Aliarvostetut autot?

Vastinetta rahalle

Kertokaapa omat mielipiteenne ei-halutuista käytetyistä autoista joissa saa hyvin rahalle vastinetta syystä tai toisesta.

Omat tärpit:

Peugeot 406. Ison auton (etenkin farmarista puhuttaessa) saa kohtuuhintaan. Ei ruostu? Ei pahoja ongelmia tekniikassakaan? Paremman näköinen kuin 407 :)

Fiat Stilo. Uuden polven Fiat, mutta arvostus sama kuin vanhoilla?

Opel Omega. Valmistus jo lopetettu mutta siltikin hämmästyttää miten paljon hinnat ovat tippuneet siitä mitä nuo uutena maksoivat.

Citroen Xantia. Iso auto, ruostesuojaus todettiin vasta hyväksi Tuulilasissa. Pitää vain löytää se pieni Citroen-paja joka pitää edukkaasti auton kunnossa. Tekniikassa jopa vähemmän murheita kuin ensimmäisillä C5:lla?

30

11862

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asfas

      tuohon listaan, on niin paska ajettava auto ettei sitä voi uskoa ennenkuin kokeilee.

      muuten ihan menettelee mutta ajettavuus on paska, kytkin on ihmeellinen ja uraherkkäkin vieläpä.

      ps. puhun kokemuksesta.

      • Fiat

        Hakkaa mennen tullen ajettavuudeltaan sekä koneen teholtaan saman hintaiset käytetyt dieselit esim vw polo diesel,yaris verso diesel jne.Vw sdi diesel on suorastaan surkea esitys.


      • lkdfjhfhjgf

        Taas täällä kirjoittelee amikset jotka eivät ole Stiloa eds läheltä nähneet, saati sitten ajaneet.

        Stilossa ei todellakaan ole paska ajettavuus, pikemminkin toisin päin, ja lisäksi se on mukavakin.

        Kytkinkään ei ole ihmeellinen.

        Uraherkän siitä saa kait jos joku amis pistää alle jotkut törkeän leveät 45-sarjalaiset läskit.

        Stilon suhteen on todellakin parasta unohtaa nuo "asiantuntijat" ja käydä itse koeajamassa auto, niin näkee miten löysiä puheita liikkuu.


    • todellakaan

      Kuulu joukkoon ja noissa muissa on todellakin vastinetta rahalle nyt (ei uutena ostettuna vaan käytettynä nyt).
      Opel Omegan farmarin tavaratila on todellakin tavaratila eikä mikään sumppu.
      Sama pätee noihin muihinkin farkkuina.

      • ihmettelen sitä

        Mitä hemmettiä Fiat Stilo tekee tuossa sarjassa!!

        En ole eläissäni koeajanut yhtä huonoa autoa.


      • ihmettelisi
        ihmettelen sitä kirjoitti:

        Mitä hemmettiä Fiat Stilo tekee tuossa sarjassa!!

        En ole eläissäni koeajanut yhtä huonoa autoa.

        No,ei se Fiat Stilo nyt niin paljon huonompi ole verrattuna Renault Meganeen ja Toyota Corollaan,joissa on myöskin hieman epäonnistunut
        sähköinen ohjaustehostin.


      • on hyvä

        Erittäin hyvä alusta ja menee hienosti suoraan maantiellä. Ohjaus on onnistunut, tosin herkkä. Joka väittää että huono ajettava, ei tiedä asiaansa, piste.


    • Ruotsinrauta

      jos löytää vähänajetun niin tulee suht halpoja kilometrejä. Ainakin jos suostuu ostamaan ilman turboa ja ilmastointia olevan niin saa pilkkahinnalla. Uudemmat on jo sinkittyjä, mikä pidentää käyttöikää.

    • Oikea234

      Pitää paikkansa väittämät. Yksilöitä kuitenkin kuten käytetyt aina. Xantiassa huomattavasti vähemmän vikoja kuin C5 tosin C5sen hinnat on alhaiset.
      Entäs uuden mallin laguna? Edulliselta näyttää pyynnit.

    • Oskari Onttopää

      Rahalle vastinetta?

      Eikös se tarkoita sitä, että vähällä rahalla saa laatua? Vai haetaanko tässä nyt kuitenkin sitä, että vähällä rahalla pitää tyytyä semipaskaan? Siis esimerkiksi sellaiseen, mille on etsinyt edukkaan korjaamon, jotta se pysyisi kunnossa...

    • Jake7

      laguna kuuluu tähän sarjaan myös, hyvä ajaa ja hinta tippuu nopeasti. myös saab 9-5.
      jotkut jenkit myös laskee nopeasti arvonsa - mm. pt cruiser, vaikkei kovin ihmeellinen taida olla ajo-ominaisuuksiltaan.
      nissan primera vois myös kuulua tähän ryhmään jolla saa paljon autoa pienellä rahalla. ainakin 2-litraisten hinnat tippuneet nopeasti. ja mitsu carisma.

      • Tuskinpa..

        Olen vuoden verran niitä seuraillut, hinnat pysyneet tiukasti 15te hujakoissa halvimmat. Kova hinta Neonin tekniikalla olevasta töttöröstä.


    • tässäpä

      Pösö 406 ei nyt hirveän halpa ole. Vai liekö hinnat tippuneet kun 407 tuli. Joka tapauksessa noilla ajaa 500 tkm helposti muutamalla koiranluun vaihdolla. Tollanen löytyy siskon perheestä. On hyvä auto.

      Xantialla ajelin vajaa kolme vuotta. Eipä tarvinnut korjailla. Varsinkin farkku on tilava. Hyvä ja tosi edullinen auto.

      Omegoista ei ole kuin huonoja kokemuksia. Kavereilla oli parikin mutta ruostuivat ja moottorinhäiriö valo syttyi monta kertaa viikossa.

      Fiateista ei ole kokemusta.

    • vielä2

      Se Citroenin kaasunestejousitusjärjestelmä on loppujen lopuksi aika idioottivarma ja kestävä järjestelmä.Sen takia Citroenia ei tarvitse vierastaa.Muutenhan tekniikka onkin sitten yhteistä Peugeotin kanssa.

    • Että kukaan

      Ei maininnut Skodaa? Tästä merkistä ainakin Felicia on hinnan ja laadun suhteen erinomainen halpaa käyttöautoa etsivälle.

      Se vaan ihmetyttä kun provot eivät iskeneet Octavian kimppuun, koska yleensä he keskustelun perusteluna ovat käyttäneet huonoa vaihtoarvoa. Ei vaan taida sille olla perusteluja, kun seuraa vaihtoautojen hintaa.

      • dsagdg

        jo 3v sitten, että Octavian arvo kulkee käytettynä käsi kädessä Volkkarin kanssa.
        Oikeassa hän on ollut.
        Jos katsoo esim Volvon hintoja saa niitä nyt erittäin halvalla siihen mitä uutena ovat maksaneet, eli mikään merkki ei pidä arvoaan enää.


      • Volvo Euronen
        dsagdg kirjoitti:

        jo 3v sitten, että Octavian arvo kulkee käytettynä käsi kädessä Volkkarin kanssa.
        Oikeassa hän on ollut.
        Jos katsoo esim Volvon hintoja saa niitä nyt erittäin halvalla siihen mitä uutena ovat maksaneet, eli mikään merkki ei pidä arvoaan enää.

        Volvojon hinnat alkavat olla kohdillaan. Lienee pelkästään käytettynä tuotujen ansiota. Volvohan on suosituin tuontiauto ja tuodut Volvot ovat todella uusia, keskimäärin 2000-2001 mallisia, kun esim. Bemarit keskimäärin 1993-1994.

        http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenkilot/02_Autoverotus/12_Autoveropaatokset/merkkijakauma2005.jsp

        Ennen käytetyistä Volvoista pyydettiin aivan törkeitä hintoja. Nythän esim. maanteillä liikkuvista V70 Volvoista jo noin puolet on tuotu käytettynä Suomeen.


    • 406 gw

      Mondeoo saa myös halvalla ja on iso. Mutta itsellä on 406 farmarina ja diisselinä ja voin sanoa, että loistopeli.

      • akseli

        Olen ajellut noilla kaikilla. 406 paras näistä. Viimeisimmät 1999- 406:set on laadukkaita autoja. Niin se vaan on.


    • ei kannata

      Uudehkon pösö 406 korjaamiseen menee ensimmäisen viiden vuoden aikana rahaa yhtä paljon kuin on hankintahinta. Hullu on joka semmosen hankkii.

      • sadantuhannen

        kilometrin korjauskulut olivat Pösössä alle 50 e.


    • Jamppa1

      keskustelu. Ihmiset tarjoavat omia katiskojaan aliarvostettuina ja väärinymmärrettyinä autoina. Löytyy legendaariset pösöt, sitikat, fiatit, opel omega jne.

      Eiköhän sillä auton arvon säilymisellä ja auton ominaisuuksilla ole kuitenkin vahva yhteys. Ei mersukaan pidä arvoaan ainoastaan merkkinsä takia.

      • päässä

        Jampalla on taas vaihteeksi VAG-lasit päässä. Se nimittäin ei ihan suoraan ole niin, että "arvon säilymisellä ja auton ominaisuuksilla ole kuitenkin vahva yhteys".

        Auton tai automallin arvostus ja sen hinnan säilyminen laahaavat pahasti perässä verrattuna auton todellisiin ominaisuuksiin.

        Esimerkiksi juuri Opelit kärsivät vielä tänäkin päivänä 90-luvun alun ja puolivälin vakavista laatuongelmista. Se näkyy juuri arvostuksen puutteena ja arvon putoamisena. Uudet Opelithan ovat useimpien kattavien tutkimusten mukaan parantaneet laatuaan huomattavasti, ja ovat ihan hyvää tasoa.

        Mutta ihmisiin on iskostunut syvälle huoli ja pelko Opelin vioista, vaikka ne ovat jossain määrin jo historiaa.

        Sama juttu käänteisenä ilmiönä on käynyt esimerkiksi Mazdalle ja Skodalle. Aliarvostus on hitaasti kääntymässä vakaaksi arvostukseksi ja haluttavuudeksi. Mutta se pyörä kääntyy todella hitaasti. Vieläkin löytyy valtava joukko ihmisiä, jotka vierastavat Skodaa sen itäauto-maineen vuoksi.

        Vaikka Jamppakaan tuskin kehtaa kiistää sitä, että Skodan laatu on tällä hetkellä selvästi VW:n omaa laatua parempi. Siitähän on sisäistä tutkimustietoakin julkistettu jo kauan sitten.

        Volkkarin laatu on tullut alaspäin uusimmissa malleissa kuin lehmän häntä. Se kaikkien jumaloima korityön laatu on heikentynyt radikaalisti. Koripaneelien sovitus on hanurista, ja ruosteeneston taso on heikentynyt.

        Mutta silti kaikki pitävät Volkkaria laadukkaimpana laitteena, vaikka se ei sitä ole. Ominaisuuudet ovat kohdallaan, ei laatu.


      • Jamppa1
        päässä kirjoitti:

        Jampalla on taas vaihteeksi VAG-lasit päässä. Se nimittäin ei ihan suoraan ole niin, että "arvon säilymisellä ja auton ominaisuuksilla ole kuitenkin vahva yhteys".

        Auton tai automallin arvostus ja sen hinnan säilyminen laahaavat pahasti perässä verrattuna auton todellisiin ominaisuuksiin.

        Esimerkiksi juuri Opelit kärsivät vielä tänäkin päivänä 90-luvun alun ja puolivälin vakavista laatuongelmista. Se näkyy juuri arvostuksen puutteena ja arvon putoamisena. Uudet Opelithan ovat useimpien kattavien tutkimusten mukaan parantaneet laatuaan huomattavasti, ja ovat ihan hyvää tasoa.

        Mutta ihmisiin on iskostunut syvälle huoli ja pelko Opelin vioista, vaikka ne ovat jossain määrin jo historiaa.

        Sama juttu käänteisenä ilmiönä on käynyt esimerkiksi Mazdalle ja Skodalle. Aliarvostus on hitaasti kääntymässä vakaaksi arvostukseksi ja haluttavuudeksi. Mutta se pyörä kääntyy todella hitaasti. Vieläkin löytyy valtava joukko ihmisiä, jotka vierastavat Skodaa sen itäauto-maineen vuoksi.

        Vaikka Jamppakaan tuskin kehtaa kiistää sitä, että Skodan laatu on tällä hetkellä selvästi VW:n omaa laatua parempi. Siitähän on sisäistä tutkimustietoakin julkistettu jo kauan sitten.

        Volkkarin laatu on tullut alaspäin uusimmissa malleissa kuin lehmän häntä. Se kaikkien jumaloima korityön laatu on heikentynyt radikaalisti. Koripaneelien sovitus on hanurista, ja ruosteeneston taso on heikentynyt.

        Mutta silti kaikki pitävät Volkkaria laadukkaimpana laitteena, vaikka se ei sitä ole. Ominaisuuudet ovat kohdallaan, ei laatu.

        sinä kuule mutkia niitten vag-lasiesi kanssa. Sulla ei argumentit oikein muuhun tunnu riittävän. Ihme tyyppi kun sanoo mitä vaan, vaikka mopon kaasarista niin alkaa sama sössötys.


      • yritä lisää
        Jamppa1 kirjoitti:

        sinä kuule mutkia niitten vag-lasiesi kanssa. Sulla ei argumentit oikein muuhun tunnu riittävän. Ihme tyyppi kun sanoo mitä vaan, vaikka mopon kaasarista niin alkaa sama sössötys.

        Jampalla on sisälukutaito nyt vähän kateissa. Lukaisepa viesti uudestaan, niin huomaat että siinä on paljon asiaa.

        Mikä argumentti mielestäsi on virheellinen? Näytä edes yksi ainokainen virhe tai huono argumentti?


      • Jamppa1
        yritä lisää kirjoitti:

        Jampalla on sisälukutaito nyt vähän kateissa. Lukaisepa viesti uudestaan, niin huomaat että siinä on paljon asiaa.

        Mikä argumentti mielestäsi on virheellinen? Näytä edes yksi ainokainen virhe tai huono argumentti?

        keskenäsi. Ei tollaisen kanssa viitsisi iän kaiken kinata kun on aina sama laulu. Asiaahan on paljon mutta faktaa vähän, jos lainkaan. Kyllähän sen näkee heti aloituksesta että siinä ilmennetään jotain perverssiä kateudentapaista meidän vanhoja katiskoja kohtaan. Ei ymmärrä...


      • hyvä näin
        Jamppa1 kirjoitti:

        keskenäsi. Ei tollaisen kanssa viitsisi iän kaiken kinata kun on aina sama laulu. Asiaahan on paljon mutta faktaa vähän, jos lainkaan. Kyllähän sen näkee heti aloituksesta että siinä ilmennetään jotain perverssiä kateudentapaista meidän vanhoja katiskoja kohtaan. Ei ymmärrä...

        Siis, minähän kirjoitin hyvin asiallisen kirjoituksen, jossa tarkasteltiin asiaa laajemmasta näkökulmasta.

        Et pystynyt osoittamaan siitä yhtäkään virhettä, joten tyydyt solvaamaan minua henkilökohtaisesti.

        Kaikki esittämäni väitteet voidaan tarkistaa alan lehdistä ja tälläkin palstalla viitatuista tutkimuksista.

        Perusajatus siitä, että automerkin arvostus, hinnan säilyminen ja laatumielikuva laahaavat muutamia vuosia perässä todellisesta tilanteesta on täysin virheetön.

        Siinä ei ole mitään perverssiä. Minähän en tätä viestiketjua nimittäin aloittanut. Perverssi muuten tarkoittaa "luonnotonta, epänormaalia tai sukupuolisesti poikkeavaa".

        Pitää olla melkoinen mielikuvitus, jos näet kirjoituksissani jotakin perverssiä.


      • Jamppa1
        hyvä näin kirjoitti:

        Siis, minähän kirjoitin hyvin asiallisen kirjoituksen, jossa tarkasteltiin asiaa laajemmasta näkökulmasta.

        Et pystynyt osoittamaan siitä yhtäkään virhettä, joten tyydyt solvaamaan minua henkilökohtaisesti.

        Kaikki esittämäni väitteet voidaan tarkistaa alan lehdistä ja tälläkin palstalla viitatuista tutkimuksista.

        Perusajatus siitä, että automerkin arvostus, hinnan säilyminen ja laatumielikuva laahaavat muutamia vuosia perässä todellisesta tilanteesta on täysin virheetön.

        Siinä ei ole mitään perverssiä. Minähän en tätä viestiketjua nimittäin aloittanut. Perverssi muuten tarkoittaa "luonnotonta, epänormaalia tai sukupuolisesti poikkeavaa".

        Pitää olla melkoinen mielikuvitus, jos näet kirjoituksissani jotakin perverssiä.

        kyllä. Nauti provosoivan käytöksesi aikaansaamasta luovutusvoitosta ja vietä hauska sunnuntai! Minä tästä sovittelemaan vag-laseja päähän ja audia käynnistelemään.

        Koita sanoa ensi kerralla jotain fiksua äläkä jankuta niistä laseista, nöyryytät ainoastaan itseäsi.


      • kaatui
        Jamppa1 kirjoitti:

        kyllä. Nauti provosoivan käytöksesi aikaansaamasta luovutusvoitosta ja vietä hauska sunnuntai! Minä tästä sovittelemaan vag-laseja päähän ja audia käynnistelemään.

        Koita sanoa ensi kerralla jotain fiksua äläkä jankuta niistä laseista, nöyryytät ainoastaan itseäsi.

        Niin, eli koko kirjoitus oli täyttä asiaa. Sinua vain otti pattiin kirjoituksen kärjistykseksi tarkoitettu yksittäinen lause.

        Tarvitaan nimittäin aika tummat VAG-lasit, jos väittää ettei ole nähnyt tutkimuksia, joissa Skoda on ajanut volkkarin ohi sisäisessä laadussa.


    • Alfan tilannut

      Varmasti aliarvostetuin kaikista! Käykää koeajamassa, pesee vaikkapa vanhan E-mesen mennen tullen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

      Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      53
      3532
    2. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

      Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      29
      2944
    3. Menen nyt koisimaan

      Ja en ehkä palaa tänne. Asia on nyt loppuunkäsitelty ja totuus tuli ilmi
      Ikävä
      28
      2594
    4. onko kaivattusi

      vaarallinen? :D
      Ikävä
      76
      2494
    5. Haluaisin rakastaa sinua

      Ja olla sinulle se oikea... Rakastan sinua 💗💗💗
      Ikävä
      18
      2221
    6. Olisiko sinulla

      Jonossa vaihtoehtoja, ehkä
      Ikävä
      52
      2202
    7. Pieni galluppi

      Mitäs lahjaa odotat joulupukilta.
      Ikävä
      56
      1901
    8. Oletko uhriutuja?

      vaikka itse olet rääkännyt toista ja aiheuttanut ties mitä toiselle.
      Tunteet
      58
      1696
    9. KL: Mari Hynynen avoimena - Jouni-rakkaan ja Joel-pojan välit ovat nämä!

      Mari Hynynen (ent. Perankoski) on naimisissa Jouni Hynysen kanssa. Marilla on edellisestä liitosta yksi lapsi, Joel Vola
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1593
    10. Kenet molemmat

      Sä haluat mies?
      Ikävä
      17
      1515
    Aihe