Kiina – Kidutetun naisen todistus

Kumar

Kiinassa 27. toukokuuta, 2001, pidätetty Liu Xianzhi vapautui vankilasta helmikuun 1. päivänä 2004. Kristittyä Liuta syytettiin ”pahamaineisen kulttijärjestön organisoinnista ja sen käyttämistä lain täytäntöönpanon estämisessä”. Liu sai kahden vuoden tuomion. Toisessa oikeudenkäsittelyssä syytteet hylättiin ja tuomioistuin Jingmenin kaupungissa julisti Liun syyttömäksi. Jingmenin poliisi vei kuitenkin Liun suoraan oikeudenistunnosta Shanyangin pakkotyöleirille uudelleenkoulutettavaksi. Liu Xianzhi on päässyt pakenemaan Kiinasta 7. tammikuuta ja saapunut Yhdysvaltoihin. Liu on antanut todistuksen kiduttamisestaan, seksuaalisesta väärinkäytöstään ja mielivaltaisesta vangitsemisestaan vankilassa. Lehdistötilaisuus pidettiin 10. helmikuuta Washington DCn lehdistökeskuksessa.

Liun todistus.
Minut vietiin Zhongxiangin poliisikeskukseen. 6 tai 7 miespuolista poliisia alkoi kuulustella minua. - Tiedätkö, miksi sinut on pidätetty? yksi kuulustelija kysyi.
- Koska uskon Jeesukseen, vastasin. Kuulustelija löi minua kasvoille kuultuaan tämän.
- Etkö ymmärrä, mitä aikaa me nyt elämme? Ja sinä uskot vielä Jeesukseen? En vastannut hänelle.
Minulle laitettiin kahleet jalkoihin ja minut määrättiin kävelemään heidän edellään toiseen huoneeseen. Kahleet olivat raskaat ja niin minä hetken kuljettuani kaaduin. Poliisit tönivät minua puolelta toiselle ja nauroivat minulle. Olin todella väsynyt ja jäin makaamaan lattialle. Kahleet hankasivat syvät haavat ihooni ja sääreni alkoivat vuotaa verta. Voitte nähdä arvet.

Poliisit laittoivat minut myös roikkumaan hiuksistani, näin siis koko kehoni roikkui hiusteni varassa. En pystynyt hengittämään kunnolla. Sitten he laskivat minut alas. Koko ajan he painostivat minua tunnustamaan, että minulla olisi ollut seksuaalinen suhde pastori Gongin kanssa. Kun sanoin heille, ettei minulla ole ollut minkäänlaista säädytöntä suhdetta pastori Gongin kanssa, he laittoivat minut jälleen roikkumaan hiuksistani. Myöhemmin menetin tajuntani.

Kun kieltäydyin lukemasta tunnustusta, minkä he olivat kirjoittaneet minulle etukäteen, he uhkailivat minua sanoen; ”No, voin hakata sinut kuoliaaksi, viedä sinut ulos ja haudata jonnekin, niin ettei perheesikään tiedä, mihin olet joutunut. Nyt sinun Etelä-Kiinan seurakuntasi on meidän käsissämme, mukaan lukien pastorisi. Hänetkin on pidätetty.”

Kerrottuani heille, ettei minulla todellakaan ole suhdetta pastori Gongin kanssa, he käyttivät sähköpatukkaa hakatessaan minua, päähän, rintakehääni ja pakaroihini. He kaatoivat minut lattialle, vetivät minua siinä ja repivät vaatteeni auki. He jopa repivät rintaliivini auki ja minä itkin.

Liu Xianzhi on yksi niistä 8903 Etelä-Kiinan seurakunnan jäsenestä, jotka Kiinan poliisi on pidättänyt uskonsa vuoksi. Pastori Gong kärsii edelleen elinkautistuomiotaan, joka hänelle langetettiin ”tunnustusten” perusteella, jotka oli saatu kiduttamalla todistajia.

1

228

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suomalaisasiamies

Patoaltaasta löydettiin naisen ruumis.
      Hänet tunnistettiin kadonneeksi naiseksi.
      naisen aviomies pidätettiin ja pian hän tunnusti tapon.
      Miestä ei ammuttu onneksi.
      Parin vuoden kuluttua miehen vaimo palasi takaisin seudeulle ja mies vapautettiin.

Tositarina Kiinasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti

Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää
      Maailman menoa
      42
      2210
    2. Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!

Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten
      Maailman menoa
      65
      2078
    3. Helsingin yllä valopalloja

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön
      Sinkut
      121
      1940
    4. HÄLYYTYS!!

Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a36
      NATO
      392
      1696
    5. Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?

Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.
      Kouvola
      104
      1655
    6. Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja

Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah
      Maailman menoa
      124
      1484
    7. Millainen on naisellinen nainen

Nyt kun taas mennään keikkuen kesään, niin millainen nainen on naisellinen? Pukeutuminen, olemus, puhetapa, jne. Vilma n
      Sinkut
      182
      1102
    8. Raamatullinen kaste

Seurakunnassamme kastettiin mm eräs muslimi, joka oli tullut uskoon. Hän oli ollut Suomessa viitisen vuotta. Hän oli lu
      Kaste
      53
      967
    9. Mitkä asiat kaivatun ajattelussa

Ihmetyttävät? Mikä on tullut yllätyksenä?
      Ikävä
      75
      935
    10. Mitkä olisivat kolme tärkeintä

vihjettä kaivatustasi?
      Ikävä
      27
      899
    Aihe