Olen vakasti miettinyt tuota hormonikierukan laittoa, koska en pidä e-pillereiden sivuvaikutuksista. Itseäni vaan pelottaa se laitto koska olen vasta 23 enkä ole synnyttänyt. Voiko olla mahdollista että kohtu olisikin liian pieni ja tästä syystä kierukka jouduttaisiin ottamaan heti pois vai osaako gynekologi katsoa asian tarkastuksessa?
Se kipu, mikä tulisi laitosta, hieman epäilyttää :) ei ole nimittäin kovin suuri toi kipukynnys...
Ja vielä, onko käynyt monia tapauksia joissa on kierukka pitänyt poistaa sivuvaikutusten takia? Mitä jos maksaa siitä melkein sen 200 euroa ja muutaman kuukauden jälkeen otetaan pois? kannattaako riski?
sattuuko kierukan laitto synnyttämättömälle?
11
4925
Vastaukset
- sattuu
Jos sattuu synnyttäneilläkin
- kokemus tälläinen
Gynegologi mittasi kohdun ennen kierukan laittoa ja se kun mahtuisi juuri ja juuri, kysyi mielipidettä: laitetaanko ja ehkä joudutaan ottamaan pois, jos alkaa oirehtimaan tai sitten se mahtuu siellä olemaan.
Kipu on yksilöllistä, ei se mittaus ja asetus pitkään kestä, mutta itsellä tuntui pahalta muutaman kerran lyhyen hetken.
Sivuvaikutuksista en vielä osaa sanoa. Itsellä maksoi kyllä alle 100 €, että en tiedä mikä hintatieto sulla tuo 200 € on.- hormonikierukka
määrätään runsaiden kuukautisten hoitoon, niin silloin hinta on halvempi. Mikäli vain ehkäisytarkoitukseen, niin joutuu maksamaan täyden hinnan.
- ainakaan minulla
hormonikierukka kirjoitti:
määrätään runsaiden kuukautisten hoitoon, niin silloin hinta on halvempi. Mikäli vain ehkäisytarkoitukseen, niin joutuu maksamaan täyden hinnan.
Pieni nipistys vaan tuntui. Laki on muuttunut niin, että minä ainakin sain sen täysin ilmaiseksi, koska lääkäri laittoi hormonikierukan terveydellisistä syistä. Eli niihin syihin voi kuulua myös muukin kuin runsaat kuukautiset.
- piu pau
sivuvaikutuksia tulee myös hormoonikierukasta, jos on tullakseen.
- laitettiin...
ja olen ei synnyttänyt nuori. Ja kyllä sen laitto sattui, yleensä pyritään että se laitetaan kuukautisten aikaan jolloin kipu on lievempää. Minulla ei siis ollut kuukautisia. Kannattaa ennen laittoa ottaa tuntia ennen särkylääke, se auttaa. Kyllä se sattuu joo mutta ei niin paljoa etteikö sitä pystyisi olemaan. Sen jälkeen kun kierukka on laitettu kipu on vastaavaa kuin kuukautiskipu, koska koska kohtu hieman kouristelee.
- aiheuttaa
sivuoireena sen verran pahaa ärtyneisyyttä, että se täytyy ottaa pois. Harvoin niin kuitenkaan käy. Itse kierukan laitto saattaa sattua, mutta ei välttämättä, se on yksilöllistä. Mutta ei kannata pelätä, pienen kivun on valmis kärsimään jos on toivoa siitä että kierukka tulee sopimaan itselle ehkäisymuotona. Synnyttäneellekin naiselle sen laitto yleensä sattuu, ainakin jonkin verran, joten tod.näk. synnyttämätönkin voi kokea kipua. Lääkäri kuitenkin mittaa paikat että mahtuuko joten ei siinä mielessä ainakaan ole mitään hätää, ei tarvitse miettiä mahtumista.
- just,just
en tiedä mikä käytäntö tänä päivänä on, mutta ennnen ei h.kierukkaa laitettu synnyttämättömälle, alle 30 vuotiaalle ilman pätevää syytä.
Laitto sattuu jonkin verran, mutta kun joka ihmisellä on erilainen kipukynnys, niin joistakin se tuntuu ihan vaan epämukavalta.
Jos se laitetaan ehkäisyä varten on puolet kalliimpi kuin jos tulee runsaiden ja kivuliaiden kuukautisten hoitoon.
Enne kierukan laittoa tarvitsee käydä papa-kokeessa ja itse kierukka asennetaan kuukautisten aikana.
Mulla ekan päivän laiton jälkeen oli maha todella kipee, mutta sitä sai hillittyä särkylääkkeillä. Itse kuukautiset ovat nyt sitä luokkaa, että pärjään pikkuhousunsuojalla. - sivuvaikutukset
Hormoonikierukassa on samaiset sivuvaikutukset kuin on e-pillereissäkin. Molemmathan sisältävät hormoonia. Jos sinulla on ollut pillereistä sivuvaikutuksia niin on sinulla todennäköisyydellä niitä myös jos laitat hormoonikierukan.
Itse olen synnyttänyt ja aikaisemmin minulla oli e-pillerit. Nyt minulla on kuparikierukka koska halusin eroon niistä sivuvaikutuksista. Nyt olo on todella hyvä. Päänsäryt, mielialanvaihtelut, turvotukset loppui ja paino on pudonnut huimasti. Pillerit kuin toi lisä kiloja.
Kierukan laittaminen se sattunut. Pientä "vihlontaa" tuntui asetuksen aikana.- edelliseen.
Hormonikierukassa on VÄHEMMÄN hormonia kuin e-pillereissä. Siksi sivuvaikutukset on vähäisempiä, tai niitä ei esiinny lainkaan.
- ...
että kupari kierukasta tulisi runsaat menkat. Onko näin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613131Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433077- 422427
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa952112- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271780- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä841387- 391290
- 811122