Pientä kiusaamista pitää kestää.

Tyly

Voi mikä luuserien palsta tämä on! Isot miehet nyyhkivät kiusaamisesta kuin pikkutytöt. Joka työpaikalla heitetään vähän herjaa ja sen verran pitää huumorintajua ja paksunahkaisuutta löytyä, että pystyy sanomaan takaisin. Työelämä nyt vain on sellaista, ihmisiä ei kiedota pumpuliin edes pumpulitehtaalla. Antakaa takaisin älkääkä olko uusavuttomia vässykköjä!

133

10892

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jussin serkku

mieltä.Hampurilaispullamössöjen narinanurkka jossa joku älyn jättiläinen(hcd) jakaa "neuvoja" uusavuttomille.Säälittävää , todelliset yhteiskunnan toivot ja tulevat eläkkeen maksajat .Osaan kuvitella mihinn yhteiskunta -ja sosiaaliluokkaan nämä "kiusatut" kuuluvat.Mistä vaan saisin avustuksia ja tukia mahdollisimman paljon?Minä palkansaajana avustan kuukausittain näitä onnenonkijoita.Joku mättää?

• Arvo Kovanen

Jep, näin on. Ei se ennen maailmaa kaatanu jos joku vitsin murjaisi. Onko tää Suomikin joku turvavaltio Ruotsin malliin? Annetaan kaikille 'kiusatuille' silmälaput, kuulosuojaimet ja ilmatäytteinen suojapuku ettei tule pipi.

• t.i.ruskeepaa
        Arvo Kovanen kirjoitti:

Jep, näin on. Ei se ennen maailmaa kaatanu jos joku vitsin murjaisi. Onko tää Suomikin joku turvavaltio Ruotsin malliin? Annetaan kaikille 'kiusatuille' silmälaput, kuulosuojaimet ja ilmatäytteinen suojapuku ettei tule pipi.

Psykopaatti vain kuvittelee, että yhteiskunnassa vallitsee sellaiset arvot, ettei häneen voida koskea.

• miten sen sanoisin
        Arvo Kovanen kirjoitti:

Miten sen nyt sanoisin kauniisti etten provosoisi kiusaajia taas. Eli meidät kiusatut onkin jo suojattu niin ettemme voi olla kontaktissa muihin ihmisiin ..SIIS ERISTETTY TYÖYHTEISÖSTÄ... täällä haemmekin juuri sitä että miten meidän ihmisarvo palautetaan ja meillekin puhutaan ja meitäkin kuunnellaan.
        SIIS TUO ON JUURI ONGELMAN YDIN KIUSAAMISESSA ETTÄ MEIDÄT ERISTETÄÄN. EMME KAIPAA SUOJAIMIA KESTÄMME NORMAALIN VITSAILUN JA VARMAAN ENEMMÄNKIN KUIN KIUSAAJAT. Haluamme tehdä vaan työmme rauhassa ja olla ihmisä ihmisten joukossa, tasavertaisina muiden kanssa.

• HCD

Käykö oikein kateeksi vai mikä nyppii? :)

"Hampurilaispullamössöjen narinanurkka jossa joku älyn jättiläinen(hcd) jakaa "neuvoja" uusavuttomille."

Kun itse asiasta et tiedä mitään, niin henkilökohtainen vittuilu pelastaa tilanteen. :)
        Säälittävää...

• Kaikkea nähnyt

Mitäpä tähän voisi oikein enää sanoa? Heh!

Olisikohan tilanne kuitenkin päinvastoin kuten kuvasit? Uskon, että valtaosa meistä kiusatusta on erittäin ahkeraa, suoraselkäistä, rehellistä, vastuuntuntoista jne. porukkaa eli ihmisiä, joiden mielestä töissä tehdään töitä eikä pelata mitään ihmissuhde- tai valtapelejä. Vastaavasti kiusaajien riveistä löytyy paljon laiskoja, epärehellisiä, osaamattomia ja röyhkeitä ihmisiä.

• No kia

En kerennyt lukea kuin VAIN kaksi viestiä ja meni jo melkein käämi. Mitä luulee olevansa nämä kirjoittajat tällä palstalla? Ei se mitään, älkääpä hermostuko sillä luen eteenpäin ja alan myös minä arvioida teitä ja tehdä pikku pikku diagnoosia. Hehee heeeeeeeeeeeeeeeee! Hei mikä ilmiö onkaan tuo HCD? Vaikuttaa mielenkiintoiselta.

• kiusattuna aina
        No kia kirjoitti:

En kerennyt lukea kuin VAIN kaksi viestiä ja meni jo melkein käämi. Mitä luulee olevansa nämä kirjoittajat tällä palstalla? Ei se mitään, älkääpä hermostuko sillä luen eteenpäin ja alan myös minä arvioida teitä ja tehdä pikku pikku diagnoosia. Hehee heeeeeeeeeeeeeeeee! Hei mikä ilmiö onkaan tuo HCD? Vaikuttaa mielenkiintoiselta.

hänen diagnoosinsa on tehty jo aikaa sitten.Masennus,mielialanvaihtelut,ahdistuneisuus,ylimielisyys,sivistymättömyys jne.Saa ammattilaisilta välillä neniin ja hermostuu heti.Vakikirjoittaja,periksiantamaton mutta elelee fiktiodensa kanssa onnellisena.Nostaa itsensä jalustalle.Me naisten ja eevan kestotilaaja.

• teijarou

laita sähkökitaran kieli pistorasiaan.Yhteiskuntamme ei tarvitse sinua eikä kukaan jää kaipaamaan.Hyvää matkaa!

• Hana
        Arvo Kovanen kirjoitti:

nyt pillerit otettu vai mitä hourit?

• Hana
        Hana kirjoitti:

nyt pillerit otettu vai mitä hourit?

taas jyllää palstalla!

• ye-upseeri
        Hana kirjoitti:

taas jyllää palstalla!

No kun kaverilla vaan ei hissi kulje ylimpiin kerroksiin asti.Auttaa tässä vaan koitetaan.Mies tekee-mies vastaa,tässä tapauksessa vastuu siirtyy yhteiskunnalle.

• Hana
        ye-upseeri kirjoitti:

No kun kaverilla vaan ei hissi kulje ylimpiin kerroksiin asti.Auttaa tässä vaan koitetaan.Mies tekee-mies vastaa,tässä tapauksessa vastuu siirtyy yhteiskunnalle.

naulan kantaan upseeri:)

• riivittynä
        miten sen sanoisin kirjoitti:

Miten sen nyt sanoisin kauniisti etten provosoisi kiusaajia taas. Eli meidät kiusatut onkin jo suojattu niin ettemme voi olla kontaktissa muihin ihmisiin ..SIIS ERISTETTY TYÖYHTEISÖSTÄ... täällä haemmekin juuri sitä että miten meidän ihmisarvo palautetaan ja meillekin puhutaan ja meitäkin kuunnellaan.
        SIIS TUO ON JUURI ONGELMAN YDIN KIUSAAMISESSA ETTÄ MEIDÄT ERISTETÄÄN. EMME KAIPAA SUOJAIMIA KESTÄMME NORMAALIN VITSAILUN JA VARMAAN ENEMMÄNKIN KUIN KIUSAAJAT. Haluamme tehdä vaan työmme rauhassa ja olla ihmisä ihmisten joukossa, tasavertaisina muiden kanssa.

epäonnistuimme siinäkin.

• sampsapallero

mitä sä siellä valitat.Tee vaan niinkun teijarou sanoo,emme tarvise sinua.

• Ei ole aina ollut vittuilua.
      Nykyään se on päätarkoitus, eikä työnteko, kuten aikoinaan.
      Kiusaamiseella tarkoitetaan ihan jotain muuta kuin pientä piruilua.

Lue tästä:

TYÖPAIKKAKIUSAAMINEN

Työpaikkakiusaamisella tarkoitetaan työtovereiden välisiä, esimiehen ja alaisen välisiä tai esimiesten välisiä ristiriitatilanteita, joissa kiusattu alistetaan: yksi tai useampi henkilö hyökkää järjestelmällisesti joko suoraan tai epäsuoraan kiusattua vastaan pitkän ajan kuluessa. Kiusaamisen tavoitteena ja/tai seurauksena on kiusatun” erottaminen” työyhteisöstä.

Tilastollisissa tutkimuksissa ”pitkään jatkuvaksi ja järjestelmälliseksi kiusaamiseksi” määritellään vähintään kerran viikossa vähintään puoli vuotta yhtäjaksoisesti tapahtuva kiusaaminen.

• riivitty

...muttei sekään aina auta. Kun sanot takaisin, niin pomo hoitaa kyllä asian, eli hankkii sinulle potkut. Esimiehiksi valikoituu nykyään täysin edesvastuuttomia luusereita, jotka eivät kestä toimintaansa kohdistettua kritiikkiä, vaan ottavat sen loukkauksena omaa paisunutta egoaan kohtaan. Hullun apinan raivolla sitten savustetaan, uhkaillaan, nujerretaan ja potkitaan pois niitä "uusavuttomiksi" nimeämiäsi, jotka uskalsivat panna hanttiin.

Minun kantani on selvä: kun epäasiallista kohtelua esiintyy, niin kerran voi sanoa suoraan vastaan itse piruilijalle. Jos se ei toimi ja viesti jää menemättä, niin sitten kaikin keinoin kiusaajan kimppuun. Keinovalikoimahan on:
      -ilmoitus esimiehelle
      -työsuojeluvaltuutetulle
      -työterveyteen
      Ja koska nämä eivät kumminkaan asiaan halua tai viitsi puuttua, työnantaja kun yleensä siunaa hiljaisesti kiusaajaa, niin:
      -ilmoitus työsuojelupiiriin
      -ammattiliittoon
      -rikosilmoitus syrjinnästä ja/tai kunnianloukkauksesta
      Ja edelleen, koska tämäkään ei vaikuta oikeaan psykopaattiin (onneksi olkoon, jos sellaiseen törmäät) millään tavalla, niin kannattaa ottaa asialleen ajaja sekä alkaa vakavissaan etsimään uutta uraa.

Takaisin antaminen on työpaikalla erittäin huono vaihtoehto, jos sen paikan aikoo säilyttää.

Voi miltä luuserilta sinä minun mielestäni vaikutatkaan! Valitat siitä, että joku edes täällä uskaltaa sanoa miten asiat ovat. Sen verran pitää paksunahkaisuutta ja empatiaa löytyä, ettei loukkaannu siitä, kun joku uskaltaa sanoa oman mielipiteensä ja vielä neuvoa toisia samassa jamassa olijoita. Elämä on, hei, hanki itsellesikin sellainen, ettei tarvi toisten elämää arvostella.

• Kettumaisia paikkoja nähnyt

Jos noin hirveän vaivan ja listan valituspaikkoja tarvitsee nähdä läpi, niin sen jälkeen useimmiten tilanne tuppaa olemaan se, ettei työpaikalla viihdy enää senkään vertaa. Joko saa sellaisen kitisijän maineen, ettei ole enää kenenkään kaveri tai sitten suututtaa muuten vain jokaisen. VAIKKA olisikin kiusattu.

Eihän koskaan liian helposti pidä luovuttaa ja eihän se "uhri" ole jonka pitää häipyä, mutta jos sukset aivan totaalisen ristissä ovat joka suuntaan jo aamuyöllä 3:lta heräät v......n kun tarvii 8:lta mennä töihin niin melkeinpä voisi jo oman pääkopankin takia työpaikan vaihto olla fiksumpi vaihtoehto...

Näin on käynyt itsellekin. Ihan mitättömästä yhden ihmisen kanssa huonoista väleistä kehittyi koko muutaman kymmenen henkilön kanssa totaalisia yhteentörmäyksiä. (Voin hyvällä syyllä sanoa, että itse pyrin olemaan kaikin keinoin ns. sovittelija/vetäytyjä). Pari kuukautta kun katseli ja tajusi mikä on homman nimi, niin vaihdoin itse työtä.

Joskus se vain on niin, että pienemmän pahan kautta kannattaa mennä ennen kuin on vatsahaava ja 6kk:n burnoutloma.

• t.i.ruskeepaa
        Kettumaisia paikkoja nähnyt kirjoitti:

Jos noin hirveän vaivan ja listan valituspaikkoja tarvitsee nähdä läpi, niin sen jälkeen useimmiten tilanne tuppaa olemaan se, ettei työpaikalla viihdy enää senkään vertaa. Joko saa sellaisen kitisijän maineen, ettei ole enää kenenkään kaveri tai sitten suututtaa muuten vain jokaisen. VAIKKA olisikin kiusattu.

Eihän koskaan liian helposti pidä luovuttaa ja eihän se "uhri" ole jonka pitää häipyä, mutta jos sukset aivan totaalisen ristissä ovat joka suuntaan jo aamuyöllä 3:lta heräät v......n kun tarvii 8:lta mennä töihin niin melkeinpä voisi jo oman pääkopankin takia työpaikan vaihto olla fiksumpi vaihtoehto...

Näin on käynyt itsellekin. Ihan mitättömästä yhden ihmisen kanssa huonoista väleistä kehittyi koko muutaman kymmenen henkilön kanssa totaalisia yhteentörmäyksiä. (Voin hyvällä syyllä sanoa, että itse pyrin olemaan kaikin keinoin ns. sovittelija/vetäytyjä). Pari kuukautta kun katseli ja tajusi mikä on homman nimi, niin vaihdoin itse työtä.

Joskus se vain on niin, että pienemmän pahan kautta kannattaa mennä ennen kuin on vatsahaava ja 6kk:n burnoutloma.

Yksi syy siihen, että miksi työpaikkakiusaaminen on niin yleistä, on ihan kokonainen mentaliteetti koko yhteiskunnassa, jossa ego hallitsee, ottaa kaiken mitä haluaa ja kääntää selän toisille ihmisille. Siksi myös ne puhumasi 10 sivullista työtoveriasi riitelivät kanssasi, koska herätit heissä saman sosiopaattisen oireen kuin psykopaatissakin. Hännystelijät tukevat psykopaatteja, koska he uskovat saavuttavansa hallintaa omaan sairaaseen elämäänsä. 90 % suomalaisista ovat tämän asian armoilla, ja siksi kun ja jos annat takaisin psykopaatille, saat aivan kaikki muutkin niskaasi. Tämä kaikki on lähtöisin työstä, joka muuttui EUn menon jälkeen sellaiseksi, että työnantajat voivat tehdä mitä huvittaa. Subjektiivisista syistä annettavat potkut pakottavat koko helkkarin työvoimareservin konttamaan viidakon lakien mukaan.

• t.i.ruskeepaa kirjoitti:

Yksi syy siihen, että miksi työpaikkakiusaaminen on niin yleistä, on ihan kokonainen mentaliteetti koko yhteiskunnassa, jossa ego hallitsee, ottaa kaiken mitä haluaa ja kääntää selän toisille ihmisille. Siksi myös ne puhumasi 10 sivullista työtoveriasi riitelivät kanssasi, koska herätit heissä saman sosiopaattisen oireen kuin psykopaatissakin. Hännystelijät tukevat psykopaatteja, koska he uskovat saavuttavansa hallintaa omaan sairaaseen elämäänsä. 90 % suomalaisista ovat tämän asian armoilla, ja siksi kun ja jos annat takaisin psykopaatille, saat aivan kaikki muutkin niskaasi. Tämä kaikki on lähtöisin työstä, joka muuttui EUn menon jälkeen sellaiseksi, että työnantajat voivat tehdä mitä huvittaa. Subjektiivisista syistä annettavat potkut pakottavat koko helkkarin työvoimareservin konttamaan viidakon lakien mukaan.

Keskustelussa on asiaa!

Asenne yhteiskunnassa ja varsinkin työmaailmassa on muuttunut ja heti, mulle, kaikki, tänne tyypit hallitsee työpaikoilla.
        Työtoverista on tullut vihollinen, ajatellaan, että se vaan kyttää minun työpaikkaa tai pomon suosiota.
        Ei enää osata olla ihmisiä.

Firmojen asenne, "kyllä tulijoita riittää" on myös yksi syy työpaikkojen kiristyneeseen ilmapiiriin.
        Potkuja jaellaan, vaikka firmat tekeekin ennätystulosta.

• on riivitty?

Miten sinua on Keskon KV 2 :lla riivitty?

• t.i.ruskeepaa
        HCD kirjoitti:

Keskustelussa on asiaa!

Asenne yhteiskunnassa ja varsinkin työmaailmassa on muuttunut ja heti, mulle, kaikki, tänne tyypit hallitsee työpaikoilla.
        Työtoverista on tullut vihollinen, ajatellaan, että se vaan kyttää minun työpaikkaa tai pomon suosiota.
        Ei enää osata olla ihmisiä.

Firmojen asenne, "kyllä tulijoita riittää" on myös yksi syy työpaikkojen kiristyneeseen ilmapiiriin.
        Potkuja jaellaan, vaikka firmat tekeekin ennätystulosta.

koska he katsovat minua merkitsevästi. He yrittävät joko hiostaa tuijottamalla liian pitkään, katsomalla holhoavasti velvoittamaan minut käyttäytymään kuin minulla ei ole itseluottamusta eikä moraalia tai vihjaamaan, että olen laiska ja vastuuton. Näille kaikille asenteille on yhteistä se, että ihminen nähdään heikkona ja arvottomana palkkatyön edessä. Olen täysin kyllästynyt koko kulttuuriin.

koska he katsovat minua merkitsevästi. He yrittävät joko hiostaa tuijottamalla liian pitkään, katsomalla holhoavasti velvoittamaan minut käyttäytymään kuin minulla ei ole itseluottamusta eikä moraalia tai vihjaamaan, että olen laiska ja vastuuton. Näille kaikille asenteille on yhteistä se, että ihminen nähdään heikkona ja arvottomana palkkatyön edessä. Olen täysin kyllästynyt koko kulttuuriin.

Asenne muihin, kuin palkkatyössä oleviin on syyllistävä.

• t.i.ruskeepaa
        HCD kirjoitti:

Asenne muihin, kuin palkkatyössä oleviin on syyllistävä.

palkkatyö ei ole mikään rationaalinen normi, johon ihmiset perustavat ennakkoluulonsa ja asenteensa. Se vain kaikessa turvattomuudessaan ja kyynisyydessään saa ihmiset omaksumaan vastaavat asenteet. Se tässä onkin huolestuttavaa. Markkinatalous pystyy muuntamaan kansan ajattelutavat ja sosiaaliset rakenteet kaltaisekseen ja syrjäyttämään kaikki muuhun perustuneet kulttuurit. Näin markkinatalous legitimoi oman kasvunsa, kun ihmiset luulevat egoistisen oman edun tavoittelun olevan ainoa tapa elää.

palkkatyö ei ole mikään rationaalinen normi, johon ihmiset perustavat ennakkoluulonsa ja asenteensa. Se vain kaikessa turvattomuudessaan ja kyynisyydessään saa ihmiset omaksumaan vastaavat asenteet. Se tässä onkin huolestuttavaa. Markkinatalous pystyy muuntamaan kansan ajattelutavat ja sosiaaliset rakenteet kaltaisekseen ja syrjäyttämään kaikki muuhun perustuneet kulttuurit. Näin markkinatalous legitimoi oman kasvunsa, kun ihmiset luulevat egoistisen oman edun tavoittelun olevan ainoa tapa elää.

Luullaan, että kaikkien kuuluu olla itsekkäitä egoisteja, vaikka näin ei tarvitsisi olla.

• riivitty
        Kettumaisia paikkoja nähnyt kirjoitti:

Hankalan maineen saa paljon helpommalla - riittää kun puolustaa omia mielipiteitään. Nuo toimenpiteet ja viskaalit ovat kuitenkin vain sivujuonne ja seuraus itse asiasta. Yksittäisen työntekijän on jotenkin voitava puolustautua ja kun se ei työpaikalla käy, niin tarvitaan ns. kolmansia osapuolia. Päätä on turha takoa seinään yksinään, välillä on ihan kiva takoa kiusaajan nuppia betoniin (noin niiku kuvainnollisesti). Asiallinen keskustelu ei onnistu asiattoman kohtelun sallivassa ilmapiirissä, joten silloin on syytä kääntyä viranomaisten puoleen.

Hallittu, laillinen kosto (oikeuden hakeminen) on ihan hyvä paranemisen tapa myös burnoutista tai sensukuisista. Ja kun työ on jo viety alta, niin eipä ole mitään menetettävääkään. Rahan meno on vain maallista.

Työpaikan vaihdosta on helppo puhua seudulla, jossa niitä paikkoja todella on. Paljon yksinkertaisempaa ja kaikille osapuolille palkitsevampaa olisi järkevä, tasapuolinen keskustelu erotuomarin läsnäollessa. Haavatkin on helpompi nuolla umpeen, kun sitä aktiivisesti tuetaan.

Rikoksen tehnyt tietää kyllä tekevänsä rikoksen ja ansaitsevansa siitä rangaistuksen. Kun kiusattu vaatii rangaistusta, on hänet helpompi poistaa kuvasta keinolla millä hyvänsä, kuin hyväksyä ansaittu rangaistus. Monet kiusatut jättävätkin asian tähän, heidät on saatu alistettua. Onneksi ei sentään kaikkia.

• työhistoriasi?
        t.i.ruskeepaa kirjoitti:

Varmasti vakuuttava, koska irvistelet työläsille, jotka työllään maksavat yhteiskunnan pyörimisen, siihen kuuluu mm. työttömien ja opiskelijoiden toimeentulo. Minkä ikänen olet? Kuinka monta vuotta siitä olet tehnyt palkkatyötä?

• niinpä niin
        t.i.ruskeepaa kirjoitti:

Olet aika innokas keskustelija. Googlettamalla löytyy mielipiteitäsi. Oletko kuitenkin väärällä palstalla, koska mielestässi sinua syrjitään, vaan et ole työelämässä. Sinua siis ilmeisesti syrjitään aina, eikä vika tietenkään ole ikinä sinussa itsessäsi?

• vielä...
        niinpä niin kirjoitti:

Olet aika innokas keskustelija. Googlettamalla löytyy mielipiteitäsi. Oletko kuitenkin väärällä palstalla, koska mielestässi sinua syrjitään, vaan et ole työelämässä. Sinua siis ilmeisesti syrjitään aina, eikä vika tietenkään ole ikinä sinussa itsessäsi?

esimerkiksi linkin:
        http://www.lyy.fi/forum2/index.php?topic=2073.0
        Olet siis työpaikkakiusattu?

• mukkelismakkelis

mielikuvituksen puutetta, jos vitsin aiheeksi löytyy vain naljailu työkaverille? Jos osaa hieman käyttää kekseliäisyyttään varmasti löytyy nauramisen aiheen muualta. Vain henkisesti sivistynyt tietää sen... kaikki eivät...valitettavasti.

• t.i.ruskeepaa

Se osoittaa, että ihmiset luulevat voivansa alistaa toisia mielin määrin.

• mukkelismakkelis
        t.i.ruskeepaa kirjoitti:

Se osoittaa, että ihmiset luulevat voivansa alistaa toisia mielin määrin.

Sitäkin se osoittaa!

• t.i.ruskeepaa
        mukkelismakkelis kirjoitti:

Sitäkin se osoittaa!

Kyse on sosiopaattisesta luonnehäiriöstä, johon työelämä kaikessa turvattomuudessaan pakottaa melkein jokaisen. Huonosti voivat ihmiset pyrkivät tahallaan tuottamaan toiselle pahan olon, jotta he voisivat kuvitella, että heillä itsellään menee paremmin. Sen lisäksi se on ainoa tapa selvitä nykyisillä työmarkkinoilla, jonka esikuvana ovat itsekkäät kapitalisti-kusipäät.

• jussin serkku
        t.i.ruskeepaa kirjoitti:

Kyse on sosiopaattisesta luonnehäiriöstä, johon työelämä kaikessa turvattomuudessaan pakottaa melkein jokaisen. Huonosti voivat ihmiset pyrkivät tahallaan tuottamaan toiselle pahan olon, jotta he voisivat kuvitella, että heillä itsellään menee paremmin. Sen lisäksi se on ainoa tapa selvitä nykyisillä työmarkkinoilla, jonka esikuvana ovat itsekkäät kapitalisti-kusipäät.

mitä hain.Ei siis ole kovin yksiselittäistä tuo "kiusaaminen".Löytyyhän niitä syyllisiä myös kiusatuista.Terveiset venemessuilta.Olipa tullut päivän aikana ketjua.Huomaatkos hcd että voisit joskus mennä myös itseesi?Olet tietysti täysin syytön kiusaamiseesi.Aivan tosta noin vain alkoi.Haloo hei:)

• jussin serkku kirjoitti:

mitä hain.Ei siis ole kovin yksiselittäistä tuo "kiusaaminen".Löytyyhän niitä syyllisiä myös kiusatuista.Terveiset venemessuilta.Olipa tullut päivän aikana ketjua.Huomaatkos hcd että voisit joskus mennä myös itseesi?Olet tietysti täysin syytön kiusaamiseesi.Aivan tosta noin vain alkoi.Haloo hei:)

Tarkoituksesi oli saada kiusatut ja varsinkin minut käpertymään itsesääliin, oikein rypemään siinä ja etsimään kaikki vika itsestään ja omasta käyttäytymisestään.
        Kun et siinä kuitenkaan onnistunut, niin onkin aika lopettaa keskustelu.
        Nimimerkkien vaihtokaan ei auttanut päämäärääsi pääsemistä.
        Olet älykäs, mutta niin ne kiusaajat usein ovatkin. :)

• jussin serkku
        HCD kirjoitti:

Tarkoituksesi oli saada kiusatut ja varsinkin minut käpertymään itsesääliin, oikein rypemään siinä ja etsimään kaikki vika itsestään ja omasta käyttäytymisestään.

tarvis vaihtaa nimimerkkiä joten siinäkään et onnistunut:).Miten kuvittelet pärjääväsi työyhteisössä jos syyllistät?Haloo poitsu:)

• ole...
        HCD kirjoitti:

Kiusaajat ovat älykkäitä - paitsi sinä :) Näet joka paikassa nimimerkin vaihtajia ja vainoat toisinajattelijoita :) Ei kovin älykästä :) Arvaan jo, mitä kohta sanot :)

• t.i.ruskeepaa
        jussin serkku kirjoitti:

Mitä vihjaat? Sano suoraan, että luulet puheeni kertovan minusta jotakin.

Yrität selittää, että uhri on syyllinen. Tämä poistaa harteiltasi syyllisyyden taakkaa, kun sinun ei näin täydy enää kantaa vastuuta siitä mitä pahaa haluaisit tehdä kaikille sinua iloisemmille ihmisille. Jos et ole psykopaatti, olet hänen hännystelijänsä.

Psykopaatin pahasta olosta muistuttavat piirteet toisessa ihmisessä johtavat psykopaatin toteuttamiin hyökkäyksiin, joilla hän yrittää todistaa, ettei muu kuin hänenlaisensa kurjuus ole mahdollista. Ne piirteet kertovat paitsi siitä, että ihminen on vahvempi, myös että hän pystyy hallitsemaan elämäänsä ja tekemään itsenäisiä päätöksiä elämästään. Psykopaatit tarvitsevat toisten huomiota pysyäkseen tasapainossa, saati että he pystyisivät elämään itsekseen hyvinkään. Paremmat ja itsenäiset ihmiset ovat psykopaatin silmissä valhetta omasta kurjuudesta ja siksi sietämätöntä. Näin kaikki rasistit ajattelevat.

Tähän ollaan päädytty, kun työmaailma on muuttunut suorituksia arvostavaksi ja inhimillisyyttä hylkiväksi maailmaksi, jossa kapitalistit jakelevat tappotuomioita potkujen muodossa oman rasisminsa ja egoisminsa pohjalta.

• t.i.ruskeepaa
        ole... kirjoitti:

Kiusaajat ovat älykkäitä - paitsi sinä :) Näet joka paikassa nimimerkin vaihtajia ja vainoat toisinajattelijoita :) Ei kovin älykästä :) Arvaan jo, mitä kohta sanot :)

Aina samat kuviot.

• ole... kirjoitti:

Minä kirjoitan aina samalla nimimerkillä ja galleriasta löytyvällä kuvallani :)

Miksi sinä et siihen kykene?, kysy sitä itseltäsi...

• t.i.ruskeepaa
        HCD kirjoitti:

Minä kirjoitan aina samalla nimimerkillä ja galleriasta löytyvällä kuvallani :)

Miksi sinä et siihen kykene?, kysy sitä itseltäsi...

järkeen vetoaminen on turhaa, koska heilläkään ei ole sitä. Hänelle on olemassa vain ego, hänen tuskansa ja sinun illuusiosi. Kun psykopaatti alkaa loukkaavaan vuoropuheluun kanssasi, hän pyrkii siihen, että sinä et puolusta itseäsi riittävästi.

järkeen vetoaminen on turhaa, koska heilläkään ei ole sitä. Hänelle on olemassa vain ego, hänen tuskansa ja sinun illuusiosi. Kun psykopaatti alkaa loukkaavaan vuoropuheluun kanssasi, hän pyrkii siihen, että sinä et puolusta itseäsi riittävästi.

Kaikkien nähtävissä noista viesteistä, että kiusaajilla ei järkeä ole.
        Kun keskustelee psykopaatin/kiusaajan kanssa, ei kukaan puolusta itseään riitävästi.

Tämä auttaa selittämään kiusaamista/kiusaajia aika hyvin.
        Kuka tahansa voi siis joutua kiusatuksi, koska psykopaatti ei tarvitse edes järkevää syytä kiusaamisen aloittamiseen, toisin kuin nimimerkinvaihtajat antavat ymmärtää.

• t.i.ruskeepaa
        HCD kirjoitti:

Kaikkien nähtävissä noista viesteistä, että kiusaajilla ei järkeä ole.
        Kun keskustelee psykopaatin/kiusaajan kanssa, ei kukaan puolusta itseään riitävästi.

Tämä auttaa selittämään kiusaamista/kiusaajia aika hyvin.
        Kuka tahansa voi siis joutua kiusatuksi, koska psykopaatti ei tarvitse edes järkevää syytä kiusaamisen aloittamiseen, toisin kuin nimimerkinvaihtajat antavat ymmärtää.

Itse asiassa useat psykot vaihtavat nimimerkkiä tyydyttäkseen tyrannian tarpeensa. Tarkoitan sillä itsepuolustuksella sitä, että vastatessasi kiusaajalle, johtuen kiusaajan puheen luonteesta, teet itsellesi koiranpalveluksen. Ei loukkaukseen pidä itsensä kannalta vastata rakentavasti.

Itse asiassa useat psykot vaihtavat nimimerkkiä tyydyttäkseen tyrannian tarpeensa. Tarkoitan sillä itsepuolustuksella sitä, että vastatessasi kiusaajalle, johtuen kiusaajan puheen luonteesta, teet itsellesi koiranpalveluksen. Ei loukkaukseen pidä itsensä kannalta vastata rakentavasti.

Että rakentavasti vastaamisesta ei ole mitään hyötyä, mutta rakentavasti vastaamalla ehkä lukijat voivat ymmärtää mistä on kyse.

Voin siis näin vastaamalla "kaivaa" maata itseni alta, mutta samalla osoittaa lukijoille mistä kiusaamisessa on kyse.
        Kiusaajat ja psykopaatit eivät vastaa rakentavasti tai järkevästi.

• terhi
        HCD kirjoitti:

hänen tarkoitus ollut kaikkea vikaa löytää kiusatusta.Kärjistit,tahallasiko?Keskustelua seuranneena olen huomannut,ettet voi hyväksyä missään muodossa ajatusta kiusatun olevan koskaan syyllinen.Siinä olet väärässä ja tiedät sen itse myös.

• terhi kirjoitti:

hänen tarkoitus ollut kaikkea vikaa löytää kiusatusta.Kärjistit,tahallasiko?Keskustelua seuranneena olen huomannut,ettet voi hyväksyä missään muodossa ajatusta kiusatun olevan koskaan syyllinen.Siinä olet väärässä ja tiedät sen itse myös.

Kuinka syyllistit minut itsekin?

"Siinä olet väärässä ja tiedät sen itse myös."

Miten voit tietää yhtään mitä ajattelen/tiedän?
        Onneksi olkoon... :)

• t.i.ruskeepaa
        HCD kirjoitti:

Että rakentavasti vastaamisesta ei ole mitään hyötyä, mutta rakentavasti vastaamalla ehkä lukijat voivat ymmärtää mistä on kyse.

Voin siis näin vastaamalla "kaivaa" maata itseni alta, mutta samalla osoittaa lukijoille mistä kiusaamisessa on kyse.
        Kiusaajat ja psykopaatit eivät vastaa rakentavasti tai järkevästi.

Et voi uhrata itseäsi jokaiselle kiusaajalle. Sitä paitsi kiusaajia ei kiinnosta toisten mielipiteet. Kiusaaja saa mitä haluaa huolimatta toisten reaktioista. Ja tulee sen aina sinulta ottamaankin. Loukkaukseen tulee vastata rehellisesti.

• t.i.ruskeepaa
        HCD kirjoitti:

Tämä on parempi kuin ensimmäinen viestisi. Eikö sinun kannattaisi poistaa se?

Tuo kauhulikka yrittää velvoittaa kuulijoita hyväksymään mielipiteensä. Hän yrittää siis salata jotakin. Autoritäärisyys haisee. Voima on valtaa.

Et voi uhrata itseäsi jokaiselle kiusaajalle. Sitä paitsi kiusaajia ei kiinnosta toisten mielipiteet. Kiusaaja saa mitä haluaa huolimatta toisten reaktioista. Ja tulee sen aina sinulta ottamaankin. Loukkaukseen tulee vastata rehellisesti.

Unohdan.

Jos autan muita sillä, että annan trollien kiusata, niin ne saavat tehdä niin, olen kuitenkin paremmassa asemassa, kuin ne joita kiusataan työpaikalla.

En ajattele itseäni...

• t.i.ruskeepaa
        HCD kirjoitti:

Unohdan.

Jos autan muita sillä, että annan trollien kiusata, niin ne saavat tehdä niin, olen kuitenkin paremmassa asemassa, kuin ne joita kiusataan työpaikalla.

En ajattele itseäni...

Annat itsesi syötiksi. Mitä iloa on siis vääryyden saamasta huomiosta, kun itse on kadonnut? Nuo idiootit sanoisivat, että tuo on syy kiusaamiseesi. Mutta se on vain syy siihen miksi olet alakynnessä.

Annat itsesi syötiksi. Mitä iloa on siis vääryyden saamasta huomiosta, kun itse on kadonnut? Nuo idiootit sanoisivat, että tuo on syy kiusaamiseesi. Mutta se on vain syy siihen miksi olet alakynnessä.

En ole kadonnut, tiedän varsin hyvin mitä olen.
        Se, että noiden idioottien mielestä olen itse syyllinen kiusaamiseeni on juuri koko ajatukseni tarkoitus.
        Sillä he viestittävät itse lukijoille oman toimintatapansa.

"Mutta se on vain syy siihen miksi olet alakynnessä."
        En ole alakynnessä, vaan haluan heidän vain ajattelevan niin. :)

• ha ha ha ha!
        t.i.ruskeepaa kirjoitti:

Tämä on parempi kuin ensimmäinen viestisi. Eikö sinun kannattaisi poistaa se?

Tuo kauhulikka yrittää velvoittaa kuulijoita hyväksymään mielipiteensä. Hän yrittää siis salata jotakin. Autoritäärisyys haisee. Voima on valtaa.

Muaah hah hah hah :) Hu hu hu hu huuh! Tämä onkin vitsipalsta!

• t.i.ruskeepaa
        ha ha ha ha! kirjoitti:

Muaah hah hah hah :) Hu hu hu hu huuh! Tämä onkin vitsipalsta!

on ennakkoluuloisten ihmisten tapa. Leimaat palstan vitsipalstaksi sillä perusteella, että näet sarkastiseksi sen kuinka sinun halveksimasi ihmiset osoittautuvat vahvoiksi. Mutta leimaaminen yhdistettynä omahyväisyyteen on kuvottavaa.

• t.i.ruskeepaa
        HCD kirjoitti:

En ole kadonnut, tiedän varsin hyvin mitä olen.
        Se, että noiden idioottien mielestä olen itse syyllinen kiusaamiseeni on juuri koko ajatukseni tarkoitus.
        Sillä he viestittävät itse lukijoille oman toimintatapansa.

"Mutta se on vain syy siihen miksi olet alakynnessä."
        En ole alakynnessä, vaan haluan heidän vain ajattelevan niin. :)

siitä miten kiellän itseni järjellä ja menetän elämäni hallinnan. Kukaan ihminen ei ole pelkkää järkeä, eikä itseään saa kohdella niin. Olemme myös tunnetta, jota täytyy kunnioittaa kiusareiden yrittäessä loukata tunteitamme.

• terhi
        HCD kirjoitti:

lukenut mielipiteitäsi ja mielialasi vaikuttaa mielipiteisiisi.Sitä tarkoitin.Vai on se mielestäsi syyllistämistä,oletpa herkkänahkainen.Etkä siedä arvostekua esimieheltäsi?Kerroit psyykkeen olevan tiukilla joskus??Kiusaamistako se on heti?Jokseenkin veikkaan "kiusaamistapauksesi" olevan määrätynlaista heikkoutta.Kiinnostaa koulutuksesi ja armeijataustasi?Osuinko?

• terhi kirjoitti:

lukenut mielipiteitäsi ja mielialasi vaikuttaa mielipiteisiisi.Sitä tarkoitin.Vai on se mielestäsi syyllistämistä,oletpa herkkänahkainen.Etkä siedä arvostekua esimieheltäsi?Kerroit psyykkeen olevan tiukilla joskus??Kiusaamistako se on heti?Jokseenkin veikkaan "kiusaamistapauksesi" olevan määrätynlaista heikkoutta.Kiinnostaa koulutuksesi ja armeijataustasi?Osuinko?

Mitäpä jos keskittyisit ihan itsesi kirjoituksiin ja miten oma mielialasi niihin vaikuttaa.
        Jokainen kirjoittaja reagoi kirjoituksiin ja kirjoittessaan sisältöön mielialallaan, jos ei näin tee, niin onko ko. henkilö silloin ihminen?

Aika herkkänahkaisesti reagoit itse tuohon vastaukseeni, miksi?, ehkä juuri edellämainitusta syystä.

En ala selittlemään yksityisasioitani netissä, jollekin "nettipsykologille" vaikka sitä juuri varmaan tahtoisitkin. :)

Kerronpa sinulle, että sinun kirjoituksissasi on tietynlaista heikkoutta, heikkoutta sietää sitä mitä minä kirjoitan ja edustan.

Luulen jopa, että omat ennakkoluulosi vaikuttavat mielipiteeseesi niin voimakkaasti, ettet kertakaikkiaan edes pystyisi puolueettomaan tilanteeni arviointiin.

Et ymmärrä kiusaamisestakaan mitään, suosittelen lukemaan tämän:
        http://forums.cjb.net/mobbinfo-about105.html

Jos oikein tarkkaan etsit Suomi24:stä, niin löydät vastaukset noihin kysymyksiisi, jatketaan sitten keskustelua, kun olet vastaukset löytänyt. :)

• Akisetä
        terhi kirjoitti:

osua:)

• Akisetä kirjoitti:

Osaatkos Akisetä vastata noihin terhin kysymyksiin?
        Olet vakio varjoni, kyllä tuon verran pitäisi kohteestaan tietää... :)

• Akisetä
        HCD kirjoitti:

Mitäpä jos keskittyisit ihan itsesi kirjoituksiin ja miten oma mielialasi niihin vaikuttaa.
        Jokainen kirjoittaja reagoi kirjoituksiin ja kirjoittessaan sisältöön mielialallaan, jos ei näin tee, niin onko ko. henkilö silloin ihminen?

Aika herkkänahkaisesti reagoit itse tuohon vastaukseeni, miksi?, ehkä juuri edellämainitusta syystä.

En ala selittlemään yksityisasioitani netissä, jollekin "nettipsykologille" vaikka sitä juuri varmaan tahtoisitkin. :)

Kerronpa sinulle, että sinun kirjoituksissasi on tietynlaista heikkoutta, heikkoutta sietää sitä mitä minä kirjoitan ja edustan.

Luulen jopa, että omat ennakkoluulosi vaikuttavat mielipiteeseesi niin voimakkaasti, ettet kertakaikkiaan edes pystyisi puolueettomaan tilanteeni arviointiin.

Et ymmärrä kiusaamisestakaan mitään, suosittelen lukemaan tämän:
        http://forums.cjb.net/mobbinfo-about105.html

Jos oikein tarkkaan etsit Suomi24:stä, niin löydät vastaukset noihin kysymyksiisi, jatketaan sitten keskustelua, kun olet vastaukset löytänyt. :)

aivan niin terävä kun oletin.Paljastit heikkouksiasi ja todellista syvyyttä kiusaamistapauksissa.Tärkeää palstan lukijoille on kuitenkin huomata henkinen tasapainosi(vaikuttanut varmaankin omaan kiusaamiseesi)?Tärkeää oli myös myöntämisesi ,ettei kiusaaja olekkaan aina syyllinen:)Lukijana arvioin kommenttejasi aivan eri kriteerein:).Tekstit ovat mielenkiintoisia.Älä kuitenkaan alennu syyttämään kirjoittajia trolleista.Huomaamme kyllä jos kirjoittaja on sama:)

• No kia
        terhi kirjoitti:

Pahus varmaan tarttuva tauti tuo...
        Siis miten koulutus ja varsinkaan armeijatausta vaikuttaa oleellisesti ko. henkilön kiusaamiseen.Sorry mutta ei pahalla terhi, miksi minulle tulee tunne että terhillä on munat?

• Taavi
        Akisetä kirjoitti:

Pitäisit nyt edes vähän pidemmän aikavälin feikkiviestiesi ja nimimerkinvaihtojesi välillä, niin olisit edes hieman uskottavampi.

• Akisetä kirjoitti:

aivan niin terävä kun oletin.Paljastit heikkouksiasi ja todellista syvyyttä kiusaamistapauksissa.Tärkeää palstan lukijoille on kuitenkin huomata henkinen tasapainosi(vaikuttanut varmaankin omaan kiusaamiseesi)?Tärkeää oli myös myöntämisesi ,ettei kiusaaja olekkaan aina syyllinen:)Lukijana arvioin kommenttejasi aivan eri kriteerein:).Tekstit ovat mielenkiintoisia.Älä kuitenkaan alennu syyttämään kirjoittajia trolleista.Huomaamme kyllä jos kirjoittaja on sama:)

Ahkera...

Et osannut vastata pariin yksinkertaiseen kysymykseen, joiden vastaukset löytyvät niiden 1095 viestin joukosta, jotka olen kirjoittanut Suomi24:een.

Et olekaan niin terävä kuin oletin. :)
        Tärkeää palstan lukijoille on huomata se, että olen ihminen, toisin kuin trollit ja kiusaajat, jotka minua vastaan hyökkäävät, heidän kirjoituksistaan ei inhimillisyyttä tai myötätuntoa löydä. :)

En ole koskaan väittänyt, että kiusaaja on AINA syyllinen, et ole siis senkään vertaa seurannut kirjoituksiani.
        Se, että ennakkoluuloisuuttasi uskot minun näin väittäneen on oma ongelmasi.

Tässä sinulle haaste!

Esitä linkki viestiini missä kerron kiusaajan olevan AINA syyllinen.

Jatketaan sitten tätä keskustelua... :)

• Taavi
        HCD kirjoitti:

Ahkera...

Et osannut vastata pariin yksinkertaiseen kysymykseen, joiden vastaukset löytyvät niiden 1095 viestin joukosta, jotka olen kirjoittanut Suomi24:een.

Et olekaan niin terävä kuin oletin. :)
        Tärkeää palstan lukijoille on huomata se, että olen ihminen, toisin kuin trollit ja kiusaajat, jotka minua vastaan hyökkäävät, heidän kirjoituksistaan ei inhimillisyyttä tai myötätuntoa löydä. :)

En ole koskaan väittänyt, että kiusaaja on AINA syyllinen, et ole siis senkään vertaa seurannut kirjoituksiani.
        Se, että ennakkoluuloisuuttasi uskot minun näin väittäneen on oma ongelmasi.

Tässä sinulle haaste!

Esitä linkki viestiini missä kerron kiusaajan olevan AINA syyllinen.

Jatketaan sitten tätä keskustelua... :)

Taisi Akisetä alias vaikka mikä mennä nyt vähäksi aikaa hiljaiseksi...

• terhi
        No kia kirjoitti:

Pahus varmaan tarttuva tauti tuo...
        Siis miten koulutus ja varsinkaan armeijatausta vaikuttaa oleellisesti ko. henkilön kiusaamiseen.Sorry mutta ei pahalla terhi, miksi minulle tulee tunne että terhillä on munat?

munia muuta kun jääkaapissa.Näiden "kiusattujen" reppanoiden kanssa kun olen jo vuosia työskennellyt.Ei se armeijatausta vaikuta kiusaamiseen.Kertoo kylläkin ihmisestä todella paljon.Mietihän,mitä se kertoo?Autan kyllä jos ei aukea?Koita nyt saada edes muutama kohta.

• terhi kirjoitti:

munia muuta kun jääkaapissa.Näiden "kiusattujen" reppanoiden kanssa kun olen jo vuosia työskennellyt.Ei se armeijatausta vaikuta kiusaamiseen.Kertoo kylläkin ihmisestä todella paljon.Mietihän,mitä se kertoo?Autan kyllä jos ei aukea?Koita nyt saada edes muutama kohta.

Löysit vastaukset kysymyksiisi? :)

• t.i.ruskeepaa
        terhi kirjoitti:

Terhi edustaa yksinmäärääviä ihmisiä. Päällimmäisin ominaisuus hänen kommenteissaan on se, että hän itse tuomitsee toiset ihmiset. Hänen ei tarvitse ymmärtää toisia, eikä hänen tarvitse kuunnella toisten mielipiteitä. Hän itse ratkaisee ja tuomitsee kaiken.

• t.i.ruskeepaa
        HCD kirjoitti:

Osaatkos Akisetä vastata noihin terhin kysymyksiin?
        Olet vakio varjoni, kyllä tuon verran pitäisi kohteestaan tietää... :)

Nuo nimimerkit ovat kaikki yhden tyrannin keksimiä. Ollessani Kommunistisen puolueen palstan sheriffi, hän ahdisteli minua aina keskien jatkuvasti uusia nimimerkkejä. Mutta jos katsot tarkkaan, näet että ne ovat kaikki samaa makua.

Nuo nimimerkit ovat kaikki yhden tyrannin keksimiä. Ollessani Kommunistisen puolueen palstan sheriffi, hän ahdisteli minua aina keskien jatkuvasti uusia nimimerkkejä. Mutta jos katsot tarkkaan, näet että ne ovat kaikki samaa makua.

Olen törmännyt trolleihin aiemminkin.
        Hauskaa on se, että ne oikein haluavat jäädä kiinni trollaamisestaan ja sen vuoksi jättävät pieniä vihjeitä kirjoituksiinsa.
        Joko tahallisesti tai tahattomasti... :)

• t.i.ruskeepaa
        HCD kirjoitti:

Olen törmännyt trolleihin aiemminkin.
        Hauskaa on se, että ne oikein haluavat jäädä kiinni trollaamisestaan ja sen vuoksi jättävät pieniä vihjeitä kirjoituksiinsa.
        Joko tahallisesti tai tahattomasti... :)

älä unohda sitä mitä haluat sanoa työpaikkakiusaamisesta ja yhteiskunnasta. Trollien ainoa pyrkimys on sinä. Tekemällä niin kuin he haluavat et voi tehdä niin kuin sinä haluat.

• jarna 66
        t.i.ruskeepaa kirjoitti:

se sieltä.Vai kommunistisen puolueen palstan sheriffi.Olisit vaan pitänyt omana tietonasi.Hah ja hih!Miesten mies.Ymmärrän nyt miksi vauhkoatte HCD:n kanssa kiusattujen maailmassa.Onnea valitsemallenne tielle!

• paste
        jarna 66 kirjoitti:

se sieltä.Vai kommunistisen puolueen palstan sheriffi.Olisit vaan pitänyt omana tietonasi.Hah ja hih!Miesten mies.Ymmärrän nyt miksi vauhkoatte HCD:n kanssa kiusattujen maailmassa.Onnea valitsemallenne tielle!

Oletkos kuullut sen jarna vitsin?
        Taidat olla samaa kaliberia sen vitsin jarnan kanssa.

• jarna 66 kirjoitti:

En kannata mitään poliittista aatetta.
        Joten voit unohtaa tuon politiikalla spekuloinnin. :)

• t.i.ruskeepaa
        HCD kirjoitti:

En kannata mitään poliittista aatetta.
        Joten voit unohtaa tuon politiikalla spekuloinnin. :)

on poliittiseen tilanteeseen liittyvä juttu, jota voidaan käyttää vastapolitiikan luomiseen. Kyse on niistä arvoista, joita valitsemme ja joita hyväksymme. Kun poliitikot sanovat, että "vapauttakaa kauppa", he tarkoittavat myös, että "lisätkää eriarvoisuutta".

• Dark Fear
        terhi kirjoitti:

odotan jos joku vastaisi?Toi armeijajuttu kiinnostaa.

• Dark Fear kirjoitti:

Olen sotilasarvoltani Pioneeri.
        Siinä meni pohja terhin sivari vihjailusta.
        Koulutukseni saatte kyllä kaivaa esille ihan itse... :)

• terhi kirjoitti:

Oletko itse suorittanut asepalveluksen?

• terhi
        HCD kirjoitti:

Oletko itse suorittanut asepalveluksen?

ole.Joudun(saan) työssäni ohjailla uusavuttomia oikeaan suuntaan ja siinä näkee ken on suorittanut varusmiespalveluksen,aliupseerikoulun tai ruk:n.Myös parikymmentä siviilipalvelusmiestä on käsieni läpi valunut(johokin).Jännä juttu mutta johtajakoulutuksen saaneet ovat sijoittuneet työelämässä yleensä hyvin.Vuorovaikutustaidot,ryhmätyöskentely,paineen alaisena työskentely,oma-aloitteisuus jne löytyvät useimmilta.Miten tämä liittyy työpaikkojen ilmapiiriin ja kiusaamisiin?Onko henkilöjohtamisesta hyötyä ,syväjohtamisesta puhumattakaan?Onko heikolla luottamusmiehellä,työsuojeluvaltuutetulla tai yliopistotason esimiehellä,jolta puuttuu johtajakoulutus ,yksi syy työpaikan ilmapiirin heikkouteen?Olen sinun mielestäsi varmaankin epäonnistunut työssäni kun käsieni läpi valuvat monet yrityselämän esimiehet.Minkälainen henkilö on sitten sarjan päähenkilö-kiusattu?Kärjistettynä -usein epäonnistunut,huomiota hakeva,ammattitaidoton joka "kätkeytyy kiusaamisen" taakse ,jotta huomio saadaan pois ammattitaidottomuudesta.Hakee usein huomiota vetäytymällä,levittämällä ilkeämielisiä juoruja,ottamatta osaa yhteisön omiin tapahtumiin.Tälläkin saa huomiota mukavasti.Mistä sitten "kiusatuksi" olemisen tunne tulee?Joskus raja yhteisölläkin tulee vastaan.Painin näiden asioiden kanssa päivittäin.Tämä on mulle paljon tutumpaa kuin sulle,väännän näitä rautalangasta joka päivä,niin kiusatuille kuin kiusaajille myös.Sun kokemuksesi perustuu omaan tapaukseesi ja nettipalstaan?Miten lapsuus ja kouluaika?Varastiko joku pulkkasi?Tietäisitpä minkälaisia "työpaikkakiusaustapauksia" vatvon päivittäin.Luennoin elokuussa keskussairaalassa aiheesta "työilmapiirin puhdistaminen".Kuuntelijat nauroivat katketakseen antaessani anonyymiesimerkkejä.:)

• terhi kirjoitti:

ole.Joudun(saan) työssäni ohjailla uusavuttomia oikeaan suuntaan ja siinä näkee ken on suorittanut varusmiespalveluksen,aliupseerikoulun tai ruk:n.Myös parikymmentä siviilipalvelusmiestä on käsieni läpi valunut(johokin).Jännä juttu mutta johtajakoulutuksen saaneet ovat sijoittuneet työelämässä yleensä hyvin.Vuorovaikutustaidot,ryhmätyöskentely,paineen alaisena työskentely,oma-aloitteisuus jne löytyvät useimmilta.Miten tämä liittyy työpaikkojen ilmapiiriin ja kiusaamisiin?Onko henkilöjohtamisesta hyötyä ,syväjohtamisesta puhumattakaan?Onko heikolla luottamusmiehellä,työsuojeluvaltuutetulla tai yliopistotason esimiehellä,jolta puuttuu johtajakoulutus ,yksi syy työpaikan ilmapiirin heikkouteen?Olen sinun mielestäsi varmaankin epäonnistunut työssäni kun käsieni läpi valuvat monet yrityselämän esimiehet.Minkälainen henkilö on sitten sarjan päähenkilö-kiusattu?Kärjistettynä -usein epäonnistunut,huomiota hakeva,ammattitaidoton joka "kätkeytyy kiusaamisen" taakse ,jotta huomio saadaan pois ammattitaidottomuudesta.Hakee usein huomiota vetäytymällä,levittämällä ilkeämielisiä juoruja,ottamatta osaa yhteisön omiin tapahtumiin.Tälläkin saa huomiota mukavasti.Mistä sitten "kiusatuksi" olemisen tunne tulee?Joskus raja yhteisölläkin tulee vastaan.Painin näiden asioiden kanssa päivittäin.Tämä on mulle paljon tutumpaa kuin sulle,väännän näitä rautalangasta joka päivä,niin kiusatuille kuin kiusaajille myös.Sun kokemuksesi perustuu omaan tapaukseesi ja nettipalstaan?Miten lapsuus ja kouluaika?Varastiko joku pulkkasi?Tietäisitpä minkälaisia "työpaikkakiusaustapauksia" vatvon päivittäin.Luennoin elokuussa keskussairaalassa aiheesta "työilmapiirin puhdistaminen".Kuuntelijat nauroivat katketakseen antaessani anonyymiesimerkkejä.:)

Olen samaa mieltä kirjoituksestasi, tosin sillä poikkeuksella, että kiusaamisen taakse kätkeytyy kiusaaja ja kiusaaja on kaikea noita mainitsemiasi asioita.

Kiusaaja on "usein epäonnistunut,huomiota hakeva,ammattitaidoton joka "kätkeytyy kiusaamisen" taakse ,jotta huomio saadaan pois ammattitaidottomuudesta.Hakee usein huomiota vetäytymällä,levittämällä ilkeämielisiä juoruja,ottamatta osaa yhteisön omiin tapahtumiin.Tälläkin saa huomiota mukavasti."

"Sun kokemuksesi perustuu omaan tapaukseesi ja nettipalstaan?"

Olen yhteistyössä useiden kiusattuja tukevien organisaatioden kanssa, joten on kontaktipintaa kiusattuihin enemmän kuin sinulla.

"Miten lapsuus ja kouluaika?Varastiko joku pulkkasi?"

Ei varastanut, mutta miten on terhi oman ihmisyytesi kanssa?, kuka sen varasti?
        Olet urautunut työhösi ja ennakkoluulosi ovat syöpyneet niin syvälle mieleesi, ettet enää pysty "puolueettomaan" arviointiin.

Tässä esimerkki siitä:

"Tietäisitpä minkälaisia "työpaikkakiusaustapauksia" vatvon päivittäin.Luennoin elokuussa keskussairaalassa aiheesta "työilmapiirin puhdistaminen".Kuuntelijat nauroivat katketakseen antaessani anonyymiesimerkkejä.:)"

Miksi nauroivat?
        Esititkö asian vitsinä, kuten ennakkoluulosi antavat kiusatuista sinulle ymmärtää?

Neuvoni on sinulle seuraava, vaihda ammattia.

Et voi toimia tuollaisessa tehtävässä olematta inhimillinen ja sitä et kirjoitustesi perusteella ole, pikemminkin "virkamies", joka nauttii vallastaan.

Niin paitsi Suomessahan kaikki on mahdollista...

Laita niitä anonyymi esimerkkejä mailiini, niin katsotaan ovatko ne niin naurettavia, kuin annat esittää: [email protected]

• terhi kirjoitti:

"Jännä juttu mutta johtajakoulutuksen saaneet ovat sijoittuneet työelämässä yleensä hyvin.Vuorovaikutustaidot,ryhmätyöskentely,paineen alaisena työskentely,oma-aloitteisuus jne löytyvät useimmilta.Miten tämä liittyy työpaikkojen ilmapiiriin ja kiusaamisiin?"

No, Suomalainen työelämä ja työnantajat arvostavat armeijan "johtaja" koulutusta, siksi nämä henkilöt sijoittuvat hyvin oli taitoja tai ei.
        Armeijassa käymättömänä, et tietäne mihin armeijan johtajakoulutus tahtää?
        Siihen, että sodan aikana nämä "johtajat" voivat määrätä alaisensa vaikka itsemurhatehtäviin, sen kummemmin sitä ajattelematta, kun vain käsky käy, niin sitä on toteltava omasta mielipiteestä välittämättä.
        Tällaisia "johtajia" armeija kouluttaa.

Kuullostaako tutulta?
        Sama "oppi" toteutettuna työpaikalla aiheuttaa "sanelu johtamista", siis yhteensuuntaan toimivan johtamisen.
        Sillä ei ole yhteistyön kanssa mitään tekemistä.
        Olisiko sillä osuutta työpaikan huonoon ilmapiiriin?

Et ole epäonnistunut työssäsi, mutta asenteissasi ja työhösi suhtautumisessa olisi korjaamisen varaa.
        Oletko koskaan miettinyt sitä, että ne "naurettavat" kiusaamistapaukset voivat olla kiusaajien esille nostamia?
        Ja siksi ne vaikuttavat "naurettavilta", koska sitä ne varmasti ovatkin.

• No kia
        terhi kirjoitti:

Aluksi terhi ystäväni, yritän asioita selvittää teille näin öiseen aikaan koska teen TODELLA töitä Työskentelen myös kiusattujen henkilöiden parissa. En koe tekeväni työuraani minkäänlaisten reppanoiden kanssa.

On monien ihmisten kovin helppoa tuomita ja kirjoitella tänne esim. työaikana mutta aina pitäisi muistaa se että täällä todellakin lukee näitä tekstejä myöskin oikeasti koulutuksen saaneet PSYKIATRIT.

Toivon myös sinullle terhi, hyvää jatkoa.

• terhi
        HCD kirjoitti:

Olen samaa mieltä kirjoituksestasi, tosin sillä poikkeuksella, että kiusaamisen taakse kätkeytyy kiusaaja ja kiusaaja on kaikea noita mainitsemiasi asioita.

Kiusaaja on "usein epäonnistunut,huomiota hakeva,ammattitaidoton joka "kätkeytyy kiusaamisen" taakse ,jotta huomio saadaan pois ammattitaidottomuudesta.Hakee usein huomiota vetäytymällä,levittämällä ilkeämielisiä juoruja,ottamatta osaa yhteisön omiin tapahtumiin.Tälläkin saa huomiota mukavasti."

"Sun kokemuksesi perustuu omaan tapaukseesi ja nettipalstaan?"

Olen yhteistyössä useiden kiusattuja tukevien organisaatioden kanssa, joten on kontaktipintaa kiusattuihin enemmän kuin sinulla.

"Miten lapsuus ja kouluaika?Varastiko joku pulkkasi?"

Ei varastanut, mutta miten on terhi oman ihmisyytesi kanssa?, kuka sen varasti?
        Olet urautunut työhösi ja ennakkoluulosi ovat syöpyneet niin syvälle mieleesi, ettet enää pysty "puolueettomaan" arviointiin.

Tässä esimerkki siitä:

"Tietäisitpä minkälaisia "työpaikkakiusaustapauksia" vatvon päivittäin.Luennoin elokuussa keskussairaalassa aiheesta "työilmapiirin puhdistaminen".Kuuntelijat nauroivat katketakseen antaessani anonyymiesimerkkejä.:)"

Miksi nauroivat?
        Esititkö asian vitsinä, kuten ennakkoluulosi antavat kiusatuista sinulle ymmärtää?

Neuvoni on sinulle seuraava, vaihda ammattia.

Et voi toimia tuollaisessa tehtävässä olematta inhimillinen ja sitä et kirjoitustesi perusteella ole, pikemminkin "virkamies", joka nauttii vallastaan.

Niin paitsi Suomessahan kaikki on mahdollista...

Laita niitä anonyymi esimerkkejä mailiini, niin katsotaan ovatko ne niin naurettavia, kuin annat esittää: [email protected]

sitten usein istunut luennoillani mikäli teet oikeasti yhteistyötä kiusattujen organisaatioiden kanssa.Ammattia ei kannata vaihtaa kun kalenteri on täynnä 2007 kesälomiin asti:).En esittänyt vitsinä,esitin ne juuri niin kun ne minulle tulivat.Asiat kun esitin "kiusatulle" aivan samalla tavalla-hän nauroi itse myös.Asiat eivät ole aina niin yksiselitteisiä:)

• terhi
        No kia kirjoitti:

Aluksi terhi ystäväni, yritän asioita selvittää teille näin öiseen aikaan koska teen TODELLA töitä Työskentelen myös kiusattujen henkilöiden parissa. En koe tekeväni työuraani minkäänlaisten reppanoiden kanssa.

On monien ihmisten kovin helppoa tuomita ja kirjoitella tänne esim. työaikana mutta aina pitäisi muistaa se että täällä todellakin lukee näitä tekstejä myöskin oikeasti koulutuksen saaneet PSYKIATRIT.

Toivon myös sinullle terhi, hyvää jatkoa.

ammattikuntamme lukee tätä(kin) palstaa poimien helmet voidaksemme käyttää niitä työssämme.Olet siis oikeassa.:)Mukavaa jatkoa ja jaksamista sinne yötyöhön:)

• Akisetä
        terhi kirjoitti:

ammattikuntamme lukee tätä(kin) palstaa poimien helmet voidaksemme käyttää niitä työssämme.Olet siis oikeassa.:)Mukavaa jatkoa ja jaksamista sinne yötyöhön:)

En oikein ymmärtänyt miksi työnantajien liitto mielenosoituksessaan vaati poistettavaksi kiusaamisen luokittelemisen sairaudeksi?Aulangon lääkäripäivillä ollessani se edelleen käsitellään mielenterveyteen liittyvänä sairautena vaikkakin laki on toista mieltä.Siellä vaan puhuttiin asioista oikeilla nimillä.

• p.niska
        Akisetä kirjoitti:

olet aika yksin mielipiteesi kanssa.Olen edelleen sitä mieltä,että yleensä kiusaaminen lähtee kiusaajasta.78 henkilön työnantajana on kokemusta karttunut:)

• terhi
        Dark Fear kirjoitti:

RUK:n käyneeksi kun sulta puuttuu noi johtamistaidot:)

• terhi kirjoitti:

sitten usein istunut luennoillani mikäli teet oikeasti yhteistyötä kiusattujen organisaatioiden kanssa.Ammattia ei kannata vaihtaa kun kalenteri on täynnä 2007 kesälomiin asti:).En esittänyt vitsinä,esitin ne juuri niin kun ne minulle tulivat.Asiat kun esitin "kiusatulle" aivan samalla tavalla-hän nauroi itse myös.Asiat eivät ole aina niin yksiselitteisiä:)

Ollut luennoillasi, eikä luennoilla saada kiusaamisongelmaa ratkaistua, vaan käytännön toimilla.

Jos et asiaa ymmärtänyt, niin kaikki kiusaamiseen liittyvä toiminta ei ole sinusta riippuvaista, vaikka haluaisit varmaan niin ajatella.
        Siinä olet oikeassa, että osa kiusaamisesta tehdyistä valituksista on huvittavia, mutta ne ovat useimmiten kiusaajien tekemiä, siksi niissä ei ole mitään järkeä, koska kiusaamista ei ole koskaan tapahtunut.

Ymmärtänet mitä tarkoitan...

• terhi kirjoitti:

Yhteystietosi mailiini: [email protected], niin keskustellaan asioista.
        Jos et näin tee on minun ymmärrettävä asia niin, että et ole kuka väität olevasi:)

Ps. Joko sait selville koulutukseni?

• HCD
        terhi kirjoitti:

Joo ammattikunta lukee näitä, ikävä kyllä terhi tai akisetä eivät kuulu kyseiseen ammattikuntaan:)

• "luuseri"

Useat esimiehet eivät halua puuttua konfliktien selvittämiseen vaikka se on heidän tehtävänsä. Ollaan hiljaa hissukseen ja toivotaan että myrsky laantuu tai joku älyää lähteä pois. Varsinaisia vastuun pakoilijoita.

• kova jätkä

aika näyttää,varo mulkku!

• t.i.ruskeepaa

hehheh.

• eräilijä
        t.i.ruskeepaa kirjoitti:

hehheh.

Mikä on sitä pientä kiusaamista,joka pitäisi sietää? Voitko hieman täsmentää?

• suosiota
        t.i.ruskeepaa kirjoitti:

hehheh.

ja hyväksyntää väkivallalle ja kiusaamiselle?

• virve

En edes lue noita muita vastauksia, mutta sen verran sanon, että toki ihmisen pitää sietää erilaisia ihmisiä ja erilaisia asenteita yms... ja täytyy pystyä ottamaan tietty määrä huonoa kohtelua niskaansa, mutta vain huom. tietty määrä...
      Mutta jos se menee siihen, että se olet aina sinä, josta huomautetaan, se olet aina sinä joka tekee väärin, vaikka toinen työntekijä tekee vielä pahemmin pieleen, se olet aina sinä kaikessa huonossa... vaikka teetkin paremmin kuin se toinen... Jos siis saat epäreilua kohtelua, niin minä en ainakaan ole niin HEIKKO, että katselisin ja kumartelisin, ja nielisin mölyt mahaani, EN TOSIAANKAAN. Heikko on se joka nuolee esimiehen persettä ja sulattaa kaiken...
      Vahva on se joka tekee, tai ainakin yrittää tehdä stopin kaikelle epärehelliselle käytökselle, ja uskaltaa nostaa sen kissan pöydälle, ja vielä puhua näistä asioista.
      Ketään ei tarvitse pumpuliin kääriä, mutta järjellinen kohtelu pitää olla, en edes pumpulissa haluisi olla. Mutta heikkoja ovat ne esimiehetkin joiden nuppiin nousee kusi, jos olisi lasipää, niin näkisi, miten kusi virtaa, ja paska tekee patoa... Aika rumasti sanottu, mutta totta. Vähän kuin HCD:n apinapuu runo... ;)

• t.i.ruskeepaa

Maailmassa on ihmisiä, jotka tahallaan ahdistelevat toisia.

• virve
        t.i.ruskeepaa kirjoitti:

Maailmassa on ihmisiä, jotka tahallaan ahdistelevat toisia.

Eli... tarkoitat siis mitä? Että kaikkien vaan pitäisi ahdistella jollakin tavalla jotakuta... Eikö nuo hommat kuulu pikkulapsille, jotka vielä etsii identiteettiään? Aikuiset ihmiset!!! Eikö jokainen voisi ja saisi tehdä työnsä rauhassa??? Tarviiko jonkun jonka päässä liiraa, tuoda omaa pahaa oloaan esille kiusaamalla toisia, kannattaisi mennä ennemminkin hoitoon.

• t.i.ruskeepaa
        virve kirjoitti:

Eli... tarkoitat siis mitä? Että kaikkien vaan pitäisi ahdistella jollakin tavalla jotakuta... Eikö nuo hommat kuulu pikkulapsille, jotka vielä etsii identiteettiään? Aikuiset ihmiset!!! Eikö jokainen voisi ja saisi tehdä työnsä rauhassa??? Tarviiko jonkun jonka päässä liiraa, tuoda omaa pahaa oloaan esille kiusaamalla toisia, kannattaisi mennä ennemminkin hoitoon.

...

• irtisanoutunut
        virve kirjoitti:

Ei tässä mitään vässyköitä olla, päinvastoin. Tilanteen läpikäyneenä voin sanoa, että en kuvitellut koskaan palavani totaalisesti loppuun työpaikan esimiehen käytöksen vuoksi, päinvastoin. Ymmärsin oikeasti tilanteen terveyden jo romahdettua. Olisin voinut tapella ko henkilön kanssa päivittäin mm työsopimuksen rikkomisesta, mustamaalaamisesta, varoituksista, valheista, työn vaikeuttamisesta, salailusta, v******sta, kyttäämisestä jne jne jne, mutta olen työpaikalla tekemässä työtäni (ja hyvin) ja henkilönä olen liian sivistynyt irvistelemään samalla tasolla kuin joku ääliö. Tämä tätä ottikin eniten pattiin. En valittanut vaan lähdin. Mikään raha tai asema ei tässä maailmassa saa minua pysymään työpaikassa, jossa joku tahallisesti vaikeuttaa työntekoa ja vahingoittaa työntekijää. Sääliksi käy. Laki ei auta, pitäisi vetäistä kerran ja lujaa lähtiessä.

• t.i.ruskeepaa
        irtisanoutunut kirjoitti:

Ei tässä mitään vässyköitä olla, päinvastoin. Tilanteen läpikäyneenä voin sanoa, että en kuvitellut koskaan palavani totaalisesti loppuun työpaikan esimiehen käytöksen vuoksi, päinvastoin. Ymmärsin oikeasti tilanteen terveyden jo romahdettua. Olisin voinut tapella ko henkilön kanssa päivittäin mm työsopimuksen rikkomisesta, mustamaalaamisesta, varoituksista, valheista, työn vaikeuttamisesta, salailusta, v******sta, kyttäämisestä jne jne jne, mutta olen työpaikalla tekemässä työtäni (ja hyvin) ja henkilönä olen liian sivistynyt irvistelemään samalla tasolla kuin joku ääliö. Tämä tätä ottikin eniten pattiin. En valittanut vaan lähdin. Mikään raha tai asema ei tässä maailmassa saa minua pysymään työpaikassa, jossa joku tahallisesti vaikeuttaa työntekoa ja vahingoittaa työntekijää. Sääliksi käy. Laki ei auta, pitäisi vetäistä kerran ja lujaa lähtiessä.

Esimiehesi ajattelee toivottamasti, epätoivoisesti. Hän on pettynyt moraliteettien katoamiseen markkinataloudessa ja haluaa ilmaista pahaa oloaan sinulle, koska voit paremmin kun hän. Hän ei vain tajua tietämättömänä ihmisenä sitä, että sinulla on oma tahto ja että hän loukkaa sinua. Hän ei voi hyväksyä sitä, että sinä et suvaitse hänen tapaansa puhutella sinua, koska onhan se aitoa hänelle. Hän ei vain tiedä miten se vaikuttaa sinuun. Siksi hän käyttäytyi edelleen huonosti sinua kohtaan, vaikka hän jo kärsi toimintansa aiheuttamista ilmapiiriongelmista. Hän kieltäytyi mielessään tunnustamasta sinun reaktioitasi, koska hänelle oma paha olo on päällimmäisin asia. Hän on kykenemätön toimimaan maailmassa, jossa toiset ovat erilaisia kuin hän. Hän kuvittelee aina, että kaikki mitä sinä hänelle sanot, on vähempiarvoista kuin se mitä hän läpikäy. Siksi hän tahallaan valitsee jatkaa härnäämistä, ja uskoo sen olevan vain sivujuoni hänen itsekeskeisessä maailmassaan. Kaikki sosiopaatit ajattelevat tällä samalla tavalla.

• mallillans
        irtisanoutunut kirjoitti:

Tajuan tasan tarkkaan tilanteesi, kun olen kokenut samanmoisen kriisin työpaikalla. Ajattelin, että selviydyn voittajana kun olen kaiken yläpuolella. Mutta ei sitä loputtomin jaksanut. Valitsit lähtemällä pois, minulle se ei olisi ollut siinä tilanteessa mahdollista. Otin yhteyttä erilaisiin auttaja-tahoihin, työsuojelu oli pomolle jo liikaa - mutta minulle se oli paras osoite. Nyt pomo on kuin ihmisen mieli, samoin muut, kun pomo ei enää uskalla antaa kiusaamisvaltuutustaan niille muille.

• PAITSI

silloin kun annat takaisin vähän "vittuillen", niin johan aletaan vinkumaan ja yritetään savustaa pihalle. Oiken naurattaa nämä suomalaiset PÄSSIT, jotka itse harrastavat naljailua, piikittelyä yms. ja sitten kun annetaan takasin, niin johan ollaan turpa rullalla!!

• t.i.ruskeepaa

He ovat ennakkoluuloisia ihmisiä, joita ajavat omat ennakkoluulot toisista ihmisistä, ja kun toiset reagoivat odottamattomalla tavalla, he järkyttyvät, kun heidänhän piti olla niitä uhreja.

• LÖKÄPÖKSY,

SE SIELLÄ HUUTELEE??!! MENE KOTIOS SIITÄ KASVAMAAN VÄTYS!!

TAIDAT OLLAKIN NIITÄ TYÖPAIKAN ILMAN SAASTUTTAJIA!!

• t.i.ruskeepaa

että me muka emme ymmärtäisi tsoukkia. Että olisimme jotenkin fanaattisia ja ehdottomia ja meillä olisi moraalipaniikki päällä kaikkea kohteliaasta poikkeavaa kohtaan. Tällöin Tyly vain yrittäisi puolustaa tervettä järkeä ja avoimuutta.

Mielestäni on silti olemassa vain yhdenlaista sarkasmia. Sarkasmi on suhteellista ja sen raja kulkee molemminpuolisessa yhteisymmärryksessä, tai toisin sanoen siinä kun molemmilla on hauskaa. Aloittaja ei ehkä vain halua tunnustaa sitä, että ihmiset puhuvat toisilleen nykyaikana loukkaavasti. Hän yrittää uskotella itselleen ja muille, että kaikki on niin kuin se oli ennen vuotta 1995. Että kukaan ei todella kehtaa härnätä toista tietoisena sen aiheuttamasta tuskasta ja tuhosta.

Toisaalta ihmiset härnäävät toisiaan niin paljon, että kukaan ei edes enää muista miten puhuttiin neutraalisti toiselle. Arvot muuttuivat perustavasti markkinatalouteen siirtymisen jälkeen. Ihmiset luulevat, että pahantahtoinen sävy on luonnollinen puhetyyli ilman mitään päämääriä. Siten ihmiset eivät tunnista paitsi psykopaatteja myöskään omaa huonoa käytöstään!!

Siten Tyly vain saattaa tunnistaa pahantahtoisen sävyn "tekovakavana", sarkastisena huumorina. Kun tämä ilmiö leviää ihmisestä toiseen ja pomosta toiseen työpaikoilla, ihminen voi oikeuttaa oman uuden ja huonon käytöksensä selittämällä sen olevan (ainakin itselle) huumoria.

• Ah ah ah ah!

Eh-eh-eh-ehkä hän tar-har-har-koitti katsoah-ah-ah, saako 2000 lukijaah-hah-hah ja 100 vastaustah-hah-hah kasaan alle viidessä päivässäh-häh-häh! Siis vä-häh-häh-hän niin kuin vedonlyönti kaverin kanssah-ah-ah... 100 EUROSTA :) :) :)

• t.i.ruskeepaa
        Ah ah ah ah! kirjoitti:

Eh-eh-eh-ehkä hän tar-har-har-koitti katsoah-ah-ah, saako 2000 lukijaah-hah-hah ja 100 vastaustah-hah-hah kasaan alle viidessä päivässäh-häh-häh! Siis vä-häh-häh-hän niin kuin vedonlyönti kaverin kanssah-ah-ah... 100 EUROSTA :) :) :)

enemmän näet halveksimasi ihmisten olevan oikeassa? Etkö pysty kohtaamaan ongelmaasi? Muuttuuko naurusi puolustusmekanismista pakkomielteeksi?

• irtisanoutunut 2

Tylyn ajatusmaailma ei muutenkaa vastaa realiteetteja. Jos työpaikalla heitetään herjaa, se on herjan heittämistä. Kyse ei ole normaalista toiminnasta työpaikkahäirinnässä.

• t.i.ruskeepaa

herjan heittäjälle? No, eihän sitä täydykään sanoa, kun voi vain viedä saunan taakse ja lyödä lapiolla selkään. Puhukaamme siis siitä, että miten saamme yleisen pahantahtoisuuden kuriin.

• k.i.p.u.p.i.s.t.e

Eihän "herjan heitossa" mitään pahaa ole, ainakaan niin kauan kun herjan kohde ei siitä loukkaannu. Sehän on sitä "suoraa keskustelua" syvimmillään ja yleensä tapahtuu tilanteissa joissa kumpikin osapuoli käsittää tilanteen pelkäksi leikinlaskuksi. Varmasti jokaisessa työyhteisössä jossa on hyvä ilmapiiri, on "kaverusten keskeistä" vitsinvääntöä, sisäpiirivitsejä ja leikkimielistä piikittelyä. Se ei ole työpaikkakiusaamista ja nämä tarinat joita tänne on kirjoitettu eivät koske mitään tämänkaltaista ilmiötä.

Tavallisen, viattoman herjan heiton erottaa työpaikkakiusaamisesta jo niinkin yksinkertainen asia, että viattomassa vitsinväännössä herjan kohde osaa nauraa jutuille ja itselleen. Tällaiseen herjan heittoon voi vastata samalla mitalla takaisin ja tuloksena on uusi hauska tuokio, ilman että kukaan loukkaantuu.

Työpaikkakiusaamiseksi luokiteltavissa tapauksissa tilanne on toisenlainen; ensinnäkään se ei naurata ketään. Uhrista levitellään perättömyyksiä selän takana, epäsuorasti - ilman että uhri edes tietää asiasta mitään. Akkamaisesti, epäsuorasti, salaa, manipuloiden, epärehellisesti - koska kiusaaja ei itse kestäisi suoraa keskustelua. Jutuilla on suunniteltu tarkoitus, uhrin lamauttaminen tai syrjäyttäminen työyhteisöstä. Tilanne on täysin erilainen kuin herjan heitossa. Ja Tällaista ei kenenkään tarvitse sietää. Kun uhri vastaa tällaiseen tilanteeseen "antamalla takaisin" kuten kehoitit, on tuloksena uhrin syyllistäminen huonosta työilmapiiristä, ts. tilanne menee entistäkin huonommaksi.

Näin. Pitäkäähän palsta elossa, itsellä on nyt sen verran kiirettä ja uusia juttuja menossa elämässä, ettei jouda paljoa näitä kommentoimaan. Koittakaa jaksaa, kellä tilanne on pahimmillaan! On myös elämää kiusaamisen jälkeen, vaikka se tilanteen päällä ollessa voi vaikuttaakin epätodennäköiseltä. Vaikeuksien kautta voittoon; ja parempiin hommiin kuin kiusaajat konsanaan...

• t.i.ruskeepaa

sen mitä me jo sanoimme?

• Kaiken kokenut
        t.i.ruskeepaa kirjoitti:

sen mitä me jo sanoimme?

Nimimerkki tyly, joka tylyilee ja vähättelee kiusaamistilanteita ei tiedä asioiden vakavuudesta yhtään mitään.
        Olet todella sananmukaisesti tyly, jonka kanssa en halua keskustella tämän enempää.

• k.i.p.u.p.i.s.t.e
        t.i.ruskeepaa kirjoitti:

sen mitä me jo sanoimme?

Hyvin paljon mahdollista. En ole seurannut tätä ketjua mitenkään ajatuksen kanssa, kuten sanoin on ollut kiireitä. Mutta hyvä jos asia tuli selväksi.

• pehmenee
        Kaiken kokenut kirjoitti:

Nimimerkki tyly, joka tylyilee ja vähättelee kiusaamistilanteita ei tiedä asioiden vakavuudesta yhtään mitään.
        Olet todella sananmukaisesti tyly, jonka kanssa en halua keskustella tämän enempää.

kun joutuisi itse joskus kiusatuksi.

• totuus on tässä.

Mutta kun fiksu ja toiset huomioonottava ei kiusaa millään tavalla. Piste.

• työmies!

pieni vittuilu ja kiusaaminen on vain hyväksi ja kasvattaa luonnetta.on tietysti sellaisia henk.kohtaisia asioita joista ei kannata vittuilla,mutta sellane kevyt huumori vittuilu pitää hyvän hengen yllä ja työpäivä menee sutjakkaasti.moni näistä vinkujista on juuri sellasia et puuttuvat toisten hyvään vittuilu rinkiin ja sit kun tulee pikkasen takas niin ollaan puol vuotta puhumatta ja itketään palstoilla!

• t.i.ruskeepaa

Vittuilurinki positiivisessa mielessä on kiertoilmaus sille, että ollaan kavereita. Kaveruutta on monenlaista, eikä se riipu loukkauksista. Loukkaukset toisia kohtaan kertovat siitä, että ihminen ei hallitse elämäänsä, ja kavereille sen voi ilmaista avoimesti. On olemassa myös viatonta ja älykästä kaveruutta. Kaveruus ei ole sitä, että ollaan nykyaikaisia ja tavallisia vittuilevia työläisiä. On niin helppo kaataa ongelmiaan toisten niskaan tai jopa ahdistella heitä ja väittää sen olevan leikkiä. Vaikeampaa on luoda toisiin sellainen suhde, että toiset jaksavat kestää vittuilijan ongelmia. Kaveruus ei edellytä vittuilun sietämistä. Se ei myöskään suojele psykopaatteja.

• työläinen1
        t.i.ruskeepaa kirjoitti:

Vittuilurinki positiivisessa mielessä on kiertoilmaus sille, että ollaan kavereita. Kaveruutta on monenlaista, eikä se riipu loukkauksista. Loukkaukset toisia kohtaan kertovat siitä, että ihminen ei hallitse elämäänsä, ja kavereille sen voi ilmaista avoimesti. On olemassa myös viatonta ja älykästä kaveruutta. Kaveruus ei ole sitä, että ollaan nykyaikaisia ja tavallisia vittuilevia työläisiä. On niin helppo kaataa ongelmiaan toisten niskaan tai jopa ahdistella heitä ja väittää sen olevan leikkiä. Vaikeampaa on luoda toisiin sellainen suhde, että toiset jaksavat kestää vittuilijan ongelmia. Kaveruus ei edellytä vittuilun sietämistä. Se ei myöskään suojele psykopaatteja.

Älä kuule vittuile, jos kerran yrität olla toveri.
        Vai tommosia vittuilijoita ne ns. toverit ovatkin.
        Oikeita vittulijoita, jotka suut ja leuat vääräällään muka vääntävät vitsiä, jotka ei kuitenkaan ole vitsiä. Oikea ja terve vitsi ei loukkaa ketään.
        Sitten tulevat sanomaan ettet sä ymmärrä huumoria. Sen valheellisen ja näennäisen huumorin piikkiin vittuillaan.

• työmies
        työläinen1 kirjoitti:

Älä kuule vittuile, jos kerran yrität olla toveri.
        Vai tommosia vittuilijoita ne ns. toverit ovatkin.
        Oikeita vittulijoita, jotka suut ja leuat vääräällään muka vääntävät vitsiä, jotka ei kuitenkaan ole vitsiä. Oikea ja terve vitsi ei loukkaa ketään.
        Sitten tulevat sanomaan ettet sä ymmärrä huumoria. Sen valheellisen ja näennäisen huumorin piikkiin vittuillaan.

meidän työkaveri piirissä on vittuiltu ja tullaan vittuilemaan.meidän porukassa se toimii ja that`s it.voihan tietysti olla ihmisiä jotka tulevat olevinaan leikkiin mukaan mut vittuilevatkin juuri siinä tarkotuksessa et saavat toiselta käämit palamaan.se että luokitellaanko vittuilu huumoriksi riippuu millä linjalla liikutaan.jos vittuilu menee rankaksi niin silloin se on kyllä järkevää lopettaa!jotkut näillä palstoilla antavat oman näkemyksensä asioista niin isällisesti ja kuvaavat asiat niin että heidän mielipidettään pitäisi juuri noudattaa.itse tiedän ainakin yhden tyypin joka vääristelee asiat niin että häntä olisi kohdeltu väärin ja saa täten säälipisteitä itselleen.en myöskään väitä etteikö sellaisia ihmisiä ole jotka vittuilevat vain saadakseen toiselle pahamielen,tälläiset tyypit on omastakin mielestä aivan perseestä!

• työläinen 1
        työmies kirjoitti:

meidän työkaveri piirissä on vittuiltu ja tullaan vittuilemaan.meidän porukassa se toimii ja that`s it.voihan tietysti olla ihmisiä jotka tulevat olevinaan leikkiin mukaan mut vittuilevatkin juuri siinä tarkotuksessa et saavat toiselta käämit palamaan.se että luokitellaanko vittuilu huumoriksi riippuu millä linjalla liikutaan.jos vittuilu menee rankaksi niin silloin se on kyllä järkevää lopettaa!jotkut näillä palstoilla antavat oman näkemyksensä asioista niin isällisesti ja kuvaavat asiat niin että heidän mielipidettään pitäisi juuri noudattaa.itse tiedän ainakin yhden tyypin joka vääristelee asiat niin että häntä olisi kohdeltu väärin ja saa täten säälipisteitä itselleen.en myöskään väitä etteikö sellaisia ihmisiä ole jotka vittuilevat vain saadakseen toiselle pahamielen,tälläiset tyypit on omastakin mielestä aivan perseestä!

No sen takiahan ne vittuilevat kun heillä itsellään on paha olla.
        Toiseksi he vittuilevat siksi kun heidän luonteensa on sairas, siis narsistinen psykopaatti. He nauttivat sadistisesta kiusaamisesta siitä kun toisella on paha olla.
        Maailman sivu on täynnään tällaisia sairaita ihmisiä ja heistä jotkut ovat päässet kansanjohtajiksikin.
        Heitä on ollut jopa luottamusmiehinäkin työpaikoilla.

• ahaa1
        työmies kirjoitti:

Taitavat nyt työmieheltä ja muilta mennä pullat ja vellit sekaisin. Jos joku haluaa harrastaa v****ilua, vitsailua tjmv työpaikalla, siitä vaan, se ei tee tästä toiminnasta työpaikkahäirintää kuin siinä vaiheessa, että se pitkäkestoisesti kohdistuisi henkilöön, joka ei asiasta ole kiinnostunut ja on asian ilmaissut. Tämä on henkilön oikeus. Kun puhutaan työehtojen vääristelystä, työn tekemisen vaikeuttamisesta, siirroista, vähättelystä, mustamaalaamisesta, suullisista ja kirjallisista hyökkäyksistä, puhelinsoitoista, e-maileista jne jne kohdistuen yhteen henkilöön, olet hieman lähempänä asian ydintä. Kaikki ristiriitatilanteet vitsiä vääntäessä eivät ole työpaikkahäirintää. Tiedoksi. Puhu asiasta.

• työmies
        ahaa1 kirjoitti:

Taitavat nyt työmieheltä ja muilta mennä pullat ja vellit sekaisin. Jos joku haluaa harrastaa v****ilua, vitsailua tjmv työpaikalla, siitä vaan, se ei tee tästä toiminnasta työpaikkahäirintää kuin siinä vaiheessa, että se pitkäkestoisesti kohdistuisi henkilöön, joka ei asiasta ole kiinnostunut ja on asian ilmaissut. Tämä on henkilön oikeus. Kun puhutaan työehtojen vääristelystä, työn tekemisen vaikeuttamisesta, siirroista, vähättelystä, mustamaalaamisesta, suullisista ja kirjallisista hyökkäyksistä, puhelinsoitoista, e-maileista jne jne kohdistuen yhteen henkilöön, olet hieman lähempänä asian ydintä. Kaikki ristiriitatilanteet vitsiä vääntäessä eivät ole työpaikkahäirintää. Tiedoksi. Puhu asiasta.

anteeksi hirveästi jos puhuin asian vierestä,luulin että oli puhe pienen kiusan kestämisestä.niis,niis!

• että...

Täällä kerrotaan kokemuksia kiusatuksi tulemisesta ja siitä miten jaksaa ja miten selviää siitä

mutta

Täällähän vain muutamat henkilöt riitelevät keskenään

????????

Taitavat olla niitä kiusaajia

Lopettaka....Please......

• vähän herjaa

toisten kustannuksella? Mitä herjaa se on? Ei ainakaan hauskaa. Voin kyllä uskoa, että joihinkin ihmisiin se uppoaa kuin kuuma veitsi voihin. Itse antaisin tällaisten pikkusielujen elää omassa erinomaisuudessaan.

• odotan

Miksi et vastaa kysymykseen mikä on sitä pientä kiusaamista mikä pitää kestää? Ole hyvä ja vastaa.

• Taavi
        odotan kirjoitti:

Miksi et vastaa kysymykseen mikä on sitä pientä kiusaamista mikä pitää kestää? Ole hyvä ja vastaa.

Koska Tylyllä ei ole selkärankaa. Ei ole 'munaa' kuten sanotaan - akkamaisesti tulee tänne väittämään ettei kiusatut 'isot miehet' valittaa joutavia. Mutta sitten kun alettaisiin keskustella asioista suoraan meneekin Tylyllä pupu pöksyyn. Kuten monilla työelämän kiusaajillakin. Akka mikä akka, sanon ma.

• Työntekijät
        Taavi kirjoitti:

Koska Tylyllä ei ole selkärankaa. Ei ole 'munaa' kuten sanotaan - akkamaisesti tulee tänne väittämään ettei kiusatut 'isot miehet' valittaa joutavia. Mutta sitten kun alettaisiin keskustella asioista suoraan meneekin Tylyllä pupu pöksyyn. Kuten monilla työelämän kiusaajillakin. Akka mikä akka, sanon ma.

Hei te pienet pirut.Pysykää pois työpaikaltanne. Paskahousuja ei tarvita työntekoa häiritsemässä.

• Työelämässä kaiken k
        Työntekijät kirjoitti:

Hei te pienet pirut.Pysykää pois työpaikaltanne. Paskahousuja ei tarvita työntekoa häiritsemässä.

Hei mutta miten on nämä halpamaiset henkilöön kohdistuneet nimittelyt, nauramiset ja perättömät juorut ? Ovatko ne sitä pientä kiusaamista joka pitäisi kestää päivästä toiseen,vuodesta toiseen ja vuosikymmenestä toiseen, joita vielä ehkä 80- kymppisenäkin joutuu muistelemaan ? Tällaiseen ovat syyllistyneet jopa jotkut luottamusmiehetkin. He kun kuvittelevat olevansa työantajansa kunkkuja, vaikka ovatkin liiton turvallisessa suojeluksessa.

• Työantaja
        Työelämässä kaiken k kirjoitti:

Hei mutta miten on nämä halpamaiset henkilöön kohdistuneet nimittelyt, nauramiset ja perättömät juorut ? Ovatko ne sitä pientä kiusaamista joka pitäisi kestää päivästä toiseen,vuodesta toiseen ja vuosikymmenestä toiseen, joita vielä ehkä 80- kymppisenäkin joutuu muistelemaan ? Tällaiseen ovat syyllistyneet jopa jotkut luottamusmiehetkin. He kun kuvittelevat olevansa työantajansa kunkkuja, vaikka ovatkin liiton turvallisessa suojeluksessa.

Missään tapauksessa nimittelyjä ja juoruilijoita ei pidä ottaa palvelukseen.Tällaisille työntekijöille lopputili välittömästi ja tähän ei ole vaihtoehtoja. Turhan turvan soittajat painukoot sinne mistä ovat tulleetkin

• .,.,.,.,
        Työantaja kirjoitti:

Missään tapauksessa nimittelyjä ja juoruilijoita ei pidä ottaa palvelukseen.Tällaisille työntekijöille lopputili välittömästi ja tähän ei ole vaihtoehtoja. Turhan turvan soittajat painukoot sinne mistä ovat tulleetkin

sanottu.Täälläkin turhaa turvan soittamista.-Jounia haukutaan porukalla ja nimitellään.
        Tänne kun pääsevät kaikki eikä potkuja voi antaa.

• nautino
        .,.,.,., kirjoitti:

sanottu.Täälläkin turhaa turvan soittamista.-Jounia haukutaan porukalla ja nimitellään.
        Tänne kun pääsevät kaikki eikä potkuja voi antaa.

Onneksi työttömyys kasvaa, jospa kiusaajatkin saisivat vihdoin omaa lääkettään. Oi että nauttisin.

• Anonyymi

Kiusaamiseen pitää suhtautua koulutuksena. Minä sain aikoinaan sen verran laadukkaan koulutuksen, että laitoin hyvän kiertämään ja nyt koulutan muita.

• Anonyymi

Samalla mitalla takaisin, kyllä se siitä hyväksi muuttuu

• Anonyymi

satunnainen naljailu on eria asía kuin kiusanteko. Sen ymmärtää jokainen, Kiusanteko tuottaa kohteellensa vahinkoa. Kiusantekeminen on usein jatkuvaa ja toistuvaa. Siihen yleensä osallistuu useampi henkilö. Kiusanteko sanaa käytetään vaikka pitäisi puhua vahigontuottamisesta, sorrosta., hyväksikäytöstä tai rääkkäämisestä.

Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      26
      2716
    2. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      24
      2042
    3. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      112
      1548
    4. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      76
      1309
    5. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      7
      1208
    6. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      138
      1176
    7. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      1016
    8. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      944
    9. Ollaan kuin yö ja päivä

Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.
      Ikävä
      70
      891
    10. Oletko joskus lähestynyt jotakin

väärällä identiteetillä? Miksi?
      Ikävä
      102
      877
    Aihe