Hesari tulosti saksalaisen autobildin laaturnakingin. Lista perustuu:
-laajaan kyselyyn
-takaisinkutsun ja korjaamopalvelun laatu
-katsastustilastoihin
-kestotesti
Ja itse tilasto näyttää tältä:
1. Mazda
2. Toyota
3. Honda
4. Hyundai
5. Nissan
6. Chevrolet
7. Volvo
8. Suzuki
9. Mitsubishi
10. Opel
11. Audi
12. BMW
13. Smart
14. Skoda
15. Mercedes-Benz
16. Ford
17. Seat
18. Volkswagen
19. Kia
20. Alfa Romeo
21. Citroen
22. Renault
23. Fiat
24. Peugeot
laaturanking
27
1935
Vastaukset
- on monia
Se on sen näkönen kun itekin ois summassa laatinut, että Aasia merkit kärkeen muut perässä. Ainoa mikä yllätti on Volvo että oisko volvolla joku mallisarja lipsahtanut sinne. Eipä silti ite tykkään volvosta. Vaikken omistakkaan. Mutta aasian merkeistä en perusta, kun ajanut yhellä on ajanut kaikilla. Pitää sitä autoilussa olla sitä jotain
- laatutilasto
eli maailman parhaat autot luokittain, lähde Auto und Motor Sport
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=583&posting=22000000014187995
- tilastoja
on yhtä paljon kuin tekijöitäkin.
"laajat kyselyt", "takaisinkutsujen ja korjaamopalvelujen laatu", "katsastustilastot" heh heh.- totuudenmukainen
Tilastoja tosiaan voi tehdä joka lähtöön, ja niitä on hyviä ja huonoja. Tämä on hyvä sellainen. eikä edes kotiinpäinvetämistä saksalaisilta. VW heti Seatin jälkeen, hehheh.
Taitaa vaan olla niin että ne älähtää kenen autot löytyy tuolta jälkijoukosta :) - Kaos
"oma auto","omat mielipiteet" ja "omat laatutiedot" heh heh!! Mahtaa saksasta mersunlopun uittaneita kyrsiä,kun ei oikein laatu pure.Eikä taivaspaikka aukekaan!! ; )
- kun pääpaino
Kaos kirjoitti:
"oma auto","omat mielipiteet" ja "omat laatutiedot" heh heh!! Mahtaa saksasta mersunlopun uittaneita kyrsiä,kun ei oikein laatu pure.Eikä taivaspaikka aukekaan!! ; )
on tyytyväisyydestä merkkihuoltoon. En omista Mersua enkä käytä merkkihuoltoa.
- meni
Kaos kirjoitti:
"oma auto","omat mielipiteet" ja "omat laatutiedot" heh heh!! Mahtaa saksasta mersunlopun uittaneita kyrsiä,kun ei oikein laatu pure.Eikä taivaspaikka aukekaan!! ; )
mersukuskithan nimenomaan just pääsee taivaaseen...ovat nimittäin kokeneet maanpäällisen helvetin.
- Opelisti
Opel jo paras saksalainen, seuraavaksi mennään ohi tojosta!
- lämpömittaria ...
Juu, edellyttäen, että ei ole liikaa pakkasta eli on päästy liikkeelle! Katsopas Vectraa koskeva juttu aamun Hesarista. Tuon AutoBIldin laaturaporttia koskevan jutun vierestä ;-)
tohon autobildin järjestykseen, motor und sportti taitaa vaan koittaa mainostaa saksalaisii vähän liiankin kanssa, mielestäni on aika huvittavaa, kun lähes kaikki premium merkit ovat saksalaisia, mutta japskien luotettavuus sekä yleisesti laatu,(valmistusvirheitten, sekä vikojen määrien mukaan laskettuna) hakkaa monet sakut mennen tullen. Toki japsitkin tekee virheitä (Esim. Tojotan 2,2 D4-D 177hv [vai oliko kw]) mutta yleisesti japskeilla on paljon enemmän ns. "huolettomia kilometrejä".
- taida olla
kovin paljon autoilukokemusta. Autobild on lehti jota ei arvosteta autolehtenä yhtään ja toisekseen pääpaino oli tyytyväisyydestä merkkihuoltoon.
- Petel
taida olla kirjoitti:
kovin paljon autoilukokemusta. Autobild on lehti jota ei arvosteta autolehtenä yhtään ja toisekseen pääpaino oli tyytyväisyydestä merkkihuoltoon.
Pääpaino ei todellakaan ollut merkkihuollossa, mistähän moisen asian sait päähäsi? Esim. Opelin kokonaistulosta merkkihuolto tosin laski, ilman sitä merkki olisi sijoittunut paremmin.
- vielä tämä
Petel kirjoitti:
Pääpaino ei todellakaan ollut merkkihuollossa, mistähän moisen asian sait päähäsi? Esim. Opelin kokonaistulosta merkkihuolto tosin laski, ilman sitä merkki olisi sijoittunut paremmin.
"Tilasto ei ota huomioon eroja eri mallien käyttötavoissa, ajosuoritteissa tai hoidossa."
- eroja
taida olla kirjoitti:
kovin paljon autoilukokemusta. Autobild on lehti jota ei arvosteta autolehtenä yhtään ja toisekseen pääpaino oli tyytyväisyydestä merkkihuoltoon.
Autobildin ja AMS:n rankinlistat eroavat toisistaan koska niissä on mitattu osittain eri asioita.
AMS:n lista on lukijakyselyn tulos joka siis mittaa lehden lukijoiden mielipidettä autojen keskinäisestä paremmuudesta. Tälläisella tutkimuksella on omat ansionsa ja se mittaa esim. mainostoimistojen onnistumista, merkin perinteitä ja lukijakunnan "isänmaallisuutta". Myös satsaukset autourheiluun näkyvät tälläisissä tutkimuksissa. Kyse on siis imagotutkimuksesta.
Autobildin tutkimuksessa loytyy nämä samat asiat lukijakyselyn muodossa. Lisäksi Autobildissä on otettu huomioon mitattavissa olevia asioita kuten takaisinkutsut, katsastustilastot ja kestotesti.
Tätä Autobildin uutta tutkimusta en ole nähnyt, mutta mikäli se on tehty samoin kuin viimevuotinen vastaava, on se mielestäni hyvin luotettava. Erityisen hyvää tuossa on osallistujien suuri määrä joka lisää tilastollista paikkansapitävyyttä.
- yllätystä!
Ei ole yllätys että japsit ovat kärjessä, ranskalaiset viimeisiä ja saksalaiset tällä välillä. Tämähän on ollut tilanne jo vuosia. Sen sijaan korealaisten Hyundai ja tässä tapauksessa myös Chevrolet ovat minusta suurimpia yllättäjiä. Jenkki-Chevyillä ei tuollaiselle sijalle olisi koskaan päästy.
Huomatkaapa muuten saman omsitajan tuotteiden sijoitus: Nissan-Renault ja Mazda-Volvo-Ford. Kaiken järjeen näiden pitäisi lähestyä toisiaan mutta ei.- kärkisijoilla
ei taida olla mitään virkaa ko. tutkimuksella. Ainakin se viimevuotinen Autobildin tutkimus oli täysin naurettava.
- puhut nyt kyllä
kärkisijoilla kirjoitti:
ei taida olla mitään virkaa ko. tutkimuksella. Ainakin se viimevuotinen Autobildin tutkimus oli täysin naurettava.
Renaultia ja Fiatiako ajetaan eniten isoille kilometreille?
- lukemaan
puhut nyt kyllä kirjoitti:
Renaultia ja Fiatiako ajetaan eniten isoille kilometreille?
autot joilla ajetaan vähän ovat kärkisijoilla.
- miten ajetaan
lukemaan kirjoitti:
autot joilla ajetaan vähän ovat kärkisijoilla.
Tojolla ajetaan yhtä paljon kuin Wolkkarilla, Mazdalla enemmän ja Hondalla lujempaa. Siis mitä tarkoitat, millä ajetaan eniten?
- vielä kerran
miten ajetaan kirjoitti:
Tojolla ajetaan yhtä paljon kuin Wolkkarilla, Mazdalla enemmän ja Hondalla lujempaa. Siis mitä tarkoitat, millä ajetaan eniten?
eli Mazdoilla ja Tojoilla ajetaan Saksassa todella vähän.
En kirjoittanut millä ajetaan eniten kun en tiedä. Luulisin, että löytyy tästä joukosta: Audi, BMW ja Mersu (dieselit).
- tarkennus:
Audi, Bemari ja Smart ovat jaetulla sijalla 11. Samoin jaetulla sijalla 16 Ford, Seat, Volkkari.
- poissaolollaan
ei vissiin mahtunut edes listalle.
- nääin on
No nuo kolme ekaa on yks ja sama auto eli kaikki on samalla kaavalla tehtyjä japanilaisautoja. Chevrolet ja Volvo on siis
aivan kärjessä sijalla 2 ja 3- laatutilasto
Mitä väliä? On ne silti Volvon edellä kaikki. Ja nuo Chevroletit on niitä laadukkaita aasialaisia eikä jenkkipaskoja.
- näääin oon
hups tarkoitin 5 ekaa on yks ja sama auto
sorii - realisti
Listan viisi ensimmäistä autoa ovat sellaisia rakkineita, että NIILLÄ EI KEHTAA AJAA !!
- ajetakaan
Saksassa juuri mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1078993
- 936840
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon666605Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme345541Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo665173- 553561
- 503395
- 513162
- 562952
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per512936