eli avopuolisolla todettiin addisonintauti. Armeija vielä käymättä, mahtaakohan nyt jäädä armeija väliin?
On kuulemma aika harvinainen sairaus, mutta miten on muut taudin kanssa pärjänneet?
addisonin tauti
1
2683
Vastaukset
- Joku vaan
Kyllä jää armeija väliin, avopuolisosi saa vapautuksen armeijasta.
Olen sairastanut kyseistä tautia yli kymmenen vuotta. Kohtalaisesti olen pärjännyt taudin kanssa. Olen sairastanut myös vaikean masennuksen, josta olen kuin ihmeen kaupalla selvinnyt. Vaikea sanoa, miten paljon Addisonin taudilla on ollut vaikutusta asiaan. Olen tosin lukenut, että Addisonin tauti voisi ehkä lisätä riskiä sairastua masennukseen.
Pienenä vinkkinä. Alkoholia ei sitten kannata nauttia yhtäaikaa, vähän ennen tai jälkeen lääkkeiden syönnin. Itse sain pahojakin vatsavaivoja teini-iässä alkoholin ja lääkkeiden sivuvaikutuksista. Hölmönä otin myös joskus lääkkeet kiireessä tyhjään vatsaan. Suosittelen myös ottamaan lääkkeet maitohappobakteeria sisältävien ruokien kanssa (AB-piimä, viilit jne.). Kortisoni, kun voi altistaa hiivan lisääntymiseen suolistossa.
Toinen juttu mihin kannattaisi tutustua on DHEA (Dehydroepiandrosteroni). KELA ei korvaa potilaalle, kuin hengissä pysymiseen tarvittavat lääkkeet, eli kortisonin ja fludrokortisonin. Lisämunuaiset tuottavat normaalisti myös ns. äitihormoni DHEA:ta, joka muuntautuu elimistössä testosteroniksi, estrogeeniksi tai muiksi hormoneiksi.
Itse olen syönyt DHEA:ta muutaman vuoden, enkä kadu päätöstäni. Asian suhteen, kannattaa hakeutua yksityisen endrokrinologin puheille. DHEA-tasoa olisi myös syytä seurata aluksi verikokein oikean annoksen löytämiseksi. Mukailemalla elimistön normaalia tuotantoa, DHEA:sta tuskin on mitään haittaa, päinvastoin. Itse olen huomannut aineen vaikuttaneen ainakin suotuisasti mielialaan, lihasten kasvuun (normaalilla tavalla), ihon kuntoon ja muistiin. Samoin suolahimoni aleni DHEA:n myötä. Vuositasolla se tulee maksamaan n. 200e ylöspäin (riippuu annoksesta). Suosittelen myös syömään säännöllisesti C-vitamiinia (500 mg tai enemmän). Omega-3 rasvahapoista, kromista, sinkistä, B-vitamiineista ja magnesiumistakin voisi olla hyötyä.
http://en.wikipedia.org/wiki/Addison's_disease
http://en.wikipedia.org/wiki/Dehydroepiandrosterone
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511437- 639870
- 1475580
- 1443784
- 753750
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373635- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243183- 632793
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792603