Minkälaista ehkäisyä mun kannattaisi käyttää. Käytän tällä hetkellä mercilon pillereitä.
Ne ei taida sopia mulle. Oon aina niin ärtynyt ja pahantuulinen ja päätäkin särkee useasti välivuotoakin tulee aina välillä ja nukunkin nykyään melkeen 12 tuntia yössä. En uskaltaisi vaihtaa pillereitä mihinkään muuhun yhdistelmäpilleriin. En ole kyl kokeillutkaan muita. Pelottaa ne sivuvaikutukset.
Oon 22 vuotias. Ostin juuri 6 kk pillerit mut en tiedä että voinko käyttää niitä. Voisi lopettaa vähäksi aikaa ja katsoa mitä tapahtuu. Voiko ne lopettaa kesken? Varmaan pitää kuitenkin syödä laatta loppuun. Huh kun oon taas pahalla tuulella. Mikähän ehkäisy keino sopisi mulle parhaiten? Joo tiedän että lääkärille pitäisi mennä juttelemaan mut ois kiva kuulla ensin kokemuksia eri vaihtoehdoista.
Oon käyttänyt noita merciloneja nyt n. puoli vuotta.
En tiedä enää mitä tehdä :,(
7
863
Vastaukset
- nina
ensin söin yasmineita (vuoden), sitten femodenia (vuoden) ja nyt diane novaa (kohta vuoden). suurin syy vaihtoon oli välivuoto jota tuli lähes koko ajan, aluksi pillerit toimivat hyvin mutta jonkun puolen vuoden syömisen jälkeen eivät enää toimineetkaan. nyt diane novan kanssa ei ole enää juurikaan välivuotoja ollut, nyt tosin totuttelen syömään kahta liuskaa yhteen, joten se hiukan sekottaa, mutta alkaa pikku hiljaa mennä... kun tätä viimeistä merkkiä alottelin mulla oli alussa ainainen päänsärky, sekin on onneksi nyt jäänyt pois. toivon että tämä olis se merkki mikä olis mulle hyvä.
suosittelen suakin vaihtamaan merkkiä, vaikkei se kiva olekaan kun aina siinä on oma totuttelemisensa kun uutta merkkiä alottaa... mutta itse ainakin olen ollut tyytyväinen vaihdettuani.
onhan niitä toki muitakin ehkäisy vaihtoehtoja, lääkäri on mulle ainakin suositellut ehkäisyrengasta ja ehkäisylaastaria, mutta itse koen pillerit kuitenkin helpoimmaksi vaihtoehdoksi. - minä
Käytin samoja pillereitä ja ihan samoin oirein. Vaihdoin kuitenkin toiseen yhdistelmäpilleriin (Meliane) ja KAIKKI nuo samat ikävät oireet katosivat enkä saanut yhtään tilalle. Vain positiiviset vaikutukset jäivät. Ei sitä vaihtoa pidä pelätä.
- sama ongelma
Söin Merciloneja lähes neljä vuotta kunnes tajusin itkuisuuteni, masentuneisuuteni ja kiukkuisuuteni johtuvan niistä. Otin asian sitten gynekologilla puheeksi ja hän vaihtoi pillerit Evra ehkäisylaastareiksi, koska ne vapauttavat hormoneja tasaisesti ympäri vuorokauden toisin kuin pillerit. Olen käyttänyt laastareita nyt kohta vuoden ja olen ollut niihin tosi tyytyväinen. Kaikki aiemmat oireet ovat kadonneet ja kaiken lisäksi laastarit ovat helpompi käyttöisiä kuin pillerit. Suosittelen!
- nimimerkki
Kerro niistä laastareista enemmän. Pysyvätkö hyvin ja hinta? Mitenkä niitä käytetään? Voiko tulla ihottumaa tai jotain muuta vastaavaa?
- tietoa
nimimerkki kirjoitti:
Kerro niistä laastareista enemmän. Pysyvätkö hyvin ja hinta? Mitenkä niitä käytetään? Voiko tulla ihottumaa tai jotain muuta vastaavaa?
Ne laastarit on kyllä pillereitä kalliimmat. Kolmen kuukauden pakkaus eli 9 laastaria kustantaa noin 40 €, mutta ovat sen arvoiset. Yhtä laastaria pidetään aina yhden viikon ajan esim. pakarassa, vatsassa, käsivarressa tms., mutta rintoihin niitä ei saa laittaa. Sen jälkeen laastari vaihdetaan ja pistetään eri paikkaan kuin edellinen on ollut niin välttyy ihoärsytyksiltä. Kolme laastaria siis putkeen, jonka jälkeen laastariton viikko ja sillon tulevat menkat samoin kuin pillereilläkin. Sitten taas sama rumba alusta:). Melko yksinkertaista ja ei tarvi joka päivä stressata aiheesta. Laastarit pysyy hyvin paikoillaan ja kestävät hyvin uimisen ja saunomisen yms. Ulkonäöltään ovat melko pieniä ja ihon värisiä, joten ovat melko huomaamattomiakin. Niin ja ehkäisyteho 99%, että melko varmoja ovat. Toivottavasti näistä tiedoista oli apua:)
- ...
Minullakin oli mercilonit ennen ja aiheutti ihan kauheat välivuodot vuoden käyttämisen jälkeen. Kannattaa heti mennä gynelle juttelemaan ja vaihtaa pillerit.
- Tipi
Mulla on kuparikierukka, eikä ole minkäänlaisia ongelmia ollut.. Koskaan en ole syönyt pillereitä, enkä syö..
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää2234534Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri4453288Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt142188Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa141850Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja51198- 741033
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar691025Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat25994- 75928
- 54926