X-Filesin syvin olemus

Antti

Kuka voisi sanoa ymmärtäneensä tuon saagan "salaisuuden"? Esimerkiksi kuka on kaiken takana ja mitä osaa kukin siinä esittää? Mihin hallitus lopulta pyrkii ja miten kaikki liittyy toisiinsa? Onko avainseikka maan ulkopuolisen elämän salailu vai alieneiden kolonisaatio maapallolle? Miten Mulderin siskon ja Scullyn kaappaus liittyy tähän ja mitä The Cigarette Smoking man lopulta tietää?

Olen nyt vasta alkanut Subin uusintoja katselemaan sarjaa alusta alkaen ja en oikein muista selvisikö sarjassa lopulta mitään em. seikoista vai jätettiinkö kaikki avoimeksi ja salaperäiseksi?

Aivan käsittämättömän hieno ja syvältäluotaava sarja!

6

768

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meni nysväämiseksi

      Mutta parin tuotantokauden jälkeen alkoi pohja paistaa; vanhojen aiheiden kierrätystä ja yhä hankalampia juonikuvioita. Mitään lopuratkaisuahan ei voinut tehdä - mihinkäs se sarja siitä enää sitten jatkuisi?

      Nykyään EVVK.

    • maailman

      pettymystä, joten varjoissa on (oltava) hahmoja :-)

    • Aluksi tämä sarja oli suuri suosikkini. Muutama kausi oli todella hyviä... Mutta sitten sarja muuttui scifi/kauhu saippuaksi. Tarinat jäivät avoimiksi, kesken, samat teemat alkoivat kiertää kehää. Käsikirjoittajilta loppuivat ilmiselvästi tarinat kesken.

      Kun sarjan tekeminen lopulta lopetettiin, se oli jo suoranainen eutanasia.

    • paemma

      sarjan viimeisessä, tunti 20min kestävässä jaksossa käytiin läpi mulderin oikeudenkäynnissä miltein kaikkia seikkoja mitä yhdeksän vuoden aikana oli tapahtunut. todistajina oli mm. scully, joka kertoi alkaneensa uskoa maan ulkopuoliseen elämään ja hallituksen salaliittoon aloitettuaan työt mulderin kanssa.

      joskus miljoonia vuosia sitten maapalloon iskeytyi meteoriitti, joka toi mukanaan ns muukalaisviruksen. virus kuoli jääkauden jälkeen, mutta eli horroksessa maan alimmissa öljyvaraamoissa. se nousi ylös useita kertoja ja ilmoitti olemassaolostaan muille muukalaisille, jotka aiheuttivat maahansyöksyn roswellissa 1947. tässä vaiheessa HALLITUS vangitsi muukalaiset ja otti haltuunsa niiden teknologian. samalla he saivat tietää muukalaisten aikomuksesta ottaa maapallo uudelleen haltuun.

      ja tästä lähti sitten liikkeelle salaliitto, jossa mulderin isäkin oli mukana, ja joka joutui valitsemaan mulderin ja samanthan väliltä kumman luovuttaisi koekaniiniksi hirvittäviin testeihin.

      kannattaa ladata netistä x-files jaksoja ja vierailla sivulla
      http://www.nic.fi/~xfiles1/mainx.htm

      • Nimetön

        En nyt tähän muuta halua sanoo kun, että löysin saliset kansiot kun ne alkoivat uusintoina subilta (kun sarja esitettiin ensimmäisen kerran suomesssa olin liian nuori katsomaan sitä) ja sen jälkeen olen vain jatkusvasti puhunu ufoista ja salaliitoista. Sarja on aivan mahdottoman hyvä. sarjan ensimmäiset seitsemän tuotantokautta olivat mahtavia! (en pitänyt dodgetista) salaiset kansiot


      • ,.,.,
        Nimetön kirjoitti:

        En nyt tähän muuta halua sanoo kun, että löysin saliset kansiot kun ne alkoivat uusintoina subilta (kun sarja esitettiin ensimmäisen kerran suomesssa olin liian nuori katsomaan sitä) ja sen jälkeen olen vain jatkusvasti puhunu ufoista ja salaliitoista. Sarja on aivan mahdottoman hyvä. sarjan ensimmäiset seitsemän tuotantokautta olivat mahtavia! (en pitänyt dodgetista) salaiset kansiot

        on ehdottomasti paras!olen tykännyt siitä aina ja kattonut kaikki jaksot ja tuotantokaudet :) jo silloin ku sarjaa ekan kerran esitettiin,nauhalla ovat kaikki (osia puuttuu).
        ollaan jopa kirjotettu juoniselosteita lehtiöön,pysyy paremmin selvillä missä jaksossa tapahtuu mitäkin.
        en ole koskaan kyllästynyt sarjaan.minusta siinä ei ole mitään vikaa!!
        uusimmat tuotantokaudet jossa mulder on vaihdettu ei enään kyllä ollut vanhojen veroinen mutta hyvä silti!
        ei niissä mitään vanhaa kierrätetä!!en ole samalaisiin jaksoihin vielä kertaakaan törmännyt.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      121
      1589
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      99
      1171
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      200
      1066
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      6
      976
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      861
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      793
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      774
    8. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      753
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      44
      750
    10. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      51
      741
    Aihe