http://tori.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000007&conference=4500000000001219&posting=22000000013300761
Luin tuon kirjoituksen ja heräsin luuloista,
joita minullekin on profetoitu. Olen vähä
aikaa ollut uskossa, enkä osaa arvioida
sanomia.
Mikä on oikea profetia?
Koska se voi tulla?
Mistä tunnistaa oikean/väärän?
Mitkä on oikean profeetan tuntomerkit?
Mitä pitää tehdä, jos joku profetoi väärää?
Mikä on oikea profetia; saisko tuntomerkit
21
713
Vastaukset
- hansutuulia
sen hedelmästä. Jos sinulle on profetoitu jotain asiaa, se joko toteutuu tai jää toetutumatta. Saat sen jättää omaan arvoonsa ja unohtaa jos ei toteudu. Joukkoon mahtuu aina niitäkin jotka tykkäävät 'profetoida' kaikille ihmisille, mutta nämä opit pikkuhiljaa tuntemaan, myös Henki joka sinussa on Jumalan lapsena tunnistaa varmasti mistä lähteestä jotkut asiat tulevat. Jumala puhuu asioista aina ensin omilleen, joku voi asian vahvistaa tiedon sanojen ja profetian kautta.
Minullekkin joku täällä netissä ennusti että muutan Tampereelle, koska sinne tulee suuri herätys. JOs Jumala ei puhu ensin niin voit jättää sen ja aika myös näyttää oliko profeetta omiaan puhuva vai puhuiko Jumalan Hengen voimassa.
Sielullisuutta on myöskin ihmisissä, mutta rukoile itsellesi Henkien erottamisen lahjaa sillä minusta se on kaikkein tärkein asia joka Jumalan lapsi tarvitsee täällä väärinpuhujien ja eksyttäjien joukossa. En tiedä saitko tästä nyt mitään apua, mutta näin sen minä olen nähnyt, ja yksi toinen asia, älä ole kerkiä laskemaan käsiäsi kaikkien ylle, jos et tiedä tästä henkilöstä mitään, Raamattu varoittaa, ettet osallistu hänen synteihinsä. Älä myöskään anna kovin herkästi antaa siunata jos et siihen ole itse pyytänyt. Itse olen vuosien varrella tullut siihen tulokseen jos olen isossa joukkokokouksessa enkä tunne ihmisiä vältän heidän siunaamisiaan.- uppi.akko
sanoisin, että profetoiminen ei ole ennustamista, joten sen toteutumisen arvioiminen on mahdotonta.
Jos joku alkaa ennustelemaan profetiassaan se on jo melko varma merkki siitä, että se profetia on väärä.
Tässä tekee poikkeuksen sensuuntainen ennustus joka rohkaisee ja luo toivoa tulevaisuuteen.
Profetoimisen tarkoitus on lohduttaa,rohkaista, ja kannustaa.
Se ei ole tuomitsemista, syytöstä, eikä ennustamista.
- DoctorT
Pyhän Hengen raitis profetia, ei ensisijaisesti lupaile suuria menestyksiä.
Sen tarkoitus on olla ROHKAISUKSI, NUHTEEKSI JA KEHOITUKSEKSI. Niin seurakunnan kuin yksilönkin HENGELLISEKSI RAKENTUMISEKSI.
Vaikka Hän nuhteleekin, sisältyy nuhteeseen aina lupaus ja rohkaisu! Toki niin, että joskus asiat voivat olla vaikeita ja niissä on tehtävä TÄYTTÄ TOTTA JA PARANNUSTA, mutta profetia lupaa näihin myös siunauksen.
Valitettavasti TERVEET PROFEETAT ON VAIENNEET näiden hihhulihenkien, harhaoppien profetiapainotteisen toiminnan myötä.
Lässytykset, suuret siunauksien lupaukset, eivät YLEENSÄ ole HERRASTA! Lue Apostolien teot ja Paavalin kirjeet, joissa opetusta armolahjoista ja niiden merkityksestä on!
Jokamiesprofeetat, KARTA HEITÄ, heistä tulee kaksijakoinen olo JA YLEENSÄ PELKO TAI MUU PAHOINVOINTI!
HERRAN PYHÄ HENKI EI JÄTÄ KETÄÄN SURKEUTEEN. Se murtaa, hoitaa ja PUOLUSTAA SYYTTÄJÄN, saatanan syytöksiä vastaan!- uppi.akko
se olisi jo ollutkin.
No kirjoitimpa tuonne saman kerausmielessä. - .....
..........
- Veli
Onko se aina tuntomerkki oikeasta profetiasta,
jos se toteutuu?
Miten on tietäjähengissä olevat?
Toteutuuko?- DoctorT
TIETÄJÄHENKI/-HENGET, johtavat SPEKULAATION TARPEESEEN JA OVAT MONISELITTEISEMPIÄ. Sinnepäin tai voihan se olla niinkin mahdollisuuksia!
Ahdistavia, epäselviä, usein tuomitsevia ja uskonotetta heikentäviä. Ahdistukseen johtavia, POIS LUOTTAMUKSESTA JA USKOSTA HERRAAN!
- MItä voi tapahtua?
Mitä jos uskovainen käy povarilla ja povari
lupaa asian, ja se tapahtuu?
Onko se AINA perkeleestä?
Tämä ei ole provo, vaan tärkeä asia minulle.- AINA!
Povarit ovat mustalaisnaisia, joilla on erityinen psyykkinen kyky saada tietoa henkimaailmasta. Kavahda sellaisia! Uskovainen ei povaa eikä käy povarilla.
- ihminen
Terve
Itse uskon maailmassa vallitsevan kaksi henkivaltaa, joista toinen on Jumalasta ja toinen saatanasta. Jumala ei hyväksy, että neuvoa kysytään vastapuolelta. Saatana on viisas ja voi ilmoittaa tulevia tapahtumia ja jopa tosiasioita. Uskovan ei pidä kuitenkaan mennä povaajalle, sillä saatana ei anna mitään ilmaiseksi.
13 Niin kuoli Saul, koska hän oli ollut uskoton Herraa kohtaan eikä ollut ottanut vaaria Herran sanasta, ja myös sentähden, että hän oli kysynyt vainajahengeltä neuvoa,
14 mutta ei ollut kysynyt neuvoa Herralta. Sentähden Herra surmasi hänet ja siirsi kuninkuuden Daavidille, Iisain pojalle.(1. Aik. 10:13-14)
1 Ahabin kuoleman jälkeen Mooab luopui Israelista.
2 Ahasja putosi Samariassa yläsalinsa ristikon läpi ja makasi sairaana. Ja hän lähetti sanansaattajia ja sanoi heille: "Menkää ja kysykää Baal-Sebubilta, Ekronin jumalalta, toivunko minä tästä taudista".
3 Mutta Herran enkeli oli sanonut tisbeläiselle Elialle: "Nouse ja mene Samarian kuninkaan sanansaattajia vastaan ja sano heille: 'Eikö ole Jumalaa Israelissa, koska menette kysymään neuvoa Baal-Sebubilta, Ekronin jumalalta?'
4 Sentähden sanoo Herra näin: 'Vuoteesta, johon olet noussut, et sinä enää astu alas, sillä sinun on kuoltava'." Ja Elia lähti tiehensä.
5 Kun sanansaattajat sitten palasivat kuninkaan luo, kysyi hän heiltä: "Minkätähden te tulette takaisin?"
6 He vastasivat hänelle: "Meitä vastaan tuli mies, joka sanoi meille: 'Menkää takaisin kuninkaan luo, joka on teidät lähettänyt, ja sanokaa hänelle: Näin sanoo Herra: Eikö ole Jumalaa Israelissa, koska sinä lähetät kysymään neuvoa Baal-Sebubilta, Ekronin jumalalta? Sentähden sinä et enää astu alas vuoteesta, johon olet noussut, sillä sinun on kuoltava.'"
7 Hän kysyi heiltä: "Minkä näköinen oli mies, joka tuli teitä vastaan ja puhui teille näitä?"
8 He vastasivat hänelle: "Hänellä oli yllään karvanahka ja nahkavyö vyötäisillä". Silloin hän sanoi: "Se oli tisbeläinen Elia".
9 Ja hän lähetti hänen luokseen viidenkymmenenpäämiehen ja hänen viisikymmentä miestänsä. Ja kun tämä tuli hänen luoksensa, hänen istuessaan vuoren kukkulalla, sanoi hän hänelle: "Sinä Jumalan mies, kuningas käskee: Tule alas".
10 Mutta Elia vastasi ja sanoi viidenkymmenenpäämiehelle: "Jos minä olen Jumalan mies, niin tulkoon tuli taivaasta ja kuluttakoon sinut ja sinun viisikymmentä miestäsi". Silloin tuli taivaasta tuli ja kulutti hänet ja hänen viisikymmentä miestänsä.
11 Hän lähetti taas hänen luoksensa toisen viidenkymmenenpäämiehen ja hänen viisikymmentä miestänsä. Tämä lausui ja sanoi hänelle: "Sinä Jumalan mies, näin käskee kuningas: Tule kiiruusti alas".
12 Mutta Elia vastasi ja sanoi heille: "Jos minä olen Jumalan mies, niin tulkoon tuli taivaasta ja kuluttakoon sinut ja sinun viisikymmentä miestäsi". Silloin tuli taivaasta Jumalan tuli ja kulutti hänet ja hänen viisikymmentä miestänsä.
13 Hän lähetti vielä kolmannen viidenkymmenenpäämiehen ja hänen viisikymmentä miestänsä. Ja tämä kolmas viidenkymmenenpäämies meni sinne, ja kun hän tuli perille, polvistui hän Elian eteen ja anoi häneltä armoa ja sanoi hänelle: "Sinä Jumalan mies, olkoon minun henkeni ja näiden viidenkymmenen palvelijasi henki kallis sinun silmissäsi.
14 Katso, tuli on tullut taivaasta ja kuluttanut ne kaksi ensimmäistä viidenkymmenenpäämiestä ja heidän viisikymmentä miestänsä, mutta olkoon minun henkeni kallis sinun silmissäsi."
15 Ja Herran enkeli sanoi Elialle: "Mene alas hänen kanssaan, älä pelkää häntä". Niin hän nousi ja meni hänen kanssaan kuninkaan tykö.
16 Ja hän sanoi hänelle: "Näin sanoo Herra: Koska lähetit sanansaattajia kysymään neuvoa Baal-Sebubilta, Ekronin jumalalta, ikäänkuin Israelissa ei olisi Jumalaa, jolta voisi kysyä neuvoa, sentähden sinä et astu alas vuoteesta, johon olet noussut, sillä sinun on kuoltava".
17 Niin hän kuoli, Herran sanan mukaan, jonka Elia oli puhunut. Ja Jooram tuli kuninkaaksi hänen sijaansa Jooramin, Joosafatin pojan, Juudan kuninkaan, toisena hallitusvuotena, sillä Ahasjalla ei ollut poikaa.
18 Mitä muuta on kerrottavaa Ahasjasta, siitä, mitä hän teki, se on kirjoitettuna Israelin kuningasten aikakirjassa.(2. Kun. 1)
Jumala kuitenkin antaa anteeksi kaikki tekemämme rikkomukset, joita kadumme ja pyydämme anteeksi. Jeesus on ne ristillä kantanut. Jos olemme rikkoneet Jumalaa vastaan, meidän pitää pyytää rikkomuksiamme anteeksi ja tehdä parannus. - >>mutta tietäjähenget...
AINA! kirjoitti:
Povarit ovat mustalaisnaisia, joilla on erityinen psyykkinen kyky saada tietoa henkimaailmasta. Kavahda sellaisia! Uskovainen ei povaa eikä käy povarilla.
Eipä povaa uskovaiset mustalaiset.
Mutta olen törmännyt oskovaisten
porukoissa oleviin povaajiin.
Jotka Jeesuksen nimessä
puhuvat asioita, jotka ovat tosia.
Mutta ei Jumalan Hengestä!!!!!!!!!!
Tämän uushelluntailaisuuden aikana
esiintyy paljon juuri tällaista.
On sitä vielä sukuja, joissa on
selvänäköisyys perintönä.
Eikä se kyky katkea, ellei sitä
katkaista, ja ellei sen kantaja ole
valvovalla paikalla.
- Ta,,,,Jo....
Miten on tuossa 1 Samuelinkirjan kohdassa?
Oliko se oikea Samuel?
28:11 Vaimo kysyi: "Kenen minä nostatan sinulle?" Hän vastasi: "Nostata minulle Samuel."
28:12 Mutta kun vaimo näki Samuelin, huudahti hän kovalla äänellä. Ja vaimo sanoi Saulille: "Miksi olet pettänyt minut? Sinähän olet Saul."
28:13 Kuningas sanoi hänelle: "Älä pelkää. Mitä sinä näet?" Vaimo vastasi Saulille: "Minä näen jumal'olennon nousevan maasta."
28:14 Hän kysyi häneltä: "Minkä näköinen hän on?" Vaimo vastasi: "Vanha mies nousee ylös, viittaan verhoutuneena." Niin Saul ymmärsi, että se oli Samuel, ja kumartui kasvoilleen maahan ja osoitti kunnioitusta.
28:15 Ja Samuel sanoi Saulille: "Miksi sinä olet häirinnyt minua ja nostattanut minut?" Saul vastasi: "Minä olen suuressa hädässä: filistealaiset sotivat minua vastaan, ja Jumala on poistunut minusta eikä vastaa minulle enää, ei profeettain kautta eikä unissa. Niin minä kutsutin sinut, että ilmoittaisit minulle, mitä minun on tehtävä."
28:16 Mutta Samuel vastasi: "Miksi sinä minulta kysyt, kun Herra on poistunut sinusta ja tullut vihamieheksesi?
28:17 Herra on tehnyt sen, minkä hän on minun kauttani puhunut: Herra on reväissyt kuninkuuden sinun kädestäsi ja on antanut sen toiselle, Daavidille.
28:18 Kun sinä et kuullut Herran ääntä etkä tehnyt Amalekille, mitä hänen hehkuva vihansa vaati, sentähden Herra on tänä päivänä tehnyt sinulle tämän.
28:19 Herra antaa myöskin Israelin yhdessä sinun kanssasi filistealaisten käsiin, ja huomenna olet sinä poikinesi minun tykönäni; myös Israelin leirin Herra antaa filistealaisten käsiin."
28:20 Niin Saul siinä tuokiossa kaatui pitkin koko pituuttaan maahan, sillä hän peljästyi kovin Samuelin puheesta; myös olivat häneltä voimat lopussa, sillä vuorokauteen hän ei ollut syönyt mitään.- ihminen
Eivät kuolleet tiedä mitään. Ei ole olemassa vainajahenkiä vaan saatana esittää näiden roolia.
5 Sillä elävät tietävät, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään, eikä heillä ole paikkaa, vaan heidän muistonsa on unhotettu.
6 Myös heidän rakkautensa, vihansa ja intohimonsa on jo aikoja mennyt, eikä heillä ole milloinkaan enää osaa missään, mitä tapahtuu auringon alla.(Saarn. 9:5-6)
- stb
Tama palsta vahan oikuttelee, toivottavasti tama viestini ei tule montaa kertaa! Ok, ensinnakin, kaikkiin profetioihin kannattaa varautua varauksella. Jos se sotii Jumalan sanaa vastaan niin kyseessa ei tietenkaan ole silloin oikea Jumalan viesti ihmisille. Mutta yleensa profetiat eivat ole niin musta valkoisia etta ne olisi helppo "tuomita" joko oikeiksi tai vaariksi. Mielestani jos jokin "profetia" ei toteudu, ei tarkoita heti etta kyseessa olisi jokin vaara henki tai eksyttaja henki tms. Monet kristityt tuppaavat katsomaan ja tulkitsemaan profetioita kovin radikaalisti. Heille se on joko Jumalan henki tai saatana. Mielestani se on vaarin. Ensinnakin pitaa tietaa ja ymmartaa miten profetia toimii (tai tiedonsanat). Se on siten, etta Jumalan henki puhuu ihmiselle, ihmisen kautta, jonka ihminen ottaa vastaan ajatuksena tai mielikuvana. Pitaa myos ymmartaa, etta me olemme vajavaisia ja saatamme luulla omaa ajatusta profetiaksi. Se ei sita tee kuitenkaan vaaraksi hengeksi. Eli oma mielipiteeni on se, etta harvemmin on profetioita jotka oikeasti ovat vaarasta hengesta kuin ovat oman ajatuksen tulosta. En siis kuitenkaan kiella etteiko vaarat henget voi matkia Jumalan profetiaa. Koitan nyt vastata kysymyksiisi:
Mikä on oikea profetia?
-Se on Jumalan puhetta ihminen kautta henkilolle useammalle henkilolle.
Koska se voi tulla?
-Periaatteessa koska vain.
Mistä tunnistaa oikean/väärän?
-Pitaako se paikkaansa Raamatun valossa vai ei. Kayko se profetia toteen.
Mitkä on oikean profeetan tuntomerkit?
-Kasittaakseni ei ole mitaan tuntomerkkeja muuta kuin etta profeetta on elavassa uskossa. Profetoiminen on lahja Jumalalta eika Han katso ihmiseen, Han katsoo sydameen. Jumala kylla haluaa antaa lahjojaan sille joka niita pyytaa.
Mitä pitää tehdä, jos joku profetoi väärää?
-Se kai riippuu siita onko kyseessa tuttusi tai joku tuntematon. Jos se on tuntematon henkilo jota et nae enaa koskaan, niin ei muuta kuin unohda ko. profetia. En kylla tieda mita muuta tehda vaikka kyseessa olisi tuttukin. Jos haluat voit siita hanelle puhua. Mutta kuka sita tietaa vaikka se profetia kavisikin toteen...? Ei kai siihen mitaan aika rajaa ole annettu? Vai tarkoitatko vaaralla profetialla Raamatun vastaista profetiaa? Jos niin on, niin siihen kattannaa kylla puuttua ja puhua ko. henkilolle vaikka parin muun henkilon kanssa jotka ovat myos sita mielta etta se oli vaara profetia. No, toivottavasti nuo vastaukset auttoivat. Jos joku tietaa paremmin niin kertokoon minullekin :) - MunNimi
..oikeaa tai väärää profetoimista.
On vain uskovaisten hyvä mielikuvitus ja luulo heidän olevan Jumalan sanansaattajia profetioiden kautta. - Valheet pois
Miten on suhtauduttava profetian
kautta tulleeseen lähetyskutsuun
ja lupaukseen parantamisen armolahjasta?- uppi.akko
siinä on se, että alat miettiä sellaisen elämän mahdollisuutta, mutta vastuu ratkaisusta jää sinulle.
- Jumala?
Voiko Jumala luvata puolison profetian kautta?
Onko Raamatussa esimerkkiä?- uppi.akko
mutta puolison valinta on aina sinun omissa käsissäsi.
Kun itse valitset, niin itse kannat myös vastuun valinnastasi.
Eka kriisin tullen et voi paeta kenenkään selän taa ja valittaa profetian olleen väärän. - töykeästi!
uppi.akko kirjoitti:
mutta puolison valinta on aina sinun omissa käsissäsi.
Kun itse valitset, niin itse kannat myös vastuun valinnastasi.
Eka kriisin tullen et voi paeta kenenkään selän taa ja valittaa profetian olleen väärän.Haluan tosissani tietää kuinka tämä asia on!
Kun nuorten rukouspiirissä tulee puolisosta lupauksia ja muutakin, niin kysyn siksi, että haluan olla raittiilla tiellä.
Rukoilen Jumalalta aviopuolisoa, enkä profeetalta. Osaan käyttää järkeänikin, vaikka et sitä näköjään ymmärrä....sorry. - uppi.akko
töykeästi! kirjoitti:
Haluan tosissani tietää kuinka tämä asia on!
Kun nuorten rukouspiirissä tulee puolisosta lupauksia ja muutakin, niin kysyn siksi, että haluan olla raittiilla tiellä.
Rukoilen Jumalalta aviopuolisoa, enkä profeetalta. Osaan käyttää järkeänikin, vaikka et sitä näköjään ymmärrä....sorry.en ymmärtänyt?
Peräänkuulutin vain sitä, että avioliiton profetiat ovat juuri niitä vallanhimoisten ylilyöntejä, koska vastuu avioparin valinnasta on vain sinulla. Sitä vastuuta ja valintaa ei tee Jumala sinun puolestasi.
Jos tekisi, niin voisit aina syyttää häntä huonosta valinnasta, jos jokin menee vikaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713115
- 922885
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301- 181280
Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232