Metalliväri

vai ei?

Niin mitä metallivärissä on sellaista, että siitä kannattaisi maksaa parisataa uudessa autossa?

11

990

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ike.

Paremman näköinen, pesussa tulleet naarmut ei näy niin hyvin, nostaa jälleenmyyntiarvoa, kestää säärasitusta huomattavasti paremmin haalistumatta.

Mielestäni riittävät perusteet maksaa parisataa. Mustan tosin tulee olla normaali musta.

• vai ei

Kiitoksia vastauksesta...mut hopea sen olla pitää =)

• J..
        vai ei kirjoitti:

Kiitoksia vastauksesta...mut hopea sen olla pitää =)

...harmaa on tylsä väri, oli siellä niitä viilanpuruja tai ei.

• Pekka.
        J.. kirjoitti:

...harmaa on tylsä väri, oli siellä niitä viilanpuruja tai ei.

Hopea = harmaa ?????

• Mie vuan
        Pekka. kirjoitti:

Hopea = harmaa ?????

Se, mitä hopeaksi sanotaan, on oikeasti toki harmaa metallihohto. Viepä viereen hopealusikka ja huomaat eron. Harmaa, mikä harmaa.

• stuntman

Olen kuullut että metalliväri on kovempaa pinnaltaan(lakkaa), kuin tavallinen maali.
      joten metalliväripinta on siten kestävämpi.
      Kyllä uusien autojen maalit on nykyään ihan paskoja, ne saastemääräykset...

Ehkä kiinalaisissa autoissa on käytetty oikeaa automaalia,kunnon saaateväriä joka kestää,eikä vesiväriä kuten eurooppalaisissa.

• J..

Olen mäkin kuullut vaikka mitä, kuten esim sen, että kaikki maalit ovat olleet jo vuosikaudet kaksikomponenttisia eli ensin pigmentti, sitten lakka. Metallinhohtovärin ero perusväriin on 500 euron lisäksi kahvikupillinen viilanpuruja.

• stuntman
        J.. kirjoitti:

Olen mäkin kuullut vaikka mitä, kuten esim sen, että kaikki maalit ovat olleet jo vuosikaudet kaksikomponenttisia eli ensin pigmentti, sitten lakka. Metallinhohtovärin ero perusväriin on 500 euron lisäksi kahvikupillinen viilanpuruja.

minä olen kuullut että kaksikomponenttinen maali
        sisältää maalin ja kovettimen.

• K.Ä.
        stuntman kirjoitti:

minä olen kuullut että kaksikomponenttinen maali
        sisältää maalin ja kovettimen.

Ihan tavallisissakin väreissä on ollut lakkapinta jo ainakin 15 vuotta. Parhaiten sen huomaa silloin, kun se lakka alkaa syystä tai toisesta hilseillä pois.

• Indian Chief

sen saa niin johan tuon ottaisi ihan kannatuksen vuoksi. Mun autossa siitä olis pitänyt pulittaa 1200. Ugh, liikaa.

• Mitään laatu eroja ei ole. ainoastaan ulkonäkö eroja. Sanon edelleen että autoliikkeet kusettaa metalliväri lisällä asiakkaita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen mukaan rasismi on huumoria

Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀
      Maailman menoa
      150
      4748
    2. BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön

Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että
      Maailman menoa
      205
      3974
    3. 211
      3187
    4. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      109
      3039
    5. Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava

Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main
      Maailman menoa
      83
      2865
    6. Lasse Lehtonen palasi ambulanssilennolla Suomeen

Nyt on syytä lopettaa irvailu.
      Maailman menoa
      125
      1710
    7. HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi

Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok
      Maailman menoa
      12
      1625
    8. 61
      1329
    9. Aitolehti Capital

HehkuB on myynnissä, kovalla työllä saavutettu unelma joka sekin lässähti kuten kaikki mihin ryhtyy! Nyt Sewen asialle
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      1176
    10. MOT: Työmarkkinatori on olemattomien työpaikkojen hakupaikka

Työpaikkojen tietoja ei tarkisteta, ja ainakin noin noin 10% on olemattomia työpaikkoja ja sen lisäksi eri rekryfirmat t
      Maailman menoa
      149
      1145
    Aihe