Onko kollegojen mielestä oikein ajeluttaa kuskia 12 tunnin päiviä??(asiakkaat olis kauhuissaan jos tietäis)
Firmassa tolppa ja päivystysulavuoroja.
Käytännössä pitäs pitää 2 tuntia vapaata vuoron aikana, MUTTA JOS PIDÄT, NIIN ULALTA EI AINAKAAN KEIKKAA TULE SEN JÄLKEEN.Se on taas liksasta pois.
Itse joskus pää ulkona ikkunasta, kun ajelee asiakkaita lentokentälle aamuyöstä.Muuten ei pysy hereillä.
Kuka helevetti näitä vuoroja ja työnantajaa oikein valvoo?????
Läpi menee väärennetyt ajopäiväkirjat.
Mie lopetan ajot koht siltäänsä.
Saa stadilaiset kävellä mun puolesta koteihinsa.
Onko 12 tuntia liikaa??
26
3481
Vastaukset
- xqxq
Jos alalle aiot jäädä, niin 7-8 tuntia on lyhyt "pätkä" vuoro. 12 tuntia "hyvä" pituus ja kunnon vuoro 15-18 tuntia,siinä tienaa jo.
Ei näitä kukaan "ihmisten" töitä tekevä käsitä.
Mutta näin se meillä menee,muuten ei tienaa.
Tässä hommassa on turha laskea tuntipalkkaa.
Nimimerkillä 28 h putkeen (:- olen
henkilöstö koulutus firmassa töissä ja teen 7.5 tuntia töitä/päivä ja palkka on parempi kuin taksi hommissa.
- sitten
olen kirjoitti:
henkilöstö koulutus firmassa töissä ja teen 7.5 tuntia töitä/päivä ja palkka on parempi kuin taksi hommissa.
Mitäs sitten kitiset???? Hushus
- TonninTiflat ja Sbrägärit D...
Kun on huutoulakin vielä ??
Kyykky kyykky kyykky.Ilmoitus siitä pitää tehdä.
Julkiseksi tommoinen pitää laittaa.- tiedä?????????
Eikös sen kaikki tiedä???
Stadin suurin taksiyrittäjä..
Tila-autoja pääasiassa.
Ulaa en ymmärrä tolppavuorossa. tiedä????????? kirjoitti:
Eikös sen kaikki tiedä???
Stadin suurin taksiyrittäjä..
Tila-autoja pääasiassa.
Ulaa en ymmärrä tolppavuorossa.no tuohan nyt oli helppo, kyseinen firma tykkää käyttää ylityöllistettyjä alipalkattuja kuskeja,
mutta täytyyhän herra K*****la olla parin vuoden sisään mökki bahamalla =)
- muuallakin pk-seudulla
Kaikkien pk-seutujen taksien ajovuorolistat näyttävät melko samanlaisilta tuntien suhteen.
Työ on määritelty kaksivuorotyöksi, joten 24 tunnin hugi jaetaan sitten kahtia.
Vaikka ainakin espoolaisten listassa lukee, että "Kuljettajan työaika on 80 tuntia kahdessa viikossa" ja että "Ajovuorot on suunniteltu autoille eikä niitä saa soveltaa henkilökohtaisiksi vuoroiksi" niin pakkohan ne on soveltaa.
Kolmivuorotyöksi määriteltynä asetukset muuttuis ja ilmeisesti kellään ei olisi varaa palkagta yhtään työvoimaa. Sitä taas ei Työministeriö taatusti halua! - clc
Monen taksinkuljettajan työaika on
200-250 tuntia kuukaudessa. Ne, jotka ajavat
vain lakiin perustuvat 160-180 tuntia kilpailevat palkassa työvoimakorvauksen kanssa. Poliisi tiedusteli kerran ajopäiväkirjaani, johon heitin vastakysymyksenä:
"Anteeksi, mutta onko teidän tehtävänne todellakin valvoa alaa, jonka liiketoiminnasta vastaa valtiotason rikolliset ja jolla ei ole varaa maksaa edes työntekijöille sunnuntaikorvauksia, jolloin voitaisiin ylityötä valvoa muutenkin kuin kuvitteellisten satukirjojen muodossa?".
Kysyttyäni sen ojensin virkavallalle ajopäiväkirjan, ja olivat tyytyväisiä kaikkiin merkintöihin.
Milloinkohan muillakin aloilla tajutaan,
että työpäiviä voidaan venyttää 50% nykyisestä palkkoja nostamatta?toi oo viel paljoo, itte vedin viimevuonna 330-400h ja käteen jäi 2100-2300€/kk,
ai oliko surkee sopimus, no kyllä- !!""!!
clc
"Ne, jotka ajavat
vain lakiin perustuvat 160-180 tuntia kilpailevat palkassa työvoimakorvauksen kanssa. "
Hiukan ihmeellistä ja ristiriitaista puhetta sinulta. Ainakin jossain aikaisemmissa keskusteluissa hehkutit kovista kassoistasi, sellasilla kassoilla tienaa noillakin tunneilla kolmatta tuhatta bruttona/kk joka on vähän eri luokkaa työttömyyskorvauksen kanssa (jota ilmeisesti tarkoitit tuossa)
- mark00
Tähän alaan, jos työaikoja ja taukoja haluttaisiin valvoa kunnolla tulisi alalle ottaa käyttöön nyt raskaan liikenteen uusissa autoissa pakollisena olevia digitaalisia ajopiirtureita. Huonona puolena olisi se, että palkkaa ei saisi kunnolla, tai asiakkailla ei olisi varaa maksaa sitä.
- clc
Asiakkailla on varaa maksaa taksi,
niin kauan kun on varaa ostaa nykyhintaisia autoja ja asuntojakin. Nämä vuodatukset taksin korkeista hinnoista ovat sellaisten ihmisten mietelmiä, joiden mielestä taksipalvelun luonne on toimia kunnallispalvelujen jatkeena. Auto kuljettajineen rahoitetaan omasta pussista ja siksi alhainen taksa on taksiyrityksen ja kuljettajan riistoa. Taksissa ollaan lähempänä autokauppaa, kuin mitään verovaroin tuettua julkista liikennettä.
Onko väliä maksaako kyyti 13 sijaan 17 euroa jos se on ajanmukaisen palkanmaksun edellytys?
13 kuullostaa kivemmalta, mutta kuinka monta kertaa ihminen kuukaudessa taksia tarvitsee ja mihin sitä tarvitsee?
Jos ostaa oman keskiluokan auton sillekin tulee kulua 15-20 euroa päivässä. Sitäkö on sitten kivempi maksaa? Otetaan vielä esimerkki kyydityksestä:
Soitat tutulle kaverille, joka tulee kotoa heittämään sinut keskustasta Westendiin. Kyllähän lykkäät tälle hyvän miehen korvausta ennemmin sen 20-30 euroa kuin 15 euroa. Myös me taksit tarvitsemme hyvän miehen lisää, sillä alamme vaatii paljon tietotaitoa.
- hoyer
miksi päivystät , mene pötkölles siippas viereen ja pidä puhelin auki .
- just kohta
Mennään , mennään.
Mutta ei täällä stadissa voi vetää lonkkaa.
Eri asia on jossain päin maaseutua.
Mökillä taksiyrittäjä vetää lonkkaa ja lähtee kotipuhelinpäivystyksellä liikenteeseen keskellä yötä.
Ainoa taksi 50 km säteellä.
Nyt sinne vaimon viereen, että saa fiilistä taas ajaa huomenna.
- liikaa.....
Minäkin ajan ammatikseni mutta työpäivä on noin 8 tuntia eikä ajoa ole koko sitä aikaa. Ei ainakaan säännöllisesti 12 tunnin päiviä kun ei se palkka ole sen arvoista että pitäisi väsyneenäkin ajaa. Sitähän voi olla jo heti työvuoron alusta väsynyt, miten sitä sitten jaksaa olla vielä kymmenen tuntia ajamassa jos ajoja on vielä paljon?
Kyllä tuo 12 menee jos tosiaan nukut siinä kaksi tuntia välillä niin se olisi varmaan aika ok! 2 tuntia varmaan jo riittäisi nukkumisesta jos ei aivan rättiväsynyt ole.
On ihan tutkittuakin että työ tehostuu jos ihminen nukkuu myös päivällä hieman. Nukutaanhan sitä vapaapäivinäkin päivä torkkuja. - maz
itse olen normi päivä työssä ja ajan lisä ansiona taksia viikonloppuisin aina välillä. vuorot joskus 19 tuntia ja pahimmillaan molempina päivinä mut kyllä meitti on jaksanu ja vielä ku se on vapaaehtoista niin se itse asiassa ihan kivaa. mut todellakin noi pitkät vuorot on kyl perseestä.
- lakikin
Lakikin kieltää 19 tunnin vuorot.
Pitäs sen verta olla vastuuta asiakkaista ja muusta liikentestä, ettei sompaile noin pitkiä vuoroja. - juu
lakikin kirjoitti:
Lakikin kieltää 19 tunnin vuorot.
Pitäs sen verta olla vastuuta asiakkaista ja muusta liikentestä, ettei sompaile noin pitkiä vuoroja.lainsuojatonta hommaahan toi muutenkin on aikalailla. :) nykyisin meillä noi 19 vuorot on lyhennetty 15 tuntiin. ei täällä maaseudulla ole kuule paljon vaihtoehtoja. ohan tossa porukka kehuskellu noilla pitkillä vuoroilla. itse olin todella vastaan pitkiä vuoroja ja on kyl idiootti porukkaa jos ajetaan toista vuorokautta autoa.
- kehuskelua
juu kirjoitti:
lainsuojatonta hommaahan toi muutenkin on aikalailla. :) nykyisin meillä noi 19 vuorot on lyhennetty 15 tuntiin. ei täällä maaseudulla ole kuule paljon vaihtoehtoja. ohan tossa porukka kehuskellu noilla pitkillä vuoroilla. itse olin todella vastaan pitkiä vuoroja ja on kyl idiootti porukkaa jos ajetaan toista vuorokautta autoa.
olen aina vähän mielessäni katsonut kieroon kun joku kehuu pitkällä vuorolla.
Aika säälittävältä se minusta kuulostaa. Itselleni tuo 12 tuntia on maksimi ja ajan niinkään pitkään tosi harvoin.
Jos siitä 19 tuntisesta vuorosta tienaisi bruttona edes sen mitä kaupassa tienaa samassa ajassa niin ymmärtäisin hiukan paremmin. Mutta ei huh...
Jotkut kuskit torkahtelee tuolla kopilla hiljaisena aikana mikä on tietysti hyvä asia. - tuntiansio!!
kehuskelua kirjoitti:
olen aina vähän mielessäni katsonut kieroon kun joku kehuu pitkällä vuorolla.
Aika säälittävältä se minusta kuulostaa. Itselleni tuo 12 tuntia on maksimi ja ajan niinkään pitkään tosi harvoin.
Jos siitä 19 tuntisesta vuorosta tienaisi bruttona edes sen mitä kaupassa tienaa samassa ajassa niin ymmärtäisin hiukan paremmin. Mutta ei huh...
Jotkut kuskit torkahtelee tuolla kopilla hiljaisena aikana mikä on tietysti hyvä asia.Siinähän se ongelma onkin: on pakko olla radalla helkkarin pitkiä tuntimääriä jotta voisi saada edes 10 br-tuntiansioo....
- taksitavaksi
Muistanko aivan väärin jos sanon että 12-tuntisia päiviä tehtiin teollisuudessa suomessa noin 100 - vuotta sitten ? Ollaanko nyt taksialalla siirrytty samaan ? Myös kehitysmaissa tehdään normaalisti noin 12-tuntisia työpäiviä ... Tästä voi päätellä että taksiala suomessa on täysin villiä toimintaa, joka ei ketään viranomaista kiinnosta pätkän vertaa. Täysin turhista asioista eduskunnassa väännetään kättä mutta taksiaala senkun porskuttaa omaa itsenäistä elämäänsä isäntien johdolla. Se miksi näin on johtuu siitä että useat rengit ovat jonkin sortin passiivisia väliinputoajia, jotka eivät viitsi ko.asioista meteliä pitää. Jos kuviteltaisiin että suomessa yht'äkkiä säädettäisiin 12-tuntinen työaika joka alalle ja mitään lisiä ylityöistä yms... ei maksettaisi ja peruspalkka olisi alle nykyisen työttömyyskorvauksen ... mitä tapahtuisi ? Varmaankin aika turha kysymys ! SUOMI NIMINEN VALTIO SEISOISI mutta .... mikä koomisinta taksit EI ! Näin meillä eikä tästä asiat mihinkään muutu se on varmaa ... piste
- vitun tyhmä
Montako näitä kuljettajia on Suomessa, jotka päätyökseen ajavat "renkinä"?
Miten kävisi, että jos vaikka laki määräisikin, että taksiautoa saa ajaa vain autoilija itse? - Ärtsy
vitun tyhmä kirjoitti:
Montako näitä kuljettajia on Suomessa, jotka päätyökseen ajavat "renkinä"?
Miten kävisi, että jos vaikka laki määräisikin, että taksiautoa saa ajaa vain autoilija itse?Ajakaa itse jos liikenne niin tulee hoidettua, jota vahvasti epäilen. Mutta jos käytätte kuljettajaa, eivät mitkään perustelut tai selitykset vapauta teitä palkanmaksusta.
- on seliikaa
Ihan liikaa. Ajoin ennen. Nyt enemmän rahaa 8 tunnissa.
Vapaa-aikaa tajuttomasti - -naiskuski
Kävin kurssin koska taksinajo kiinnosti..ja kiinnostaa yhä, mukava, itsenäinen, ihmisläheinen työ, eikä se hienolla autollakaan ajelu kurjalta tunnu :)
Työpäivät todellakin ovat 12-20h...
Voisihan sitä lyhyempiäkin isännän kanssa sopia, mutta eihän siinä kassaa saa kasaan.
Onneksi on "oikea" päivätyö oikeine lisineen ja ylityökorvauksineen, siksi ei sapetakkaan että taksissa nämä säännöt eivät päde.
Otankin tämän taksituurauksen ihan mielenkiintoisena mukavana hommana, josta saan kivat lisätienestit normaalipalkkani päälle.
Jos ei ole kummempaa tekemistä viikonloppuna ja mieli tekeisi vaikkapa lähteä keväiseen Pariisiin, niin tuurauksilla hoitelen unelmani todeksi.
Jos lisät ym palkat olisivat kohdillaan siirtyisin oitis vakkarikuskiksi, on se mielestäni niin kivaa työtä, mutta eihän sillä palkalla pärjää..ikävä kyllä..
( suhteessa vakityöni 37,5h/vko lisät )
Eli näin on homma hoidossa :)
Taksitienestit lisäbonuksena kk-tuloihin
saa ajella hienolla autolla
homma on vaihtelevaa ja mielenkiintoista
itsenäistä ja vapaata
eikä harmita nämä
ns.sääntöjenvastaiset asiat :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 4510942
- 827349
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon445374- 725323
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella764658Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme334123- 472968
- 362895
- 402400
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per372259