Suomeen kristinusko tuotiin miekanvoimalla. Suomalaisilla oli tasan kaksi vaihtoehtoa; USKO TAI KUOLET! Ja murhaamiset jatkui!
Kertokaa minulle missä kohtaan raamatussa käskettään sanaa levittää noilla ehdoilla ja onko tuo Jumalallisuutta?
===
Suomessa, niinkuin muuallakin eurooppaa noitavainojen aikana kirkot tappoivat ja tapattivat viattomia NAISIA, LAISIA, JA MIEHIÄ noitina! Ihmiset, joilla oli esimerkiksi luojan antama kyky pysäyttää verenvuoto jne katsottiin noidaksi koska papit eivät sitä osanneet. Jos Jeesus olis elänyt tuohon aikaan niin noitana olis kuollut.
Kertokaa minulle missä kohtaan raamatussa käskettään Jumalan antaman lahjan avulla hyvää tekeviä tappaa ja tapattaa?
===
Entä suomen sisällissodan aikana kirkon osallistumiset tappamisiin ja tapattamisiin jopa omia uskovaisia jäsenien murhaajana jälleen kuten noitavaimoissakin.
Kirkon tehtävänä on jäsentensä sielunhoito. Tappaminen ja tapattaminen ei mielestäni ole sitä tai sitten Jumalan ja saatanan käsitykset asiasta erovat toisistaan.
Kun kirkko sitten vielä vainajankin hylkää omat uskovaiset; tappamansa ja tapattamansa uskovaiset jäsenet jätetään hautaamatta kirkollisveronsa maksaneena; niin ainakin minä yhdyn siihen mielipiteeseen jonka eräs kaatuneen omainen tokaisi:
Huorakin on rehellisempi kuin kirkko. Huoralle kun maksaa etukäteen niin takuula saat mutta kirkko ei ole luottamista vaikka kirkollisverosi maksat.
Jos kirkko on Jumalan asialla, niin kertokaa minullekkin missä se Jumalallisuus tässäkin esimerkissä on?
===
Tuon tyylisiä kysymyksiä voisin esittää lisää mutta uskoisin keskustelua auttavan jos keskittyy vain näihin.
Jättäkää politiikka aiheesta pois koska Jumala ei ole puolueen jäsen.
JUMALANKO ASIALLA?
4
136
Vastaukset
- mä vaan
Mitä kirkollisverolla saa? tämä poikkeaa aloituksesta hieman, mutta kerron kuitenkin.
Miten seurakunnassa pidetään leskestä huolta kun hänen puolisonsa kuolee.
Tapaus on isästäni joka on nyt edesmennyt jo muutama vuosi sitten.
Äitini katseli laskupinoa jota kirkosta oli tullut, oli papin toimitukset, haudankaivajan toimitukset jne. Sitten tapahtui yksi ikävä asia juuri enen hautauspäivän aamua.
Veljeni ja äitini käivät katsomassa paikkaa johon isän maallinen ruumis lasketaan.
Hautaan oli tullut vettä, vettä oli niin paljon että se oli pakko tyhjentää. Lasku tuli tästäkin ja sitä pyöritellessä minulla kävi monta asiaa mielessä. Eikö äitini voinut tätä kuormaa jäädä enää saamatta, kirkko otti kyllä niin runsaasti että pienen köyhän äidin rahat olivat hyvinkin tiukalla. Missä oli kirkon armahtava laupeus näistä toimist, olihan isä maksanut kirkollisveron säännöllisesti vuosien varrella. Missä oli nyt se tuki jota äitini kaipasi? Minulle tuli syvä tunne, raha. Niin raha jota kyllä osattiin nyhtää joka käänteessä.
Mitä isä sai niille rahoille vastinetta? käytiinkö lampaita katsomassa kun he sairastivat, eivät. Pyytää piti erään kerran omalle mummulleni joka teki lähtöä että kävisi pappi katsomassa ja kertomassa näistä iäisyysasioista, en ollut uskoa korviani kun minulle sanottiin, että eiköhän se ole jokaisen asia nämä uskonasiat. Mutta onneksi pappi kumminkin kävi siellä, mutta sitä en tiedä mitä hän sitten oli jutellut.
Sielunrauhaa en kyllä saanut ja minä kävin itse varmistamassa miten mummuni laita oli. Mummuni kaikesta huolimatta selvisi ja piristyi, mutta kun kysyin näitä asioita, hänen ilmeensä kirkastui, no sitähän minä olen odottanutkin että joku kertoisi näistä minulle. Sain rukoilla mummuni puolesta ja uskon että hän on perillä.
Kuinka paljon todellisuudessa välitämme toisen sielusta ja mikä on papin tehtävä näissä asioissa.
Pettynyt olen näihin pappeihin, tullaan mukavia puhumaan mutta missä on se sanoma jota vanhus juuri tarvitsisi, kun hän vielä ymmärtää asioita.
Sielun ei näy olevan väliä, mutta kahvi kyllä kelpaa ja jutellaan mukavia.
Ajatelkaa papin virkaa, mitä hän voisi tuolla asemallaan saada ihmisten elämässä aikaan, kertoa Jeesuksesta joka antaa syntejä anteeksi!
Mutta ei, tavalliset asiat ja suvut kiinnostaa mutta Jumalan Sana on heistä kaukana.
Siksi niin usein olen pappien toimiin pettynyt, on vain leipäpappeja joille virka on tärkeämpi kuin ihmisten sielut. Jumala meitä jokaista armahtakoon ettemme mene ohi kun meitä tarvitaan. - Malla
Ihmettelen vaan!
- mä vaan
kuin kirkko jolle on maksettu etukäteen, eikä kuitenkaan mitään anna, muuta kuin laskuja niin mitä arvoa on kirkolla ja sen papeilla?
- mä vaan
mä vaan kirjoitti:
kuin kirkko jolle on maksettu etukäteen, eikä kuitenkaan mitään anna, muuta kuin laskuja niin mitä arvoa on kirkolla ja sen papeilla?
kasteeseen meillä kummallakaan liittynyt, mutta sanotuksi tuli mikä lapsikasteen saaneet ihmiset saavat osakseen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1705041Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa243649Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1713457Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss412971Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1082719Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie302086Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky121934Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy191915Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1571554Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo121515