Sarkoidoosi, tietämätön kyselee!

Sartsis

Täältä palstoilta löytyy paljon keskustelua sarkoidoosista, mutta koska olen aivan ummikko, en pääse niistä oikein kärrylle. Siis:
- Mikä on MP-hoito? Mistä sitä saa? Mihin auttaa?
- Miksi d-vitamiinia tulee välttää? Pitääkö myös kalsiumia välttää? Ja pitääkö kaikkien sarkoidoosipotilaitten välttää näitä?

Mulla epäillään sarkoidoosia (lievää, eli esim keuhkoröntgenissä ei muutoksia vielä, ja seerumin kalkkikin normaali, virtsan vuorokausikalkki ja ACE ja LZM otetaanv asta parin vkon päästä. Oireina nyt: imusolmukkeet turvonneet, tulehdusarvot koholla, väsymys ja yleinen heikotus, lievää lämpöä välillä

6

3172

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaajaajaajaajaa

jaaa

• ripe

MP-hoitoa ei saa Suomesta mutta monissa muissa maissa saa ja lähin lääkäri on Norjassa. Itse olen järjestänyt hoidon itselleni alk. 2003 ja olen ilmeisesti ainoa tällä hoidolla Suomessa. Täydellinen tieto ja ilmainen palvelu sivuilta MarshallProtocol.com.
      Tässä on muuten hyvä esimerkki missä virallinen hoito nojaa vanhaan hoitoperinteeseen eikä sitä tue ensimmäinenkään oikeasti tieteellinen näyttö vaikka lääkärit hokevat jopa potilaille poppamiesmäisesti evidence based medicine eli näyttöön perustuva lääketiede vaikka totuus on juuri päinvastoin. MP-hoitoa kutsuvat sitten vaihtoehtohoidoksi vaikka se perustuu näyttöön ja kovaan tieteeseen ja parantaa taudin eikä vain lievitä väliaikaisesti oireita kuten virallinen hoito. Lisäksi virallinen hoito aiheuttaa pahoja sivuoireita ja lisäsairauksia kuten kaihia, diabetestä, osteoporoosia jne ja pahentaa tautia ja pitää kroonisena.
      Ja lääkäreitten oma hoitomyöntyvyys esim. kortisonihoitoinin on paljon huonompi kuin samaa tautia sairastavilla muilla!!! Eli itselle ei kelpaa mutta muille voi reseptejä kirjoitella!
      Tämä liittyy vanhaan Suomessa valitettavan yleiseen ilmiöön nimeltä puolijumala valkotakissa.
      No - rahastus ja korruptio sillä tyylillä onnistuu mutta potilaat ja kehitys kärsii! Onneksi Suomesta saa vielä matkustaa ulkomaille - vaikka tulli on hankala jopa omien lääkkeiden maahantuonnissa...

• Sartsis

Kiitos infosta, tutustun linkkiin!
        Osaatko sanoa noista d-vitamiiniasioista jotakin?

• ripe
        Sartsis kirjoitti:

Kiitos infosta, tutustun linkkiin!
        Osaatko sanoa noista d-vitamiiniasioista jotakin?

D-vitamiiniaineenvaihdunnan ainoa oikeasti aktiivinen metaboliitti on 1.25D-hormoni joka tyypillisesti on näissä taudeissa koholla ja usein niin paljon että voi puhua D-vitamiinimyrkytyksestä. Pitää välttää valoa ja D-vitamiiniä ravinnosta. MP-hoidon eka lääke on Olmetec jolla tämä 1.25D-hormoniarvo noin puolittuu parissa viikossa. Kaikki ohjeet saa sieltä MP-sivuilta ja oma kokemukseni on että kaikki on mennyt juuri niin kuin siellä oli kerrottu. Hoito aiheuttaa ns. herx-reaktion ja se säädetään siedettävälle tasolle mutta siitä tässä hoidossa joutuu kärsimään melko pitkään. Toisaalta vaihtoehtojakaan ei ole.

• selvennöksestä
        ripe kirjoitti:

D-vitamiiniaineenvaihdunnan ainoa oikeasti aktiivinen metaboliitti on 1.25D-hormoni joka tyypillisesti on näissä taudeissa koholla ja usein niin paljon että voi puhua D-vitamiinimyrkytyksestä. Pitää välttää valoa ja D-vitamiiniä ravinnosta. MP-hoidon eka lääke on Olmetec jolla tämä 1.25D-hormoniarvo noin puolittuu parissa viikossa. Kaikki ohjeet saa sieltä MP-sivuilta ja oma kokemukseni on että kaikki on mennyt juuri niin kuin siellä oli kerrottu. Hoito aiheuttaa ns. herx-reaktion ja se säädetään siedettävälle tasolle mutta siitä tässä hoidossa joutuu kärsimään melko pitkään. Toisaalta vaihtoehtojakaan ei ole.

Mä olen onneton englanninkielessä, mutta täytyy pyytää jotakuta kaveriksi selaamaan tuota linkkiä.
        Mutta mikä ihme on herx-reaktio, miten ilmenee??
        Kiitos tuhannesti, että olet jaksanut vastailla!!!

• ripe
        selvennöksestä kirjoitti:

Mä olen onneton englanninkielessä, mutta täytyy pyytää jotakuta kaveriksi selaamaan tuota linkkiä.
        Mutta mikä ihme on herx-reaktio, miten ilmenee??
        Kiitos tuhannesti, että olet jaksanut vastailla!!!

Se on sata vuotta tunnettu Jarisch-Herxheimer shokki joka on oireistoltaan samantapainen kuin hoidettava tautikin ja voi olla huomattavastikin voimakkaampi kuin siis tauti. Sen tutkijat ja jopa lääkärit voivat helposti erottaa taudista keston ja sytokiini- jne profiilien perusteella! Sarkoidoosi sattuu olemaan se tauti jonka herx todella hyvin hallitaan MP-hoidossa. Mutta monissa muissa Th1 taudeissa, joiden hoidosta ei ole vielä kokemusta tai on vasta vähän kokemusta MP-hoito ilman pätevää ohjausta voi olla hyvin vaarallista juuri koska herxin voimakkuus voi yllättää ja seurauksena voi olla esim. hengenvaarallisia kardio-respiratorisia eli sydän- tai hengitysvaikeuksia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      60
      7492
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      123
      2916
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      142
      1766
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1649
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      115
      1458
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      167
      1394
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      130
      1134
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      73
      827
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      802
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      51
      707
    Aihe