EGW profeettana

salat julki

adventtikirkon kotisivulta löytyy mm. seuraava a-kirkon opinkohta:

Perusluonteiset opinkohdat 17
PROFETOIMISEN LAHJA
" ... ja se ilmeni Ellen G. Whiten palvelutyössä. Hän oli Herran sanansaattaja, jonka kirjoitukset ovat jatkuvana ja arvovaltaisena totuuden lähteenä ... " White itse sanoo itsestään: "Olen aina vastannut, että olen Herran sanansaattaja."

Ellen G. White oli mielissään kun häntä nimitettiin profeetaksi. Itse hän tosin kutsui itseään "sanansaattajaksi". Tänän ansaan ovat hänen seuraajansa langenneet. Korottavat ihmistä.

Kuinka ihminen tohtii kutsua itseään Jumalan sanansaattajaksi? Raamatussa nimittäin Jumalan sanansaattajina olivat enkelit. Huom!. Enkeli on kreikaksi angelos eli sanansaattaja!!!
Ellen G. White siis halusi nostaa itsensä tuohon samaan tehtävään, muita ihmisiä korkeammalle. Mitä sanookaan raamattu? Luuk. 14:11 Joka itsensä korottaa, se alennetaan, ja joka itsensä alentaa, se korotetaan.

Lisäksi adventistit pitävät Ellenin profetioita täysin oikeina - "totuudellisina". Raamattu kertoo profetioimisen olevan aina vajavaista:
1 Kor 13:9 "Tietämisemme on näet vajavaista ja profetoimisemme on vajavaista". Ellen oli ihminen siinä missä kuka tahansa meistä, ei hän ollut erehtymätön vaan erehtyvä ja hänen profetiansa vajavaisia niinkuin kaikkien muidenkin. Raamattu sanoo: Jaak. 3:2 "Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme."

Ellenin kanssa samaan retkuun muuten meni aikanaan 600-luvulla arabian niemimaalla eräs Muhammed ja hänen seuraajansa. Hänen seuraajansa - siis islamilaiset uskovat että Muhammed on jumalan sanansaattaja koko ihmiskunnalle ja on viimeinen profeetta. Tästä muodostui tähänastisista eksytyksistä suurin. Nykyisin tätä itsensä jumalan sanansaattajaksi korottanutta eksyttäjää seuraa n. miljardi muslimia. Ovat uskossaan yhtä fanaattisia ja kuvittelevat vilpittömästi olevansa oikeassa.

Ellen G. White ja Mohammed ovat molemmat itsensä korottaneita vääriä profeettoja, jotka ovat onnistuneet eksyttämään useita.

Islamista on sanottu: "Islam on sekoitus profeetta Mohammedin näkyjä ja väärinymmärrettyä evankeliumia ja juutalaisuutta".

Tämä sopii hyvin myös adventismiin: "Adventismi on sekoitus Ellen G. Whiten näkyjä ja väärin ymmärrettyä evankeliumia ja juutalaisuutta".

Molemmissa näissä myös ulkoinen uskonnonharjoitus - käskyjen noudattaminen on erittäin keskeistä.

12

419

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Timo Flink

Suosittelen tutustumaan sanakirjoihin paremmin. Heprean sanaa malakh ja kreikan sanaa angelos käytetään myös ihmisestä

Esim. Nehemia lähetti sanansaattajia (malakh) asioilleen (Neh. 6:3). Saul sai vastaanottaa miehen, joka oli sanansaattaja (malakh, 1Sam. 23:37).

Sanaa käytetään profeetta Haggaista (Hag. 1:13), siis ihmisestä profeetan tehtävässä! Temppelin leeviläiset papit olivat myös sanansaattajia (malakh, Mal. 2:7).

Ilmestyskirjassa jokaisen seurakunnan enkeli (angelos) saa sanoman Jeesukselta. Tutkijat ovat lähes yksimielisiä siitä, että sanalla tarkoitetaan seurakunnan johtajia ja vastuunkantajia, siis ihmisiä.

Joten ihminen voi olla Herran sanansaattaja.

Timo Flink

• lyhyesti: ei

Kaikki raamatun profeetat - vanhassa ja uudessa testamentissa - olivat juutalaisia.

Paavali opettaa juutalaisista näin:
        Room. 3:1-2. "Mitä etuuksia on siis juutalaisilla, tai mitä hyötyä ympärileikkauksesta? Paljonkin, kaikin tavoin; ennen kaikkea se, että heille on uskottu, mitä Jumala on puhunut."

Isä Jumala uskoi sanansa juutalaisille. Heidän välityksellään Jumala katsoi parhaaksi välittää Sanansa maailmaan. Tämä on totuus.

Jeesus Kristus oli Daavidin ja Abrahamin sukua - siis juutalainen. Myös lihaksi tullut Sana - eli Jumalan Poika, Jeesus Kristus tuli maailmaan juutalaisen kansan kautta.

Joh. 1:14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

Juutalaisilla - Jumalan valitulla kansalla on aivan erityinen tehtävä Jumalan pelastussuunnitelmassa. Juutalaisen kansan kautta Jumala on ilmoittanut tahtonsa - Sanassaan ja valmistanut meille pelastuksen lihaksi tulleen Sanan - Jeesuksen Kristuksen sovitustyössä.

Jumala on siis KAIKEN valmistanut meille omaisuuskansansa - juutalaisen kansan kautta.

Mitä meidän tulee siis päätellä adventistien väitteistä, että heidän profeettansa AMERIKKALAINEN nainen, egw tuli antamaan "lisävaloa" ja "selventämään" raamattua? Varsinkin, kun muistamme että raamatun viimeinen kirja päättyy Jeesuksen antamiin varoituksen sanoihin.

Ilm. 22:18-19. "Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu."

Ellen G. White on yhtä vähän Jumalan sanansaattaja, kuin katolisen kirkon paavi on Kristuksen sijainen maan päällä.

• Timo Flink
        lyhyesti: ei kirjoitti:

Kaikki raamatun profeetat - vanhassa ja uudessa testamentissa - olivat juutalaisia.

Paavali opettaa juutalaisista näin:
        Room. 3:1-2. "Mitä etuuksia on siis juutalaisilla, tai mitä hyötyä ympärileikkauksesta? Paljonkin, kaikin tavoin; ennen kaikkea se, että heille on uskottu, mitä Jumala on puhunut."

Isä Jumala uskoi sanansa juutalaisille. Heidän välityksellään Jumala katsoi parhaaksi välittää Sanansa maailmaan. Tämä on totuus.

Jeesus Kristus oli Daavidin ja Abrahamin sukua - siis juutalainen. Myös lihaksi tullut Sana - eli Jumalan Poika, Jeesus Kristus tuli maailmaan juutalaisen kansan kautta.

Joh. 1:14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

Juutalaisilla - Jumalan valitulla kansalla on aivan erityinen tehtävä Jumalan pelastussuunnitelmassa. Juutalaisen kansan kautta Jumala on ilmoittanut tahtonsa - Sanassaan ja valmistanut meille pelastuksen lihaksi tulleen Sanan - Jeesuksen Kristuksen sovitustyössä.

Jumala on siis KAIKEN valmistanut meille omaisuuskansansa - juutalaisen kansan kautta.

Mitä meidän tulee siis päätellä adventistien väitteistä, että heidän profeettansa AMERIKKALAINEN nainen, egw tuli antamaan "lisävaloa" ja "selventämään" raamattua? Varsinkin, kun muistamme että raamatun viimeinen kirja päättyy Jeesuksen antamiin varoituksen sanoihin.

Ilm. 22:18-19. "Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu."

Ellen G. White on yhtä vähän Jumalan sanansaattaja, kuin katolisen kirkon paavi on Kristuksen sijainen maan päällä.

==>Kaikki raamatun profeetat - vanhassa ja uudessa testamentissa - olivat juutalaisia.

• Jooseppi

Lisäksi Ellen väittää omien seuraajiensa tulevan pyhimmiksi kuin kukaan ennen heitä. He pystyvät seisomaan Jumalan edessä ilman välimiestä, kokonaisen vuoden ajan. Kyse ei ole mistään pienestä hetkestä, vaan kokonaisesta vuodesta. Todellisuudessa ihminen ei voi seistä Jumalan edessä sekuntiakaan ilman välimiestä, Jeesusta.
      Tällaisella opetuksella ei ole mitään tekemistä raamatun ja kristinuskon kanssa.

• kirjoitettu on

Ei ole sellaista opetusta. Pyhä Henki on aina Jumalan lapsien tukena. Jeesus itse lupasi niin. Vaikka Jeesus lopettaakin välitystehtävänsä pyhäkössä kun pelastettujen luku on täysi, Jumalan lapsien turvana on Pyhä Henki loppuun asti.

• Viestissähän puhuttiin....
        kirjoitettu on kirjoitti:

Ei ole sellaista opetusta. Pyhä Henki on aina Jumalan lapsien tukena. Jeesus itse lupasi niin. Vaikka Jeesus lopettaakin välitystehtävänsä pyhäkössä kun pelastettujen luku on täysi, Jumalan lapsien turvana on Pyhä Henki loppuun asti.

E:G: whiten sanomisista.
        Arvostelu koskee sanottuja asioita hänen opissaan.
        Sinun kommentillasi ei ollut mitään tekemistä puheenaiheen kanssa.

• kirjoitettu on
        Viestissähän puhuttiin.... kirjoitti:

E:G: whiten sanomisista.
        Arvostelu koskee sanottuja asioita hänen opissaan.
        Sinun kommentillasi ei ollut mitään tekemistä puheenaiheen kanssa.

Pyhä Henki on edelleenkin puolustajamme vaikka Jeesus jättääkin taivaallisen pyhäkön ja välitystehtävän ihmisen ja Jumalan edessä. Näin sanoo Ellen White ja näin sanoo Raamattu!

• Matt. 28:20

Jeesus ei jätä seuraajiaan, tämän hän on itse luvannut.

Matt. 28:18. Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20. ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Jeesus on lupauksensa mukaisesti kanssamme joka päivä maailman loppuun asti. Ei hän lopeta palvelustaan niinkuin adventistit opettavat. Adventistien opetus on epäraamatullista harhaoppia. Ellen G. Whiten harhoja.

• Jeesus kanssamme ainiaan

Pyhä Henki on edelleenkin puolustajamme vaikka Jeesus jättääkin taivaallisen pyhäkön ja välitystehtävän ihmisen ja Jumalan edessä. Näin sanoo Ellen White ja näin sanoo Raamattu!

Jeesus ei jätä seuraajiaan, tämän hän on itse luvannut.

Matt. 28:18. Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20. ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Jeesus on lupauksensa mukaisesti kanssamme joka päivä maailman loppuun asti. Ei hän lopeta palvelustaan niinkuin adventistit opettavat. Adventistien opetus on epäraamatullista harhaoppia. Ellen G. Whiten harhoja.

• enkelien tilalle

Ellen G White...or Black...uskoi ostetun maasta 144.000 joukosta...langenneiden 1/3 enkeleiden tilalle ...taivaan hallitukseen!
      Näin hän itse kirjoittaa...uskoi samoin kuin muutamat 144.000 jehovantodistajaa...kuten edellä olemme todenneet.
      Hieman vaiettu aihe Adventtikirkossa...?

Ettei usko romuttuisi..?

• kirjoitettu on

höpöhöpö

• LÖPÖ LÖPÖ

höpöhöpö

HÖPÖLÖPÖPÖPÖLÖLÖPÖN PÖPÖ SULLEKIN

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      72
      4969
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      116
      4689
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      80
      4163
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      101
      4087
    5. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      3
      3158
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      122
      3094
    7. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2828
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      28
      2767
    9. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      37
      2742
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      40
      2733
    Aihe