saako kierukkaa jos ei ole synnyttänyt?

kuka tietää??? olen kokeillut kolmea pillerimerkkiä (mercilon, meliane, minipills) mutta mikään ei sovi, jumalaton ruuan himo, ei tee mieli enää seksiä, masennusta yms...
kortsuista en tykkää.. "tunnontappajia" ja tunnelman pilaajia... seurustelen kuitenkin vakituisesti joten mikä sopisi? pitäisikö vielä kerran vaihtaa merkkiä? entäs pessaari? kiitos jo etukäteen jos joku viitsii vastata... =)
111173
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 11

Vanhimmat

tieda voiko sita kayttaa jos ei ole synnyttanyt, mutta tiedan eraan tyton, joka tuli raskaaksi vaikka kaytti kierukkaa. (ei kuulemman ole kovin varma ehkaisykeino)...

Äänestä

Kuulin jokin aika sitten että hormonikierukan voi saada vaikkei ole synnyttänyt ja ehkäisyteho on lähes samaa luokkaa kuin pillereissä...

Äänestä
  • sinä voit saada kierukan, vaikka et ole synnyttänyt.

    Minulle asennettiin kierukka Mehiläisessä aikanaan, kun kolmen-neljän pillerin kokeilun jälkeenkään ei niistä yksikään toiminut.
    Nykyään minulla on kaksi ihanaa lasta ja sama mies edelleen.

    Äänestä

Gybekologini sanoi, että kierukkaa ei kannata laittaa synnyttämättömälle tulehdusvaaran takia. Kohtu on nääs vielä liian pieni. Ja tulehdus voi aiheuttaa lapsettomuutta. Et kannattaa varmaan miettii mitä riskeeraat. Tietysti kohdun kokokin on ihan yksilöllistä.

Äänestä

Mulla oli aivan sama juttu, mutta vaihdoin nyt pillerimerkkiä eikä ole enää mitään ongelmia. Eli kokeile vaihtaa vielä kerran, mutta erilaisiin pillereihin...esim. Yasmin. Eivät aiheuta samanlaisia ongelmia...ovat melko uusiakin, kaiketi vasta tänä vuonna markkinoille tulleita...hintaa vähän enemmän, mutta sopivat ainakin mulle paremmin kuin ne mitä oon aiemmin kokeillut. Kyseinen merkki ainakin lupaa, etteivät ne aiheuta turvotusta tai painonnousua ja että niillä olisi positiivinen vaikutus mielialaan...tiedä häntä, mutta kokeile ihmeessä. Ja tiedän myös varmasti, että kierukan saa jos mikään muu vaihtoehto ei tule kysymykseen...tosin hormonikierukkahan toimii lähes samoin kuin pillerit...eli se voi aiheuttaa sulle samanlaisia oireita ku normaali e-pilleritkin.

Äänestä
  • Lääkärini ehdotti minulle Yasmineita. Haluaisin tietää niistä enemmän. Kuinka kauan olet niitä syönyt? Mitä haittavaikutuksia muista pillereistä sinulle oli? Painonnousua, limakalvojen kuivumista, haluttomuutta, herkkyyttä, masennusta...? Kiitos jos viitsit vielä vastata.

    Äänestä

  • niin tuota, onko tuo se uus e-pilleri (vai minipilleri?) jossa on tällähetkellä markkinoilla olevista pillereistä vähiten hormoneja? joo, mulla onki huomenna lekuri, taidanpa kysästä noista nappeista... siis kauan sä oot syöny noita ja onko tullu mitään oireita?? mun kärsii syödä pillereitä pari kuukautta sitte alkaa oireet, aluksi en ikinä tajua että mikä mua vaivaa ku masentaa, väsyttää, kokoajan tekee mieli ruokaa ja sitte ei yksinkertasesti paneta... =)
    positiivinen vaikutus? hmm... sehän ois kiva!!
    en yleensäkään tajua miksi nuorille niin helposti määrätään pillereitä, sitte ihmetellään masennusta yms.. e-pilleritki on tavallaan huumeita.. ainaki niille joille tulee oireita...
    vastaahan vielä tähän.. =)

    Äänestä

  • Shelly kirjoitti:

    niin tuota, onko tuo se uus e-pilleri (vai minipilleri?) jossa on tällähetkellä markkinoilla olevista pillereistä vähiten hormoneja? joo, mulla onki huomenna lekuri, taidanpa kysästä noista nappeista... siis kauan sä oot syöny noita ja onko tullu mitään oireita?? mun kärsii syödä pillereitä pari kuukautta sitte alkaa oireet, aluksi en ikinä tajua että mikä mua vaivaa ku masentaa, väsyttää, kokoajan tekee mieli ruokaa ja sitte ei yksinkertasesti paneta... =)
    positiivinen vaikutus? hmm... sehän ois kiva!!
    en yleensäkään tajua miksi nuorille niin helposti määrätään pillereitä, sitte ihmetellään masennusta yms.. e-pilleritki on tavallaan huumeita.. ainaki niille joille tulee oireita...
    vastaahan vielä tähän.. =)

    Niin siis ihan aluksi mä söin jotain m:llä alkavia jotka aiheutti mulle vaikka minkälaisia oireita (en muista enää merkkiä)..sitten oli monta vuotta väliä etten käyttänyt ollenkaan kun lekuri sano, ettei kannata jos oireet on noin voimakkaita. Mä sitten kuitenkin halusin alkaa uudestaan syömään kun on aika inhottava noiden kortsujen kanssa leikkiä..vakisuhteessa kuitenkin olen. Otin sitten merkiksi Diane Novan, mikä autto myös mun muutamiin iho-ongelmiin (punasuus hävisi) ja jonkin aikaa ne olikin tosi hyvät eli ei liiemmin sivuoireita, mitä nyt satunnaista masennusta ja turvotusta mut sit mulla alko jumalattomat päänsäryt joiden takia vaihdoin merkin Yasmineen. Ne on ihan e-pillereitä eli yhdistelmätabuja, mut niissä se toinen hormoni ei ole samanlainen kun aiemmissa e-pillereissä ja juuri sen takia niiden ei pitäisi aiheuttaa samanlaisia oireita. Mä olen nyt syönyt niitä jonkin aikaa ja hyvältä näyttää...eli suosittelen kokeilemaan. Ja ainakaan Diane Nova ei aiheuttanut seksihalun vähenemistä (pikemmin päinvastoin) ja samoin on näiden kanssa =). Lekurikin oli sitä mieltä, että nää pillerit on oikein tervetulleita markkinoille kun ovat kuulemma sen verran erilaisia kun kaikki muut jo markkinoilla olevat...eli siitä voi hyvin päätellä et pillereillä on merkistä riippumatta hyvin samanlaiset sivuvaikutukset. Mut kokeile ihmeessä ja jos ei tunnu hyvältä niin mieti sitten muita vaihtoehtoja.

    Äänestä

  • =) kirjoitti:

    Niin siis ihan aluksi mä söin jotain m:llä alkavia jotka aiheutti mulle vaikka minkälaisia oireita (en muista enää merkkiä)..sitten oli monta vuotta väliä etten käyttänyt ollenkaan kun lekuri sano, ettei kannata jos oireet on noin voimakkaita. Mä sitten kuitenkin halusin alkaa uudestaan syömään kun on aika inhottava noiden kortsujen kanssa leikkiä..vakisuhteessa kuitenkin olen. Otin sitten merkiksi Diane Novan, mikä autto myös mun muutamiin iho-ongelmiin (punasuus hävisi) ja jonkin aikaa ne olikin tosi hyvät eli ei liiemmin sivuoireita, mitä nyt satunnaista masennusta ja turvotusta mut sit mulla alko jumalattomat päänsäryt joiden takia vaihdoin merkin Yasmineen. Ne on ihan e-pillereitä eli yhdistelmätabuja, mut niissä se toinen hormoni ei ole samanlainen kun aiemmissa e-pillereissä ja juuri sen takia niiden ei pitäisi aiheuttaa samanlaisia oireita. Mä olen nyt syönyt niitä jonkin aikaa ja hyvältä näyttää...eli suosittelen kokeilemaan. Ja ainakaan Diane Nova ei aiheuttanut seksihalun vähenemistä (pikemmin päinvastoin) ja samoin on näiden kanssa =). Lekurikin oli sitä mieltä, että nää pillerit on oikein tervetulleita markkinoille kun ovat kuulemma sen verran erilaisia kun kaikki muut jo markkinoilla olevat...eli siitä voi hyvin päätellä et pillereillä on merkistä riippumatta hyvin samanlaiset sivuvaikutukset. Mut kokeile ihmeessä ja jos ei tunnu hyvältä niin mieti sitten muita vaihtoehtoja.

    joo, tulin just lääkäristä, ja sain reseptin noihin pilsuihin ja ei muutakuin kokeilemaan!! sitä vaan, että paljon ne maksaa??

    Äänestä

  • Shelly kirjoitti:

    joo, tulin just lääkäristä, ja sain reseptin noihin pilsuihin ja ei muutakuin kokeilemaan!! sitä vaan, että paljon ne maksaa??

    Kolmen kuukauden pillerit 29,86 € ja kuuden kuukauden 57,76 €.

    Äänestä

Minulle laitettiin kuparikierukka 3 vuotta sitten. Olen lapseton 27vee. Kokemukset monien pillerimerkkien ja kondomien jälkeen on ollut parhaimmat mahdolliset. Harmi, kun en uskaltautunut lekurille jo paljon aiemmin.
Nykyään lääkärit suhtautuvat mielestäni ihan positiivisesti meihin "synnyttämättömiinkin".
Olen mielestäni tehnyt loistavan valinnan tässä suhteessa ja aion jatkossakin käyttää ko. ehkäisyä. Tietenkin puhun vain omista kokemuksistani, joten kokeilemallahan se vain selviää jokaisen kohdalla. Suosittelen kuitenkin! Kokeillahan voi aina!!!

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Shelly kirjoitti:

kuka tietää??? olen kokeillut kolmea pillerimerkkiä (mercilon, meliane, minipills) mutta mikään ei sovi, jumalaton ruuan himo, ei tee mieli enää seksiä, masennusta yms...
kortsuista en tykkää.. "tunnontappajia" ja tunnelman pilaajia... seurustelen kuitenkin vakituisesti joten mikä sopisi? pitäisikö vielä kerran vaihtaa merkkiä? entäs pessaari? kiitos jo etukäteen jos joku viitsii vastata... =)

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu