Mistähän mahtaa johtua ekassa ja vastahankitussa kuorma-autossani Scania R113, kun yritän käynistää niin kuuluu naks ja avain jää virta asentoon, eikä sitä saa kierrettyä enää pois virtalukosta. Aikansa sitä nytkytettyä se irtoaa ja koneen voi käynnistää normaalisti?
Huoltoa tehdessäni myös hytti jäi kipatuksi eikä suostu tunkilla laskeutumaan takaisin !?
Vihjeitä mitä yleensä pitäisi huoltaa/tarkistaa vanhasta kuorma-autosta?
Uusi kuski ekat huollot
5
2155
Vastaukset
- perhana
Avain jää siten kun sulla on virrat vähissä ja katteleppa nyt hytin tunkista kuvia missä asennossa hyttiä pumpataan ylös ja missä taas lasketaan.Lukeeks sun firman mainoksessa et ammatimaista autoilua...
- Scaniamies
Sattuuhan sitä tekevälle.Saattaa olla kopin kippaushydrauliikassa oljy vähissä,joten lisääppä pikkasen automaattiöljyä niin pitäis toimia.Ja saattais olla akutkin huollon tai jopa vaihto kunnossa.Turvallisia kilometrejä!!
- kuski47
Kun 60-kymmppinen hankkii ensimmäisen kuorma-autonsa ja C-kortinkin ajoi vasta viime kesänä ei siitä tietenkään ammattikuskia enää tule!?
Koppi kippasi takaisin kun liinalla vähän avusti. Avain ongelma ei kai johdu virran puutteesta, voisko virtalukko ehkä olla viallinen, akut ainakin ovat täydet, mutta avain edelleenkin on jumissa. Vihjeitä edelleen kaivataan? Muuten mukava palsta ja vanhoista viesteistä olen löytänyt paljon hyödyllistä tietoa.- Fmabc
Jos autos on Scania R113 niin sen valmistaminen on loppunu -95/96 eli auton iän perusteella kannattaa vaihtaa uusi virtalukko. Tulee sekin joskus tiensä päähän, ei siinä mitään muuta vikaa voi olla kuin kulunut virtalukko ja avain.
- kuski47
Virtalukon releen vaihtaminen poisti ongelman.
Scan autolla tiesivät heti mikä vikana!
Kiitos vielä kerran kaikille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222441- 622374
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062270- 321537
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381532- 321510
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371422- 281220
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201176- 951171