Krapula ja kreatiini

lääkettä

Kreatiini kerää nestettä ja viina poistaa sitä niin kokemuksesta sanon että ei ole kovinkaan kummoisia krapuloita kreatiini kuurin aikanan. Onko muilla samanlaisia huomioita asiasta?

3

4524

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TeräsHiiri

No ihan kokemuksesta voin sanoa, että kyllä ainakin mulle on tullu ihan samalla tavalla krapula, oli kreatiinit koneessa tai ei.

Enpä ole moista asiaa kyllä edes sen enempää tarkastellut, mutta eroa en ole noin äkkiseltään huomannut. Ainut mitä olen laittanut merkille, että ryypyn jälkeen naama on ehkä vielä enemmän turvoksissa, mitä se on normaalisti.

• jakewild

Kreatiini kyllä kerää nestettä ja alkoholi toimii diureettina ja poistaa sitä. Asian voisi ajatella plus miinus tilanteeksi, mutta kreatiinikuurin aikana on tärkeätä olla plussalla.

Kreatiini ei toimi kunnolla, jos ei juo tarpeeks nesteitä sillä lihas ei tällöin saa tarpeeksi nestettä. Tämä saattaa olla syy, jonka takia monet sanovat, että kreatiini ei toimi. Itse huomasin muutoksen, kun kaksinkertaistin treenin aikana juotavan veden määrän.

Muutenkin, jos juo liian vähän nesteitä niin saattaa esiintyy enemmän/useammin kramppeja.

• TeräsHiiri

No ei ainakaan siitä ole kiinni, jos on tullu dokattua, ettei ole tarpeeksi nestettä tullu juotua jos on kreat päällä. =)))

Mutta asiaan. Kyllä, alkoholi on diureetti. Mutta vaikka se poistaakin nestettä kehosta, niin se ei vähennä juurikaan kreatiinin tehoa, koska nestetasapaino palautuu hyvinkin nopeasti normaaliksi. Ja fosfaatin määrä kuitenkin pysyy kohollaan lihaksissa, niin ne kyllä imee nesteet nopeasti takaisin, mikäli ne edes menettää sitä kauheasti. Tietysti eri asia, jos vetää tolkuttomia määria parinakin iltana peräkkäin.

Ite ainakin oon opetellu käyttää tota alkoholia silleen, ettei edes pahempaa krapulaa tuu, niin ei ole niin paljoa haittaa.

Ja tuo on totta, monet tuhoaa kreatiinikuurista saatavan hyödyn pelkäämällä sitä nestepöhöä. Kun se on yksi kreatiinin toimintamekanismeja. Eli nestettä paljon kreatiinikuurilla, se pöhö kyllä häviää kreatiinin loputtua. Mutta mielellään selaista, missä ei ole alkoholia. =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      40
      3691
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      33
      3264
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2888
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2730
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1758
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      81
      1709
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1559
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1517
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      29
      1489
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1484
    Aihe