Mirena

hintatiedoton

Sain eilen lääkäriltä reseptin Mirena-kierukkaa varten. Onkohan joku teistä viime aikoina käynyt sellaisen ostamassa ja osaisi kertoa, paljonko se maksoi? Saan Kela-korvauksen siitä. Olen käyttänyt aiemmin pillereitä ja nyt viimeksi NuvaRing-renkaita, mutta molemmista on tullut ongelmia... lähinnä masennusta ja aggressioita.
Sitten toinen kysymys koskien kierukkaa: miten iso projekti sen asennuttaminen gynekologilla oli?

15

1049

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyyt.Mirenalainen

      Hei!
      Omavastuusi tulee olemaan 91,17, siinä on siis huomioitu KELA-korvaus.
      Tämä on jo kolmas kierukka itselläni, mielestäni asennus ei ole kivulias mutta miten kukin minkäkin kokee. En ole synnyttänyt.

      • hintatiedoton

        Hei ja kiitos vastauksesta!

        Odotan kierukalta todella suuria... toivottavasti en joudu pettymään. Lähinnä toivon, että mielialani pysyy balanssissa ja saan aivan käsittämättömän kovat kuukautiskivut hieman siedettävämmiksi.

        Minäkään en ole synnyttänyt, mistä syystä kai lääkäri suositteli tilaamaan puudutuksen sen asennuksen yhteyteen.


    • käyttäjä

      Itselläni omavastuu mirena kierukasta oli jotain 72 €,kun se on hoitona runsaisiin kuukautisiin. Itselläni kierukka on aina asennettu nukutuksessa,joten sen aikaisia tuntemuksia en osaa kuvailla. Ennen nukutusta sain särkylääkkeitä pari kappaletta. Sen jälkeen menin leikkaussaliin,jossa minut laitettiin letkuihin ja semmoinen happijuttu,johon hengitin. Anestesialääkäri laittoi nukutuslääkettä suoraan,jonka vaikutusta en sillein huomannut,kun olin niin rentona. Seuraavan kerran heräsin heräämössä,ja kierukan laitto oli tehty. Jälkikäteen en tuntenut kipuja,ehkä jotain pientä kipua oli,mutta se ei kauan kestänyt. Vähän aikaa tiputteli,mutta sekin meni ohi. Nämä ovat minun kokemukseni kierukan laitosta.

      • nimim.

        kävitkö siis yksityisellä?
        En koskaan kuullut tällaista tarinaa...
        Mulle laitettiin jo pari kertaa kierukkaa ilman mitään nukutuksia, homma kesti alle 5 min ja sen jälkeen lähdin töihin...
        Aikamoinen projekti siis teilläpäin?!


      • käyttäjä
        nimim. kirjoitti:

        kävitkö siis yksityisellä?
        En koskaan kuullut tällaista tarinaa...
        Mulle laitettiin jo pari kertaa kierukkaa ilman mitään nukutuksia, homma kesti alle 5 min ja sen jälkeen lähdin töihin...
        Aikamoinen projekti siis teilläpäin?!

        En käynyt yksityisellä laitattamassa kierukkaa...eihän mulla edes varaa ole moiseen. Ihan keskussairaalassa kävin laitattamassa kierukan,jossa myös nukutus suoritettiin. Oikeassa olet siinä,että kierukkaa ei yleensä laiteta nukutuksessa,joten tässä mielessä olen harvinainen nainen,jolle noin on tehty jo pari kertaa.


    • tuija

      Samoin mullakin asiat, kuin sulla, eli mirenaresepti valmiina. Toivon myös apua kamaliin kipuihin, lapseton olen kanssa. Tässä lähiaikoina taidan laitatuttaa sen. Tuosta puudutuksesta, olen kuullut että kohdunkaulaan voidaan myös laittaa puuduttavaa voidetta, joten piikkiäkään ei välttämättä tarvitse sietää. Kannattaa kysyä ajanvarauksen yhteydessä.

      Taitaa olla tuo yksi ja sama ihminen täällä, kun ennenkin on tuosta nukutuksesta kirjoitellut. Enkä tiedä miksi sitä kannattaa täällä mainostaa. Ei kannata sen antaa hämätä. Operaatio onnistuu ihan varmasti helpommallakin! Tsemppiä sulle!

      • käyttäjä..

        toinen mirena vaihdettiin kuukausi sitten. Kipu mikä laitossa tulee se menee 5 min ohi. Lääkäri neuvoi ottamaan buranan tuntia ennen ja se auttoi.


      • heille jotka eivät
        käyttäjä.. kirjoitti:

        toinen mirena vaihdettiin kuukausi sitten. Kipu mikä laitossa tulee se menee 5 min ohi. Lääkäri neuvoi ottamaan buranan tuntia ennen ja se auttoi.

        ole synnyttäneet. Minulle suositeltin koska olen 42 ja kolme synnytystä sekä aina runsaat kuukautiset. Olen vuotanut pari kuukautta sellaista pientä tihkua. Laitto oli tosi helppo meni 5 min. Tälläinen kokemus


      • vaihto edessä
        käyttäjä.. kirjoitti:

        toinen mirena vaihdettiin kuukausi sitten. Kipu mikä laitossa tulee se menee 5 min ohi. Lääkäri neuvoi ottamaan buranan tuntia ennen ja se auttoi.

        Hei! Voisitko kertoa että "toimiiko" kierukka entiseen malliin uuden vaihdon myötä? Toisin sanoen, ei kai alkuvuodot ja kivut mitä ensimmäisen kierukan jälkeen oli, tule takaisin? Kiitos jos viitsit vastata...


      • niin kupari-
        heille jotka eivät kirjoitti:

        ole synnyttäneet. Minulle suositeltin koska olen 42 ja kolme synnytystä sekä aina runsaat kuukautiset. Olen vuotanut pari kuukautta sellaista pientä tihkua. Laitto oli tosi helppo meni 5 min. Tälläinen kokemus

        kuin Mirena-kierukka asennetaan myöskin ei-synnyttänneille,itselläni ikää 23v, en ole synnyttänyt ja nyt ollut vajaat 2 v Mirena.
        En tiedä milloin tuolla aiemmin kirjoittaneelle on Mirena asennettu,hinnan voi tarkistaa vaikka Ylipiston Apteekin nettisivuilta ja se on tuo 91,17 joka tuolla aiemmin mainittiin.
        Ja anestesiaa harvoin annetaan kierukan laiton yhteydessä..


      • käyttäjä
        vaihto edessä kirjoitti:

        Hei! Voisitko kertoa että "toimiiko" kierukka entiseen malliin uuden vaihdon myötä? Toisin sanoen, ei kai alkuvuodot ja kivut mitä ensimmäisen kierukan jälkeen oli, tule takaisin? Kiitos jos viitsit vastata...

        ekasta mirenasta vuosin 3 kuukautta ja se tuntui ihan hirveältä. Varauduin myös tähän vaihtoon että vuodan tuon saman ajan, jippii vuotoa kesti kaks päivää. Lääkäri sanoi että entinen kierukka toimii edelleen ja kun uusi vaihdetaan samalla niin sitä pitkää vuotoa ei tule. Niin mulla jäi kuukautiset kokonaan pois silloin 5 vuotta sitten. Kierukan sain kivuliaisiin ja runsaisiin kuukautisiin. Täytyy sanoa että olen erittäin tyytyväinen:)


      • tiedosta !
        käyttäjä kirjoitti:

        ekasta mirenasta vuosin 3 kuukautta ja se tuntui ihan hirveältä. Varauduin myös tähän vaihtoon että vuodan tuon saman ajan, jippii vuotoa kesti kaks päivää. Lääkäri sanoi että entinen kierukka toimii edelleen ja kun uusi vaihdetaan samalla niin sitä pitkää vuotoa ei tule. Niin mulla jäi kuukautiset kokonaan pois silloin 5 vuotta sitten. Kierukan sain kivuliaisiin ja runsaisiin kuukautisiin. Täytyy sanoa että olen erittäin tyytyväinen:)

        Ei siis turhaan tarvitse murehtia "uutta alkua" !


      • tsemppiä
        tiedosta ! kirjoitti:

        Ei siis turhaan tarvitse murehtia "uutta alkua" !

        mulla vaihdettiin toinen muutama viikko sitten. ekan illan vuotoa vähän enempi ja pari seuraavaa päivää. pari päivää ei mitään ja sit vajaan viikon hyvin niukkaa tiputtelua, ei muita oireita. sen jälkeen vuodotonta. nyt muutama iso finni, eli hyvin menee. olen erittäin tyytyväinen, ja toivon samaa muillekin mirenan käyttäjille.


    • puudutuksesta

      Gynekologi sanoi, että sisältä ei voi puuduttaa, mutta ulkoisempiin osiin, jota levitetään välineillä, että sisälle näkee paremmin, pisti puudutuspiikin. Sattui se tutkiminen / mittaus hetken ja asetus tuntui ja särkylääkettä piti syödä useampi päivä, mutta ei mikään kestämätön paikka ole. Mutta jokainen on yksilö, kukaan ei voi sanoa millaiselta asetus tuntuu juuri susta ja miten elimistösi siihen reagoi.

    • Anonyymi

      Hei! Minulle laitettiin Mirena 11.10.2019 nukutuksessa runsaiden kuukautisten hoitoon keskussairaalassa.
      Koska olen kehitysvammainen nainen ja olin silloin 29-vuotias ja minun on hankalaa pysyä paikoillaan. Kokeilin aluksi Gestinyl e-pillereitä kaksi kuukautta ennen kierukkaa mutta ne eivät auttaneet kuukautiskipuihin. Mirena lopetti kivut ja vuodot kokonaan. Nukutuksesta tuli pahoinvointia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1468
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1022
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      745
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      70
      628
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe