Exäni pettää nykyistään(kin)

Bompula

Sattumalta tiedän exäni valehtelevan, kieroilevan ja salaavan asioita nykyiseltä tyttöystävältään, joka ei aavista mitään. Minulla ei ole sen suurempia sympatioita exää, eikä hänen nykyistäänkään kohtaan, joten toistaiseksi en ole käräyttänyt häntä. Enimmäkseen olen sitä mieltä, että asia ei minulle kuulu ja mitäpä minä exäni elämään sekaantuisin. Silti minusta tuntuu myös, että olisi oikein kertoa nykyiselleen, mitä hänen selkänsä takana tapahtuu.

Tiedän, että exäni on pettänyt kaikkia edellisiä naisiaan (itse kertoi), minua ja tulee varmaan pettämään tulevaisuudessakin. Tuntuu väärältä "suojella" häntä ja antaa vaan jatkaa kieroa peliään, mutta onko se toisaalta minun ongelmani?

Mitä tekisit minun sijassani? Tekisitkö 'oikein' ja kertoisit, mitä tiedät? Vai olisitko puuttumatta, koska asia ei suoranaisesti koske sinua?

39

3201

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että exäsi

muuttaisi tapaansa toimia, jos sinä hänet käräyttäisit ? Heko heko. Omituista, että olet vielä kiinnostunut hänen tekemisistään.

• Bompula

En tarkoita, enkä ole kiinnostunut. Lähinnä säälittää nykyinen tyttöystävänsä ja siksi mietin, että kerronko asiasta vai pysynkö erossa koko jutusta. Ihan sattuman vuoksi sain tietää (yhteisiä tuttuja kun on, yllätys yllätys) että exällä on aina vaan sama meininki.

Miksi se on omituista, jos pohdiskelee, että mikä olisi moraalisesti "eniten oikein"?

• Plumps
        Bompula kirjoitti:

En tarkoita, enkä ole kiinnostunut. Lähinnä säälittää nykyinen tyttöystävänsä ja siksi mietin, että kerronko asiasta vai pysynkö erossa koko jutusta. Ihan sattuman vuoksi sain tietää (yhteisiä tuttuja kun on, yllätys yllätys) että exällä on aina vaan sama meininki.

Miksi se on omituista, jos pohdiskelee, että mikä olisi moraalisesti "eniten oikein"?

Mitä aikaisemmin hänelle kerrot, sitä useampaa ehtii ex-miehesi pettää. Vai Luuletko, että hän lopettaa pettämisen, jos nykyinen heittää pihalle?

• ammutaan

Älä kerro. Kuten sanoit, asia ei kuulu sinulle.
      Jossain vaiheessa asia tulee varmasti ilmi.
      Jos nyt sekaannut, sinä olet pahis ja exä uusi ovat yhdessä sinua vastaan.
      Jokainen on vastuussa omasta elämästään ja moraalistaan.Anna olla.

• Bompula

tässä tapauksessa, koska ei minulla ole heihin mitenkään läheiset välit muutenkaan.

Se säästäisi nykyistä tyttöystävää vielä suuremmilta suruilta, jos saisi tietää jo tässä vaiheessa. Mutta todennäköisesti pidän kuitenkin suuni kiinni, enkä kerro.

• J.a.n.e

Älä sekaannu. Voi olla, että saat molempien vihat päällesi. Exäsi uusi saattaisi ihmetellä motiivejasi tälle hyväntahtoiselle eleellesi.

• Bompula

eikä ne vihat mitään haittaisi. Tää ei ole sellanen minun-sana-hänen-sanaansa-vastaan-juttu, vaan siitä on olemassa ihan konkreettista todistusaineistoakin. Valokuvia, maileja, tekstareita ym.

• nyt..
        Bompula kirjoitti:

eikä ne vihat mitään haittaisi. Tää ei ole sellanen minun-sana-hänen-sanaansa-vastaan-juttu, vaan siitä on olemassa ihan konkreettista todistusaineistoakin. Valokuvia, maileja, tekstareita ym.

ihan terve..??

Valokuvia, maileja, tekstareita ym

koita nyt vaan antaa muiden elää omaa elämäänsä sinun siihen puuttumatta..

• Bompula
        nyt.. kirjoitti:

ihan terve..??

Valokuvia, maileja, tekstareita ym

koita nyt vaan antaa muiden elää omaa elämäänsä sinun siihen puuttumatta..

Pieni selitys lie paikallaan :) Exäni siis oli eräissä bileissä pettänyt tyttöystäväänsä, ja tapahtuneesta on valokuvia. Aiheesta kysäisin (mailissa) exältäni, joka tuumasi, että miksipä hän siitä muuttuisi. Ei kuulema itselleen voi mitään. yms yms.

• Kolli Kellinen

Jos nainen on niin tyhmä, että menee retkahtamaan tuollaiseen huoripukkiin, niin ihan oma syynsä ja kärsikööt seuraukset nahoissaan. Ei säälitä tippaakaan.

Mikähän ihme siinä onkin, että vaikka Suomessa on uskollisia miehiä vaikka kuinka paljon, naiset kuitenkin syystä tai toisesta onnistuvat aina valitsemaan sen pettävän pelurin? Eivätkä useimmiten edes ota opiksi kokemuksistaan.

• elämäsi

ja anna toistenkin elää.....otatko vastuullesi, jos jotain TODELLA VAKAVAA sattuu sen jälkeen jos kertoisit???

• joo..

koitas nyt vaan selvitä siitä eksästäsi ylite ja jatka omaa elämääsi.

• Bompula

että tuonkin saan kuulla :) Elämäni ei todellakaan pyöri tuon asian ympärillä. Se vaan tuli taas mieleeni eräästä syystä.

• miehiä

Joskus olen ihmetellyt, kun exäni ovat kelvanneet vielä jollekin. Siis joku on vielä typerämpi kuin minä :). Itsetuntoa se kohottaa. Mutta lopulta olen kyllä säälinyt tyttösiä, kun niille on valjennut mihin ovat kätensä iskeneet... En mennyt kertomaan tietojani. Tosin olisin ehkä itse halunnut vastaavassa tilanteessa tietää. Kaikki eivät kuitenkaan halua uskoa omasta kullastaan mitään epämiellyttävää, joten voi olla parempi että annat asian selvitä omia aikojaan.

• kertoisin...

...ja nauttisin heidän kärsimyksestään.. Olethan sinäkin kärsinyt joskus, vaikka et enää välittäisikään koko ihmisestä.
      Miksi kyselet täällä, täältähän yleensä saa juuri vastakkaisia mielipiteitä omillensa ja täällä "laitetaan" halvalla.
      Tee sinäkin se ns. halpamainen temppu ja käräytä ex:si.

• minä vain

Minä kertoisin kyllä.. :) olisi kiva nähdä exän ilme.. :) heh heh..sääli kyllä nykyistä tyttöystävää kohti, mut elämä ei oo reilua..Eli todella kertoisin ja näyttäsin kuvankin.. :) Tai sit lähettäisin sen kuvan sähköpostilla tyttöystävälle..

Kuinka olet tehny?

• samoilla aaltopituuksilla

Minä en ymmärrä sitä, ettei saisi hienovaraisesti vihjaista tai suoraan sanoa petetylle mitä hänen selkänsä takana tapahtuu. Riippumatta siitä onko kuka kenenkin kaveri, niin voi aina sanoa totuuden, sillä totuus ei pala tulessakaan ja se voi pelastaa monesta kurjasta asiasta. Ne, joilla tuntuu olevan luurankoja kaapissaan niin ovat täälläkin heti torjumassa lähimmäisensä auttamisen. Luulenpa, että kyseessä ovat yleensä miehet, kuten tavallista yleisimmät pettäjät.

• ja niin pois...

niin, mitapa sina asiaan sekaantumaan. exasi on aina pettanyt ja tulee niin aina tekemaan (ellei sitten jostain kumman syysta muuta, mita kylla epailen). joten jos exasi nykyinen jattaisi hanet petosjutun takia, olisi exallasi kohta taas joku uusi sinisilmainen tyttonen, jota han kohtapuoliin olisi pettamassa. mita sitten teet? taasko seuraavalle kertomaan? ja sita seuraavalle ja niin pois pain... tuskin kannattaa. ela omaa elamaasi ja unohda toisten ihmisten suojeleminen. ei se mailmaa paranna , eika exasi siita miksikaan muutu.

• gfdd

Tietysti ja tottakai sä kerrot sille! Molo tollaiselta idiootilta pitäisi irti leikata.

• nnainen

En itse kyllä vitussa kertoisi. Olen samaa mieltä kuin jotkut että tyhmyydestä sakotetaan, kun kerran nainen on sekaantunu huoripukkiin niin kärsikööt nyt seuraukset. Ja sitäpaitsi en suosittele muutenkaan sekaantumaan millään tavalla entisten elämään. Säälittävää touhua sekaantua.

• naisten puolesta

Exäsi tyttöystävä voi saada jonkun sukupuolitaudin exältäsi ja tartuntatautien leviämistä pitää jokaisen ihmisen estää. Se on velvollisuus. Kannattaa kertoa. Exäsi on sellainen sika, että ei hän onnellisuutta ansaitse.

• tuntus siltä

ei enää petäkkään kun on löytänyt sen oikean!

• utelias

paikkakunta missä tapahtuu

• Bompula

En mä nyt hullu ole :D

Mut täs olen miettinyt, että taidan kertoa sittenkin uudelle tyttöystävälle exäni touhuista. Pitää keksiä jokin suht hienovarainen keino.

• Kolli Kellinen
        Bompula kirjoitti:

Mut täs olen miettinyt, että taidan kertoa sittenkin uudelle tyttöystävälle exäni touhuista. Pitää keksiä jokin suht hienovarainen keino.

Mikäli tarkoituksenasi on tehdä hallaa exällesi ja hänen tuleville naissuhteilleen, sinun kannattaa pysyä hyvin hiljaa. Naisethan ovat tunnetusti aivan kiimassa näihin pelimiehiin. Kuta suurempi huoripukin maine, sitä paremmat mahdollisuudet miehellä on saada naisia. Siksihän sinäkin häneen varmaankin ihastuit?

• J.a.n.e
        Bompula kirjoitti:

Miksi et vaan anna olla? Sen jotenkin ymmärtäisin, jos exäsi nykyinen olisi joku läheisesi.. Aiotko sitten pelastaa kaikki ko. miehen naiset tulevaisuudessa?

Yhtä kipeältä se pettäminen tuntuu nyt, kun sitten joskus, kun itse saa selville. En usko, että ihan hyvää hyvyyttäsi lähdet sekaantumaan vähemmän tuttujen ihmisten asioihin.

• Bompula
        Kolli Kellinen kirjoitti:

Mikäli tarkoituksenasi on tehdä hallaa exällesi ja hänen tuleville naissuhteilleen, sinun kannattaa pysyä hyvin hiljaa. Naisethan ovat tunnetusti aivan kiimassa näihin pelimiehiin. Kuta suurempi huoripukin maine, sitä paremmat mahdollisuudet miehellä on saada naisia. Siksihän sinäkin häneen varmaankin ihastuit?

En todellakaan tiennyt hänen olevan sellainen, se paljastui vasta monen vuoden jälkeen. Kyse ei ollut mistään pikkuromanssista, vaan olimme yhdessä melkein 5 vuotta. Hän laskee sen varaan, että kaikki ovat niin lääpällään häneen, ettei kukaan käräytä häntä. Enkä pelkästään ihastunut, vaan rakastuin.

Kolli taitaa luulla, että täällä kirjoittelee joku keskenkasvuinen tytönhuitukka? :) En minä päätä mitään suuntaan tai toiseen täällä saamieni vastausten perusteella, aihe vaan on ajankohtainen juuri nyt ja ajattelinpa kysäistä, miten muut toimisivat ja ovat mieltä.

Asia on paljon monimutkaisempi ja siihen liittyy huomattavan paljon enemmän yksityiskohtia ja ihmisiä, kuin olen täällä kertonut. En kuitenkaan halua, että kukaan tuttu tunnistaa.

Mielipiteitä ja neuvoja näyttää olevan monenlaisia. Katsotaan nyt mitä sitten loppujenlopuksi teen :)

• Bompula
        J.a.n.e kirjoitti:

Miksi et vaan anna olla? Sen jotenkin ymmärtäisin, jos exäsi nykyinen olisi joku läheisesi.. Aiotko sitten pelastaa kaikki ko. miehen naiset tulevaisuudessa?

Yhtä kipeältä se pettäminen tuntuu nyt, kun sitten joskus, kun itse saa selville. En usko, että ihan hyvää hyvyyttäsi lähdet sekaantumaan vähemmän tuttujen ihmisten asioihin.

pelkästään, mutta mielestäni olisi parempi, että nykyisensä saisi tietää nyt, eikä vasta sitten, kun on raskaana tai ovat jo saaneet lapsen. Vai muuttuuko pettäjä yhtäkkiä kunnolliseksi vanhemmuuden myötä? Kuulin nimittäin, että haaveilee lapsesta ja exäni ei todellakaan ole kelvollinen vanhemmaksi.

• Epeli.

nyksän kanssa, jos petti, niin kyllä nyksä tietää mitä sai.

• Bompula

En tiedä kun en ole kysynyt.

• mitäs jos itse olisit suhteessa mieheen, toivoisitko että joku kertoisi sinulle jos miehesi pettää sinua?

• Bompula

mutta tiedon olisi sitten parempi olla varma.

• Nimetön
        Bompula kirjoitti:

mutta tiedon olisi sitten parempi olla varma.

että huonojen uutisten tuoja tapetaan...

• tietää

jos siis olisin sen uuden tyttöystävän asemassa. Viestintuojaa ei aina ammuta; mä paremminkin kiittäisin! Jos nyt ei muuten, niin naisena pitäisin toisen naisen puolia, varsinkin kun hän ei ole mitään tehnyt ja parka asiasta mitään tiedä! Hei se tyttö tulee kärsiin joka tapaukses, ja kyl mä tosiaan haluisin tietää jos mun mies pettäis. kerro sille. Niin kun sanoit, eihän sun tosiaan tarvi täs mitään välien menemistä miettiä! Se mimmi saattaa suuttua, mut kiittää sua myöhemmin, usko pois!

• nnainen

Mitä sympatioita tunnet exäs nykyistä kohtaan? Itse en kyllä tuntisi. En käräyttäisi koska asia ei mulle kuulu, enkä vaivaisi mieltäni mitä exäni tyttöystävä ajattelee jos paljastuu et exäni pettää entä. Hanki oma elämä.

• tejon

En jaksanut lukea mitä muut ovat vastanneet, mutta mielestäni asiat menee aina parhain päin, kun kaikki pitää huolen omista asioistaan..ymmärrän kyllä pointin tuossa sun jutussa, mut en sitä, että miksi juuri sinun pitäisi tämä asia kertoa saati sitten olla kiinnostunut koko ihmisen elämästä enään?

• Bompula

että minulla ei ole mitään menetettävää heidän suhteensa. Siis kun se sanansaattajahan se ammutaan ensimmäisenä, niin minua se ei haittaa, kun en ole mitenkään väleissä heihin, siis en hyvissä enkä huonoissa. Oikeudentajuni sanoo, että pitäisi kertoa, mutta järki kehoittaa pysymään pois. Omatuntoani kolkuttaa, että vaikenemisella "annan siunauksen" exän touhuille. Eikä minua exäni kiinnosta, vaan uusi tyttöystävänsä säälittää.

• ja kumarru
        Bompula kirjoitti:

että minulla ei ole mitään menetettävää heidän suhteensa. Siis kun se sanansaattajahan se ammutaan ensimmäisenä, niin minua se ei haittaa, kun en ole mitenkään väleissä heihin, siis en hyvissä enkä huonoissa. Oikeudentajuni sanoo, että pitäisi kertoa, mutta järki kehoittaa pysymään pois. Omatuntoani kolkuttaa, että vaikenemisella "annan siunauksen" exän touhuille. Eikä minua exäni kiinnosta, vaan uusi tyttöystävänsä säälittää.

ennen kuin ampu tulee.

• esg

Kerro vaan, parempi niin. Niin ja pistätte myös huhut kulkemaan, millainen tyyppi se on.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      197
      5938
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2807
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2287
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      93
      2029
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2001
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      229
      1375
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      76
      1352
    8. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1277
    9. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      4
      1217
    10. Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin

Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa
      Maailman menoa
      283
      1203
    Aihe