Hei,
Onkohana vakavaa?
Minulla aina välillä särkee ristiselkää n. 3 päivän ajan, ja sen jälkeen se lähtee pikkuhiljaa pois..Sitten se taas joskus tulee. Kipuun ei auta panacod-kipulääke. Kipupiste on suoraana alaselän selkärangan kohdalla, siitä painaessa sattuu paljon.Sellainen tunne kuin olisin tippunut selälleni jostain korkealta. Kipu tekee selästä kovin jäykän, ja kumartuminen tekee todella kipeää. Jalkoihin kipu ei säteile, mutta muuten koko alaselkä jyskyttää??
ristiselän kipu
7
12861
Vastaukset
- Selkäkipuinen
olen vasta 19-vuotias nuori nainen. En harrasta liikuntaa. Joskus kun tein vähän vatsalihaksia kotona, oli selkä todella kipeä seuraavana päivänä=/
- edi
..vakavaa, mene tutkituttamaan selkäsi jos noin kipeä on, nuori nainen, ei ole tavallista, hae ohjeita tulevaisuutta varten...
- Aih!
edi kirjoitti:
..vakavaa, mene tutkituttamaan selkäsi jos noin kipeä on, nuori nainen, ei ole tavallista, hae ohjeita tulevaisuutta varten...
Mulla on ristiselkä pirun kipeä selkärangan molemminpuolin, mutta ei s-rangan kohdalta. Oikea puoli hiukan pahempi. Ollut jo pian 2 kuukautta putkeen. Aamulla on tosi jäykkä olo. Liikkeellä olo auttaa, mutta seisominen, istuminen on tuskaa. Nukkuminen vaikeaa, kun ei löydy sopivaa asentoa.
Yksi outo juttu vielä...alaselän kohdalla iho on jotenkin tunnoton/puutunut? :-/ Mikähän juttu tamäkin on? Enkä minäkään ihan ikäloppu kai ole(26v.) - edi
Aih! kirjoitti:
Mulla on ristiselkä pirun kipeä selkärangan molemminpuolin, mutta ei s-rangan kohdalta. Oikea puoli hiukan pahempi. Ollut jo pian 2 kuukautta putkeen. Aamulla on tosi jäykkä olo. Liikkeellä olo auttaa, mutta seisominen, istuminen on tuskaa. Nukkuminen vaikeaa, kun ei löydy sopivaa asentoa.
Yksi outo juttu vielä...alaselän kohdalla iho on jotenkin tunnoton/puutunut? :-/ Mikähän juttu tamäkin on? Enkä minäkään ihan ikäloppu kai ole(26v.)en haluaisi pelotella, mutta jos molemmin puolin on kipeät ristiselän alueelta ja nimenomaan SI-nivelistä, ja aamujäykkyyttä on ja pieni liike auttaa, niin voisipa olla jopa alkavaa tulehduksellista oiretta selkäsairaudesta, eli jos ei ala rauhoittumaan kuukausien kuluessa niin kannattaa käydä lekurilla...
- auh...
edi kirjoitti:
en haluaisi pelotella, mutta jos molemmin puolin on kipeät ristiselän alueelta ja nimenomaan SI-nivelistä, ja aamujäykkyyttä on ja pieni liike auttaa, niin voisipa olla jopa alkavaa tulehduksellista oiretta selkäsairaudesta, eli jos ei ala rauhoittumaan kuukausien kuluessa niin kannattaa käydä lekurilla...
Kiitos vastauksesta! :)
Tarttee varmaan mennä lääkäriin lähiaikoina, jos ei oireet ala poistua. - marja
Aih! kirjoitti:
Yksi outo juttu vielä...alaselän kohdalla iho on jotenkin tunnoton/puutunut? :-/ Mikähän juttu tamäkin on? Enkä minäkään ihan ikäloppu kai ole(26v.)mulla on sama ongelma,säteilee vasempaan jalkaan särkyä on koko ajan kovempiakin, voihan vitello. (Jatkohoitona lähete keskussairaalaan) on sen verran alussa tää homma, en tiedä miten tässä mennään. OUTO Juttuna oisko välilevypullistuma tai hermopuristuksissa. Jos tuo kipu jatkuu LÄÄKÄRIIN Olet noin nuori...(halvaantumisen vaara on olemassa)
- lellee
selkärankareuma luultavasti. varaisin ajan lääkärille nopeasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931738
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581159Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181158- 941019
- 62813
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam34773Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani5716- 46696
En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42670Mitä saat naiselta mies kun
Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p113666