e-pillerit ja krapula?

nnn

oon joskus kuullut että joillakin tuli pahempi krapula kun oli aloittanut e-pillerit. Nyt itsekin ilmeisesti sain kokea saman, kun join lauantaina vain 3 juomaa ja eilen olin niin paha olo että luulin että kuolen! Oksensin monta kertaa ja oli kamala päänsärky. Samanlainen olo mulla on yleensä tosi harvoin, silloin kun juo todella paljon ja on tosi humalassa, mut lauantaina en ollut edes hirveen kännissä, ihan vaan pienessä. Alotin siis Diane Novat viime joulukuussa. Oisko muilla samoja kokemuksia? Ja johtuuko tää varmasti pillereistä ja meneekö se ohi?

11

2082

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syönyt

pillereitä kolme vuotta ja viime kesänä vaihdoin diane novaan. sen jälkeen oon huomannu et viina nousee päähän tosi paljon helpommin. ennen sain juoda ihan mielettömästi, nyt jo muutama riittää et oon ihan pihalla.

• nnn

johtuu varmaan siitä että dianet sisältää enemmän hormoneja kuin muut merkit. No yksi hyvä puoli on se että ei tarvi juoda hirveesti ja säästyy rahaakin..:D

• PAMPULA
        nnn kirjoitti:

johtuu varmaan siitä että dianet sisältää enemmän hormoneja kuin muut merkit. No yksi hyvä puoli on se että ei tarvi juoda hirveesti ja säästyy rahaakin..:D

EX SAAMARIN KAKARA TAJUA ETTÄ MIKÄ TOIMII JA MIKÄ EI
        VEET NE HORMOONIT SULLE PÄÄRYNÄÄN MENE VAAN SUN LAPSENOMAINEN OLEMUS,MUA HERMOSTUTTAA ET LÄÄK.KIRJOTTAA NAPPULOILLE TOLLASII....ET SAA NUSSII VAPAASTI,VITUT SEN VÄLJÄ VAIKKA TULIS HIV!TAJUKKAA AJOISSA

• Miina

En ole huomannut, että krapula olisi pahentunut pillereiden myötä. Sen sijaan olen huomannut ja lukenut, että monet muut asiat vaikuttavat krapulan määrään. Ensimmäinen sääntö on, että joskus kahdesta siideristä voi tulla pahempi krapula kuin kymmenestä siideristä.

Toiseksi yöunien määrä ja laatu vaikuttaa, sekä tietysti päivällä syöty ruoka. Jos olet nukkunut huonosti ja syönyt liian vähän tai liian huonoa ruokaa, krapula tulee todennäköisimmin. Lisäksi on syytä muistaa nestetankkaus ryyppäämisen aikana, lasi vettä per lasi viinaa, vähintään. Illan päätteeksi vielä tuopillinen tai kaksi kylmää vettä ennen nukkumaanmenoa.

Krapula johtuu nestehukasta, joten estämällä sen tapahtumista estät myös krapulan. Pillereiden yhteydestä krapulaan en ole koskaan aiemmin kuullut, pillereitä olen syönyt 8v.

• nnn

kyl mä ennenkin join pari juomaa illan aikana eikä ollut mitään krapulaa, sit kun join tosi paljon ja oli paha krapula niin silloinkin oksentilin todella harvoin! Että kyllä nää pillerit taitaa olla syyllisiä. Ja tuskin mulle tuli joku hirveä nestehukka 3 juoman jälkeen,kun join silloin sen illan aikana myös vettä ja ennen nukkumaan menoakin. Ja vielä mietin ennen nukkumaan menoa et onneks en juonu paljon et ei tuu krapulaa,seuraavana aamuna oli pitkästä aikaa kamala olo.

• Miina
        nnn kirjoitti:

kyl mä ennenkin join pari juomaa illan aikana eikä ollut mitään krapulaa, sit kun join tosi paljon ja oli paha krapula niin silloinkin oksentilin todella harvoin! Että kyllä nää pillerit taitaa olla syyllisiä. Ja tuskin mulle tuli joku hirveä nestehukka 3 juoman jälkeen,kun join silloin sen illan aikana myös vettä ja ennen nukkumaan menoakin. Ja vielä mietin ennen nukkumaan menoa et onneks en juonu paljon et ei tuu krapulaa,seuraavana aamuna oli pitkästä aikaa kamala olo.

Ja olet aivan varma, että edellinen juomakerta, josta tuli tämä kaamea krapula, oli täysin identtinen kuin aiemmat? Esimerkiksi heikentynyt yleiskunto (pieni flunssa, tulehdus) voi myös aiheuttaa nestevajauksen ja sen kautta krapulan. Kuten jo aiemmin sanoin, itse olen 10 vuoden aikana huomannut, ettei juomisen määrällä todellakaan ole suoraa vaikutusta krapulan kaameuteen. Krapula voi olla kamala vaikkei ole juonut kuin muutamia annoksia.

Jos olet juonut vähemmän kuin olet virtsannut, nestevajaus on periaatteessa mahdollinen. Itse pidän tätä paljon todennäköisempänä syynä krapulaan kuin e-pillereiden hormonit (jotka muuten ovat naishormoneja).

Googletin eri kielillä krapulan ja pillereiden yhteyttä, enkä löytänyt mitään tuloksia suomeksi, ruotsiksi tai englanniksi.

Jos tämä oikeasti askarruttaa sinua, ota ihmeessä yhteyttä lääkäriisi ja kysy ammattilaisen mielipidettä.

• palstan ex lukija

just näitä mielikuvitusjuttuja saa pillerit aikaa..lukekaapa yks sivu taaksepäin mun teksti..ei varmaan kyllä vaikuta pillerit krapulaan yhtään mitenkään!

• EI E-PILLERILLE

EI NIITÄ HELKKARIN PILLEREITÄ KANTSI VETÄÄ,MULLE ITELLE TULI MIGREENIÄ.KÄYTTÄKÄÄ KONDOMIA MIELUMMIN,EI HORMOONIT OLE LUONNOLLISIA AINEITA,PAHAA NIILLÄ SAA AIKAAN,KÄRSIN ITE n2.V NIISTÄ MYRKYISTÄ, LOPETIN EIPÄHÄN SÄRKYÄ OLLUT,JOS OOT NUORI NI SULLE TYRKYTETÄÄN,ETTET VAAN TUU RASKAAX,SOSSU MUUTEN JOUTUU MAKSAMAAN!ELI SE ON PAREMPI ET KÄYT KOULUA JA ASUT VANHEMPIES LUONA...PYROGRATIAA?EN OLE KOULUJA KÄYNY,ENKÄ VARMASTIKKAAN MENE ENNEN KUN SIIT ON JOTAIN HYÖTYÄ MUUTAKIN KUN KURSSITTAMINEN TYHJÄNPANTTINA SEISOMISEEN!T.YSTÄVÄNNE SNOWBALL

• Miina

Vielä parit ekat lauseet vaikuttivat asialliselta tekstiltä, sittenhän tuosta tuli pelkkä provo. Harmi, että tätä palstaa pilataan noinkin mahtavilla trollauksilla. Toivottavasti kukaan ei ota viestisi tosissaan.

• zirde

Ei ee pilsuja tarvi ne on ällöjä eikä toimi niinku pitää kondomit on luonnollinen ehkäisy keino eikä sillä ole sivu vaikutuksia me heitettiin e-pillerit meneen ei niitä tarvii:)

• nnn
        zirde kirjoitti:

Ei ee pilsuja tarvi ne on ällöjä eikä toimi niinku pitää kondomit on luonnollinen ehkäisy keino eikä sillä ole sivu vaikutuksia me heitettiin e-pillerit meneen ei niitä tarvii:)

no jotkut tarvii jotkut ei. Itse aloitin kyl nää pillerit ihan muuhun tarkoitukseen kuin ehkäisyyn. Mut kun seurustelen niin ei tietenkään tarvi käyttää kortsuja, vaikkei niissäkään mitään vikaa ole. Mut en olis nyt syömässä pilelreitä jos ei olis ollu niitä ongelmia mihin ne aloitin. Vaikka en pillereissäkään mitään vikaa ole, kun ei ole mitään sivuvaikutuksia. Ja krapulassakin on hyvät puolet, ei tarvi enää tuhlata rahaa juomiin, kun tulen mielestäni nopeammin humalaan, enkä enää juo paljon, kun pelkään krapulaa..:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11407
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9770
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      143
      5537
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3784
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3740
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3625
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3378
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3173
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2783
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2573
    Aihe