X-Filesin syvin olemus

Antti

Kuka voisi sanoa ymmärtäneensä tuon saagan "salaisuuden"? Esimerkiksi kuka on kaiken takana ja mitä osaa kukin siinä esittää? Mihin hallitus lopulta pyrkii ja miten kaikki liittyy toisiinsa? Onko avainseikka maan ulkopuolisen elämän salailu vai alieneiden kolonisaatio maapallolle? Miten Mulderin siskon ja Scullyn kaappaus liittyy tähän ja mitä The Cigarette Smoking man lopulta tietää?

Olen nyt vasta alkanut Subin uusintoja katselemaan sarjaa alusta alkaen ja en oikein muista selvisikö sarjassa lopulta mitään em. seikoista vai jätettiinkö kaikki avoimeksi ja salaperäiseksi?

Aivan käsittämättömän hieno ja syvältäluotaava sarja!

6

777

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meni nysväämiseksi

Mutta parin tuotantokauden jälkeen alkoi pohja paistaa; vanhojen aiheiden kierrätystä ja yhä hankalampia juonikuvioita. Mitään lopuratkaisuahan ei voinut tehdä - mihinkäs se sarja siitä enää sitten jatkuisi?

Nykyään EVVK.

• maailman

pettymystä, joten varjoissa on (oltava) hahmoja :-)

• Aluksi tämä sarja oli suuri suosikkini. Muutama kausi oli todella hyviä... Mutta sitten sarja muuttui scifi/kauhu saippuaksi. Tarinat jäivät avoimiksi, kesken, samat teemat alkoivat kiertää kehää. Käsikirjoittajilta loppuivat ilmiselvästi tarinat kesken.

Kun sarjan tekeminen lopulta lopetettiin, se oli jo suoranainen eutanasia.

• paemma

sarjan viimeisessä, tunti 20min kestävässä jaksossa käytiin läpi mulderin oikeudenkäynnissä miltein kaikkia seikkoja mitä yhdeksän vuoden aikana oli tapahtunut. todistajina oli mm. scully, joka kertoi alkaneensa uskoa maan ulkopuoliseen elämään ja hallituksen salaliittoon aloitettuaan työt mulderin kanssa.

joskus miljoonia vuosia sitten maapalloon iskeytyi meteoriitti, joka toi mukanaan ns muukalaisviruksen. virus kuoli jääkauden jälkeen, mutta eli horroksessa maan alimmissa öljyvaraamoissa. se nousi ylös useita kertoja ja ilmoitti olemassaolostaan muille muukalaisille, jotka aiheuttivat maahansyöksyn roswellissa 1947. tässä vaiheessa HALLITUS vangitsi muukalaiset ja otti haltuunsa niiden teknologian. samalla he saivat tietää muukalaisten aikomuksesta ottaa maapallo uudelleen haltuun.

ja tästä lähti sitten liikkeelle salaliitto, jossa mulderin isäkin oli mukana, ja joka joutui valitsemaan mulderin ja samanthan väliltä kumman luovuttaisi koekaniiniksi hirvittäviin testeihin.

kannattaa ladata netistä x-files jaksoja ja vierailla sivulla
      http://www.nic.fi/~xfiles1/mainx.htm

• Nimetön

En nyt tähän muuta halua sanoo kun, että löysin saliset kansiot kun ne alkoivat uusintoina subilta (kun sarja esitettiin ensimmäisen kerran suomesssa olin liian nuori katsomaan sitä) ja sen jälkeen olen vain jatkusvasti puhunu ufoista ja salaliitoista. Sarja on aivan mahdottoman hyvä. sarjan ensimmäiset seitsemän tuotantokautta olivat mahtavia! (en pitänyt dodgetista) salaiset kansiot

• ,.,.,
        Nimetön kirjoitti:

En nyt tähän muuta halua sanoo kun, että löysin saliset kansiot kun ne alkoivat uusintoina subilta (kun sarja esitettiin ensimmäisen kerran suomesssa olin liian nuori katsomaan sitä) ja sen jälkeen olen vain jatkusvasti puhunu ufoista ja salaliitoista. Sarja on aivan mahdottoman hyvä. sarjan ensimmäiset seitsemän tuotantokautta olivat mahtavia! (en pitänyt dodgetista) salaiset kansiot

on ehdottomasti paras!olen tykännyt siitä aina ja kattonut kaikki jaksot ja tuotantokaudet :) jo silloin ku sarjaa ekan kerran esitettiin,nauhalla ovat kaikki (osia puuttuu).
        ollaan jopa kirjotettu juoniselosteita lehtiöön,pysyy paremmin selvillä missä jaksossa tapahtuu mitäkin.
        en ole koskaan kyllästynyt sarjaan.minusta siinä ei ole mitään vikaa!!
        uusimmat tuotantokaudet jossa mulder on vaihdettu ei enään kyllä ollut vanhojen veroinen mutta hyvä silti!
        ei niissä mitään vanhaa kierrätetä!!en ole samalaisiin jaksoihin vielä kertaakaan törmännyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      35
      3632
    2. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      43
      3100
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      34
      3016
    4. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      448
      2656
    5. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      178
      1958
    6. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      144
      1873
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      27
      1483
    8. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      38
      1335
    9. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      5
      1261
    10. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      78
      1192
    Aihe