2.0 hdi

kaleb

mitä mieltä 2.0 hdi moottorista yleensä onko
kestävä ja mitä murheita kiitoksia vastaajille.

14

11730

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TT-Citikka

Meillä on tuollainen kone 2003 mallisen Berlingon nokalla. Soppii autoon kuin nenä päähän. Hiljainen, riittävästi vääntöä ja kulutuskin kohtuullinen, vaikka onkin noin korkean auton nokalla.

Heikot kohdat on kampiakselin vulkanoitu hihnapyörä (meillä vaihdettiin vähän yli 60 tkm:n kohdalla, 250 euroa työt, meillä tosin meni takuuseen) ja polttoainepumppu (ei ole vielä mennyt meidän kappaleesta). Muuten käsittääkseni oikein hyvä ja kestävä kone, kunhan huollot tehdään ajallaan.

Ominaisuuksiin ainakin meidän auton kohdalla olen oikein tyytyväinen.

• rimpjar

kyseinen auto on citroen c5 05 ajettu 38 000

• TT-Citikka
        rimpjar kirjoitti:

kyseinen auto on citroen c5 05 ajettu 38 000

Oiskos 110 hp versio samasta koneesta? Tuota konetta kun näkee aika monen auton nokalla... eli konetta koskevat kommentit pääosin pätee.

Tuollaisesta autosta saa hyvällä tuurilla hyvän kärryn - jokaisessa merkissä ja mallissa kun on omat susikappaleensa...

• kaleb
        TT-Citikka kirjoitti:

Oiskos 110 hp versio samasta koneesta? Tuota konetta kun näkee aika monen auton nokalla... eli konetta koskevat kommentit pääosin pätee.

Tuollaisesta autosta saa hyvällä tuurilla hyvän kärryn - jokaisessa merkissä ja mallissa kun on omat susikappaleensa...

onko peugeot 406 keulilla sama moottori

• Jamppa1

parhaista koneista. Omat tyyppijutut on joka koneessa.

• minä.
        kaleb kirjoitti:

Sama kone on pösössä ja sitikassa.Minä en ole mikään ranskalaisten autojen ystävä mutta kyllä ranskalainen moottorin osaa tehdä.

• japo
        kaleb kirjoitti:

-98 vuosimalli oli vielä vanhalla tekniikalla tehtyä 1,9 TD tai 2.1 TD konetta. 2.1 TD on käsitykseni mukaan luotettava mutta suuriruokaisempi kuin HDI-kone(lue talvella lämpöisempi). Itselläni 406 -98 2.1TD ajettu n290tkm.

• Timo

Vm. 99 ja ajettu ongelmitta vasta n. 240 000 km. Hihnapyörä aikoinaan vaihdettu ja todennäköisesti se on jo kaikissa nykyään kestävämpi.

• Ville Vaitelias

Minulla HDi 2.2. Ainakin toistaiseksi pelittänyt mainiosti. Ajettu 243 000km. Yksi hehkutulppa on uusittu. Normaalit määräaikaishuollot ajallaan. Jakohihnan vaihtoväli tässä koneessa 140 000 km.

Kaikissa moottoreissa on omat ongelmansa. Nykyiset HDi koneet olleet sen verran kauan markkinoilla, että lastentaudit luultavasti saatu pois. Ainahan niitä maanantaiyksilöjä kuitenkin löytyy.

• Laatu_

Eraiden autolehtien kirjoituksien perusteella HDi moottorilla varustettihin autoihin ei missaan tapauksessa tule tankata "halpa-diiselia".

Kyseisten polttoaineiden hinnat saatu alemmaksi voitelevista lisa-aineista, niiden maarasta ja laadusta tinkimalla. Pihtaaminen polttoaineen laadusta saatta tulla hyvin kalliiksi korjauskulujen muodossa. Eraan artikkelinmukaan jo yksi tankillinen "ale-menovetta" saattaa tehda vahinkoa.

HDi koneilla on hyva maine, tulee vain pitaa hyvaa huolta huolloista kuten tuolla jo aimmin mainittiin ja vain laadukkaita aineita tankkiin ja moottoriin.

• Näitä riittää

Ei kai taas ala joku pätemään sillä, että on tankannut Nesteeltä kallista litkua viimeiset 10 vuotta.

Itsellä HDi 66kW versio ja olen ajellut 385tkm mittariin. Olen aina tankannut mistä halvimmalla saa, tai mikä asema muuten sattuu eteen.

Moottoriin on tehty normaalien huoltojen lisäksi hihnapyörän uusinta, jolloin mittarissa oli 96tkm. Hintaa en enää muista.

• 306hdi
        Näitä riittää kirjoitti:

Ei kai taas ala joku pätemään sillä, että on tankannut Nesteeltä kallista litkua viimeiset 10 vuotta.

Itsellä HDi 66kW versio ja olen ajellut 385tkm mittariin. Olen aina tankannut mistä halvimmalla saa, tai mikä asema muuten sattuu eteen.

Moottoriin on tehty normaalien huoltojen lisäksi hihnapyörän uusinta, jolloin mittarissa oli 96tkm. Hintaa en enää muista.

hinta 80e 15 minuuttiin vaihtaa ite rengaskotelosta

• pösilö01

2.0 hdi vm 2001 406 000 km normi huollot tehty..

• C5TourerHdi163autom

2,0 Hdi 163, 140.000 ajettu. Öljyt ja suodattimet vaihdettu. Hihnan vaihto 180.000/10v. Täysin ongelmatonta menoa, mutta vastahan tuo on sisäänajettu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      46
      5881
    2. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      58
      3336
    3. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      186
      2729
    4. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      12
      2584
    5. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      13
      2259
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      29
      2181
    7. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      17
      1951
    8. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      18
      1705
    9. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      148
      1379
    10. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      275
      1273
    Aihe