi keskustella asiallisesti edes kerran ja keskustella aloitukseen liittyvästä aihesta.

• AlpoAhola

Otan osaa suruun!

Raamattua vaan ei uskota, vaan jotkut vetoavat turmeltuneen järjen päätelmiin.

Yhtään keskustelua en ole voinut käydä luterilaisten palstalla ja kastepalstalla, etteikö sitä olisi ollut mm. helluntalaiset välistävedossa.

Kuitenkin väitteissäni vetoan Raamattuun. Siihen saa Raamatulla vastata ja sitten katsotaan kenen kukko jää henkiin.

Valitettavaa on nyt kuitenkin, että RitariOlevainen vei keskustelun uralle, josta nyt asialiseti huomautat.

• hansutuulia
        AlpoAhola kirjoitti:

Otan osaa suruun!

Raamattua vaan ei uskota, vaan jotkut vetoavat turmeltuneen järjen päätelmiin.

Yhtään keskustelua en ole voinut käydä luterilaisten palstalla ja kastepalstalla, etteikö sitä olisi ollut mm. helluntalaiset välistävedossa.

Kuitenkin väitteissäni vetoan Raamattuun. Siihen saa Raamatulla vastata ja sitten katsotaan kenen kukko jää henkiin.

Valitettavaa on nyt kuitenkin, että RitariOlevainen vei keskustelun uralle, josta nyt asialiseti huomautat.

itsessäsi mitään vikaa? huomasin että sinä juuri aloitit tuon, että lapsi uskoo jne. ensimmäisenä. Hyvä on laitta syyt toisten niskoille.
        Moni on sinun kanssasi eri mieltä mitä yrtätä sanoa. Raamatussa Jeesus antaa hyvinkin ymmärtää ketkä pitää tehdä parannus ja jne.
        Lapsille hän antaa vapauden, koska he ovat jo puhtaita ja taivaaseen kelpaavia. Hän ei vaatinut heiltä mitään, vaan osoitti aikuisille ihmisille mitä heidän pitää tekemän.
        Olet herkkä väittelemään näistä asioista.
        Et tunnu näkevän että lapsi on puhdas ja otollinen Jumalalle. Pitkääkö heitä väkisin "pukea" kun he sitä jo ovat Jeesuksessa.
        Kristuksen päälle pukemisesta hyvinkin usein kirjoitat, eikö riitä että itse Jeesus sen meille sanoi, sen kaltaisten on taivasten valtakunta. Minä uskon Jeesuksen sanoihin, ja luotan siihen. Amen.

• AlpoAhola
        hansutuulia kirjoitti:

itsessäsi mitään vikaa? huomasin että sinä juuri aloitit tuon, että lapsi uskoo jne. ensimmäisenä. Hyvä on laitta syyt toisten niskoille.
        Moni on sinun kanssasi eri mieltä mitä yrtätä sanoa. Raamatussa Jeesus antaa hyvinkin ymmärtää ketkä pitää tehdä parannus ja jne.
        Lapsille hän antaa vapauden, koska he ovat jo puhtaita ja taivaaseen kelpaavia. Hän ei vaatinut heiltä mitään, vaan osoitti aikuisille ihmisille mitä heidän pitää tekemän.
        Et tunnu näkevän että lapsi on puhdas ja otollinen Jumalalle. Pitkääkö heitä väkisin "pukea" kun he sitä jo ovat Jeesuksessa.
        Kristuksen päälle pukemisesta hyvinkin usein kirjoitat, eikö riitä että itse Jeesus sen meille sanoi, sen kaltaisten on taivasten valtakunta. Minä uskon Jeesuksen sanoihin, ja luotan siihen. Amen.

Toin esille inspiroituneena sun-glasses:in viestistä kuinka lapset uskovat ja kuinka sitten on vanhemmilla vastuu kaikista asioista mitä puhutaan. Totuus näet on pysyy, ettei Jumalalla ole puhelinta käytössä. Jumala viestii Sanasa kautta. Raamattu on se viestintäväline. Se on valmis ja sitä oikein sinänsä oli kait käytetty muuten alkuperäisessä asiassa, mutta siihen oli tuotu tuo asiaan kuulumaton puhelinnumero.

Lapset siis uskovat.
        "Jeesus sen meille sanoi, sen kaltaisten on taivasten valtakunta. Minä uskon Jeesuksen sanoihin, ja luotan siihen. Amen."

• AlpoAhola
        hansutuulia kirjoitti:

Olen perisynnin turmelema, lihasta syntynyt, Aadamissa kuollut, luonnostaan vihan lapsi, syyn alainen, synnissä siinnyt jne, osv. Huono mainetodistus on loputon.

Joten on huomioillesi aihetta ja ovat tosiaan raamattuperusteisia mainetodistosia minusta. Eihän ole yhtään hyväntekijää ihmisten joukossa. Onhan kuitenkin vain yksi lihasta syntymätön.

• Vat 69

Vaan paavin puhelinnumeroksi sanotaan alkkomahoolijuomaa nimeltä Vat 69 ( =Vatikaani 69)

• Kiva aloitus, mutta riidaksi meni kasteista, uskoista ja puhelimista. Huokaus... kuka onneton järjästelikään Raamattuun nuo luku- ja jaenumerot...senhän se vika on, kun voi numerosarjoja tehdä! Syvä huokaus.

Mutta hyviä uutisia. Tulimme hetki sitten Israel-tapahtumasta, jossa ICEJ:n uusi kansainvälinen johtaja Jürgen Bühler kertoi Lähi-Idän ajankohtaisia asioita ja virkistävän kahvihetken jälkeen Ulla Järvilehto piti verrattoman raamattutunnin Jesajan kirjan 49-luvun pohjalta juutalaisten paluumuutosta kotimaahansa (minä olin muuten kuullut [väärin], että ICEJ:n uuden johtajan nimi oli Fürer, joka tuotti hilpeyttä).

Tilaisuudessa kerrottiin useammasta kuukauden aikana sattuneesta tapauksesta Lähi-Idässä, joissa tuo "taivaan puhelinnumero" oli tuottanut siunatun ja ylistetyn avun. Siunataan sydämestämme juutalaisia ja toivottakaamme rauhaa Jerusalemille, sillä aikojen lopussa se on oleva jakamaton ja Suuren Kuninkaan kaupunki.

Jumalan armoa ja rauhaa kaikille lukijoille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      56
      4526
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      86
      4215
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3678
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      96
      3607
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      114
      2637
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2458
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      37
      2342
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      2339
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      38
      2319
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      2204
    Aihe