Kokemuksia/kysymyksiä amwaysta?

omena

Hei!

Olen vastikään liittynyt amwayhin ja olen hakenut netistä muiden kokemuksia ja kritiikkiä amwayn toiminnasta ja tuotteista. Negatiivista löytyy kyllä huomattavasti enemmän. On syytä pohtia miksi. Itse olen mukana sellaisessa toimintamuodossa, jossa amwayn yhteistyökumppanina toimii koulutusjärjestelmä networktwentyone.

Mietiskelijöille:
Kannattaa käydä esittelyssä, jotta tietää, mistä on kyse. Joillekin tämä sopii ja joillekin ei. Esittelyssä esitellään idea ja sinä päätät mitä sinä sille teet. Kutsuja kestää kyllä "EI"-vastauksen. Sekä tuotteilla että liittymisellä on 90 vuorokauden täystyytyväisyystakuu. Itse lähdin mukaan tutkivalla asenteella, katsotaan nyt.

Minkäänlaista myynti- tai ostopakkoa ei asiakkaana ollessa ole. Pahinta mitä voi tapahtua on se, että tuotteiden hinta alenee tiettyyn pisteeseen asti, vaikka itse et tekisi muuta kuin kävisit nettikaupassa silloin kun sinulla on tarvetta. Tässä systeemissä on mukana myös yhteistyökumppaneita ja niitä on tulossa lisää. Tuotteiden määrä laajenee arkipäivän kulutustuotteista(amway) elektroniikkaan, vaatteisiin ja mahdollisesti myös bensaan yms. Asiakkaana saan vastaavia, mutta suurempia alennuksia kuin plussa- tai s-etukortilla. Alennus maksetaan tilille seuraavan kuun 15. päivä euroina.

Ja kyllä, uskon että tuotteet ovat laadukkaampia kuin marketin. Meikki- ja ihonhoitotuotteet vetävät vertoja mm Lancomelle ja Clarinssille. (Tämä on siis oma mielipiteeni).

Itse en näe toimintaa lainkaan lahkona vaan minä tahansa työyhteisönä. Liiketoimintaan vaaditaan ostosten keskittämistä (ei kohtuuton vaatimus vrt. Prisma tms.) ja kaupan suosittelemista muille. Kukaan ei vaadi/pakota sinua yhtään mihinkään sellaiseen, mitä itse et halua. Voit panostaa toimintaan juuri omien resurssiesi mukaan. Alusta asti painotetaan sitä, ettei passiivista tuottoa ala tulla ikinä jos et tee sen eteen töitä. Arvio on, että noin vuodessa on mahdollista tehdä loikka aktiivipalkansaajan puolelta passiivisen tuoton puolelle. Kun olet varmistanut linjan jatkuvuuden, voit jatkaa asiakkaana tai vaikkapa olla enää ikinä ostamatta kaupasta yhtään mitään. Saat kuitenkin ansaitsemasi tuoton koko loppuelämäsi ajan.

En itse ole vielä löytänyt mitään pahaa tästä systeemistä.

Minulle voi lähettää perusteltua kritiikkiä, kommentteja, kysymyksiä ja kokemuksia osoitteeseen [email protected]. Vastaan asiallisiin viesteihin mielelläni =)

10

2281

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse en luota lupauksiin
      • yksi ilh

jätä haipolan kommentit omaan arvoonsa se onkin yksi unelmien särkiä.
        luotan ja uskon amweihin koska se on niin vanha yritys toimii jo monessa maassa ja on suomessakin tutkittu kuuluu suoramarkkinointi liittoon ja on reilun kaupan jäsen se kertoo minusta niin paljon että varmasti toimii.
        parempaa ja helpompaa bisnestä saa etsiä.
        epäuskoiset käyköön vaan haipolan sivuilla ja ruikuttakoon onnetonta kohtaloaan kuin eurot hupenee....

• sentään mikään
        yksi ilh kirjoitti:

jätä haipolan kommentit omaan arvoonsa se onkin yksi unelmien särkiä.
        luotan ja uskon amweihin koska se on niin vanha yritys toimii jo monessa maassa ja on suomessakin tutkittu kuuluu suoramarkkinointi liittoon ja on reilun kaupan jäsen se kertoo minusta niin paljon että varmasti toimii.
        parempaa ja helpompaa bisnestä saa etsiä.
        epäuskoiset käyköön vaan haipolan sivuilla ja ruikuttakoon onnetonta kohtaloaan kuin eurot hupenee....

Kala ole. Eikä varsinkaan särki. Särki on tosin
        hyvä ruokakala vaikkakin aliarvostettu.

Lukekaa Petterin tekstejä huolella. Hän tietää mistä puhuu.

Sen jälkeen laskekaa tienaamismahdollisuutenne jakamalla Amwayn liikevaihto ILH:n määrällä. Sen jälkeen vähentäkää kustannuksenne, koulutusmateriaalit, seminaarimatkat, puhelinkulut,
        eläkkeet,verot ja vakuutukset. Jos jotakin jää, on se palkkaanne. Aktiivista tai passiivista.

• omena
        sentään mikään kirjoitti:

Kala ole. Eikä varsinkaan särki. Särki on tosin
        hyvä ruokakala vaikkakin aliarvostettu.

Lukekaa Petterin tekstejä huolella. Hän tietää mistä puhuu.

Sen jälkeen laskekaa tienaamismahdollisuutenne jakamalla Amwayn liikevaihto ILH:n määrällä. Sen jälkeen vähentäkää kustannuksenne, koulutusmateriaalit, seminaarimatkat, puhelinkulut,
        eläkkeet,verot ja vakuutukset. Jos jotakin jää, on se palkkaanne. Aktiivista tai passiivista.

Olen käynyt lukemassa mm. Haipolan sekä "amquix.info" sivuja. Tunteet menivät kyllä laidasta laitaan ja täytyy myöntää, että yllätyin negatiivisen tiedon määrästä.

Päätin kuitenkin, että en luovuta ihan niin helpolla. Kannattaa ensinnäkin tutustua perinpohjin oman toiminnan järjestelmään ja millä perusteella se RAHA tulee ja mitä sen eteen täytyy tehdä.

Kriittisesti kannattaa myös lukea toiminnasta kirjoitettua kritiikkiä! Mihin ja minkä vuoden toimintaan kritiikki kohdistuu. Olennaista on tarkistaa, onko kritiikki juuri siitä toiminnasta, jossa itse on mukana!

• tikka tuulispää

Kyllähän so on mahdollista, että joskus voi siirtyä oravanpyörästä tekemään 12-14 tunnin työpäivää siihen aikaan vuorokaudesta kun vain haluuaa. Joskus voi saada jonkin aikaa myös passiivista palkkaa, hyvähän se on.

Mutta muista, että jos todella aiot tulla sillä rahalla toimeen sinun on itse maksettava myös paljon verkostomarkkinoinnissa matka-, koulutus- esite-, rahti- ja puhelinkuluja. varteenotettavia kuluja ovat myös seuraavat pakolliset kulut. Yrittäjäeläkemaksu (YEL) yli 21%, tapaturmavakuutusmaksu, ryhmähenkivakuutusmaksu, sairausvakuutusmaksu, kelamaksu; nämä yhteensä yli 5%, sitten tietenkin arvonlisävero ja myös oma tulovero.

Muista myös ettei lomaa eikä lomarahaa ole ja sairausajan palkkakin lähte juoksemaan vasta 1 9 päivän kuluttua ja summa riippuu tasan tarkkaan siitä miten paljon olet YEL-maksuja maksanut.

Siitä vaan aktiiviseksi tai passiiviseksi miten vain haluat.
      Muillakin yrittäjillä on samat menot, tosin vielä jäi paljon pienempiä menoja kirjaamatta.

Onnea ja menestystä valitsemallasi uralla!

• omena

Onko sinulla omakohtaista kokemusta asiasta? Tai jonkun läheisen?

Kyllä tässä hommassa tietysti verot maksetaan siinä missä muissakin työsuhteissa. Matkakulut, koulutusmateriaalit, kahvitukset yms. saa verovävehennyksissä takaisin. Verotukseen en tosin ole vielä kovin tarkasti ehtinyt tutustua.YEL on käsittääkseni vapaaehtoinen. Yksityinen henkilö tarvitsee y- tunnuksen tulojansa varten, mutta kun liiketoiminta alkaa olla suurta, niin kannattaa harkita toiminnan siirtämistä yrityksesksi ja muuttaa verotus sen mukaiseksi. Tämän enempää en tästä tällä hetkellä tiedä.

Kertoisitko, miksi en voi luottaa siihen, että saan sen passiivisen tuoton? Näitä väitteitä ja epäilyjä kyllä esitetään, mutta mulle pitäis vääntää hiilihangosta, että millä perusteella näin väitetään. Tarvitsen perustelut, en sitä että joku vaan heittää ilmoille oman mielipiteensä.

Mikäli minulta halutaan lisää perusteluja niin ottakaa yhteyttä sähköpostilla.

• tikka tuulispää
        omena kirjoitti:

Onko sinulla omakohtaista kokemusta asiasta? Tai jonkun läheisen?

Kyllä tässä hommassa tietysti verot maksetaan siinä missä muissakin työsuhteissa. Matkakulut, koulutusmateriaalit, kahvitukset yms. saa verovävehennyksissä takaisin. Verotukseen en tosin ole vielä kovin tarkasti ehtinyt tutustua.YEL on käsittääkseni vapaaehtoinen. Yksityinen henkilö tarvitsee y- tunnuksen tulojansa varten, mutta kun liiketoiminta alkaa olla suurta, niin kannattaa harkita toiminnan siirtämistä yrityksesksi ja muuttaa verotus sen mukaiseksi. Tämän enempää en tästä tällä hetkellä tiedä.

Kertoisitko, miksi en voi luottaa siihen, että saan sen passiivisen tuoton? Näitä väitteitä ja epäilyjä kyllä esitetään, mutta mulle pitäis vääntää hiilihangosta, että millä perusteella näin väitetään. Tarvitsen perustelut, en sitä että joku vaan heittää ilmoille oman mielipiteensä.

Mikäli minulta halutaan lisää perusteluja niin ottakaa yhteyttä sähköpostilla.

Minulla on yli kymmenen vuoden kokemus verkostomarkkinoinnista ja yli 15 vuoden kokemus yrittäjänä olemisesta. Omasta mielestäni tiedän melko tarkkaan mistä puhun.

Mainitset tuossa edellä, että kulut saa verotuksessa vähentää. Kyllä yrittäjä saa ne yritystoiminnassaan vähentää, sitä vartenhan sinulla täytyy olla se y-tunnus. Ja mitä tulee YEL-maksuun niin se on todellakin pakollinen maksu monien muiden maksujen joukossa.

Sitten ne passiiviset tulot. Siirry vaikkapa keskustelemaan tuonne Verkostomarkkinointi -palstalle, siellä on monen muunkin kuin minun kommentteja asiasta.
        Mutta ne tulot. Kyllä niitä on olemassa, mutta ne ovat todella pieniä. En tunne ketään tästä suuresta joukosta, joka olisi isoja rahoja saanut käyttöönsä. Rahaa kyllä tulee, mutta tässä työssä se kulupuoli on tuloihin nähden liian suuri.

Edelleenkin onnea ja menestystä valitsemallasi uralla!

• tikka tuulispää
        tikka tuulispää kirjoitti:

Minulla on yli kymmenen vuoden kokemus verkostomarkkinoinnista ja yli 15 vuoden kokemus yrittäjänä olemisesta. Omasta mielestäni tiedän melko tarkkaan mistä puhun.

Mainitset tuossa edellä, että kulut saa verotuksessa vähentää. Kyllä yrittäjä saa ne yritystoiminnassaan vähentää, sitä vartenhan sinulla täytyy olla se y-tunnus. Ja mitä tulee YEL-maksuun niin se on todellakin pakollinen maksu monien muiden maksujen joukossa.

Sitten ne passiiviset tulot. Siirry vaikkapa keskustelemaan tuonne Verkostomarkkinointi -palstalle, siellä on monen muunkin kuin minun kommentteja asiasta.
        Mutta ne tulot. Kyllä niitä on olemassa, mutta ne ovat todella pieniä. En tunne ketään tästä suuresta joukosta, joka olisi isoja rahoja saanut käyttöönsä. Rahaa kyllä tulee, mutta tässä työssä se kulupuoli on tuloihin nähden liian suuri.

Muistathan myös sen, että oikeat yrittäjät joutuvat maksamaan ennakkoveroa kuukausittain oletetusta tulosta. Siis maksut vaikka tuloja ei tulisikaan siihen tahtiin kuin joku ylälinjalainen on mahdollisesti laskeskellut. Toki verotusta voi korjailla jälkikäteen, mutta kyllä se on hyvä olla tiedossa.

• omena
        tikka tuulispää kirjoitti:

Kiitos tiedoista. Mikä sinut sai aikoinaan liittymään verkostointimarkkinointiin?
        Taidan olla naiivi, mutta miksi en uskoisi/luottaisi työpariini? Mikä motivaatio hänellä olisi "valehdella"?

• tikka tuulispää
        omena kirjoitti:

Kiitos tiedoista. Mikä sinut sai aikoinaan liittymään verkostointimarkkinointiin?
        Taidan olla naiivi, mutta miksi en uskoisi/luottaisi työpariini? Mikä motivaatio hänellä olisi "valehdella"?

... kun eräs tuttavani oli liittynyt mukaan erääseen verkostoon. Oltuaan mukana muutamia viikkoja hän kovasti asiasta innostuneena kertoi minulle siitä ja sai mukaansa. Ehkäpä huokuttimena toimivat seuraavat seikat:
        - hän oli hyvä ja luotettava tuttava (on vieläkin)
        - toiminnasta saisi lisää rahaa talouteen
        - halu näyttää onnstuminen
        - toiminnan näyttäminen helpolta (jota se tosiaankaan ole)

Ei työparisi välttämättä valehtele Sinulle sanaakaan. Todennäköisesti asia on niin, ettei hänkään tiedä kaikkea sitä mitä tietoja, taitoja sekä osaamista työssä tarvitaan.

Koska kysymyksessä on verkostomarkkinointi, siis markkinointi, niin luvattoman vähän yrityksestä riippumatta käsitellään itse tuotteita ja varsinkin niiden markkinointia ns koulutuksissa. Useimmiten pääasiana on saada lisää jäseniä ja tuloja siitä, sekä ns. passiivisia tuloja.

Hyvää päivän jatkoa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3819
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2954
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1855
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      914
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      764
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      731
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe