ylimielinen,tai liian "mahtipontinen",ettet vastaa viestiini?
Vai menitkö sanattomaksi,kun esittämäni lapsiin kohdistuvat Jeesuksen puheissä selitit lapsikasteen todisteina, antamani analyysini vei kaiketi pohjan olettamuksiltasi,koska Jeesus ei puhunut lapsikasteesta tavuakaan,selittäessään taivaan valtakuntaan pääsemisen ehtoja, lasta vertailemalla,ja lapsen kaltaisuutta,sekä ominaisuuksia,ei lapsen uskoa Jumalaan,koska se ei ole mahdollistakaan,kyllähän nyt Jeesus sen tiesi!
Oletko "AlpoAhola"
14
498
Vastaukset
ei ole ainoatakaan syytä hylätä kastetta. Ympärileikkauksen paikalle tuli kaste. Lapset siuntaan kasteessa kolmiyhteisen Jumalan nimeen.
- hansutuulia
tullut kastetta, sittenhän ei tyttöjä saisi kastaa ollenkaan. Nimittäin ympärileikkaus tehtiin pojille, ja sitä tehdään edelleenkin, joten se ei ole loppunut missään vaiheessa.
Roomalaiskirje:
2:25 Ympärileikkaus kyllä on hyödyllinen, jos sinä lakia noudatat; mutta jos olet lainrikkoja, niin sinun ympärileikkauksesi on tullut ympärileikkaamattomuudeksi.
2:28 Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;
2:29 vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.
1.Korinttolaiskirje:
7:19 Ei ympärileikkaus ole mitään, eikä ympärileikkaamattomuus ole mitään, vaan Jumalan käskyjen pitäminen.
Galatalaiskirje:
5:6 Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.
5:11 Mutta jos minä, veljet, vielä saarnaan ympärileikkausta, miksi minua vielä vainotaan? Silloinhan olisi ristin pahennus poistettu.
6:15 Sillä ei ympärileikkaus ole mitään eikä ympärileikkaamattomuus, vaan uusi luomus.
Kolossalaiskirje:
3:11 Ja tässä ei ole kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikkausta eikä ympärileikkaamattomuutta, ei barbaaria, ei skyyttalaista, ei orjaa, ei vapaata, vaan kaikki ja kaikissa on Kristus - AlpoAhola
hansutuulia kirjoitti:
tullut kastetta, sittenhän ei tyttöjä saisi kastaa ollenkaan. Nimittäin ympärileikkaus tehtiin pojille, ja sitä tehdään edelleenkin, joten se ei ole loppunut missään vaiheessa.
Roomalaiskirje:
2:25 Ympärileikkaus kyllä on hyödyllinen, jos sinä lakia noudatat; mutta jos olet lainrikkoja, niin sinun ympärileikkauksesi on tullut ympärileikkaamattomuudeksi.
2:28 Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;
2:29 vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.
1.Korinttolaiskirje:
7:19 Ei ympärileikkaus ole mitään, eikä ympärileikkaamattomuus ole mitään, vaan Jumalan käskyjen pitäminen.
Galatalaiskirje:
5:6 Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.
5:11 Mutta jos minä, veljet, vielä saarnaan ympärileikkausta, miksi minua vielä vainotaan? Silloinhan olisi ristin pahennus poistettu.
6:15 Sillä ei ympärileikkaus ole mitään eikä ympärileikkaamattomuus, vaan uusi luomus.
Kolossalaiskirje:
3:11 Ja tässä ei ole kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikkausta eikä ympärileikkaamattomuutta, ei barbaaria, ei skyyttalaista, ei orjaa, ei vapaata, vaan kaikki ja kaikissa on KristusMies luotiin ensin ja Eeva otettiin Aadamista. Uskon vanhurskauden sinetti tuli Aabrahamille. Tässä kuvastuu myös pappeus ja miesten erityinen tehtävä olla pappina perheessä (miehet yleisesti tässä syyllistyvät täysin Raamatun vastaisuuteen, tuomiokseen). Naiset tulivat ympärileikatuksi miehen, perheen pään, uskon kautta. On siin väärin puhua ja verrata ja sanoa seuraavasti: "Ympärileikkauksen tilalle ei tullut kastetta, sittenhän ei tyttöjä saisi kastaa ollenkaan." Tuo lausunto totisesti osoitaa sen, ettei asioita, Vanhan Testamentin esikuvia ja järjestystä ole ymmärretty. Jos tahtoo esittää jotain hengellistä, niin olisi hyvä ensin selvittää perusteita, (siis oppia), ettei tulisi lausuttua ulos ihan mahdottomia.
- RitariOlevainen
Siunataan toki,mutta se valelu on aivan turha kultti-muoto,meno !
- RitariOlevainen
AlpoAhola kirjoitti:
Mies luotiin ensin ja Eeva otettiin Aadamista. Uskon vanhurskauden sinetti tuli Aabrahamille. Tässä kuvastuu myös pappeus ja miesten erityinen tehtävä olla pappina perheessä (miehet yleisesti tässä syyllistyvät täysin Raamatun vastaisuuteen, tuomiokseen). Naiset tulivat ympärileikatuksi miehen, perheen pään, uskon kautta. On siin väärin puhua ja verrata ja sanoa seuraavasti: "Ympärileikkauksen tilalle ei tullut kastetta, sittenhän ei tyttöjä saisi kastaa ollenkaan." Tuo lausunto totisesti osoitaa sen, ettei asioita, Vanhan Testamentin esikuvia ja järjestystä ole ymmärretty. Jos tahtoo esittää jotain hengellistä, niin olisi hyvä ensin selvittää perusteita, (siis oppia), ettei tulisi lausuttua ulos ihan mahdottomia.
ei Raamatun mukaan ole mitään tekemistä kasteen kanssa! Tuo väite on kokonaan kirkon teologien keksimä oletus. Raamatun teologiaa se ei ole !
- hansutuulia
RitariOlevainen kirjoitti:
ei Raamatun mukaan ole mitään tekemistä kasteen kanssa! Tuo väite on kokonaan kirkon teologien keksimä oletus. Raamatun teologiaa se ei ole !
oppi on käsittämätöntä soopaa. Eivät tiedä edes ympärileikkauksen tarkoitusta ja vieläpä rinnastetaan kasteeseen!
- seurakunnan ulkopuolelle
Miksi jättäisit lapsen ilman Kristuksen Henkeä?
Room.8:9 "Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa."
Kasteessa nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen luvataan antaa Pyhän Hengen lahja teidän "lapsille" syntienne anteeksisaamisksi. (Apt.2:38-39)
Jeesuksen sanojen mukaan lapsi on kaikkein paras ottamaan vastaan Jumalan valtakunnan. Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen. Lapsen sydän on avoin ja usko on kaikkein puhtain ja vastaanottavaisin (Mk.9;36,42)
Mk.10:15 "Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
Jeesus ei sano, että lapsella fyysisessä syntymässä JO OLISI Jumalan valtakunta. Ei sano niin. Lapsenkin on ensin otettava vastaan Jumalan valtakunta.
Aikuistenkin tulisi ottaa vastaan Jumalan valtakunta samalla tavoin kuin lapset sen vastaanottaa.- RitariOlevainen
kohdat on tietenkin Raamattua,mutta niillä ei ole mitään tekemistä lapsikasteen kanssa,ei pitäisi antaa järjen ohjata Raamatun lukemista,vaan uskon Herraan Jeesukseen,ja Hänen Sanansa.
- AlpoAhola
En ole ylimielinen, vaan olen tässä ollut tavattoman paljon menossa ja suurelta osin siitä olen ollut Sanan palveluksessa.
Olen kyllä monissa viesteissäni Raamatulla perustellut sekä kaikkinen ihmisten (eivätkö lapset olekaan ihmisiä?) lihasta syntymisen, turmeluksen ja sitten myös erityisesti Jeesuksen osoitukset lasten uskosta. Sitten olen osoittanut perhekuntien kasteet. En tietoisesti missään viestissäni ole asettunut sille kannalle, että joku pelastuisi ilman uskoa. Raamattu näet vaatii sitä lapsiltakin. Nuista luettelemistani olen taas saanut lukea teidän viesteistänne, ettei lapset ole turmeltuneet, eikä ymmärtämättöminä voi uskoa, mutta he kuitenkin pelastuvat ilman uskoa, kun ovat turmeluksestaan tietämättömiä. En minä nyt tälle pattitilanteelle mitään voi. Minä nyt vain perustan käsitykseni niihin Raamatun otteisiin, joita olen jo useamman kerraan tuonut tälle palstalle. Usko on Jumalan teko. Ne nyt ei sitten teille vain kelpaa. Sydämestäni toivon, ettette loukkaisi itseänne Kristus-kallioon.- RitariOlevainen
Jeesus puhui lapsen "kaltaisuudesta" ja lapsen ominaisuudesta,jolla ei ole mitään tekemistä lapsen uskosta Jumalaan,se tulee ajankohtaiseksi sitten,kun lapsi oppii ymmärtämään evankeliumin,ei Jumala usko lapsen puolesta !Eikä myöskään kummit voi uskoa lapsen puolesta.
Lapsikaste on ihmisen teko alausta loppuun,uskotellaan vaan itselle ja muille,että siinä kastevedessä on kaikki tarpeellinen!
Missä niin lukee ?
Olen kysynyt,ja kysyn taaskin,missä sanotaan,että kastevedessä on Kristuksen veri mukana ?
Ei missään,vastaan tähän itse,koska et suostu vastaamaan ilman koko Raamattu rahlaamasta.
Se ei ole ,siis veri kasteessa muutakuin kirkon kässärissä,ei Raamatussa,tiedät itsekkin sen,jostain syystä vaan ei myönnetä tosiasioita,menee jo valheen piikkiin,kun ei voi myöntää selvää omaa luulemista !
Ei tässä ole mitään henkkohtaista ! - AlpoAhola
Jeesus puhui lapsen "kaltaisuudesta" ja lapsen ominaisuudesta,jolla ei ole mitään tekemistä lapsen uskosta Jumalaan,se tulee ajankohtaiseksi sitten,kun lapsi oppii ymmärtämään evankeliumin,ei Jumala usko lapsen puolesta !Eikä myöskään kummit voi uskoa lapsen puolesta.
Lapsikaste on ihmisen teko alausta loppuun,uskotellaan vaan itselle ja muille,että siinä kastevedessä on kaikki tarpeellinen!
Missä niin lukee ?
Olen kysynyt,ja kysyn taaskin,missä sanotaan,että kastevedessä on Kristuksen veri mukana ?
Ei missään,vastaan tähän itse,koska et suostu vastaamaan ilman koko Raamattu rahlaamasta.
Se ei ole ,siis veri kasteessa muutakuin kirkon kässärissä,ei Raamatussa,tiedät itsekkin sen,jostain syystä vaan ei myönnetä tosiasioita,menee jo valheen piikkiin,kun ei voi myöntää selvää omaa luulemista !
Ei tässä ole mitään henkkohtaista !Käännä tämä nyt miksi tahdot, mutta Jeesus sanoo: "Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat" Mark.9:42.
Todistustaakka on Sinun harteillasi. Sanot vasten Raamattua ja Jeesusksen omaa sanaa, etteivät usko. Minun on vain tyydyttävä siihen, mitä Jeesus sanoo. Minulla ei ole kerta kaikkiaan varaa sellaiseen ylpeyteen, että voisin asettua SELVÄÄ SANAA VASTAAN. Toistan tämän viestin mielessäni Sinulle jatkuvasti, vaikka en sitä enää voi uudelleen kirjoitettuna toistaa.
- AlpoAhola
Olen sitten luullut, että olisit huomannt viestini:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000100&posting=22000000014066522- RitariOlevainen
vastasinkin !
Puhut niin paljon joutavaa kasteeseen kuulumatonta asiaa,että siitä ei saa oikein mitään tolkkua.
Kuten sekin,kun Jeesus varoittaa viettelemästä lapsia,joka on yhtä vaarallista kuin ripustaa myllynkivi kaulaan.
Mitä tuollakin on tekemistä Raamatullisen kasteen kanssa ? Sinä harhailet läpi Raamatun siksakkia,ja se ei muuta kuin sekoittaa selvää kaste totuutta,joka on uskovienkaste upottamalla,tiedät sen jos vähääkään olet asiaa puolueettomasti tutkinut,tai sitten silmilläsi on todella omavanhurskauden harso,joka estää näkemästä Raamatun totuutta,järjen sumentuma vie harhaan.
Ei ole mitään henkkohtaista,olet ihmisenä varmasti paljon parempi kuin minä,ja siinä kai se eksymys tuleekin? - AlpoAhola
vastasinkin !
Puhut niin paljon joutavaa kasteeseen kuulumatonta asiaa,että siitä ei saa oikein mitään tolkkua.
Kuten sekin,kun Jeesus varoittaa viettelemästä lapsia,joka on yhtä vaarallista kuin ripustaa myllynkivi kaulaan.
Mitä tuollakin on tekemistä Raamatullisen kasteen kanssa ? Sinä harhailet läpi Raamatun siksakkia,ja se ei muuta kuin sekoittaa selvää kaste totuutta,joka on uskovienkaste upottamalla,tiedät sen jos vähääkään olet asiaa puolueettomasti tutkinut,tai sitten silmilläsi on todella omavanhurskauden harso,joka estää näkemästä Raamatun totuutta,järjen sumentuma vie harhaan.
Ei ole mitään henkkohtaista,olet ihmisenä varmasti paljon parempi kuin minä,ja siinä kai se eksymys tuleekin?Minä olen luonnostaan, siis synnissä syntynyt ja miehen tahdosta syntynyt. En siis ole turmeltumaton. Olen siis luonnostaan vihan lapsi. En siis ole luonnostaan hyvä, niinkuin Sinä todistat ihmisen olevan, ettei se ole turmeltunut kuin sitten vasta, kun se tulee tietoiseen ikään. Sitten myös todistat niin, ettei ihminen voi uskoa ennemmin kuin se tulee tietoiseen ihään. Nämä todistukset olen lukenut monta kertaa, mutta Raamatun todistusta olisi myös asiasta mukava lukea.
Mitään ei sitten voi sille asialle, että Vanhan Testamentin ympärileikkaus päättyi ja Jeesus asetti Kasteen. Niin on nyt vain käynyt, vaikka sen kieltäisittekin. Johanneksen parannuksenkin kaste päättyi siihen, kuin Jeesus asetti kristillisen kasteen. Te nyt saatte väittää vastaan niinkuin tahdotte, mutta tämä on totuus, jota ette kiellolla voi muuksi muuttaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663402Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1272850- 462579
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391321