Viisurit

Nainen 36v.

Mulla on ylhäällä puhjenneet viisurit o.k.Alhaalla vain puolittain näkyvillä.Toisella puolen ien sellainen osin irtonainen päällä.En ole antanut poistaa.Olen hoitanut hampaani hyvin 2v.välein tarkastuksessa.Nyt eka kerran oireita.Sen irtonaisen osalta on ien hellä ja vähän jomottaa.Leukaankin suuta avatessa koskee vähän.Ien ei ole punainen.Perjantaina aika kunnan lääkärille.Pelottaa!Mitä luulette minua odottavan?Onko vanhemmalla iällä vaikeammat lähtemään jos pitää poistaa?Kiitos vastauksista jo etukäteen!

7

938

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Isäni kokemuksesta

Isältäni poistettiin muistaakseni nelikymppisenä yksi viisaudenhammas. Ihan hyvin meni! Yleensä riippuu kai siitä millaiset juret on ja miten vinksinvonksin on kasvanut leukaluuhun...

• 34-vuotias

Mulla oli taannoin sama homma, kun alhaalta poistettiin osittain puhjennut viisuri. Kävin hammaslääkärini suosituksesta suukirurgilla poistattamassa sen. Kannattaisi muuten ottaa panoramaröntgen ennen poistoa, jotta lääkäri näkee, missä asennossa juuret ovat.

Mulla jouduttiin ien leikkaamaan auki ja halkaisemaan hammas osiin. Juuret eivät meinanneet lähteä millään irti, aina kun lääkäri porasi kolon, jotta saisi tongeilla paremman otteen, juuri murtui...kyllähän se sitten tietenkin lopulta irtosi. Lääkäri sanoi, että osittain puhjennut viisuri kasvaa yleensä vinoon, kun se ei kunnolla mahdu puhkeamaan, juuret olivat viereisen hampaan alla ja helvetin tiukassa, koska olen jo yli 30- vee...olisi siis kannattanut hoitaa viisurinpoisto jo parikymppisenä, helpommalla olisin päässyt.

Operaatio itsessään ei tuntunut missään, koska puudutus oli erittäin hyvä! Jälkisärky melko ikävä ja vkon sairasloma operaation seurauksena. Toivottavasti sulta on otettu panoramaröntgen! Jos mun viisurin kanssa olisi toimittu niin, että ien auki ja tongit esiin, niin multa olis lähtenyt naapurihammaskin suusta! Ja ties mitä hermovaurioita...

• nelivitosena

heips vaan! aikamoisia kertomuksia nuo toiset. minä nelivitonen poistatin ihan vasta kaksi hammasta. ei lähtenyt kokonaisina, pilkottiin osiin ja sitten kaivettiin ja lopuksi vielä nykittiin, jotta kaikki saatiin pois. sain kipulääkityksen tosi vahvat kotiinkin asti, tietty apteekin kautta reseptillä. ei ollut särkyä missään vaiheessa särkylääkkeiden ansiosta koko viikon aikana , jolloin paranemisprosessi oli käynnissä.
        ei muuta kuin rohkeasti menoksi, ei se myöhemmällä iälläkään tapa!

• Postattaa

Jos hammas on vain puoliksi puhjennut, koska se oireilee jatkossa, jos ei nyt.Kun ien on puoliksi hampaan päällä läppänä, voi vain itse miettiä onko sen puhdistaminen helppoa. Läpän alle jää ruokaa/plakkia/bakteereita ja hammas saattaa reikiintyä ja ien tulehtua..niin kuin sinulla, koska ien on kipeä.

Yleensä,jos viisureista ei ole mitään haittaa..niitä ei poisteta.Mutta tällaisessa tapauksessa,jos hammas on vain puoliksi puhjennut kannattaa harkita poistoa.

Itsellä poistettiin juuri kaksi hammasta..ylhäältä ja alhaalta.Alahammas oirehti samalla tavalla kuin sinulla.

En usko, että poiston yhteydessä ilmenee komplikaatioita..lääkäri kyllä mainitsee pe, jos on syytä.Eli kyllä sinä häneltä saat vastauksen kysymykseesi.

• Nainen 36v.

Kyllähän se on otettava,ruokaakin jää sinne läpän alle.Arveluttaa nämä kunnalliset palvelut.Tuo röntgen tuntui järkevältä.Luvin myös esilääkityksestä suoneen rauhottaa ja poistaa kivun.Saa nyt nähdä miten menee.Saako täällä millaista hoitoa,pieni kunta.Naislääkäri joka ei saa hampaita pois,kutsuu miehen hätiin.Joka kiskoo et pää irtoo,,Peloteltiin vaan tänään!No hyvää on se,ettei nyt juurikaan ole kuin hellä.Yöksi purskuttelen vanhaa kunnon illodinia,desifoimaan.Kiitos kirjoituksistanne kokemuksista!Voin purkaa vielä huoltani pe jälkeen jos tuntuu.

• haloota tyhjästä nosta
        Nainen 36v. kirjoitti:

Kyllähän se on otettava,ruokaakin jää sinne läpän alle.Arveluttaa nämä kunnalliset palvelut.Tuo röntgen tuntui järkevältä.Luvin myös esilääkityksestä suoneen rauhottaa ja poistaa kivun.Saa nyt nähdä miten menee.Saako täällä millaista hoitoa,pieni kunta.Naislääkäri joka ei saa hampaita pois,kutsuu miehen hätiin.Joka kiskoo et pää irtoo,,Peloteltiin vaan tänään!No hyvää on se,ettei nyt juurikaan ole kuin hellä.Yöksi purskuttelen vanhaa kunnon illodinia,desifoimaan.Kiitos kirjoituksistanne kokemuksista!Voin purkaa vielä huoltani pe jälkeen jos tuntuu.

Älähän nyt ihmeessä poistosta tuollaista haloota nosta. Hyvin se menee, usko pois!

• Nainen 36v.
        haloota tyhjästä nosta kirjoitti:

Älähän nyt ihmeessä poistosta tuollaista haloota nosta. Hyvin se menee, usko pois!

Siinähän tuo lisää puudutetta laitto ja siltikin tuntu ihan "kivalta".Eikä ottanu sitä alaviisaria jossa se läppä.Yläviisuri painaa sen otti.Tää oli pieni se ala on iso ja hankalampi ottaa.Kai oli sit kunnossa ja jos vielä puhkee?Voi joutuakin joskus ottamaan.Totesi jos tämä auttaa.Ainakin jatkan hyvää hoitamista!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3682
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      31
      3250
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2888
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2730
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      81
      1709
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1539
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1517
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1484
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1478
    Aihe