Implanttien poisto

Melli

Hei!

Olen saanut hieman ristiriitaista tietoa ja ajattelin kysyä, että onko kellään henkilökohtaista tietoa asiasta. Soitin parin eri plastiikkakirurgin vastaanotolle ja kysyin implanttien poistosta. Toisesta sanottiin, että implantit poistetaan nukutuksessa ja toisessa paikallispuudutuksessa.

Te, joilta implantit on poistettu, tehtiinkö toimenpide nukutuksessa vai paikallispuudutuksessa? Minkälainen kokemus leikkaus oli? Entä minkälaiset rinnat ovat nyt, implanttien poiston jälkeen? Kuinka suuret implantit teillä oli ja minkä kokoiset rinnat ennen implanttien laittoa?

Kiitos, jos jaksat vastata asiallisesti ja omakohtaisen kokemuksen pohjalta!

26

3072

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poistetut

Hei,
      multa on poistettu paikallispuudutuksessa.

Kävin kahdella eri kirurgilla ja Siluetissa olisi nukutettu, mutta Nordströmillä tehtiin paikallispuudutuksessa. Oletko soittanut juuri noihin kahteen paikkaan?

Jos itse saisin nyt valita niin ottaisin nukutuksen. Ei ollut mikään mukava kokemus (toinen lähti hyvin, mutta toista jouduttiin "repimään" ja lähti vain pieninä palasina pois). Anteeksi, ei ole tarkoitus peloitella, mutta kovaa oli kiinni. Mielummin olisin ollut unten mailla mitään kuulematta ja tuntematta.

Kotiin pääsin jo parin tunnin kuluttua leikkauksesta.

• haluat

implanttisi pois?

• asiantuntija, mutta...

Eikös ne implantit jouduta vaihtamaan tietyin vuosivälin, ts. eivät ole laittohetkestä ikuisia kuolemaan saakka?

Itselläni ei ole silikoneja siksi, että olen elänyt siinä käsityksessä, että taloudellisia investointeja vaihdon muodossa tulisi sitten pitkin elämää ja aina pitäisi säästää sitä varten.

• minulta
        asiantuntija, mutta... kirjoitti:

Eikös ne implantit jouduta vaihtamaan tietyin vuosivälin, ts. eivät ole laittohetkestä ikuisia kuolemaan saakka?

Itselläni ei ole silikoneja siksi, että olen elänyt siinä käsityksessä, että taloudellisia investointeja vaihdon muodossa tulisi sitten pitkin elämää ja aina pitäisi säästää sitä varten.

paikallispuudutuksessa. Paikka oli myös Helsingissä, mutta Diekkarilla. Toimenpide meni hyvin, esilääkityksen sain. Ei mitään valittamista. Proteesithan ei todella ole ikuiset, vaihto tulee eteen jossain vaiheessa. Poiston jälkeen rinnat ihan ok. Enpä enää ottaisi vaikka olisi taloudellisesti varaakin, parempi olla "omillaan"...

• poistetut
        minulta kirjoitti:

paikallispuudutuksessa. Paikka oli myös Helsingissä, mutta Diekkarilla. Toimenpide meni hyvin, esilääkityksen sain. Ei mitään valittamista. Proteesithan ei todella ole ikuiset, vaihto tulee eteen jossain vaiheessa. Poiston jälkeen rinnat ihan ok. Enpä enää ottaisi vaikka olisi taloudellisesti varaakin, parempi olla "omillaan"...

paluuta ei ole entisiin. Kyllä silikonit jättää jälkensä.
        Sanoit että rinnat ovat ok? Ovatko saman näköiset kuin ennen silikoneja?
        Varmaan siihen vaikuttaa myös aika kuinka kauan ne on ollut ja minkä kokoiset.

• implanttien

koko vaikuttaa, jos sinulla on jättisuuret implantit nyt ja aiot poistattaa, niin tottahan oma nahkasi on venynyt. Jää vain suuret nahkaroikaleet riippumaan. Hyi hitto. Eri asia on, jos ne on pienet implantit. Pidä vaan kuule ne implanttisi paikallaan.

• aina

niitä implantteja ei voi pitää vaikka haluaisi (kapseloitumiset, rikkoutumiset yms) ja kyllä pienistäkin implanteista voi jäädä rumat tissit. Minä siis en ole "Melli" vaan kokenut poiston.

• vastasinkin
        aina kirjoitti:

niitä implantteja ei voi pitää vaikka haluaisi (kapseloitumiset, rikkoutumiset yms) ja kyllä pienistäkin implanteista voi jäädä rumat tissit. Minä siis en ole "Melli" vaan kokenut poiston.

katsopas tarkemmin.

• kyllä
        vastasinkin kirjoitti:

katsopas tarkemmin.

ja sen takia vastasin etten ole melli :)

• laittamista
        kyllä kirjoitti:

ja sen takia vastasin etten ole melli :)

pitäisi ensin miettiä tarkoin, kun siitä on tuollaisia seuraamuksia. Tai sitte ootte käyneet tuolla viron puolella laitattamassa, niin varmasti tulee ongelmia eturintamuksiin.

• olen
        laittamista kirjoitti:

pitäisi ensin miettiä tarkoin, kun siitä on tuollaisia seuraamuksia. Tai sitte ootte käyneet tuolla viron puolella laitattamassa, niin varmasti tulee ongelmia eturintamuksiin.

laittanut ja mietin niitä monta vuotta. Yli kolmekymppisenä laitoin ja riskit olivat tiedossa (kapseloitumiset, rikkoutumiset "vain puukon iskusta", uusintaleikkaus "joskus")... no joo vähän väärää kuvaa kirurgit silloin antoivat.

• laitatit
        olen kirjoitti:

laittanut ja mietin niitä monta vuotta. Yli kolmekymppisenä laitoin ja riskit olivat tiedossa (kapseloitumiset, rikkoutumiset "vain puukon iskusta", uusintaleikkaus "joskus")... no joo vähän väärää kuvaa kirurgit silloin antoivat.

ja oliko miten kauan? Minkälaiset implantit laitettiin?

• ???

ystävällisesti vastata sinulle lähetettyihin kysymyksiin?

• Melli

Anteeksi, etten ole aiemmin vastannut kysymyksiinne. Tässä kuitenkin vastaukset.

Olen soittanut eri paikkoihin kuin tämä implanttinsa poistattanut, mutta samoihin henkilöihin olen kyllä osaksi törmännyt asiaa kysellessäni. Olen päätynyt siihen, että jos poistatan implanttini, niin teetän se nukutuksessa. Ajatus rintojen leikkaamisesta paikallispuudutuksessa ei houkuttele, tosiaankaan. Kiitos, että jaoit kokemuksesi!

Se, miksi haluan implantit pois, ei ole ihan yksioikoinen asia. Minä nyt vaan tahdon ne pois, esim. siitä syystä, että pääsen mahdollisesti (välttämättömästä?!) leikkauskierteestä eroon. (Ja kyllä, olen implantit ottaessani ollut tietoinen mahdollisista tarvittavista uusintaleikkauksista.)

Aivan lopullista päätöstä en ole tehnyt. Minullakin on pienet implantit ja kirurgit ovat arvelleet rintojeni palautuvan hyvin, koska implantit eivät ole vielä olleet hirveän kauaa (alle 5 vuotta). Lisäksi ihoni on vielä nuori ja kimmoisa.

Jokohan unohdin johonkin kysymykseen vastata?! Palaan asiaan, jos jotakin unohtui.

Mielelläni luen lisää kokemuksista. Kiitos kaikille jo vastanneille!

• Melli
        Melli kirjoitti:

Anteeksi, etten ole aiemmin vastannut kysymyksiinne. Tässä kuitenkin vastaukset.

Olen soittanut eri paikkoihin kuin tämä implanttinsa poistattanut, mutta samoihin henkilöihin olen kyllä osaksi törmännyt asiaa kysellessäni. Olen päätynyt siihen, että jos poistatan implanttini, niin teetän se nukutuksessa. Ajatus rintojen leikkaamisesta paikallispuudutuksessa ei houkuttele, tosiaankaan. Kiitos, että jaoit kokemuksesi!

Se, miksi haluan implantit pois, ei ole ihan yksioikoinen asia. Minä nyt vaan tahdon ne pois, esim. siitä syystä, että pääsen mahdollisesti (välttämättömästä?!) leikkauskierteestä eroon. (Ja kyllä, olen implantit ottaessani ollut tietoinen mahdollisista tarvittavista uusintaleikkauksista.)

Aivan lopullista päätöstä en ole tehnyt. Minullakin on pienet implantit ja kirurgit ovat arvelleet rintojeni palautuvan hyvin, koska implantit eivät ole vielä olleet hirveän kauaa (alle 5 vuotta). Lisäksi ihoni on vielä nuori ja kimmoisa.

Jokohan unohdin johonkin kysymykseen vastata?! Palaan asiaan, jos jotakin unohtui.

Mielelläni luen lisää kokemuksista. Kiitos kaikille jo vastanneille!

Puhuin viestissäni törmänneen "poistetut":n kanssa samoihin henkilöihin, vaikka hän ei nimiä maininnutkaan. Anteeksi sekaannus, muistelin varmaan jonkun toisen ketjun asioita.

• ex-implant

Laitoin aiheesta pystyyn blogin, omasta tarinastani, kun hirveän vähän on mitään tietoa implanttien poistosta. Jos vaikka siitä olisi apua samaa asia miettiville tai vaikka implantteja harkitsevillekin. Toivon asiallisia kommentteja. http://ex-implant.blogspot.fi/

• dfghjkl

Loistavaa että tästäkin aiheesta kirjoitetaan! Itsekin poistoa harkitsen. Mutta eikö sinne voi kirjoittaa ilman suoraan rekisteröitmättä tms?

• Parempi vaihtoehto

Rekisteröityminen antaa paremman luotettavuuden viesteihin. Klinikoiden "mainosmiehet" ei pääse niin helposti kirjoittamaan omakehuviestejään.

• päätin poistaa

Mutta ei sinne tule mitään kommentteja jos pitää rekisteröityä, kun 1) implanttien poistoa harkitsevia on vähän verrattuna niiden laittoa harkitseviin, 2) yleinen keskustelun henki on implantteja ylistävä, joten moni saattaa kokoa vähän häpeällisenäkin ettei ne niin ihanat ollutkaan. On myös ollut havaittavissa, että silikonirintaiset naiset alkaa herkästi hyökkäämään sellaisen kimppuun (siis sanallisesti) joka alkaa liikaa kertoilemaan niitä varjopuolia-> en mä ainakaan halua rekisteröityä, vaikka muuten kirjoittaisin kyllä. Voihan sinne laittaa esiluvun, jolloin ei tarvitse rekisteröityä mutta törkypostit voi silti suodattaa.

• Rekkaus rajoittaa

En ole lukenut tuota blogia (kun en kuulu kohderyhmään) mutta useinhan ei tarvitse rekisteröityä siten että oma nimi näkyy muille lukijoille. Järkevä blogin laatija antaa mahdollisuuden käyttää nimimerkkiä mutta todellinen nimi säilyy vain ylläpidon tiedossa (näinhän rekisteröityminen toimii täälläkin). Luulisi että tuollaiseen blogiin ei hakeutuisi muita kuin implanttien poistoa harkitseva ja senhän voisi laittaa myös rekisteröitymisen ehdoksi, muita ei hyväksyttäisi tai heitettäisiin ulos jos paljastuu myöhemmin muuksi.

• fghjklöä

Ja sitten on laiskuus-> kynnys kirjoittaa kasvaa jos pitää alkaa rekisteröitmään jne. On vaan iso riski että ei tule yhtään kommentoijaa jos vaaditaan rekisteröitymistä.

• Poisto ilman nukutus

Onnistuu hyvin ilman nukutusta kun on kunnon lääkitys ja asiansa osaava kirurgi.

• 0h0pnm

Entä rasvaimussa siirretty oma rasva. Istuu paremmin, eikä tarvitse poistaa.

• Ei onnistu

Vaikka rasvansiirrossa olisikin käytetty omaa rasvaa (muutahan ei koskaan käytetäkään) ei se pysy rinnoissa. Rasva sulaa hiljalleen pois ja jäljelle jää hyvin vähän jos sitäkään. Lisäksi rasvansiirrolla ei pysty suurentamaan useita kuppikokoja, yksikin kuppikoko lienee mahdottomuus.

• ölakroioa

Ei korvaa implanttia, joutuu uusimaan monta kertaa ja tulos vaatimaton.
      Rasvaimun lisätoimenpiteenä kiva lisä :)

• ex-implant

Kah, laitoin sinne nyt myös, että anonyymina voi kommentoida. En edes tajunnut tällaista asiaa, kun blogimaailma ei ole kovin tuttua :) Mutta moderoin kuitenkin, kun ei tiedä millaista kommenttia mahdollisesti tulee (esim. mainostamisia ja asiattomuuksia). Jos pysyy asiallisena, niin pidetään tämä linja. Jos alkaa tulee kauheesti törkyä, niin pitää varmaan sitten rajoittaa.

Kommenttien kalastusten vuoksi en blogia siis laittanut, vaan ihan haluakseni jakaa kokemuksiani tässä asiassa. Mut onhan se boonusta jos tulis kerrankin asiallist keskustelua. Aihe on vaan aika tulenarka :)

Lääkärin olen valinnut huolella tarkan harkinnan jälkeen. Seuraavaksi varaankin jo leikkausajan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      92
      2127
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      33
      2070
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1835
    4. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      75
      1360
    5. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      86
      1251
    6. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1141
    7. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1060
    8. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      56
      1003
    9. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      67
      936
    10. Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?

Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.
      Luterilaisuus
      282
      895
    Aihe