Miksi jotkut pitävät auton katsastuksesta niin suurta meteliä? (Olen töissä paikassa missä on paljon nuoria miehiä jotka asiasta mesoavat). Jos auto on mennyt katsastuksesta läpi niin ollaan kovin kovaäänisiä että "hähhähhää, eipäs se huomannut kuinka oli joku paikka löysällä tms", tai sitten johonkin vanhaan autoon tuhritaan vaikka mitä pohjaan ettei ruoste paista läpi. Sahajauhoa ei enään taideta laittaa vaihdelaatikkoon? Hassuinta mitä olen kuullut oli että "oli tuttu katsastusmies eikä hylännyt vaikka jarrut oli mitä oli". Tai sitten katsastuksen ajaksi lainataan kaverilta renkaat. Kenelle se hyöty tulee jos vippaskonsteilla saa autonsa katsastettua. Omasta turvallisuudestahan siinä on kysymys.
Kummastuttaa
7
504
Vastaukset
- mitä siihen menee
Palkoillisilla ei rahaa kasva puissa kun autoilun kustannukset on muuten todella korkeet niin ei ole varaa korjata enää autoa. Minäkin olen vuosi vuodelta aina vaan enemmän joutunu tinkimään auton ylläpidosta ja nyt se alkaa olla todella minimaalista jo. Auton tarvitsee ja rahaa tarvitse muuhunkin kun vain siihen autoon, jostain tingitään, ei kaukana ajatus että olkoot koko katsastus ja lopettaa vakuutustenkin maksamiset. Ajokortti ei ole multa kysytty kai kymmeneen vuoteen poliisin taholta eikä auton papereita katsottu, 3krt puhallutettu ratsiassa.
Itse olen kerran huijannut katsastuksessa tai samalla kertaa kaksi vikaa jotka olisi kustantanut ties mitä. Toinen oli pakokaasu päästöt ja toinen tukivarren väljyys.. Tukivarsi maalattiin ja pakasaasuarvot haettiin toisella autolla yksityiseltä jossa oli mun auton kilvet :) Katsastus mies katsoi vain tukivarren todetakseen että uusi oli.
Pitäähän se auton kunnossa olla mutta kun kustannukset ei mene tulojen mukaan!- ihmeessä
Miten ihmeessä voi nykyään hakea toisella autolla pakokaasutestin, koska katsastuksessa ne mitataan kuitenkin, mutta siitä ei veloiteta?
- ghdlfkjhdfl
ihmeessä kirjoitti:
Miten ihmeessä voi nykyään hakea toisella autolla pakokaasutestin, koska katsastuksessa ne mitataan kuitenkin, mutta siitä ei veloiteta?
Itsellä ei ole mitattu uusiksi kun merkkiliikkeen kuitin olen vienyt. Voivat tietenkin mitata uudestaan, jos on syytä epäillä huijausta. Varmaan on päästöt pielessä jos moottori yskii :)
- selvää säästöä
Se on selvää säästöä. 500€ vuodessa on paljon rahaa. Auto on huono investointikohde. Vanhakin. Korjaukset ei kasva korkoa.
Rajoitukset on niin naurettavan alhaiset ettei ajettavuuden tarvitse olla viimeisen päälle. Ja auton pohjalla ei niin väliä, sitä katsoo vaan inssi.- sairaslomalla
kolarin vuoksi.
Kyllä potutti vaikka vakuutus maksoi suht hyvin. Sain uuden auton ja vaatteet yms.
Siinä vaiheessa kun terveys ja ammatin jatkaminen on huolen aiheena niin ei voi kuin ihmetellä kun joku "säästää" 500 euroa katsastuskepposella.
Niin minulla kuin monella muullakin on varmasti jälkihäikkää terveydessä. Eli käsi ei nyt toimi niinkuin ennen ja kipeentyy välillä aivan mielettömästi.
Eikä se auton huono kunto ole vain sen auton kuskin ongelma vaan myös sen, johon tämä pöllö törmää. - on sillälailla että
sairaslomalla kirjoitti:
kolarin vuoksi.
Kyllä potutti vaikka vakuutus maksoi suht hyvin. Sain uuden auton ja vaatteet yms.
Siinä vaiheessa kun terveys ja ammatin jatkaminen on huolen aiheena niin ei voi kuin ihmetellä kun joku "säästää" 500 euroa katsastuskepposella.
Niin minulla kuin monella muullakin on varmasti jälkihäikkää terveydessä. Eli käsi ei nyt toimi niinkuin ennen ja kipeentyy välillä aivan mielettömästi.
Eikä se auton huono kunto ole vain sen auton kuskin ongelma vaan myös sen, johon tämä pöllö törmää.esim. minulta (olen peruspäivärahalla 420e/kk)
sitä 500e ei löydy.
Ei vaikka olisi se henki ja terveys kyseessä,
kun ei ole niin ei ole.
Muun uskottelu on hurskastelua.
"Siinä vaiheessa kun terveys ja ammatin jatkaminen on huolen aiheena niin ei voi kuin ihmetellä kun joku "säästää" 500 euroa katsastuskepposella." - Tanttavaan
Nyt pelottaa sinun puolestasi kun ajelet, ja omasta puolesta ettet vaan tule samoille teille.
Onnea matkaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi474097Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal623753- 703288
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963190Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no892154- 352108
- 241959
- 381939
- 311921
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231844