Kuka pitää Bemareista?

Skidmark

Tällä keskustelupalstalla haukutaan pääasiassa muita automerkkejä, rengastyyppejä tai tiedä mitä.

Mitä kalliimpi tai testeissä paremmin pärjännyt auto, sen surkeampi se tämä keskustelupalstan kirjoittajien mielestä tuntuu olevan.

Suomessa on kuitenkin aika harvassa ne ihmiset jotka oikeasti ajavat unelma-autollaan. Ostetaan sellainen auto johon on varaa, sillä hyvä.

Eikä siinä mitään ihmeellistä, niinhän se menee, mutta miksi ihmeessä se oma auto yht äkkiä muuttuu maailman parhaaksi? Ja miksi premium-merkit ovat tiettyjen ihmisten mielestä automaattisesti täysin suolesta - tai vaihtoehtoisesti se oma merkki yritetään väkisin nostaa premium-luokkaan.

Minun on erittäin vaikea uskoa ettei ole olemassa niitä ihmisiä, jotka ajelvat vaikkapa Toyota Avensiksella puhtaasti siitä syystä, ettei Bemariin ole varaa ja jotka oikeasti haaveilevat joskus saavansa alleen juuri tuon Bemarin. Yhtälailla on pakko olla niitä ihmisiä, jotka ostivat Corollan siksi, että Golf oli juuri sen verran kalliimpi ettei ollut siihen varaa, mutta haikailevat kuitenkin Golfin perään.

Kusettavatko ihmiset itseään vain menestyksekkäästi, vai onko tämä jokin itsesuojeluvaisto kun selitellään ettei autoissa ole mitään eroa ja jos on, se oma on se parempi?

26

1504

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oho...

      MULKUT.

    • huomannut

      Lähinnä täällä haukutaan niitä autoja joita kuitenkin eniten ostellaan. Bemarit yms.tuntuvat olevan jonkinlaisia "pyhiä lehmiä" tällä palstalla, vaikka oikeesti 95%:sesti palstalaiset kuitenkin ajelevat vanhoilla, ehkä jopa yli 10 vuotta vanhoilla raadoilla.
      Netissä on hauska esittää ihan muuta mitä ollaan.

    • olisi

      varaa ostaa vaikkapa käteisellä uusi biimeri.
      Mutta tiedän tasan tarkkaan, etten osta niin huonon imagon omaavaa ja leimaavaa autoa.
      Näiden käytettynä tuotujen myötä on asiakaskunta ja myös autokanta tämän merkin kohdalla mennyt huonompaan suuntaan.
      Siksi toisekseen ajan niin vähän, alle 25 000 km vuodessa, ettei ole mitään järkeä laittaa moisia summia autoon seisomaan,paljon parempia kohteita on olemassa.

      • Skidmark

        Onpa kaverilla heikko itsetunto jos muiden ihmisten mielipiteet painavat autoa valittaessa... Hienoa jos muuten menee hyvin!


      • Repe

        Ei bemarilla ole maailmalla mikään huono imago, päinvastoin. Täällä Suomessa tahtoo vaan kaikki kieroutua kateellisen kansan ja tolkuttoman autoveron takia. Täytyy kyllä myöntää, että muutamalla pellellä on bemari ehkä vähän kihahtanut hattuun, mutta älkäämme antako näiden onnettomien vaikuttaa auton valintaan. Mukavaa kyytiä BMW antaa, siitä ei pääse yli eikä ympäri.


    • tietämätön mulkku..

      Onhan se varmaan hyvä peli mutta sille autolle on saatu aikaan sellainen paskapään status että mitä ootte jotkut bemaristit pilannu sen merkin! Kannattaa ajaa edukseen, saa paremmin huomitakin sillä kun osaa ajaa eikä kohella muista piittaamatta.

      • Skidmark

        Et kai sä sitä autoa muille osta, vaan itsellesi? Mitä merkistystä sillä on jos autolla OLISI joku tietty imago, jos se muuten on sellainen auto jonka haluat.

        Pää pystyyn!


    • Erkki

      eli kehutaan sitä omaa valintaa kun varaa ei ole parempaan ja haukutaan paremmat merkit. Näin se on aina ollut.

      On sitten olemassa niitäkin, joilla olisi varaa hyvään autoon mutta eivät osta sitä vaan jonkun halvan auton. He eivät tosin pyöri näillä palstoilla. Heitä eivät autot kiinnosta.

    • pitää

      varmasti ainakin niiden kuljettajista

      • Skidmark

        Observatorio on tähystyspaikka...

        Observaatio on huomio.


    • Jet provost

      No koska täällä pääasiassa haukutaan muita merkkejä niin kerrohan miksi juuri bemarin haukkuminen koskee niin kipeästi. Eli kirjoituksesi paljasti ettet ole itse yhtään sen parempi. Itse et tätä tajunnut muuten olisit jättänyt kirjoittamatta.

      En usko että kukaan on koskaan hankkinut juuri Avensiksen PUHTAASTI siitä syystä ettei ollut varaa bemariin.

      Ja miksi se on joillekin niin vaikea tajuta että monia mainosmiesten keksimä premium-käsite falskiudessaan ainoastaan huvittaa. Miksi kaikkien pitäisi arvostaa jotain niin typerää?

      • tälleen

        Hyvin suuri osa ihmisistä ostaa auton naapuriaan, tuttavaansa, sukulaistaan tai työkaveriaan varten. Saadakseen nimittäin kehuskella heille oman autonsa erinomaisuutta ja näyttääkseen varallisuuttaan. Näin tehdään, vaikka ei olisikaan todellisuudessa varaa niin kalliseen ostokseen.

        Hyvin harvoilla on niin hyvä itsetunto, että he voivat ostaa auton pelkkien omien tarpeittensa, mieltymystensä sekä varallisuutensa mukaisesti. Parhaiten tässä näyttävät onnistuvan ns. vanhan rahan edustajat, joilla ei varallisuudesta huolimatta näy olevan minkäänlaista tarvetta pyrkiä pätemään autoillaan.


      • 2.4 STW
        tälleen kirjoitti:

        Hyvin suuri osa ihmisistä ostaa auton naapuriaan, tuttavaansa, sukulaistaan tai työkaveriaan varten. Saadakseen nimittäin kehuskella heille oman autonsa erinomaisuutta ja näyttääkseen varallisuuttaan. Näin tehdään, vaikka ei olisikaan todellisuudessa varaa niin kalliseen ostokseen.

        Hyvin harvoilla on niin hyvä itsetunto, että he voivat ostaa auton pelkkien omien tarpeittensa, mieltymystensä sekä varallisuutensa mukaisesti. Parhaiten tässä näyttävät onnistuvan ns. vanhan rahan edustajat, joilla ei varallisuudesta huolimatta näy olevan minkäänlaista tarvetta pyrkiä pätemään autoillaan.

        Mistähän ikäluokasta mahdat kirjoittaa?

        En voisi meidän työpaikalla kuvitella, että kukaan ostaisi autoa toisten mielipiteiden vuoksi. TOisaalta nuorimmat ovat 30 kieppeillä ja kaikilla korkea koulutus, niin ja tietysti perhe mikä myös on useimmille paaaljon tärkeämpi kuin peltilehmä.
        Näin myös itselle.

        Uskon, että jokainen ostaa niin hyvän auton kuin pystyy sillä tietyllä rahamäärällä minkä mielestään on valmis autoon pistämään.
        Sitten on esmes yrittäjiä jotka ajavat peruskulkineella koska pelkäävät, että asiakkaat kaikkoaisivat jos alla olisi vaikka Jagge tai Mese. Sehän vähän viittaisi turhan kovaan katteeseen.


      • Skidmark

        Älähän nyt tulkitse asiaa väärin. Tuossa Bemarin kohdalla olisi voinut yhtä hyvin lukea vaikkapa Audi, Volvo tai Mercedes Benz tai joku muu premium-merkki.

        Olet juuri niitä joita ihmettelen - väität että että premium-käsite olisi vain myyntikikka. Istahdappa vaikka Mersuun, Lexukseen tai Audiin ja katsele ympäriisi ja vertaa sitä vaikkapa suureen Peugeotiin tai Toyotaan, niin huomaat että autoissa on eroja.


      • Jet provost
        Skidmark kirjoitti:

        Älähän nyt tulkitse asiaa väärin. Tuossa Bemarin kohdalla olisi voinut yhtä hyvin lukea vaikkapa Audi, Volvo tai Mercedes Benz tai joku muu premium-merkki.

        Olet juuri niitä joita ihmettelen - väität että että premium-käsite olisi vain myyntikikka. Istahdappa vaikka Mersuun, Lexukseen tai Audiin ja katsele ympäriisi ja vertaa sitä vaikkapa suureen Peugeotiin tai Toyotaan, niin huomaat että autoissa on eroja.

        Premium-käsite on myyntikikka. En hyväksy sitä että jotkut merkit lukevat itsensä merkkeinä premiumiksi vaikka niillä on mallistossaan karuja perusmalleja. Siinä on se ero, merkki pitäisi jättää pois premiumista puhuttaessa ja korostaa niitä malleja jotka sitten oikeasti tarjoavat jotain premiumia. Premium-vouhotus johtaa harhaan tavallista kuluttajaa ja on onnistunut näköjään leimaamaan kriittiset mukamas köyhiksi ja kateellisiksi.


      • Skidmark
        Jet provost kirjoitti:

        Premium-käsite on myyntikikka. En hyväksy sitä että jotkut merkit lukevat itsensä merkkeinä premiumiksi vaikka niillä on mallistossaan karuja perusmalleja. Siinä on se ero, merkki pitäisi jättää pois premiumista puhuttaessa ja korostaa niitä malleja jotka sitten oikeasti tarjoavat jotain premiumia. Premium-vouhotus johtaa harhaan tavallista kuluttajaa ja on onnistunut näköjään leimaamaan kriittiset mukamas köyhiksi ja kateellisiksi.

        Asiat voi tietysti tulkita miten haluaa. Itse väitän kyllä että ns. premium-merkkisistä autoista huomaa mistä se lisähinta tulee, jopa ihan pienimmissä malleissa.

        Kyllä vaikkapa Audi A3:ssa tai BMW 1-sarjassa huomaa että auton suunnitteluun, viimeistelyyn ja materiaaleihin on käytetty jonkin verran enemmän ruutia kuin esimerkiksi johonkin Kiaan tai Ford Focukseen. Minusta on hieman outoa kieltää tämä.

        Toki nuo autotehtaiden markkinointikoneistot tuovat hintoihin jonkinverran ilmaakin, mutta älytöntä on väittää, että kaikki olisi vain silmänlumetta.

        Tämä pätee kaikkeen. Jos ostat puvun Bossilta ja vertaat sitä hätäisesti H & M:stä ostettuun pukuun, et välttämättä huomaa suurta eroa (okei, tuossa tapauksessa riittää kyllä pelkkä vilkaisu...) Kun kuitenkin aletaan tarkastelemaan pukuja hieman tarkemmin, niitä eroja onkin yllättävän paljon.


      • blackmagictiger

        viitonen ja seiska bemarit on nättejä..samoin se 80-90 luvun taitteen Kolmosbemari ja sitten se 500-sarjan bmw


    • ...paljon oon saksalaisten takii kärsiny, etten semmosta ihan pian mee uuestaan hommaamaan,

      MUTTA jos nyt pyörrän puheeni ni voisin kyllä tohon pihalle ottaa jonkun näistä

      E21
      E28
      E30
      E35

      muut rupee olee lian täynnä sähkö hirvityksii, vaikkakin olen kuullut ainakin uusimpien pemureitten suhteen aika positiivisii juttui.

    • juha

      Ei tarvitse kuin lukea vikatilastoja ja tilastoja onnettomuuksista, niin jää bemarit kyllä kauppaan..

      • Alex

        Moi !

        Osta silmälasit tai lue ne tilastot uudelleen.

        BMW on nimenomaan tilastojen (todellisuuden) valossa yksi turvallisimpia autoja.
        Samaten ne eivät ole mitään vikapesiä, niinkujin niitä koskaan omistamattomat kuvittelevat.

        Erittäin tyytyväinen bemaristi, jo kohta 20 vuotta.

        --


      • sopuli

        Onnettomuustilastothan on tärkeimpiä tekijöitä auton valinnassa. Olen tasan yhta idiootti kuin joku muukin, joten mällään heti jos joku muukin on niin tehnyt samalla automerkillä.

        Huhhuh mitä potaskaa.


    • CeeWee

      Minulla oli aiemmin käytetty 50 tkm ajettu BMW 316i (E46)-99 alla. Oli ihan ok, ja joskus harvoin viitsi sladitella peräluistoja talvella, mutta ei kokonaisuutena mitenkään erikoinen auto. Mutkatiellä hyvä ajaa, suoralla moottoritiellä suuntavakavuus puutteellinen, talvella -vaikka oli luistonesto- liikkeellelähtökyky pahoilla keleillä puutteellinen ja luistoneston toiminta töksähtävä. Tästä bemmun uusimpiakin malleja on moitittu, ESP ottaa liian äkkijyrkästi ohjat käsiinsä verrattuna uusimpiin etuvetoisiin. Kori toki oli vankka ja tuossa mallisarjassa vielä nätti ja perinteiden mukainen tyyliltään, viimeistely hyvätasoista.

      Olisin nytkin voinut valita uudemman käytetyn bemarin, mutta en halunnut, vaan uuden auton. Bemmussa jouduttiin remppaamaan alapallot, lämppärin moottori sekä kytkin osoitti jo kulahtamisen merkkejä. Nyt alla uusi 20 te euroauto, ja tyytyväinen. Siis: minulla olisi olut oikeasti mahdollisuus valita aiempaa uudempi bemmu alle, vaan otin uuden muun merkkisen. Sain 2 vuoden täystakuun, tiedän ajamani kilometrit, ja etuvetoisena auto on parempi ajettava kokonaisuutena, ja koska uusi, varusteet ja hipstaakit toimivat varmasti sen ajan mitä autoa pidän, ja on viimeisintä tekniikkaa ja designia.

      Jos laittaisin tätä enemmän rahaa uuteen autoon (esim. tulisi lottovoitto), en ostaisi varmaan bemariakaan, en ainakaan Mersua, vaan valinta olisi tällöin luultavimmin joko uusi Audi tai Chrysler 300C.

      • Skidmark

        Oudosti kaikki takertuvat täällä juuri tuohon Bemariin, jonka annoin VAIN esimerkiksi...

        Tarkoitukseni ei ollut tuoda juuri BMW:tä esille, vaan sen tosiasian, että ihmiset haukkuvat BMW:n tasoisia autoja täällä, vaikka todellisuudessa ostaisivat itse sellaisen, jos vain olisi varaa. Sinähän olet yksi niitä harvoja jotka sen myöntävät.


      • samma mies
        Skidmark kirjoitti:

        Oudosti kaikki takertuvat täällä juuri tuohon Bemariin, jonka annoin VAIN esimerkiksi...

        Tarkoitukseni ei ollut tuoda juuri BMW:tä esille, vaan sen tosiasian, että ihmiset haukkuvat BMW:n tasoisia autoja täällä, vaikka todellisuudessa ostaisivat itse sellaisen, jos vain olisi varaa. Sinähän olet yksi niitä harvoja jotka sen myöntävät.

        Kuten mainitsin raha ratkaisee, eli se mitä rahalla saa. Mieluummin siis ajelen uudella muun merkkisellä kuin käytetyllä bemarilla tai muulla kärkimerkillä. Näet se takuu ja auton uusi tuoksu meinaa paljon, lisäksi arvostan uusinta tekniikkaa ja muotoilua. Siksi ei kiitos käytettyä bemmua enää.


      • Skidmark
        samma mies kirjoitti:

        Kuten mainitsin raha ratkaisee, eli se mitä rahalla saa. Mieluummin siis ajelen uudella muun merkkisellä kuin käytetyllä bemarilla tai muulla kärkimerkillä. Näet se takuu ja auton uusi tuoksu meinaa paljon, lisäksi arvostan uusinta tekniikkaa ja muotoilua. Siksi ei kiitos käytettyä bemmua enää.

        Niinpä, tosin nyt vaakakupissa ei ollut "perus-auto"/vanha BMW...


    • esimerkki

      Golf ja Corolla ovat täsmälleen samanhintaiset. Minä ostaisin kyllä Corollan vaikka Golfin saisi muutaman tonnin halvemmallakin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      287
      6701
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2092
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1541
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      25
      1351
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1107
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      105
      1053
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      307
      928
    8. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      767
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      763
    10. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      44
      745
    Aihe