Puhelinmyyjäksi

yksvaan

Oon 16-vuotias tyttö ja hakenut kesätöihin moniin paikkoihin mm. kaupungille. Mutta koska mun on "pakko" (koska lähden matkalle ja täytyy tienata sinne käyttärahaa) saada töitä kesäksi täytyy olla joku varavaihtoehto. Oon ajatellut "varavaihtoehdoksi" puhelinmyyjän töitä, millä firmoilla on provisio tuntipalkka tai ainakin tuntipalkka? Tampereen seudulta.

10

9944

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luulenpa että et kovin helposti sellaista puhelinmyyjän virkaa saa, josta saa edes kohtuullisen perustuntipalkan. Noihin kun löytynee hakijoita ja firmojen intressien mukaista on tietenkin palkata kokeneimmat ihmiset näihin töihin.

      Provisiopalkalla noita töitä tietenkin löytää pilvin pimein, mutta se on toinen asia että tienaako tuolla mitään.

    • Dorf74

      Sun ei kannata mennä mihinkään telemarkkinointi yritykseen, koska niissä tienaa yleensä todella vähän. Yritykset kyllä lupaavat huimia palkkoja lehti ilmoituksissa, jopa 3000€/kk mutta todellisuudessa tilanne on aivan toinen. Telemarkkinoinnin TES:n mukainen minimituntipalkka on muistaakseni 5,30€/h tämä ei valitettavasti päde juuri missään. Olen itse toiminut vuoropäällikkönä eräässä telemarkkinointialan firmassa jossa myyjien keski-ikä oli 17v ja suurinosa oli tyttöjä, ko. yrityksessä kusetettiin nuorisoo ihan surutta sillä tavalla, että nuorille tuli kaikista eniten "pakkeja" joita myyjä ei saanut tarkastaa, eli toisinsanoen rahat meni omistajalle, ei työntekijälle.
      Mä kirjoitan tähän samalla muutaman yrityksen jota sun kannattaa varoa! Nordic Office Solution Oy, Rm-Group Oy, Pohjoismaiden numeropalvelu ky, Suomen yritysnumeropalvelu ky, Nikolex Oy. Varo oikeesti ainakin näitä!
      Musta tuntuu, että telemarkkinointi ei ole sua varten, joten hanki oikeaa työtä. Mä toivotan sulle vilpittömästi onnea, että saisit jonkun kiva duunipaikan, et mitään puhelinmyynti paskaa. :)

      • Dorf74

        Suomen yritysnumeropalvelu Oy, ei ky


      • 3 E /vuosi

        Varo seuraavia yritysksiä:

        - Satamacenter Oy
        - Enia (saunalahti elisa)
        - 02100 Numeropalvelu
        - Tehodiii

        Paras vitsi mitä olen pitkään aikaan nähnyt, on tämä "Pohjoismaisen Numeropalvelun" työnhakuilmoitus, jonka mukaan myyjien keskiansiot pyörivät 4000 E - 7000 E:n paikkeilla, HAH HAH HAH HAH HAH!!!

        Täysi huijausyritys, joka pistelee laskuja yrittjille jopa soittamatta tai ilmoittaa, että "palvelu on ilmainen".
        Laskun tullessa yrittäjälle ilmoitetaan, että "niin, se onkin ilmainen asiakkaalle".

        Täyttä halpispaskaa nämä "Pohjoismaiset" numeropalvelut ja *02100 Numeropalvelut".
        Tappaisivat itsensä...


    • on riskinsä

      Hommassa on kaksi riskiä:

      - kokematon kun olet niin ansiot voivat jäädä vähäisiksi
      - osa firmoista on todella TYLYJÄ; jos et pääse keskitason myyjän myyntiin tai firman asettamaan minimitavoitteeseen niin sanovat irti (koeajalla voi sanoa irti ilman perusteluja)'

      Yksi pointti:

      - Kuopiossa ainakin kaupungin kesätyöpaikat menevät SUHTEILLA ELI: ei se sinusta johdu jos et kaupungille pääse, vaan siitä ettei ole suhteita!

      Mitäs jos:

      a. kysyisit vaikka jäätelökiskasta - saisit varmaa rahaa!
      b. otat suoraan yhteyttä Särkänniemeen - saattaisi jotain lipun myyntiä olla -> varmaa rahaa

    • Nouvei

      Joo, no ei se Särkänniemikään mikään ihanne työpaikka ole, samalla lailla kusettaa nuoria - esim mitään lisiä ei makseta. Mutta asiaan.. työehtosopimuksen mukaisia palkkoja maksetaan Tampereella ainakin Teleperformance, Turotim ja Coperdia -nimisissä paikoissa. Eli ne maksavat ihan rehellistä tuntipalkkaa.. (tai ainakin pari vuotta sitten maksoivat :)) En tiedä mikä on ikäpolitiikka niissä, mutta kannattaa yrittää! Tsemppiä!

      • yksvaan

        Kiitti vastauksista!
        Oon miettinyt et ehkä se puhelimyynti ei oo mun hommaa, mulla on nyt tiedossa yks työ josta saisin 4,2 euron tuntipalkkaa. Palkka on tosi huono, mutta työ paljon mielekkäämpää mitä puhelinmyyjänä varmaan olisi (lastenvahtihommista kyse). Ehkä teen sitten lastenvahdin töitä, jos en saa mitään parempi palkkaistakaan.

        Ja joku sanoi että voisin mennä myyjäksi jäätelökioskiin tai töihin Särkänniemeen. Valiolla ei oo enää jäätelökioskeja ja Ingman ottaa vain 17-vuotiaita ja yli (täytän vasta kesän lopussa 17). Särkänniemeen taas ei oteta alle 18-vuotiaita. Tosi monet paikat hakee 18-vuotiata kesätyöntekijöitä. Oon yrittäny ettiä Mol:in kautta kesätöitä mutta ainoot mulle sopivat työpaikat on joku seurakunnan keittiöapulainen leirillä ja Nokian kaupungin työpaikat(luultavasti ne palkkaa vain Nokialaisia, mut voihan sitä yrittää) Ei se kesätöiden saanti oo mitään ihan helppoo ilman suhteita...


      • en saa TT-rahaa
        yksvaan kirjoitti:

        Kiitti vastauksista!
        Oon miettinyt et ehkä se puhelimyynti ei oo mun hommaa, mulla on nyt tiedossa yks työ josta saisin 4,2 euron tuntipalkkaa. Palkka on tosi huono, mutta työ paljon mielekkäämpää mitä puhelinmyyjänä varmaan olisi (lastenvahtihommista kyse). Ehkä teen sitten lastenvahdin töitä, jos en saa mitään parempi palkkaistakaan.

        Ja joku sanoi että voisin mennä myyjäksi jäätelökioskiin tai töihin Särkänniemeen. Valiolla ei oo enää jäätelökioskeja ja Ingman ottaa vain 17-vuotiaita ja yli (täytän vasta kesän lopussa 17). Särkänniemeen taas ei oteta alle 18-vuotiaita. Tosi monet paikat hakee 18-vuotiata kesätyöntekijöitä. Oon yrittäny ettiä Mol:in kautta kesätöitä mutta ainoot mulle sopivat työpaikat on joku seurakunnan keittiöapulainen leirillä ja Nokian kaupungin työpaikat(luultavasti ne palkkaa vain Nokialaisia, mut voihan sitä yrittää) Ei se kesätöiden saanti oo mitään ihan helppoo ilman suhteita...

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Minimipalkka


      • yksvaan
        en saa TT-rahaa kirjoitti:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Minimipalkka

        En mää niitä palkkoja määrää, joten en voi vaikuttaa. Teen töitä MLL:n kautta ja sielä on 4,2 euron tuntipalkka, ei voi mitään. Tai jos tarkoitit puhelinmyynti työtä, niin en voi sillekkään mitään jos ei sielä toteudu minimipalkka vaatimus.

        Olishan se kiva saada edes se minipalkka. Ehkä joskus :D


      • aaaaaaaaaaaaaaa
        yksvaan kirjoitti:

        En mää niitä palkkoja määrää, joten en voi vaikuttaa. Teen töitä MLL:n kautta ja sielä on 4,2 euron tuntipalkka, ei voi mitään. Tai jos tarkoitit puhelinmyynti työtä, niin en voi sillekkään mitään jos ei sielä toteudu minimipalkka vaatimus.

        Olishan se kiva saada edes se minipalkka. Ehkä joskus :D

        Tampereelle tuli uus yritys joka on Voicemarketing, kannattaa sinne, siellä on rehellistä peliä. Oon itekki siellä =) Paitsi en tampereella vaan Oulussa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      61
      1725
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      127
      1270
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      664
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe