jumalan-tulenkantaja

onko itsekästä

pyytää sinua rukoilemaan puolestani, että voisin saada osani armolahjoista? Haluaisin niin kovasti lähemmäksi Jumalaa. Olen päässyt jo monista paheista eroon (alkoholi, lihan himo ym.). Nyt vain toivoisin, että voisin olla hyödyksi ihmisille ja Jumalalle esimerkiksi parantamalla ihmisiä. Pyydän, rukoilkaa puolestani tätä asiaa. Jumalan-tulenkantaja, tiedän sinun voimasi, yhdessä kun rukoilemme, uskon vahvasti, että pääsen lähemmäksi Isää.
KIITOS!

10

321

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anteeksi kun vastaan, vaikka viestisi onkin osoitettu Jumalan tulenkantajalle.

Haluaisin rohkaista sinua henkilökohtaiseen ja oma-aloitteiseen Jumalan etsimiseen. Minulla oli jossain vaiheessa ongelmia rukouselämässä, ja janosin yhteisiä rukoushetkiä ystävieni kanssa. Jumala näki kuitenkin parhaakseen antaa "kuivan kauden" - ketään ei kiinnostanut. Näin Jumala pakotti minut etsimään Jumalaa omassa rukouskammiossani, ja se oli ehdottomasti parempi vaihtoehto.

Armolahjoja on monenlaisia. Jumalalla on varattuna sinulle niitä, ja Hän on avokätinen eikä jaa kitsaasti omastaan. Tärkeintä on, että etsit Häntä ITSEÄÄN. Kaikki muu tulee perässä. Kasvu Jumalan yhteydessä on joskus hidasta, joskus taas nopeaa. Kun pysyt Jumalan kasvojen edessä nöyränä ja avosydämisenä, kasvu on taattua ja jopa automaattista.

Tosin vanhurskaan rukous on voimakas, eikä siitä ole koskaan haittaa. Päin vastoin.

Runsasta Jumalan siunausta sinulle. Jatketaan matkaa siunaten ja rukoillen toinen toistemme puolesta.

P.S. Olen itsekin samassa jamassa... Haluan kuitenkin jatkaa etsimistä, ja Jumala lupaa sanassaan, että vastaa ajallaan. Kaikki saa tapahtua Hänen aikataulussaan. Mikä minä olen Häntä hoputtamaan...

• joku vaan

Kiitos paljon viisaista sanoista. Olen samaa mieltä. Tyydyn osaani ja jatkan itsenäisesti. Pysyn vahvana ja odotan Jumalan aikataulun mukaan.

• joku vaan kirjoitti:

Kiitos paljon viisaista sanoista. Olen samaa mieltä. Tyydyn osaani ja jatkan itsenäisesti. Pysyn vahvana ja odotan Jumalan aikataulun mukaan.

odottaminen on kauheinta mitä voi ajatella. Tiedän kokemuksesta. Uskon kuitenkin, että se on osa Jumalan kasvatussuunnitelmaa. Kärsivällisyys on tarpeellinen taito sekä maallisessa, että hengellisessä elämässä :)

Pysytään kestävinä :)

• Vielä tarkennan tekstiäsi ja annan kunnian Jumalalle, minun voimani on Jumalan voimaa, jonka hän on antanut!

Rukoilen puolestasi. Kiitos Jeesus, että tämä henkilö saa osansa armolahjoista. Käytän nyt tätä nettiviestiä rukousliinana ja uskon että Pyhä Henki vaikuttaa sinussa, kun luet tätä.

Varmistetaan vielä pohja. Julistan kaikki syntisi anteeksi ja pyydämme anteeksi kaikki sukujen synnit kolmanteen ja neljänteen polveen saakka.

Etsi ja rukoile armolahjoja niin kauvan kunnes saat. Uskon että Jumalalla on sinulle tehtävä varattuna. Minä tunnustelen sitä Pyhässä Hengessä tässä tätä kirjoittaessani. On, aivan varmasti on. Eli olet oikeilla jäljillä, koska olet kiinnostunut armolahjoista. Armolahjat 1 Kor 12 mainitut ovat merkittävä tapa kuulla Jumalaa!

Yleisesti ottaen jokin nimerkki olisi hyvä, kun pyyttää rukousta. Mutta käytämme sopimusrukousta nyt sinun kohdallasi, että sinä saat armolahjoja.

http://members.surfeu.fi/tulenkantaja/sopimusrukous.htm

Olemme myös rukoilleet vaimoni eli Jumalan valtakunnan työkumppanini kanssa, eli meillä on täällä tehty sopimusrukous sinun puolestasi, että saat armolahjoja.

Oikestaan tiedän jo viisauden sanojen lahjan kautta että mikä mahdollsesti on se virka, johon Jumala sinut haluaa. Se on sanan julistajan virka ja yksi niistä viidestä. Mutta on huomioitava, ettei sitä voi omassa voimassa toteuttaa. Jos lähtee liian aikaisin kokopäiväiseksi julistajaksi melko varmasti tuhoaa elämänsä. Käyttää ikään kuin omat resurssit loppuun ja ellei Jumalalta jatkuvasti tule uutta, ihminen ei jaksa, koska sitä ei voi tehdä omassa voimassa. Mutta älä pelkää armolahjoja, Jumalan valtakunnan työ ja palveun harjoitteleminen alkaa siitä että saat armolahjoja! Eikä niitä ole vaarallista käyttää, vaan päin vastoin. Varoitukseni oli vain siitä syystä, että ihminen ei voi itse ottaa mitänä ellei sitä anneta taivaasta. Valtuutusta tulee aina lisää, kun on hoidellut parhaansa mukaan niitä leivisköjä, joita on saanut. ja sanon suoraan, että 10 vuotta seurakuntakuorossa tai ovivahtina ei ole kovin merkittävä hengellinen tehtävä. On parempi, että itse kukin saa armolahjoja, joiden kautta Jumala ihanasti antaa ratkaisuja omaan ja muiden elämään. Toki on olemassa avustamisen armolahja, joka on esim seurakunnan ovivahti. Mutta on juuri varottava sellaisia paikkoja, jotka ovat mekaanisia tehtäviä, ja sitovat ihmisen paikalleen. Esim ovivahdin tyyppisissä hommissa on se vika, ettei se ihminen enää pääse rukousjonoon, hakemaan niitä armolahjoja, koska hänen täytyy vahtia naulakoita ja olla ovivahtina. Siksi hengelliset tehtävät ovat arvokkaampia. Niitä tarvitaan!

Minä olen Jumalan armosta kokopäiväinen julistaja ja tie oli seuraava.

1976 tulin uskoon, kävin kasteella ja liityin seurakuntaan. Minusta tuli penkkiuskova.

1993 erosin seurakunnasta ja menin kotikokouksiin ja se kannatti.

1994 Sain kaksi ensimmäistä armolahjaa, jotka olivat ilmestyksen lahja ja profetian armolahja. Kokouksien pitäjäpariskunta halusi itse myös Jumalan valtakunnan työhön, ja he olivat varmastikin paastonnet ikään kuin raivanneet tilaa uudelle Pyhän Hengen voitelulle. Tässä tullaan myös sinun kohdallasi siihen. PAastossa ihminen uudistaa viinileilinsä, että sinne voidaan laskea uusi viini, uusi Pyhän Hengen tuore voitelu. Sitten janosin paljon lisää ja kiersin kokouksissa paikoissa, joissa ylistetään ja julistetaan sanaa!

1997 Jumala yllätti ihanasti. Olin lähtenyt Tampereen Voitonkeskukseen (seurakunta toimii vieläkin http://www.voitonkeskus.net ) jossa oli vieraileva lähetyssaarnaaja, apostolisessa voitelussa Sonny OOI. Menin etsimään Herraa avuksi elämääni ja odotin tunnin rukousjonossa. Tarvitsin kärsivällisyyttä silloin v. 1997 ja minua palveltiin siksi viimeisenä. Juuri kun SOnny OOi oli 2 m päässä minusta ja käveli luokseni, sain ilmestyksen, näin itseni saarnapöntössä ja sydämeeni tuli sana saarnaaja, paimen. Samassa tuo Malesilainen Sonny (joka uskon myös paastonneen nuo kokouksensa) laittoi kätensä päälleni ja profetiallaan vahvisti kutsun "olet oppinut paljon ja Jumala haluaa että opit lisää, älä pelkää lähteä ulos, kun kuulet minun ääneni..." henkilökohtaiset profetiat tulkattiin suomeksi ja seurakunta äänitti ne kasetille ja ostin sen kasetin ja kirjoitin profetian raamatun kanteen. Uskoin sen. Monesti myös epäonnistuin itse 1990 luvulla, koska virkaa ei voi itse ottaa. Mutta sitten lakkasin itse yrittämstä ja PYhä Henki sai toimia.

Se oli kutsu sanan julistajaksi. Siitä tuli valtava jano lukea Raamattua ja niin ostin ensimmäisen Jumalan Kansan Pyhän Raamatun, joita on kulunut jo monia risaiseksi sen jälkeen. Olen lukennut Uuden Testamentin noin 20 kertaa ja Jumalan armosta osaan Jumalan sanan. Annan kunnian Jumalalle, koska hän järjesti opetuslapseuskoulutukseen kuuluvan ajan ja myös raamattukoulun, jossa olin. Mutta kaikkien ei tarvitse käydä raamattukoulua.

2002 Olin uudelleen helluntaiseurakunnassa 2 vuotta, kunnes pieneen rukouskokoukseen tulee Upsalan Liverts ORD seurakunnasta EUROPA pastorikonferenssissa ollut nainen lastensa kanssa. Hän lähetettiin voitelemaan minut. "GODs Power is your hands, Jumalan voima on käsissäsi, sinun tulee käytätä käsiäsi ja tulet olemaan siunaukseksi monille" Näin sain sanan julistajan voitelun joka on 24h voimassa ja sisältää parantamisen armolahjan. Tätä voitelua edelsi monien vuosien jakso kärsimyskoulussa olin mm. työtön ja minulla oli aikaa ja ohje lukea Raamattua ja lueka taas sitä!

Jeesus oppi kuuliaisuuden siitä mitä hän kärsi.

8.Niin hän, vaikka oli Poika, oppi kuuliaisuuden siitä, mitä kärsi.
      [Jumalan Kansan Raamattu: Hepr. 5:8]

Uskon siis, että sillä on merkitystä, että ihminen oppii kuuliaisuuden Jumalaa kohtaan. Yleensä sitä harjoitellaan toisen jo virassa olevan julistajan avustajana, ja tehdään kaikki niin kuion hän sanoo, että ihminen oppisi tottelemaan, että sitten kun hän on voideltu, hän tottelee Jumalaa!

2002 kun sain tuon voitelun, se johti heti konfliktiin seurakunnan kanssa koska uskonnollisuus olisi halunnut alistaa minut vain penkissä istujaksi. Siispä Pyhä Henki johdatti minut raamattukouluun ja sieltä siten taas kotiin lukemaan raamattua ja sitten elopellolle, kun aika oli!

Ensiksi voitelu toimi siten, että kuulin Herraa aamusanan aikan, kun joka aamu luin tunnin tai kaksi sanaa. Sinä aikana PYhä Henki puhui minulle sen päivän tehtävät ja lähdin sitten hänen asoilleen. RAamattukoulussa Jumala vaihtoi ja tarjosi minulle lähetin virkaa ja vaihdoin sen siihen. Ensiksi en ymmärtänyt, kun olin niin monta ja monta vuotta pyrkinyt paimeneksi. Mutta halusin Jumalan lähetin sanan julistajan viran, sain sen ja siihen tuli heti kaksi vahvistusprofetiaa raamattukoulun rukousviikonlopussa aivan tuntemattomilta ihmisiltä! Eli näin. Jumala puhuu ensiksi ihmiselle itselleen ja sitten vasta PROFETIA ON ROHKAISU. Kaksi tai kolme kertaa Jumala antaa vahvistuksen tai todistuksen.

Kolmannen kerran nyt tulen teidän luoksenne. Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava.
      [Jumalan Kansan Raamattu: 2Kor. 13:1]

2003 minulla oli ammattitöitä ja tein niitäkin sanan julistajan voitelussa ja Hengen erottamisen lahjalla. Jeesus on todella hyvä ATK-ohjelmoija.

2004 keväällä työt loppuivat. Siten oli aika lähteä Jumalan valtakunnan työhön. Lähdin pitämään torikokouksia päivittäin meidän asuntoaluen torille sähkökitaran ja akkukäyttöisten kaiutinlaitteiden kanssa. Pyhän Hengen voitelu oli ja on minussa Jumalan armosta.
      Viikossa oli tullut 10 ihmistä uskoon. Muistan vieläkin miten 11:sta oli noin 10 vuotias tyttö.
      Sitten syksyyn mennessä oli tullut 50 uskoon, vuoden vaiheeseen mennessä 100. Oli sellainenkin vaihe, että tein ravintolakeikkaa. Aivan tavallisen näköinen mies ja salaisesti evankeliumin asialla. 10 ihmistä tuli viikossa uskoon, sitten sain porttikiellon paikalliseen ravintolaan. He näkivät raamatun.

2005 kesän kiersin suomea eri festareilla ja satoja tuli uskoon. Luku on jotankin noin 360 tällä hetkellä.

2006 Jumala on lähettänyt ulkomaille työntekijäkseen, jossa opiskelen uutta kieltä, palvelemme herraa vaimoni kanssa ja kirjoittelen tänne suomi 24:ään. Todennäköisesti en koskaan palaa pysyvästi Suomeen takasin. Jumalan lähettilään virkaan kuuluu sekin, että "täytyy olla valmista lähtemään palaamatta koskaan takaisin!" Jumala on huoletinut minusta erinomaisesti.

Mutta HUOMAA ETTÄ YHTÄÄN mitään näistä Jumalan teoista ei olsi kyennyt itse päättelemään mitähän minun nyt pitää tehdä. Vaan tämä sana on otta!

21.Milloin te poikkeatte oikealle tai vasemmalle, korvasi kuulevat takaasi sanan: "Tässä on tie, sitä käykää."
      [Jumalan Kansan Raamattu: Jes. 30:21]

Hengen erottamisen armolahja on aivan ihana, kuten myös Jumalan lähetttilään virka, johon annetaan erittäin voimakas Pyhän Hengen voitelu!
      Mutta olen myös täydellisesti antanut itseni Jumalalle, ja silti saan ja tuleekin levosta käsin toimia. Annan siis KAIKEN KUNNIAN JUMALALLE!

Kannattaa sanoa Jumalalle, tässä olen, lähetä minut, niin Jumala kouluttaa sinut.

Minulla se kesti uskoontulosta armolahjoihin 17 vuotta, (omaa tyhmyyttä, mutta onneksi lopuksi lähdin seurakunnsta 1990 luvulla).

Armolahjoista kutsuun kesti 3 vuotta, jona aikana palvelin armolahjoilla!

Kutsusta sanan julistajan voiteluun kesti viisi vuotta. Edelleen voitelusta kotikentälle kotikaupunkiin palvelemana kesti 2 vuotta ja sitten vuosi suomea kiertäen ja nyt ulkomailla Jumalan armosta!

8.Minä kuulin Herran äänen sanovan: "Kenet minä lähetän? Kuka menee meidän puolestamme?" Minä vastasin: "Tässä olen, lähetä minut."
      [Jumalan Kansan Raamattu: Jes. 6:8]

Eli
      1. KANNATAA HANKKIA ARMOLAHJOJA
      2. ARMOLAHJOJEN KAUTTA SAAT KUTSUN SANAN JULISTAJAKSI, kun Jumalan aika on.
      3. Kutsua seuraa koulutus elämän koulussa Jumalan palvelijana
      4. Kun Jumalan aika on, hän antaa palveluvoitelun, jossa sairaat paranevat ja Jumalanm ihmeet ja merkit seuraavat.

Esimerkiksi jos joku sanoo olevansa evankelista, mutta sairaat eivät parane, hän ehkä toimiikin vasta kehoitajan armoituksessa. (Filippus oli evankelista, ja ihmeet ja merkit seurasivat).

Eli kaikki Jumalan valtakunnan työ täytyy tehdä Pyhän Henen voitelusta käsin.

SE miten sinä antaudut esimerkiksi lukemaan raamatun sanaa ja tottelemaan Uuden Testamentin sanaa elämässäsi vaikutta siihen, minkä sanan julistajan viran Jumala sinulle antaa. Jokaiselle on varattuna tehtävä.

Siunausta sinulle ja myös muille mahdollisille lukijoilleni. Jeesus on Hyvä ja kannattaa lähetä matkaan vasta sitten, kun hän on valtuuttanut Pyhän Hengen voitelussa. ELi jos joku nähdään toimivan evankelistana tai Jumalan lähettiläänä, hän on se, vaikka kukaan ihminen ei olisi häntä siihen siunannut. Pyhä HENKI antaa valtuutuksen, kun Jumalan aika on! Silloin ei niinkään tehdä niitä omia tekoja vaan hedelmää, josta kaikesta kuuluu kunnia ja kiitos Jumalalle!

http://members.surfeu.fi/tulenkantaja

PS. sinä alkuperäinen kysyjä, koen että sinua varten on evankelistan ja myöhemmin paimenen viran armoitukset. Mutta niitä ei voi itse ottaa. On seurattava PYhää Henkeä, jonka äänen kuulee erittäin selvästi armolahjojen kautta! SE ei ole arvelua, että olisiko nyt niin tai näin.

• se, ettet

koskaan kirkasta "ristin"-tietä!

Onko sinulla periaate, että jos joku koettelee profetoimisesi, hän onkin napisija.

Etkö todella hyväksy sitäkään, että Paavali kärsi heikkoutta ja vaivoja ja demoninen sairaus runteli lihassa.

Onko risti, jonka Jumala antaa, että nöyrtyisimme, todellakin sinulle vieras asia. Jos on, voin vilpittömästi sanoa, että taivaasi on sininen, mutta sinne ei johda verenpunaista tietä, Jeesus-tietä!

• se, ettet kirjoitti:

koskaan kirkasta "ristin"-tietä!

Onko sinulla periaate, että jos joku koettelee profetoimisesi, hän onkin napisija.

Etkö todella hyväksy sitäkään, että Paavali kärsi heikkoutta ja vaivoja ja demoninen sairaus runteli lihassa.

Onko risti, jonka Jumala antaa, että nöyrtyisimme, todellakin sinulle vieras asia. Jos on, voin vilpittömästi sanoa, että taivaasi on sininen, mutta sinne ei johda verenpunaista tietä, Jeesus-tietä!

Paavalilla ei ollut demonista sairautta, vaan hän oli täynnä Pyhää Henkeä. Pistin lihassa olivat vainot, jotka tulivat Paavalin voitelun ja Jumalan valtakunnan työn tähden. Jeesus ja sen jälkeen 12 apostolia toimivat Jumalan kirkkaudessa ei sairauksissa ja sairaudessa.

Risti on sekä pelastava, että parantava.
        Jeesuksen maahan vuotaneen veren tähden, kaikki synnit saadaan anteeksi.

Mutta risti on myös palvelutehtävä. Jeesus otto ristinsä sinäkin synkkänä päivänä, kun Hänen serkkunsa Johannes kastaja oli tapettu ja hän olisi halunnut mennä yksinäisyyteen suremaan. Hän meni yksinäisyyteen, mutta sinnekin tuli hänen luokseen sairaita, ja hän paransi heidät. Eli silloinkin Jeesus otti ristinsä. Risti ei ole mikään epäselvä syntisäkki, joka otetaan niskaan ja vaikerreraan sen alla. Ei. Jeesuksen risti on sekä pelastava, että parantava ja myöskin palvelutehtävä. Kukin ottakoon ristinsä, ei tarkoita, että otamme Paavalilla kuvitellun sairauden niskaamme ja sanomme, että näin Jumala meitä nöyryyttää ei ei! Vainot olivat Paavalin pistin lihassa. Ei demoninen sairaus. Ei paavali olsi pyhän Hengen voitelussa kirjoittanut suurta osaa Uudesta testamentista, jos hänessä olisi demoni ollut. Silloin vielä saattoi olla, kun hän oli saulus tarsolainen. Mutta Jeesus kohtasi hänet damaskon tiellä ja kysyi miksi vainoat minua?

23.Jeesus sanoi kaikille: "Jos joku tahtoo kulkea minun jäljessäni, hän kieltäköön itsensä, ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua.
        24.Sillä joka haluaa pelastaa elämänsä, kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, pelastaa sen.
        [Jumalan Kansan Raamattu: Luuk. 9:23-24]

Kaksi jaetta liittyvät yhteen. Se ottaa siis ristinsä, joka kadottaa elämänsä Jeesuksen palvelussa Pyhän Hengen voitelussa!

Minä yleensä käytän sanoja sano omalla suulla: "Jeesus, anna kaikki syntini anteeksi".
        Tämä on minusta parempi, kuin esimerkisi että "Jeesuksen ristin tähden saat kaikki syntisi anteeksi. " tai että "ristin tähden saat kaikki syntisi anteeksi" Eli Jumalan omilla on valtuus puhua Jeesuksen nimessä, erityisesti Pyhän Hengen voitelussa. Synnit saadaan anteeksi Jeesuksen veren kautta, joka vuosi Golgatan ristillä.

Minusta ristin tie on Uusi Tie, Jeesuksen seuraaminen. Ei se ole synkkä tie. Minä julistan sitä, ja koroitan sitä, että on hyvä olla tietoinen armolahjoista. Minulla on Hengen erottamisen lahja, niin kuin vaimollanikin on ja Pyhä Henki ohjaa meitä tarkasti. Siksi julistan sen mitä julistan, vaikka se ei esimerkiksi sinua miellyttäisi.

Siitä sitten varmasti löytyy kaksi koulukuntaa kärsiko paavali sairauksista vai ei. Minä uskon, että ei kärsinyt. Jokin heikkous kyllä oli, ja ne vainot, jotka olivat se pistin. Suomalainen raamattu on vähän melankolinen tuossa paavalin ruumiin heikkouden kohdalla. Katsotaan tarkemmasta. KJV:stä.

13.Paavalin sairaus
        Tiedättehän, että ruumiin sairaus oli syynä siihen, että minä ensi kerran julistin teille evankeliumia.
        [Jumalan Kansan Raamattu: Gal. 4:13]

13.Ye know how through infirmity of the flesh I preached the gospel unto you at the first.
        [King James Version: Gal. 4:13]

Eli suomenkielinen käännös on väärä. Infirmity = raihnaus, heikkos, ei sairaus!

Minä en käytä aikaani Paavalista väittelyyn. Sen voi käyttää paljon hedelmällisemmin.

On paljon tärkeämpää tiedostaa, että ihmisellä olisi armolahjoja useita 1 kor 12 luettelosta, joita tulee käyttää rakkaudessa.

• tunne tällaista:
        jumalan-tulenkantaja kirjoitti:

Paavalilla ei ollut demonista sairautta, vaan hän oli täynnä Pyhää Henkeä. Pistin lihassa olivat vainot, jotka tulivat Paavalin voitelun ja Jumalan valtakunnan työn tähden. Jeesus ja sen jälkeen 12 apostolia toimivat Jumalan kirkkaudessa ei sairauksissa ja sairaudessa.

Mutta risti on myös palvelutehtävä. Jeesus otto ristinsä sinäkin synkkänä päivänä, kun Hänen serkkunsa Johannes kastaja oli tapettu ja hän olisi halunnut mennä yksinäisyyteen suremaan. Hän meni yksinäisyyteen, mutta sinnekin tuli hänen luokseen sairaita, ja hän paransi heidät. Eli silloinkin Jeesus otti ristinsä. Risti ei ole mikään epäselvä syntisäkki, joka otetaan niskaan ja vaikerreraan sen alla. Ei. Jeesuksen risti on sekä pelastava, että parantava ja myöskin palvelutehtävä. Kukin ottakoon ristinsä, ei tarkoita, että otamme Paavalilla kuvitellun sairauden niskaamme ja sanomme, että näin Jumala meitä nöyryyttää ei ei! Vainot olivat Paavalin pistin lihassa. Ei demoninen sairaus. Ei paavali olsi pyhän Hengen voitelussa kirjoittanut suurta osaa Uudesta testamentista, jos hänessä olisi demoni ollut. Silloin vielä saattoi olla, kun hän oli saulus tarsolainen. Mutta Jeesus kohtasi hänet damaskon tiellä ja kysyi miksi vainoat minua?

23.Jeesus sanoi kaikille: "Jos joku tahtoo kulkea minun jäljessäni, hän kieltäköön itsensä, ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua.
        24.Sillä joka haluaa pelastaa elämänsä, kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, pelastaa sen.

Kaksi jaetta liittyvät yhteen. Se ottaa siis ristinsä, joka kadottaa elämänsä Jeesuksen palvelussa Pyhän Hengen voitelussa!

Minä yleensä käytän sanoja sano omalla suulla: "Jeesus, anna kaikki syntini anteeksi".
        Tämä on minusta parempi, kuin esimerkisi että "Jeesuksen ristin tähden saat kaikki syntisi anteeksi. " tai että "ristin tähden saat kaikki syntisi anteeksi" Eli Jumalan omilla on valtuus puhua Jeesuksen nimessä, erityisesti Pyhän Hengen voitelussa. Synnit saadaan anteeksi Jeesuksen veren kautta, joka vuosi Golgatan ristillä.

Minusta ristin tie on Uusi Tie, Jeesuksen seuraaminen. Ei se ole synkkä tie. Minä julistan sitä, ja koroitan sitä, että on hyvä olla tietoinen armolahjoista. Minulla on Hengen erottamisen lahja, niin kuin vaimollanikin on ja Pyhä Henki ohjaa meitä tarkasti. Siksi julistan sen mitä julistan, vaikka se ei esimerkiksi sinua miellyttäisi.

Siitä sitten varmasti löytyy kaksi koulukuntaa kärsiko paavali sairauksista vai ei. Minä uskon, että ei kärsinyt. Jokin heikkous kyllä oli, ja ne vainot, jotka olivat se pistin. Suomalainen raamattu on vähän melankolinen tuossa paavalin ruumiin heikkouden kohdalla. Katsotaan tarkemmasta. KJV:stä.

13.Paavalin sairaus
        Tiedättehän, että ruumiin sairaus oli syynä siihen, että minä ensi kerran julistin teille evankeliumia.

13.Ye know how through infirmity of the flesh I preached the gospel unto you at the first.

Minä en käytä aikaani Paavalista väittelyyn. Sen voi käyttää paljon hedelmällisemmin.

On paljon tärkeämpää tiedostaa, että ihmisellä olisi armolahjoja useita 1 kor 12 luettelosta, joita tulee käyttää rakkaudessa.

"Hengen erottamisen lahjaa",

UT:ssa on maininta diakrisis-armolahjasta, jonka Pyhä Henki antaa jollekulle tahtonsa mukaan, niinkuin muutkin armolahjat, niitä tavoitteleville. Diakrisis, eli henkien erottamisen ja arvostelemisen lahja ei missään
        Raamatun käännöksessä ole Hengen erottamisen lahja.

Jos sinulla, nimimerkki jumalan-tulenkantaja olisi
        kyseinen lahja, huomaisit oitis itse, ettet ole raitis opissasi.

Kierrät ja kiellät selvät Jumalan Sanan, joka aivan varmasti on Pyhässä Hengessä kirjoitettu ja
        jonka Paavali aivan varmasti kirjoitti itsetään kertoen. Toki hänellä oli ahdistus ja murhe vainoista, raipoista, pahoipitelyistä, kivittämisistä, vankeudesta, mutta, hyvä ystävä, eiväthän ne toki olleet Paavalin lihaan Jumalan armosta laitettu "pistin"...eivät vainot olleet saatanan enkeli, joka rusikoi lihassa. Ei vainojen tähden paavali rukoillut kolmesti, että vainot lähtisivät, poistuisivat hänestä, vaan juuri tuo demoni, saatanan enkeli, sairaalloista heikkoutta ja raihnaisuutta tuottanut pahuuden henki.

Jumalan Pyhä Sana sisältää : (KR-92):

-että Paavali temmattiin paratiisiin ja ettei hän noiden valtavien ilmestysten tähden tulisi ylpeäksi, Jumala salli piikin lihaan, saatanan enkelin kurittamaan, eli selityksesi ei ole Hengessä eikä sinulla ole diakrisista.

Vainot eivät ole demoni!

Vastustat ristiä ja vainoa ja luulet, että vasta se on vainoa, kun karismaatikkoja vastustetaan, mutta sehän juuri on totuudessa elämistä. Et tunne lain ja evankeliumin miekkaa, vaan olet hurmahenkinen!

• syntisäkki
        tunne tällaista: kirjoitti:

"Hengen erottamisen lahjaa",

UT:ssa on maininta diakrisis-armolahjasta, jonka Pyhä Henki antaa jollekulle tahtonsa mukaan, niinkuin muutkin armolahjat, niitä tavoitteleville. Diakrisis, eli henkien erottamisen ja arvostelemisen lahja ei missään
        Raamatun käännöksessä ole Hengen erottamisen lahja.

Jos sinulla, nimimerkki jumalan-tulenkantaja olisi
        kyseinen lahja, huomaisit oitis itse, ettet ole raitis opissasi.

Kierrät ja kiellät selvät Jumalan Sanan, joka aivan varmasti on Pyhässä Hengessä kirjoitettu ja
        jonka Paavali aivan varmasti kirjoitti itsetään kertoen. Toki hänellä oli ahdistus ja murhe vainoista, raipoista, pahoipitelyistä, kivittämisistä, vankeudesta, mutta, hyvä ystävä, eiväthän ne toki olleet Paavalin lihaan Jumalan armosta laitettu "pistin"...eivät vainot olleet saatanan enkeli, joka rusikoi lihassa. Ei vainojen tähden paavali rukoillut kolmesti, että vainot lähtisivät, poistuisivat hänestä, vaan juuri tuo demoni, saatanan enkeli, sairaalloista heikkoutta ja raihnaisuutta tuottanut pahuuden henki.

Jumalan Pyhä Sana sisältää : (KR-92):

-että Paavali temmattiin paratiisiin ja ettei hän noiden valtavien ilmestysten tähden tulisi ylpeäksi, Jumala salli piikin lihaan, saatanan enkelin kurittamaan, eli selityksesi ei ole Hengessä eikä sinulla ole diakrisista.

Vainot eivät ole demoni!

Vastustat ristiä ja vainoa ja luulet, että vasta se on vainoa, kun karismaatikkoja vastustetaan, mutta sehän juuri on totuudessa elämistä. Et tunne lain ja evankeliumin miekkaa, vaan olet hurmahenkinen!

Voi,älä kirjoita näin Jumalan palvelijasta,joka kirkastaa puhtaasti ristin tietä ja Jeesusta kaikissa vastauksissaan.Tulenkantaja on rohkaisut niin monia ja on uskollinen ja kärsivällinen palvelutehtävässään myös meille rukouspalstalaisille.Tämä on ainoa palsta,josta olen saanut itse rohkaisua jatkaa Jeesuksen seuraamista,vaikka epäonnistuneenakin.Miksi lyödä kanssamatkaajaa? Kiitos,että tämä palsta ei ole ollut riitakenttä niin kuin monet muut.Pidetään rakkaat se sellaisena ja rohkaistaan toisiamme.
        Jeesuksen veren turvaan me kaikki toisiamme rakastaen ja arvostaen.

• ojennan, koska
        syntisäkki kirjoitti:

Voi,älä kirjoita näin Jumalan palvelijasta,joka kirkastaa puhtaasti ristin tietä ja Jeesusta kaikissa vastauksissaan.Tulenkantaja on rohkaisut niin monia ja on uskollinen ja kärsivällinen palvelutehtävässään myös meille rukouspalstalaisille.Tämä on ainoa palsta,josta olen saanut itse rohkaisua jatkaa Jeesuksen seuraamista,vaikka epäonnistuneenakin.Miksi lyödä kanssamatkaajaa? Kiitos,että tämä palsta ei ole ollut riitakenttä niin kuin monet muut.Pidetään rakkaat se sellaisena ja rohkaistaan toisiamme.
        Jeesuksen veren turvaan me kaikki toisiamme rakastaen ja arvostaen.

sanoma rististä on kokemusten peitossa.

Jumalan armo ei riipu meidän teoistamme.

Raamattua ei saa pilkkoa omiksi iskulauseiksi, joilla petetään.

Kukaan ei voi huutaa Jeesusta avukseen, ellei usko häneen, siksi emme voi ottaa esimerkiksi
        sellaista Raamatun lausetta iskulauseeksi, joka
        sanoo "Ei kukaan voi sanoa Jeesus olkoon Herra"
        paitsi hengessä - ja alkaa selöittää, lauseen tarkoittavan kääntäen sitä, että jokainen joka nuo sanat lausuu ääneen, kuten "jumalan tulenkantaja" kehottaa, olisi jo niitä lausuessaan
        Hengessä.

Kaikki opit ja julisttukset ja julistajat tulee tutkia Raamatun sanalla ja siinä asiassa "jumalantulenkantajan´" oppi ei ole Hengessä ja totuudessa!

Hänellä ei ole diakrisitä, koska hän sanoo esimerkiksi, että kaikki voivat parantaa, vaikka
        Raamattu sanoo, etteivät kaikki paranna.

Jumalan tulenkantaja rikkoo avioliiton merkityksen Jumalan nimessä elämänajaksi solmittuna liittona, inhimillisin verukkein!

Jumalantulenkanta kieltää, että Paavalissa lihassa olisi ollut saatanan enkeli rusikoimassa ja selittää asian vainoiksi!

Jumalan tulenkantaja ei rukoile ihmisten puolesta, että he kasvaisivat rakkaudessa Jeesukseen, jotta kestäisivät loppuun asti,koska hänen mielestään vaan ainoastaan karismaatikkoja vainotaan.

Vaikka selvät Raamatun tekstit puhuvat "jumalan tulenkantajan" oppia vastaan ja Jumala itse sanassaan kehottaa koettelemaan ja arvostelemaan
        ja pitämään vain sen, mikä on oikeata ja hyvää, "jumalan tulenkantaja" ei alistu koeteltavaksi, vaan nimittää arvostelijoitaan "napisijoiksi".

Jumalan tulenkantajan opetus lukea Raamattua joka päivä ei ole ristiriidassa Jumalan tahdon kanssa, mutta on silti johtanut hurmahenkisten kokemusten tavoittelemisen tielle.

Hänen "sopimusrukouksissaan" on selvä menettelyaukko, koska Jumalan tahdon tulee olla aina rukouksen takana, ei ihmisen oman tahdon.

Tunnen uskossa olevan henkilön, joka pyysi tällä
        palstalla vajaa vuosi sitten esirukousta erääseen asiaan, johon "tulenkantaja" vastasi sopimusrukousmenetelmällään. Siis varmasti kaksi
        rukoili, mutta asia ei toteutunut.

Kyllä moni asia nyt mättää siinä määrin, että Jeesuksen veri olkoon turvamme ja antakoot Jumalan Henki viisautta ja johdatusta totuuteen, koska muuten voimme joutua toisenlaisen evankeliumin pauloihin! Saatana on ovela, 99 %
        totuutta ja niin ollaan jo tekojen tiellä ja se riittää kadotukseen joutumiselle, koska vain 100
        %:sti armosta ja uskosta Jeesukseen voimme pelastua!

• pois selvät sanat,
        jumalan-tulenkantaja kirjoitti:

13.Paavalin sairaus

joiden mukaan Jumala sallli saatanan enkelin olla rusikoimassa Paavalia, ettei hän ylpeilisi
        suuremmoisista näyistään. Jumala oli vahvistanut
        Paavalin uskoa valtavalla kokemuksella: monin tavoin vainotulle, usein pahoinpidelylle ja sen tähden kuolevaksi jo itseään luulleelle Paavalille Herra kirkasti suuremmoisia näkyjä. Hän sai käydä 3.:ssa taivaassa, Paratiisissa.

Näyt vahvistivat varmasti Paavalia uskon tiellä, joka oli raskas, mutta Jumala salli saatanan rusikoida hänen lihaansa. Paavali oli kolesti rukoillut Herraa, että demoni erkanisi hänestä, mutta Jumala salli sen olla. Paavali sai armon pysyä fyysisessä heikkoudessa, jotta armo tulisi täydelliseksi.

Tässä on monen Jumalan palvelijan elämän ja armossa vaeltamisen salaisuus. Monet sairaudetkin, kuten esim. tuberkuloosi R. Wurmbrandilla ja myös Mikko Reposella tekivät olon heikoksi, mutta silti he olivat sisäisesti uskossa ja hengessä vahvoja.

Tätä ristin salaisuutta eivät monet karismaatikot tunne, ei jumalantulenkantajakaan.
        Hurmahenkiset julistajat voivat parantaa jopa Jeesuksen nimessä, mutta monesti jo heidän silmiensä outo haalakkuus ja kirkkaus kertoo valhehenkien, hurmahenkien, ei Pyhän Hengen työstä ja voimavaikutuksista!

Oletko huomannut kuinka paljon heitä on kirpputorien ja halpamyymälöiden tiskien takana?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      13
      11325
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      37
      3853
    3. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      109
      3029
    4. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      122
      2383
    5. Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?

Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin
      Maailman menoa
      81
      2045
    6. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      196
      1761
    7. Sofia Virralle täydet 12 pistettä!

Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.
      Maailman menoa
      299
      1006
    8. Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?

Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta
      Kuhmo
      17
      780
    9. Toisten elämän moralisointi

Eikö kukin voisi keskittyä lähinnä omaan elämäänsä? Jos jollakulla muulla on tunteita, ajatuksia, tai tekoja oman suhte
      Tunteet
      143
      725
    10. Missä milloin

Missä milloin nähdään?
      Ikävä
      53
      699
    Aihe