laaturanking

totuudenmukainen

Hesari tulosti saksalaisen autobildin laaturnakingin. Lista perustuu:

-laajaan kyselyyn
-takaisinkutsun ja korjaamopalvelun laatu
-katsastustilastoihin
-kestotesti

Ja itse tilasto näyttää tältä:

1. Mazda
2. Toyota
3. Honda
4. Hyundai
5. Nissan
6. Chevrolet
7. Volvo
8. Suzuki
9. Mitsubishi
10. Opel
11. Audi
12. BMW
13. Smart
14. Skoda
15. Mercedes-Benz
16. Ford
17. Seat
18. Volkswagen
19. Kia
20. Alfa Romeo
21. Citroen
22. Renault
23. Fiat
24. Peugeot

27

1923

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on monia

      Se on sen näkönen kun itekin ois summassa laatinut, että Aasia merkit kärkeen muut perässä. Ainoa mikä yllätti on Volvo että oisko volvolla joku mallisarja lipsahtanut sinne. Eipä silti ite tykkään volvosta. Vaikken omistakkaan. Mutta aasian merkeistä en perusta, kun ajanut yhellä on ajanut kaikilla. Pitää sitä autoilussa olla sitä jotain

    • tilastoja

      on yhtä paljon kuin tekijöitäkin.

      "laajat kyselyt", "takaisinkutsujen ja korjaamopalvelujen laatu", "katsastustilastot" heh heh.

      • totuudenmukainen

        Tilastoja tosiaan voi tehdä joka lähtöön, ja niitä on hyviä ja huonoja. Tämä on hyvä sellainen. eikä edes kotiinpäinvetämistä saksalaisilta. VW heti Seatin jälkeen, hehheh.

        Taitaa vaan olla niin että ne älähtää kenen autot löytyy tuolta jälkijoukosta :)


      • Kaos

        "oma auto","omat mielipiteet" ja "omat laatutiedot" heh heh!! Mahtaa saksasta mersunlopun uittaneita kyrsiä,kun ei oikein laatu pure.Eikä taivaspaikka aukekaan!! ; )


      • kun pääpaino
        Kaos kirjoitti:

        "oma auto","omat mielipiteet" ja "omat laatutiedot" heh heh!! Mahtaa saksasta mersunlopun uittaneita kyrsiä,kun ei oikein laatu pure.Eikä taivaspaikka aukekaan!! ; )

        on tyytyväisyydestä merkkihuoltoon. En omista Mersua enkä käytä merkkihuoltoa.


      • meni
        Kaos kirjoitti:

        "oma auto","omat mielipiteet" ja "omat laatutiedot" heh heh!! Mahtaa saksasta mersunlopun uittaneita kyrsiä,kun ei oikein laatu pure.Eikä taivaspaikka aukekaan!! ; )

        mersukuskithan nimenomaan just pääsee taivaaseen...ovat nimittäin kokeneet maanpäällisen helvetin.


    • Opelisti

      Opel jo paras saksalainen, seuraavaksi mennään ohi tojosta!

      • lämpömittaria ...

        Juu, edellyttäen, että ei ole liikaa pakkasta eli on päästy liikkeelle! Katsopas Vectraa koskeva juttu aamun Hesarista. Tuon AutoBIldin laaturaporttia koskevan jutun vierestä ;-)


    • tohon autobildin järjestykseen, motor und sportti taitaa vaan koittaa mainostaa saksalaisii vähän liiankin kanssa, mielestäni on aika huvittavaa, kun lähes kaikki premium merkit ovat saksalaisia, mutta japskien luotettavuus sekä yleisesti laatu,(valmistusvirheitten, sekä vikojen määrien mukaan laskettuna) hakkaa monet sakut mennen tullen. Toki japsitkin tekee virheitä (Esim. Tojotan 2,2 D4-D 177hv [vai oliko kw]) mutta yleisesti japskeilla on paljon enemmän ns. "huolettomia kilometrejä".

      • taida olla

        kovin paljon autoilukokemusta. Autobild on lehti jota ei arvosteta autolehtenä yhtään ja toisekseen pääpaino oli tyytyväisyydestä merkkihuoltoon.


      • Petel
        taida olla kirjoitti:

        kovin paljon autoilukokemusta. Autobild on lehti jota ei arvosteta autolehtenä yhtään ja toisekseen pääpaino oli tyytyväisyydestä merkkihuoltoon.

        Pääpaino ei todellakaan ollut merkkihuollossa, mistähän moisen asian sait päähäsi? Esim. Opelin kokonaistulosta merkkihuolto tosin laski, ilman sitä merkki olisi sijoittunut paremmin.


      • vielä tämä
        Petel kirjoitti:

        Pääpaino ei todellakaan ollut merkkihuollossa, mistähän moisen asian sait päähäsi? Esim. Opelin kokonaistulosta merkkihuolto tosin laski, ilman sitä merkki olisi sijoittunut paremmin.

        "Tilasto ei ota huomioon eroja eri mallien käyttötavoissa, ajosuoritteissa tai hoidossa."


      • eroja
        taida olla kirjoitti:

        kovin paljon autoilukokemusta. Autobild on lehti jota ei arvosteta autolehtenä yhtään ja toisekseen pääpaino oli tyytyväisyydestä merkkihuoltoon.

        Autobildin ja AMS:n rankinlistat eroavat toisistaan koska niissä on mitattu osittain eri asioita.

        AMS:n lista on lukijakyselyn tulos joka siis mittaa lehden lukijoiden mielipidettä autojen keskinäisestä paremmuudesta. Tälläisella tutkimuksella on omat ansionsa ja se mittaa esim. mainostoimistojen onnistumista, merkin perinteitä ja lukijakunnan "isänmaallisuutta". Myös satsaukset autourheiluun näkyvät tälläisissä tutkimuksissa. Kyse on siis imagotutkimuksesta.

        Autobildin tutkimuksessa loytyy nämä samat asiat lukijakyselyn muodossa. Lisäksi Autobildissä on otettu huomioon mitattavissa olevia asioita kuten takaisinkutsut, katsastustilastot ja kestotesti.

        Tätä Autobildin uutta tutkimusta en ole nähnyt, mutta mikäli se on tehty samoin kuin viimevuotinen vastaava, on se mielestäni hyvin luotettava. Erityisen hyvää tuossa on osallistujien suuri määrä joka lisää tilastollista paikkansapitävyyttä.


    • yllätystä!

      Ei ole yllätys että japsit ovat kärjessä, ranskalaiset viimeisiä ja saksalaiset tällä välillä. Tämähän on ollut tilanne jo vuosia. Sen sijaan korealaisten Hyundai ja tässä tapauksessa myös Chevrolet ovat minusta suurimpia yllättäjiä. Jenkki-Chevyillä ei tuollaiselle sijalle olisi koskaan päästy.
      Huomatkaapa muuten saman omsitajan tuotteiden sijoitus: Nissan-Renault ja Mazda-Volvo-Ford. Kaiken järjeen näiden pitäisi lähestyä toisiaan mutta ei.

      • kärkisijoilla

        ei taida olla mitään virkaa ko. tutkimuksella. Ainakin se viimevuotinen Autobildin tutkimus oli täysin naurettava.


      • puhut nyt kyllä
        kärkisijoilla kirjoitti:

        ei taida olla mitään virkaa ko. tutkimuksella. Ainakin se viimevuotinen Autobildin tutkimus oli täysin naurettava.

        Renaultia ja Fiatiako ajetaan eniten isoille kilometreille?


      • lukemaan
        puhut nyt kyllä kirjoitti:

        Renaultia ja Fiatiako ajetaan eniten isoille kilometreille?

        autot joilla ajetaan vähän ovat kärkisijoilla.


      • miten ajetaan
        lukemaan kirjoitti:

        autot joilla ajetaan vähän ovat kärkisijoilla.

        Tojolla ajetaan yhtä paljon kuin Wolkkarilla, Mazdalla enemmän ja Hondalla lujempaa. Siis mitä tarkoitat, millä ajetaan eniten?


      • vielä kerran
        miten ajetaan kirjoitti:

        Tojolla ajetaan yhtä paljon kuin Wolkkarilla, Mazdalla enemmän ja Hondalla lujempaa. Siis mitä tarkoitat, millä ajetaan eniten?

        eli Mazdoilla ja Tojoilla ajetaan Saksassa todella vähän.

        En kirjoittanut millä ajetaan eniten kun en tiedä. Luulisin, että löytyy tästä joukosta: Audi, BMW ja Mersu (dieselit).


    • tarkennus:

      Audi, Bemari ja Smart ovat jaetulla sijalla 11. Samoin jaetulla sijalla 16 Ford, Seat, Volkkari.

    • poissaolollaan

      ei vissiin mahtunut edes listalle.

    • nääin on

      No nuo kolme ekaa on yks ja sama auto eli kaikki on samalla kaavalla tehtyjä japanilaisautoja. Chevrolet ja Volvo on siis
      aivan kärjessä sijalla 2 ja 3

      • laatutilasto

        Mitä väliä? On ne silti Volvon edellä kaikki. Ja nuo Chevroletit on niitä laadukkaita aasialaisia eikä jenkkipaskoja.


    • näääin oon

      hups tarkoitin 5 ekaa on yks ja sama auto
      sorii

    • realisti

      Listan viisi ensimmäistä autoa ovat sellaisia rakkineita, että NIILLÄ EI KEHTAA AJAA !!

      • ajetakaan

        Saksassa juuri mitään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      310
      7041
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2154
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1591
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      26
      1403
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1117
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1113
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      329
      989
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      833
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      47
      818
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      777
    Aihe