Pitäis ostaa paku ja sais maksaa n. 10 000 euroa.
Ostaiskos -97-98 200 000tkm ajetun hiacen?
Ostaiskos -97-99 transporterin 200tkm ajettu?
(1.9-2.4l)
Jumpperi 2.0 Hdi -02, 100 tkm, keskipitkä, uudempi korinen kympillä?
Itseäni kiinnostais tuo jumpperi.
Tarkoitus olis autolla ajaa noin vuosi (rakentamisen ajan) ja kilometrejä tulis noin 25tkm. Paku toimisi samalla henkilöauton korvaajana.
pakettiauto kymppitonnilla?
39
27827
Vastaukset
- on siinä, että
kiinnostaako huoleton ajo vai auton räplääminen.
Totuus on vain siinä, että Toyota ja VW ovat uskomattoman vähävikaisia, toisin kuin kilpailijansa.
Toki vm. 02 kilpailija saattaa olla vielä vähävikainen. Meillä Tojo palveli 20 vuotta sika vähällä rempalla. Tähän turha alkaa vääntämään mitään solvausta Tojon 177hv dieselin ongelmista, koska Hiace ei Suomessa sillä koneella saa tai ei siis missään saa............. - pakunmyynyt
ota lastulevy autokauppaan...ovet pitää mahtua kiinni autosta.mulla oli lyhyt vivaro ja siihen ei mennyt kun kolmelevyä viistoon,pituus ei riitä.rakentaja tarvii kuljettaa pitkääkin tavaraa.milläs kiinnität,jospuolet roikkuu ulkopuolella.....kantsii funtsia..
- pilderi
Ei talon rakentamisessa mihinkään pakettiautoa tarvi. Hanki tilava peräkärry, hyvin riittää levyjen ja koneiden kuljetuksiin. Vanhasta koslasta ei oo kun harmia, jää vielä auto betonimyllyineen tienposkeen.
Niin no paitsi että jos olet nykysen autos todennut epävarmaksi vetoautoksi niin sama se sitten kai on. Uudessa käytetyssä on kummiskin aina omat piilevät ominaisuutensa.
- sevel
Jos laatua ja ehdotonta varmuutta haluat, niin ota Toyota. Noin paljon käytetyissä tosin alkaa olla jo normaalin kulumisen piikkiin kuuluvia vikoja joista ruoste ei ole vähäisin pelko.
Jos taas haluat ajaa uudehkolla autolla ja haluat hinnan pysyvän kurissa, niin ehdottomasti Citikka, tai sen sisaret eli Ducato ja Pösön Boxer.
Ovat hintaansa nähden todella hyviä autoja. Varsinainen tekniikka kyllä pelaa, eikä moottori/vaihteisto osastolla ole mitään ongelmia. Ítalialaisina niihin kuuluu semmoinen pienehkö sinne päin -meininki eli osien sovitukset ei aina täysin kunnossa, muoviosat tuntuvat käteen halvoilta jne. Mutta kaiken tämän korvaa kohtuullisen tehokas moottori ja riittävän hyvä ajoasento. Noiden kori on täysgalvanoitu, joten pienet kolhutkaan eivät ala ruostumaan.
Volkkarin voit unhoittaa kokonaan. Ainakin uusimmassa T5 mallissa on ollut vikoja "enemmän kuin laki sallii". Edellinen malli T4 ei enää mainitsemasi ikäisinä kärsi lastentaudeista, mutta esim. jakohihnan vaihto maksaa aivan törkeästi ja se on pakko tehdä mieluummin ennen valmistajan ilmoittamaa määräaikaa ainakin 2,5 TDI malleissa.
Volkkari on vahvoilla silloin, jos haluat sijoittaa pakuun yli 30 tonnia ja mieluusti 40 tonniakin. Silloin saat tehoa ja todella hyvät ajo-ominaisuudet.- H.Heikki
Citroen & Ducato, jälleenmyyntiarvo laskee nopeasti.
- asiantuntija
H.Heikki kirjoitti:
Citroen & Ducato, jälleenmyyntiarvo laskee nopeasti.
10000E:n Jumperissa se on jo laskenut,elikkä ostajalle hyvä kauppa,siitä saa vuoden kuluttua suunnilleen saman hinnan,
Elikkä ei Jumperin hinta joka vuosi laske samaa tahtia,senhän saisi kohta ilmaiseksi
Elikkä ne Ducatot,Jumperit on rakentajalle hyviä ostoksia,sinne mahtuu levytavarakin sisään,koneet esim paljon volkkareita kestävämpiä,toyotan ,transitin tasoa.Esim ovenkahvat vähän heppoisia,mutta jossakin sen halvan hinnan täytyy näkyä
Motto:Ei koskaan käytettyä transporteria,teetin ainukaiseeni 70000km:ssä täyden koneremontin,ei mitkään takuut korvanneet,opin kerrasta,Ducatolla 175000km ilman isompia ongelmia(=liukuoven kahva pakkaselle kaksi kertaa ,säpäleiksi-oven tiivisteet jäässä,silikono poistanut ongelman)
VW: mukavin ajaa / epäluotettavin
Citroen: kookkain / työkonemainen
Toyota: luotettavin / herkin ruostumaan
jos vaan työmaan ajaks Citroen, jos pitempään Toyota.- Jamppa1
mistä tykkää. Boxerissa pahimmat viat lienee huohottimien jäätymiset ja vitosvaihteen hajoaminen. Halpa auto on aina halpa auto, samaa viimeistelyä ei voi tietenkään odottaa kuin kalliimmilta kilpailijoilta. Mukava peli ajella.
Transporttereissa on usein takajouset poikki tai jarrupaineensäädin jumissa. Myös vaihteensiirto takkuaa ellei puslia ole vaihdettu. Koneena viisimukinen on paras valinta. TDI on arvokas mutta huipputaloudellinen.
Tällä palstallahan on jotenkin muodikasta haukkua transporterin laatua. Jututhan on pääosin aika huvittavia, harva osaa edes mitenkään yksilöidä tyypillisiä vikoja. Sellaista toohottamista kuten on mesenkin suhteen.
Pitää kuitenkin muistaa että VW on useimmiten ammattilaisten valinta, poliisi, taksit jne. Niissäkin on omat vikansa toki mutta ei kannata ottaa ihan niin vakavasti näitä juttuja.
Hiacessa ei paljon vikoja esiinny mutta korroosion kanssa pitää olla tarkkana. Jakaa mielipiteet koska on aika erilainen muihin pakuihin verrattuna. Oikein hyvä peli teknisesti ottaen vaikka häviääkin monissa ominaisuuksissa kilpailijoille.
Kaikissa tuon ikäisissä on käsittääkseni jakohihnat. Niiden vaihto on tyyristä joten siitä kannattaa tinkata jos on homma edessä.
Vetotapa kannattaa myös miettiä, käytön mukaan.
Aika erilaisia autoja on keskenään, ihan ohjaamoergonomiaa myöten joten kannattaa ajella vähän pitempääkin lenkkiä ennen ostoa ja tunnustella mikä istuu käteen parhaiten.- toijalanmies
Jampalla on kyllä viime vuosituhannen tietoja Sevel-pakuista.On totta että etenkin Ducatoista meni vitosvaihteen rattaat laakerit raskaassa matkailua-autokäytössä,suuri syy oli vedättäminen Ducaton 2.8 myllyllä n 1500r tasolla,Ducato iso kone kun on erittäin vääntävä.Laatikot on Peugeotin tekoja ja v 2002lähtien rakenetta vahvistettu.Toisaalta ei vaihdelaatiikovikoja esiintynyt aiemminkaan paku-käytössä.Matkailu-autokäytössä Mersu ja Transit kesti vielä huonommin,uusi vahva tulokas on Renault Master.Nuo huohotijututkin yleensä hoidettu,esim Ducatossa on vakiona sähkövastus,sitikoissa ei aiemmin ollut suojattu,mutta pikkujuttu joko itse tehden tai asiantuntevalla pajalla,hinta mitätön.
Ikävämpi tapaus on maksaa transporterista vaikka 19900E,sitten tavarat ei sovi sisään,pikkuvikaa,ehkäkoneesta hajoaa jotakin??
Muuten ne jutut volkkarin heikosta laadusta ei ole tuulesta temmattuja.Syy sama ehkä kuin Mersullakin.Mersu tekee jo tappiota.Silloin laadun parantaminen pahentaa aluksi tappiokerrettä.Saksa painiskelee talouskriisissä,autotehtaat pyrkii pidentämään työvikkoja,alihankkijat on kilpailutettu viimeiseen nasti,kujan päässä on sekunda
Muutenkin kun uusi 9m2 Jumperi kaikilla herkuilla maksaa 22000E,saa pienemmmästä tarnsporterista samlla varustuksella maksaa n 10000E enemmän.Uuden ostajaal harkinnan paikka!!
En rakentajana ostaisi Hiacea,monet levyt ei mahdu sisään,ei pysty trukki kippaamaan kuormalavaakaan sisään,peräkärry h-auton perässä parempi.Kyllä hiace on kuljeyuskyvyltään huono.Ne ajo-ominaisuudet menettelee,jos pyörii jossakin kaupunkiseudulla,maaseudulla on täysin tien tukkona,jos sillä ajaa kovaa mutkaisella lumisella tiellä,pitää hallita vastaohjaustekniikka,koska perä irtoaa helposti.Tai pistää nokan vaikka tieluiskasta vähän alaspäin,niin siinä on kuin tossu p....a - Jamppa1
toijalanmies kirjoitti:
Jampalla on kyllä viime vuosituhannen tietoja Sevel-pakuista.On totta että etenkin Ducatoista meni vitosvaihteen rattaat laakerit raskaassa matkailua-autokäytössä,suuri syy oli vedättäminen Ducaton 2.8 myllyllä n 1500r tasolla,Ducato iso kone kun on erittäin vääntävä.Laatikot on Peugeotin tekoja ja v 2002lähtien rakenetta vahvistettu.Toisaalta ei vaihdelaatiikovikoja esiintynyt aiemminkaan paku-käytössä.Matkailu-autokäytössä Mersu ja Transit kesti vielä huonommin,uusi vahva tulokas on Renault Master.Nuo huohotijututkin yleensä hoidettu,esim Ducatossa on vakiona sähkövastus,sitikoissa ei aiemmin ollut suojattu,mutta pikkujuttu joko itse tehden tai asiantuntevalla pajalla,hinta mitätön.
Ikävämpi tapaus on maksaa transporterista vaikka 19900E,sitten tavarat ei sovi sisään,pikkuvikaa,ehkäkoneesta hajoaa jotakin??
Muuten ne jutut volkkarin heikosta laadusta ei ole tuulesta temmattuja.Syy sama ehkä kuin Mersullakin.Mersu tekee jo tappiota.Silloin laadun parantaminen pahentaa aluksi tappiokerrettä.Saksa painiskelee talouskriisissä,autotehtaat pyrkii pidentämään työvikkoja,alihankkijat on kilpailutettu viimeiseen nasti,kujan päässä on sekunda
Muutenkin kun uusi 9m2 Jumperi kaikilla herkuilla maksaa 22000E,saa pienemmmästä tarnsporterista samlla varustuksella maksaa n 10000E enemmän.Uuden ostajaal harkinnan paikka!!
En rakentajana ostaisi Hiacea,monet levyt ei mahdu sisään,ei pysty trukki kippaamaan kuormalavaakaan sisään,peräkärry h-auton perässä parempi.Kyllä hiace on kuljeyuskyvyltään huono.Ne ajo-ominaisuudet menettelee,jos pyörii jossakin kaupunkiseudulla,maaseudulla on täysin tien tukkona,jos sillä ajaa kovaa mutkaisella lumisella tiellä,pitää hallita vastaohjaustekniikka,koska perä irtoaa helposti.Tai pistää nokan vaikka tieluiskasta vähän alaspäin,niin siinä on kuin tossu p....atässä tuli taas tälle palstale tyypillistä mutua. Olen ollut itse todistamassa rikkinäisiä boxerin/ducaton askeja, kyllä niitä on hajonnut ihan tavallisista pakuista.
Tuo muu teksti on niin värikästä ja merkkiuskollista ettei sitä voi vakavalla naamalla lukea. Jostain merkeistä on pakko väkisin keksiä vikoja joita ei edes ole ja toisen merkin selvät viat pitää kiistää. Miksi? Kannattaako sanoa mitään jos ei ole faktoja? - puppua
Jamppa1 kirjoitti:
tässä tuli taas tälle palstale tyypillistä mutua. Olen ollut itse todistamassa rikkinäisiä boxerin/ducaton askeja, kyllä niitä on hajonnut ihan tavallisista pakuista.
Tuo muu teksti on niin värikästä ja merkkiuskollista ettei sitä voi vakavalla naamalla lukea. Jostain merkeistä on pakko väkisin keksiä vikoja joita ei edes ole ja toisen merkin selvät viat pitää kiistää. Miksi? Kannattaako sanoa mitään jos ei ole faktoja?Ei kai kukaan hankin Sevel-pakua merkkiuskollisuuttaan! Naurettava ajatuskin..
Ainakin minä vahvistan palstan kommentit Seveleistä, enkä todellakaan väitä, että olisivat erinomaisia autoja, mutta ne todellakin ajavat asiansa.
Kun 10 tonnin pakuja aletaan vertailemaan, niin tosiasiahan on, että tuolla hinnalla saatavat Hiacet ja Transporterit ovat kyllä loppuun poljettuja. Ikää yli kymmenen vuotta ja kilometrejä vähintään 250 tuhatta.
Samalla rahalla saa Sevelin 2000-luvulta ja mittarissa satatonnia.
Uusi Volkkari on todella upea paku, mutta silloin pitää olla halua sijoittaa rahaa reilusti enemmän. - Jamppa1
puppua kirjoitti:
Ei kai kukaan hankin Sevel-pakua merkkiuskollisuuttaan! Naurettava ajatuskin..
Ainakin minä vahvistan palstan kommentit Seveleistä, enkä todellakaan väitä, että olisivat erinomaisia autoja, mutta ne todellakin ajavat asiansa.
Kun 10 tonnin pakuja aletaan vertailemaan, niin tosiasiahan on, että tuolla hinnalla saatavat Hiacet ja Transporterit ovat kyllä loppuun poljettuja. Ikää yli kymmenen vuotta ja kilometrejä vähintään 250 tuhatta.
Samalla rahalla saa Sevelin 2000-luvulta ja mittarissa satatonnia.
Uusi Volkkari on todella upea paku, mutta silloin pitää olla halua sijoittaa rahaa reilusti enemmän.naurettavaa siinä on että joku on tahkonnut koko ikänsä vaikka sitikalla eikä muista mitään ymmärrä eikä haluakaan ymmärtää. Kyllähän tällä palstalla näkee selvästi tämän tilastollisen vääristymän pakujen suhteen.
Tänne on pesiytynyt porukka jolla ei ole muuta sanottavaa kuin keksityt jutut mesen ja vw:n moottoririkoista ja sevelien kehuminen. Siihen väliin mahtuu sekalaisia mielipiteitä hiacesta. Oikeassa elämässä asiat on ihan toisin kuin täällä ihmisten haavemaailmassa, jossa luullaan että halvalla voi saada hyvää. - kertovat
Jamppa1 kirjoitti:
naurettavaa siinä on että joku on tahkonnut koko ikänsä vaikka sitikalla eikä muista mitään ymmärrä eikä haluakaan ymmärtää. Kyllähän tällä palstalla näkee selvästi tämän tilastollisen vääristymän pakujen suhteen.
Tänne on pesiytynyt porukka jolla ei ole muuta sanottavaa kuin keksityt jutut mesen ja vw:n moottoririkoista ja sevelien kehuminen. Siihen väliin mahtuu sekalaisia mielipiteitä hiacesta. Oikeassa elämässä asiat on ihan toisin kuin täällä ihmisten haavemaailmassa, jossa luullaan että halvalla voi saada hyvää.Ei sevel-pakujen suosio aivan tuulesta temmattua ole, ainakin tilastoja tutkimalla voidaan eniten myydystä pakuista olla montaakin mieltä.
Pakujen rekisteröinnit 2005:
Toyota 2907
Vw 2318
Citroen 1002
Fiat 850
Peugeot 716
Sevelit yhteensä 2568
JA lisäksi kuorma-autoiksi rekisteröidyt Sevelit:
Fiat 552
Peugeot 250
Citoren 234
yht. 1036
Joten lopputuloksena voidaan sanoa, että Seveleitä myytiin viime vuonna 3604. Se on aika paljon enemmän, kuin Toyotia tai Volkkareita.
Nämä Sevelit ovat teknisesti täysin samanlaisia, joten ostajan ratkaisu merkistä perustunee johonkin muuhun kuin teknisiin yksityiskohtiin.
Samalla tavalla voi niputtaa Opel, Nissan ja Renaultit, joita myytiin yhteensä 2476, joka sekin on enemmän kuin Volkkareita.
lähde: http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/tilastot_entry.asp?trid=2&jkid=73&nimi=Vuonna 2005&kieli=&leipis=ei - peluri
kertovat kirjoitti:
Ei sevel-pakujen suosio aivan tuulesta temmattua ole, ainakin tilastoja tutkimalla voidaan eniten myydystä pakuista olla montaakin mieltä.
Pakujen rekisteröinnit 2005:
Toyota 2907
Vw 2318
Citroen 1002
Fiat 850
Peugeot 716
Sevelit yhteensä 2568
JA lisäksi kuorma-autoiksi rekisteröidyt Sevelit:
Fiat 552
Peugeot 250
Citoren 234
yht. 1036
Joten lopputuloksena voidaan sanoa, että Seveleitä myytiin viime vuonna 3604. Se on aika paljon enemmän, kuin Toyotia tai Volkkareita.
Nämä Sevelit ovat teknisesti täysin samanlaisia, joten ostajan ratkaisu merkistä perustunee johonkin muuhun kuin teknisiin yksityiskohtiin.
Samalla tavalla voi niputtaa Opel, Nissan ja Renaultit, joita myytiin yhteensä 2476, joka sekin on enemmän kuin Volkkareita.
lähde: http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/tilastot_entry.asp?trid=2&jkid=73&nimi=Vuonna 2005&kieli=&leipis=eiNoin minäkin olen ajatellut. Pakujen markkinat keskittyvät siis viiden kutakuinkin yhtä vahvan pelurin kesken.
Toyota, Volkswagen, Sevel, Opel/Renault/Opel ja ehkä Mersu.
Kaikkia myydään kutakuinkin yhtä paljon. Seveleistä ja Mersuista iso osa rekisteröidään kuorma-autoiksi. - Jamppa1
kertovat kirjoitti:
Ei sevel-pakujen suosio aivan tuulesta temmattua ole, ainakin tilastoja tutkimalla voidaan eniten myydystä pakuista olla montaakin mieltä.
Pakujen rekisteröinnit 2005:
Toyota 2907
Vw 2318
Citroen 1002
Fiat 850
Peugeot 716
Sevelit yhteensä 2568
JA lisäksi kuorma-autoiksi rekisteröidyt Sevelit:
Fiat 552
Peugeot 250
Citoren 234
yht. 1036
Joten lopputuloksena voidaan sanoa, että Seveleitä myytiin viime vuonna 3604. Se on aika paljon enemmän, kuin Toyotia tai Volkkareita.
Nämä Sevelit ovat teknisesti täysin samanlaisia, joten ostajan ratkaisu merkistä perustunee johonkin muuhun kuin teknisiin yksityiskohtiin.
Samalla tavalla voi niputtaa Opel, Nissan ja Renaultit, joita myytiin yhteensä 2476, joka sekin on enemmän kuin Volkkareita.
lähde: http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/tilastot_entry.asp?trid=2&jkid=73&nimi=Vuonna 2005&kieli=&leipis=eimitä sitten? Miten se, että jotain myydään enemmän kuin volkkareita liittyy asiaan? Mikä tämän tilaston pointti on?
- tilaston pointti
Jamppa1 kirjoitti:
mitä sitten? Miten se, että jotain myydään enemmän kuin volkkareita liittyy asiaan? Mikä tämän tilaston pointti on?
Itse kirjoitit:
"Kyllähän tällä palstalla näkee selvästi tämän tilastollisen vääristymän pakujen suhteen."
Ymmärsin, että tarkoitit Sevelin puolustajia olevan suhteessa enemmän kuin niitä myydään. Ja rivien välistä viittasit Volkkarin reilusti suurempaan markkinaosuuteen.
Jos oletetaan, että Volkkarin ja Sevelin omistajat kehuvat omiaan, niin tilastollisestikin pitäisi Sevelille tulla enemmän kommentteja. - Jamppa1
tilaston pointti kirjoitti:
Itse kirjoitit:
"Kyllähän tällä palstalla näkee selvästi tämän tilastollisen vääristymän pakujen suhteen."
Ymmärsin, että tarkoitit Sevelin puolustajia olevan suhteessa enemmän kuin niitä myydään. Ja rivien välistä viittasit Volkkarin reilusti suurempaan markkinaosuuteen.
Jos oletetaan, että Volkkarin ja Sevelin omistajat kehuvat omiaan, niin tilastollisestikin pitäisi Sevelille tulla enemmän kommentteja.no pointti meni vähän ohi koska en ole missään väittänyt että volkkaria myytäisi enemmän suomessa kuin seveliä.
"Jos oletetaan, että Volkkarin ja Sevelin omistajat kehuvat omiaan, niin tilastollisestikin pitäisi Sevelille tulla enemmän kommentteja."
-En tarkoittanut kehumista vaan enemmän haukkumista. Sellaista mutupotaskaa tulee täällä päivittäin että huh huh. Sitäpaitsi teoriasi mukainen "kaikki kehuu omaansa" ei toteudu täällä eikä oikeassa elämässä. - Vivaro mies
Jamppa1 kirjoitti:
no pointti meni vähän ohi koska en ole missään väittänyt että volkkaria myytäisi enemmän suomessa kuin seveliä.
"Jos oletetaan, että Volkkarin ja Sevelin omistajat kehuvat omiaan, niin tilastollisestikin pitäisi Sevelille tulla enemmän kommentteja."
-En tarkoittanut kehumista vaan enemmän haukkumista. Sellaista mutupotaskaa tulee täällä päivittäin että huh huh. Sitäpaitsi teoriasi mukainen "kaikki kehuu omaansa" ei toteudu täällä eikä oikeassa elämässä....jos käyttäjä on tyytyväinen johonkin tuotteeseen, vaikka autoonsa, ei hän useinkaan tule kehumaan pirssiänsä näille palstoille, mutta jos tuote osoittautuu sudeksi, kyllä tämä palsta antaa ko. tuotteelle kyytiä varsinkin, kun siihen yhtyvät monet saman ongelman kokeneet.
Sinä haukut Viton ja Volkkarin arvostelioita mutu potaskan kirjoittamisesta, minä taas uskon, että he kirjoittavat kokemuksesta.
Miksi Trafic, Primastar ja Vivaro kolmikko on saanut olla tällä palstalla suhteellisen rauhassa, itse uskon ettei kyseisten ajokkien käyttäjillä ole ollut suurempia ongelmia autonsa kanssa.
Kaverin rakennusfirmalla on kaksi Jumpperia ja kolme Transiittia kovassa työajossa, eikä ne pahemmin pajalla ole seisseet. Oli heillä myös yksi Vito kokonaiset puolivuotta, mikä vaihdettiin
Transiittiin, syytä en viitsi kirjoittaa, koska sinusta se on mutu potaskaa.
PS. Vivaro on helvetin hyvä paku ja tämä ei ole mutu potaskaa vaan kokemusta. - Jamppa1
Vivaro mies kirjoitti:
...jos käyttäjä on tyytyväinen johonkin tuotteeseen, vaikka autoonsa, ei hän useinkaan tule kehumaan pirssiänsä näille palstoille, mutta jos tuote osoittautuu sudeksi, kyllä tämä palsta antaa ko. tuotteelle kyytiä varsinkin, kun siihen yhtyvät monet saman ongelman kokeneet.
Sinä haukut Viton ja Volkkarin arvostelioita mutu potaskan kirjoittamisesta, minä taas uskon, että he kirjoittavat kokemuksesta.
Miksi Trafic, Primastar ja Vivaro kolmikko on saanut olla tällä palstalla suhteellisen rauhassa, itse uskon ettei kyseisten ajokkien käyttäjillä ole ollut suurempia ongelmia autonsa kanssa.
Kaverin rakennusfirmalla on kaksi Jumpperia ja kolme Transiittia kovassa työajossa, eikä ne pahemmin pajalla ole seisseet. Oli heillä myös yksi Vito kokonaiset puolivuotta, mikä vaihdettiin
Transiittiin, syytä en viitsi kirjoittaa, koska sinusta se on mutu potaskaa.
PS. Vivaro on helvetin hyvä paku ja tämä ei ole mutu potaskaa vaan kokemusta.itse, pysyn mielipiteessäni, mutta perustelen sen:
On yllättävän helppoa erottaa kuka puhuu asiaa ja kuka ei. Tältä foorumilta ja oikeasta elämästä on sen verran jutun juurta ollut että tietty kuva faktan ja fiktion erottamisesta on muodostunut. Yleensä tyhjänpuhujat tunnistaa mm. siitä että esitetään yksilöimättömiä, yleensä tutulle sattuneita murheita yleispätevinä totuuksina. Esim. näin:
"Kaverin rakennusfirmalla on kaksi Jumpperia ja kolme Transiittia kovassa työajossa, eikä ne pahemmin pajalla ole seisseet. Oli heillä myös yksi Vito kokonaiset puolivuotta, mikä vaihdettiin
Transiittiin, syytä en viitsi kirjoittaa"
-Hyvinkin tyypillinen, joskin sisällöltään täysin arvoton kirjoitus. Se ei yksinkertaisesti palvele ketään. Minullakin on huonoja kokemuksia joka merkistä mutten silti koe asiakseni mollata mitään autoja kokonaisuutena, vaaan kertoa rehellisesti kokemuksia ja näkemyksiä.
Palstan tarkoitusta palvelee paremmin todelliset käyttäjäkokemukset ja vikojen yksilöinti, jotta ostajat ja käyttäjät osaavat suhtautua ja varautua niihin. Välillä voi soittaa suuta ja puhua mukavia aiheen vierestä mutta itseäni ainakin kyllästyttää tämä nykyinen linja jossa puhutaan mitä sylki suuhun tuo. Kun vähän oikaiset niin heti alkaa suun soitto että etsää mitään tiiä. Sitten ollaan jo tosi kaukana alkuperäisestä aiheesta kuten nytkin.
"jos tuote osoittautuu sudeksi, kyllä tämä palsta antaa ko. tuotteelle kyytiä varsinkin, kun siihen yhtyvät monet saman ongelman kokeneet."
-Juuri näin. Jos autossa on joku tyyppivika, se yksilöidään ja siitä puhutaan. Sen sijaan tälläiset väitteet että mesen koneet on huonoja, niitä hajoilee jne. on yleensä täyttä potaskaa ja kuulopuheita. Tämän todistaa myös se että yleensä auton todelliset, tyypilliset viat jää mainitsematta. Näin käy helposti jos jurnuttaa vuositolkulla samalla merkillä eikä kokeile muita.
"Miksi Trafic, Primastar ja Vivaro kolmikko on saanut olla tällä palstalla suhteellisen rauhassa, itse uskon ettei kyseisten ajokkien käyttäjillä ole ollut suurempia ongelmia autonsa kanssa."
-Tuohon et usko itsekään. Tämän palstan perusteella ei yksinkertaisesti voi vetää tuollaista johtopäätöstä. - toijalanmies
Jamppa1 kirjoitti:
itse, pysyn mielipiteessäni, mutta perustelen sen:
On yllättävän helppoa erottaa kuka puhuu asiaa ja kuka ei. Tältä foorumilta ja oikeasta elämästä on sen verran jutun juurta ollut että tietty kuva faktan ja fiktion erottamisesta on muodostunut. Yleensä tyhjänpuhujat tunnistaa mm. siitä että esitetään yksilöimättömiä, yleensä tutulle sattuneita murheita yleispätevinä totuuksina. Esim. näin:
"Kaverin rakennusfirmalla on kaksi Jumpperia ja kolme Transiittia kovassa työajossa, eikä ne pahemmin pajalla ole seisseet. Oli heillä myös yksi Vito kokonaiset puolivuotta, mikä vaihdettiin
Transiittiin, syytä en viitsi kirjoittaa"
-Hyvinkin tyypillinen, joskin sisällöltään täysin arvoton kirjoitus. Se ei yksinkertaisesti palvele ketään. Minullakin on huonoja kokemuksia joka merkistä mutten silti koe asiakseni mollata mitään autoja kokonaisuutena, vaaan kertoa rehellisesti kokemuksia ja näkemyksiä.
Palstan tarkoitusta palvelee paremmin todelliset käyttäjäkokemukset ja vikojen yksilöinti, jotta ostajat ja käyttäjät osaavat suhtautua ja varautua niihin. Välillä voi soittaa suuta ja puhua mukavia aiheen vierestä mutta itseäni ainakin kyllästyttää tämä nykyinen linja jossa puhutaan mitä sylki suuhun tuo. Kun vähän oikaiset niin heti alkaa suun soitto että etsää mitään tiiä. Sitten ollaan jo tosi kaukana alkuperäisestä aiheesta kuten nytkin.
"jos tuote osoittautuu sudeksi, kyllä tämä palsta antaa ko. tuotteelle kyytiä varsinkin, kun siihen yhtyvät monet saman ongelman kokeneet."
-Juuri näin. Jos autossa on joku tyyppivika, se yksilöidään ja siitä puhutaan. Sen sijaan tälläiset väitteet että mesen koneet on huonoja, niitä hajoilee jne. on yleensä täyttä potaskaa ja kuulopuheita. Tämän todistaa myös se että yleensä auton todelliset, tyypilliset viat jää mainitsematta. Näin käy helposti jos jurnuttaa vuositolkulla samalla merkillä eikä kokeile muita.
"Miksi Trafic, Primastar ja Vivaro kolmikko on saanut olla tällä palstalla suhteellisen rauhassa, itse uskon ettei kyseisten ajokkien käyttäjillä ole ollut suurempia ongelmia autonsa kanssa."
-Tuohon et usko itsekään. Tämän palstan perusteella ei yksinkertaisesti voi vetää tuollaista johtopäätöstä.Jos tällaisella palstalla ei voi kertoa näkemyksiä työmaan pakuista tms,niin vähiin käy jutut!
Kyllähän niissä volkkarin ja mersun laatuongelmissa lienee faktaa?Puhutaan yleisesti,vai onko 80-luvun Fiat-solvaus nyt siirtynyt saksalaismerkkeihin?
Toisaalta on volsu/mese ostohinnat sitä luokka,että ei siinä pajalla käynteja paljon sallita! - Auto-Bildin testi
Jamppa1 kirjoitti:
itse, pysyn mielipiteessäni, mutta perustelen sen:
On yllättävän helppoa erottaa kuka puhuu asiaa ja kuka ei. Tältä foorumilta ja oikeasta elämästä on sen verran jutun juurta ollut että tietty kuva faktan ja fiktion erottamisesta on muodostunut. Yleensä tyhjänpuhujat tunnistaa mm. siitä että esitetään yksilöimättömiä, yleensä tutulle sattuneita murheita yleispätevinä totuuksina. Esim. näin:
"Kaverin rakennusfirmalla on kaksi Jumpperia ja kolme Transiittia kovassa työajossa, eikä ne pahemmin pajalla ole seisseet. Oli heillä myös yksi Vito kokonaiset puolivuotta, mikä vaihdettiin
Transiittiin, syytä en viitsi kirjoittaa"
-Hyvinkin tyypillinen, joskin sisällöltään täysin arvoton kirjoitus. Se ei yksinkertaisesti palvele ketään. Minullakin on huonoja kokemuksia joka merkistä mutten silti koe asiakseni mollata mitään autoja kokonaisuutena, vaaan kertoa rehellisesti kokemuksia ja näkemyksiä.
Palstan tarkoitusta palvelee paremmin todelliset käyttäjäkokemukset ja vikojen yksilöinti, jotta ostajat ja käyttäjät osaavat suhtautua ja varautua niihin. Välillä voi soittaa suuta ja puhua mukavia aiheen vierestä mutta itseäni ainakin kyllästyttää tämä nykyinen linja jossa puhutaan mitä sylki suuhun tuo. Kun vähän oikaiset niin heti alkaa suun soitto että etsää mitään tiiä. Sitten ollaan jo tosi kaukana alkuperäisestä aiheesta kuten nytkin.
"jos tuote osoittautuu sudeksi, kyllä tämä palsta antaa ko. tuotteelle kyytiä varsinkin, kun siihen yhtyvät monet saman ongelman kokeneet."
-Juuri näin. Jos autossa on joku tyyppivika, se yksilöidään ja siitä puhutaan. Sen sijaan tälläiset väitteet että mesen koneet on huonoja, niitä hajoilee jne. on yleensä täyttä potaskaa ja kuulopuheita. Tämän todistaa myös se että yleensä auton todelliset, tyypilliset viat jää mainitsematta. Näin käy helposti jos jurnuttaa vuositolkulla samalla merkillä eikä kokeile muita.
"Miksi Trafic, Primastar ja Vivaro kolmikko on saanut olla tällä palstalla suhteellisen rauhassa, itse uskon ettei kyseisten ajokkien käyttäjillä ole ollut suurempia ongelmia autonsa kanssa."
-Tuohon et usko itsekään. Tämän palstan perusteella ei yksinkertaisesti voi vetää tuollaista johtopäätöstä.Valitettavasti sevelit ei olleet mukana, mutta kuitenkin.
"Auto Bild Suomi testasi heinäkuun 2005 (nro 14) Suomen markkinoiden viisi suosituinta pakettiautoa. Testattavat autot kuuluvat ostetuimpaan kokoluokkaan, jossa autojen tavaratila on 5-7 m3.
Testin selkeäksi voittajaksi selviytyi Renault Trafic, joka ylsi pisteissä omalle kymmenluvulleen. Piste-eroa toiseksi yltäneeseen Ford Transitiin tuli 6 pistettä. Kolmanneksi suoriutui VW Transporter ja jaetulle viimeiselle tilan sijoittuivat Toyota Hiace ja MB Vito.
Renault Trafic oli arvostelluista 11 kohdasta paras kolmella pakettiauton käyttäjälle erityisen merkittävällä osa-alueella eli moottorin ominaisuuksissa, kuormatilan koossa ja ajomukavuudessa. Lisäksi Trafic oli jaetulla ykkössijalla kuorman kantavuudessa, ajo-ominaisuuksissa kuormattuna ja tyhjänä sekä laatuvaikutelmassa.
Auto Bild Suomi toteaa testissä mm. seuraavaa:
* ”Renault Trafic tarjoaa eniten kuljetustilaa, 7,1 m3. Kuormatilan pituuden ja korkeuden lisäksi seinät ovat suoralinjaiset ainoastaan takapyörien koteloiden viedessä oman tilansa. Niinpä se on helposti täyteen kuormattavissa. Kiinnityskoukut ovat järeän tuntuisia”.
* ”Traficin kuormattavuus on hyvä ja ajo-ominaisuudet ovat miellyttävät niin kuormalla kuin tyhjänäkin. Voimaa on riittävästi ja pitkäksi versioksi hinta on kohtuullinen”.
* ”Traficin vahva moottori käyttäytyy hyvin joustavasti, mikä lisää ajamisen helppoutta. Kun istuimetkin ovat mukavat, voi Renaultia ajaa mukavasti pidemmänkin tovin”.
Testilopputulokset ja pisteet:
1. Renault Trafic 185 pistettä
2. Ford Transit 179 pistettä
3. VW Transporter 178 pistettä
4. MB Vito 175 pistettä
5. Toyota Hiace 175 pistettä
Renault on testivoittajan arvoinen myös varustelultaan. Kattavan mukavuusvarusteluun kuten mm. sähköpeilien, kauko-ohjattavan keskuslukituksen, radio/CD-soittimen lisäksi vakiovarusteluun kuuluu myös ilmastointi. Nou Hiki!" - Masiv
Auto-Bildin testi kirjoitti:
Valitettavasti sevelit ei olleet mukana, mutta kuitenkin.
"Auto Bild Suomi testasi heinäkuun 2005 (nro 14) Suomen markkinoiden viisi suosituinta pakettiautoa. Testattavat autot kuuluvat ostetuimpaan kokoluokkaan, jossa autojen tavaratila on 5-7 m3.
Testin selkeäksi voittajaksi selviytyi Renault Trafic, joka ylsi pisteissä omalle kymmenluvulleen. Piste-eroa toiseksi yltäneeseen Ford Transitiin tuli 6 pistettä. Kolmanneksi suoriutui VW Transporter ja jaetulle viimeiselle tilan sijoittuivat Toyota Hiace ja MB Vito.
Renault Trafic oli arvostelluista 11 kohdasta paras kolmella pakettiauton käyttäjälle erityisen merkittävällä osa-alueella eli moottorin ominaisuuksissa, kuormatilan koossa ja ajomukavuudessa. Lisäksi Trafic oli jaetulla ykkössijalla kuorman kantavuudessa, ajo-ominaisuuksissa kuormattuna ja tyhjänä sekä laatuvaikutelmassa.
Auto Bild Suomi toteaa testissä mm. seuraavaa:
* ”Renault Trafic tarjoaa eniten kuljetustilaa, 7,1 m3. Kuormatilan pituuden ja korkeuden lisäksi seinät ovat suoralinjaiset ainoastaan takapyörien koteloiden viedessä oman tilansa. Niinpä se on helposti täyteen kuormattavissa. Kiinnityskoukut ovat järeän tuntuisia”.
* ”Traficin kuormattavuus on hyvä ja ajo-ominaisuudet ovat miellyttävät niin kuormalla kuin tyhjänäkin. Voimaa on riittävästi ja pitkäksi versioksi hinta on kohtuullinen”.
* ”Traficin vahva moottori käyttäytyy hyvin joustavasti, mikä lisää ajamisen helppoutta. Kun istuimetkin ovat mukavat, voi Renaultia ajaa mukavasti pidemmänkin tovin”.
Testilopputulokset ja pisteet:
1. Renault Trafic 185 pistettä
2. Ford Transit 179 pistettä
3. VW Transporter 178 pistettä
4. MB Vito 175 pistettä
5. Toyota Hiace 175 pistettä
Renault on testivoittajan arvoinen myös varustelultaan. Kattavan mukavuusvarusteluun kuten mm. sähköpeilien, kauko-ohjattavan keskuslukituksen, radio/CD-soittimen lisäksi vakiovarusteluun kuuluu myös ilmastointi. Nou Hiki!"Totta horiset,mutta kohta Jamppa keksii tähänkin jotain vastaväitteitä.Jamppa höpöttää ettei saisi mollata mitään merkkiä aiheetta,mutta hänen mielestään Sevelin mollaus on aiheellista ja volkkarin ja mersun mollaus ei ole!!.Miettis nyt vähän kuinka puolueellinen on itse.
- Jamppa1
Masiv kirjoitti:
Totta horiset,mutta kohta Jamppa keksii tähänkin jotain vastaväitteitä.Jamppa höpöttää ettei saisi mollata mitään merkkiä aiheetta,mutta hänen mielestään Sevelin mollaus on aiheellista ja volkkarin ja mersun mollaus ei ole!!.Miettis nyt vähän kuinka puolueellinen on itse.
sinä höpötät? Missä vaiheessa minä olen niin sanonut? Tämä on juuri sitä tarpeetonta suunsoittoa.
- Jamppa1
Auto-Bildin testi kirjoitti:
Valitettavasti sevelit ei olleet mukana, mutta kuitenkin.
"Auto Bild Suomi testasi heinäkuun 2005 (nro 14) Suomen markkinoiden viisi suosituinta pakettiautoa. Testattavat autot kuuluvat ostetuimpaan kokoluokkaan, jossa autojen tavaratila on 5-7 m3.
Testin selkeäksi voittajaksi selviytyi Renault Trafic, joka ylsi pisteissä omalle kymmenluvulleen. Piste-eroa toiseksi yltäneeseen Ford Transitiin tuli 6 pistettä. Kolmanneksi suoriutui VW Transporter ja jaetulle viimeiselle tilan sijoittuivat Toyota Hiace ja MB Vito.
Renault Trafic oli arvostelluista 11 kohdasta paras kolmella pakettiauton käyttäjälle erityisen merkittävällä osa-alueella eli moottorin ominaisuuksissa, kuormatilan koossa ja ajomukavuudessa. Lisäksi Trafic oli jaetulla ykkössijalla kuorman kantavuudessa, ajo-ominaisuuksissa kuormattuna ja tyhjänä sekä laatuvaikutelmassa.
Auto Bild Suomi toteaa testissä mm. seuraavaa:
* ”Renault Trafic tarjoaa eniten kuljetustilaa, 7,1 m3. Kuormatilan pituuden ja korkeuden lisäksi seinät ovat suoralinjaiset ainoastaan takapyörien koteloiden viedessä oman tilansa. Niinpä se on helposti täyteen kuormattavissa. Kiinnityskoukut ovat järeän tuntuisia”.
* ”Traficin kuormattavuus on hyvä ja ajo-ominaisuudet ovat miellyttävät niin kuormalla kuin tyhjänäkin. Voimaa on riittävästi ja pitkäksi versioksi hinta on kohtuullinen”.
* ”Traficin vahva moottori käyttäytyy hyvin joustavasti, mikä lisää ajamisen helppoutta. Kun istuimetkin ovat mukavat, voi Renaultia ajaa mukavasti pidemmänkin tovin”.
Testilopputulokset ja pisteet:
1. Renault Trafic 185 pistettä
2. Ford Transit 179 pistettä
3. VW Transporter 178 pistettä
4. MB Vito 175 pistettä
5. Toyota Hiace 175 pistettä
Renault on testivoittajan arvoinen myös varustelultaan. Kattavan mukavuusvarusteluun kuten mm. sähköpeilien, kauko-ohjattavan keskuslukituksen, radio/CD-soittimen lisäksi vakiovarusteluun kuuluu myös ilmastointi. Nou Hiki!"sinäkään sitten viitsinyt lukea mitä kirjoitin aiheesta eksymisestä? Taas kerran joudun kysymään että mitä sitten? Miten tämä auto bildin testi tai rellun mainostaminen liittyy ja mihin?
Alkaa loppua mielenkiinto tähän keskusteluun ellei joku pian sano jotain järkevää. - jamppansa,
Masiv kirjoitti:
Totta horiset,mutta kohta Jamppa keksii tähänkin jotain vastaväitteitä.Jamppa höpöttää ettei saisi mollata mitään merkkiä aiheetta,mutta hänen mielestään Sevelin mollaus on aiheellista ja volkkarin ja mersun mollaus ei ole!!.Miettis nyt vähän kuinka puolueellinen on itse.
?????????????????????????????
- toijalanmies
Jamppa1 kirjoitti:
sinäkään sitten viitsinyt lukea mitä kirjoitin aiheesta eksymisestä? Taas kerran joudun kysymään että mitä sitten? Miten tämä auto bildin testi tai rellun mainostaminen liittyy ja mihin?
Alkaa loppua mielenkiinto tähän keskusteluun ellei joku pian sano jotain järkevää.Anna Jamppa vähän väljemmät raamit keskustelulle,kyllä näillläkin palstoilla on niitä aiheessa pitäytyneitä,1-2 mielipiteen juttuja.Tylsää olisi jos näin keskustelut näivetettäisiin,annetaaan vähän rönsyillä,on paljon mielenkiintoisempaa
- Jamppa1
toijalanmies kirjoitti:
Anna Jamppa vähän väljemmät raamit keskustelulle,kyllä näillläkin palstoilla on niitä aiheessa pitäytyneitä,1-2 mielipiteen juttuja.Tylsää olisi jos näin keskustelut näivetettäisiin,annetaaan vähän rönsyillä,on paljon mielenkiintoisempaa
Väljemmät raamit? Mun kommentteihin on tullut tässä harvinaisen ala-arvoisia vastineita, joko sisällöllisesti tai sitten täysin aiheen vierestä. Edelleen suurin osa ei tajua ettei asiat ole mustavalkoisia ja kaikilla autoilla on puolensa.
Tämä rupeaa menemään taas samaan mitä rengaspalstallakin yhteen väliin, että keskustellaan kohta musta henkilönä enemmän kuin itse aiheesta. Se kertoo aika paljon siitä kuinka paljon todellista sanottavaa eräillä on. Eräät ei voi myöntää eksyneensä asiasta tai aiheesta vaan nöyryyttää itseään lisää aukomalla minulle päätänsä. Se ilmiö on tämän anonyymiyden ristinä.
No joo, mulle riittää tämä kinaaminen koska tämä ei johda mihinkään järkevään. Mielipiteeni sanoin itse asiaan jo aikaa sitten. - kuitenkin
Jamppa1 kirjoitti:
Väljemmät raamit? Mun kommentteihin on tullut tässä harvinaisen ala-arvoisia vastineita, joko sisällöllisesti tai sitten täysin aiheen vierestä. Edelleen suurin osa ei tajua ettei asiat ole mustavalkoisia ja kaikilla autoilla on puolensa.
Tämä rupeaa menemään taas samaan mitä rengaspalstallakin yhteen väliin, että keskustellaan kohta musta henkilönä enemmän kuin itse aiheesta. Se kertoo aika paljon siitä kuinka paljon todellista sanottavaa eräillä on. Eräät ei voi myöntää eksyneensä asiasta tai aiheesta vaan nöyryyttää itseään lisää aukomalla minulle päätänsä. Se ilmiö on tämän anonyymiyden ristinä.
No joo, mulle riittää tämä kinaaminen koska tämä ei johda mihinkään järkevään. Mielipiteeni sanoin itse asiaan jo aikaa sitten.pieni itsetutkiskelun paikka sovitaanko, että teet sen.
"Tämä rupeaa menemään taas samaan mitä rengaspalstallakin yhteen väliin, että keskustellaan kohta musta henkilönä enemmän kuin itse aiheesta. Se kertoo aika paljon siitä kuinka paljon todellista sanottavaa eräillä on."
- virkamies
Oli sama ongelma v2004,tein perusteelisen analyysin 10000-12000e:n pakuista(etuveto perusvaatimus),muuttuvia suureita oli hinta,käyttökelpoisuus rakentajalle,tiedot auton kestävyystä.
helposti selvisi että ns sevel-pakut ovat hinnoiltaan ja tavaratiloiltaan parhaat.Ongelmallisempaa oli käsitykset auton kestävyydestä.Ensinnäkin saatu tieto oli kaksijakoista:Toistet käyttämäni ns.asintuntijat sanoivat autoa huonolaatiseksi toiset taas ilmoittivat että auto on kestävä.
No joku auto oli hankittava.Toinen vahva ehdokas oli Transit,mutta hintataso muodostui kompastuskiveksi.Volkkarit ja toyota putosivat heti hinnan ja huonon tavaratilan takia
Analyysin tuloksena ostin Ducaton ja vähän kysymysmerkkinä ollut auton laatu on osoittautunut toistaiseksi ihan hyväksi
Suositukseni:Sevel -paku 9kuution tavaratilla,korotettu malli hyvä levytavarassa käy myös työskentelytilana - jakobstad
Ylläkirjoitetut kommentit pitävät paikkansa. Omalla rahalla autonsa ostavan valinta on ehdottomasti Citikka.
Citikan hinta on jo suurimman pudotuksensa tehnyt ja voit myydä sen vuoden päästä lähes samaan rahaan pois.- sevel
Omakotirakentajan paras ostos on Sevel-paku(itse olen ollut tyytyväinen Ducatoon)
- koi
Se jumpperi kiinnostais siksi, että siitä vois saada vuoden päästä melkein omat pois myydessä (joku mainitsi asiasta jo tuolla ylempänä).
Olen vertailut niiden hintapyyntejä niin toisiks halvin samanlainen liikkeessä on 14900, niin siinä mielessä 10 000 euroa on aika kohtuu hinta just huolletusta (lasku n.1000euroa) ja leimatusta jumpperista.
Hiacen luotettavuus kyllä tiedetään, mutta se takavetoisuus varsinkin kun rakennetaan mäenpäälle.
Vw:stä vain huhupuheita eli ei kokemuksia.
Peräkärryn osto vaatisi myös vetoauton oston.
Eli toi jumpperi tekee valinnan vaikeaksi hintansa takia ja on myös muuten myynnissä autoliikkeessä!kerran mäen päälle rakennat, ja on tarkotus päästä sinne tyhjänä talvikelillä, ni sit ehdottomasti citikka.
Tojo ei kiipee sinne ilman todella taitavaa kuskia, tai nelivetoo.
Vw sekä Tojo on tavaratilaltaan huomattavasti pienempiä.
Kannattaa käydä vielä koeajamassa Rellun Mascott
(kuorma-auto yhtä iso ku MB Sprinter) sekä Iveco Daily, (lähes samanlainen ku Mascott) ovat tosin takavetoja, ja vaatii BC-kortin, mutta paljon paremmin pärjää ku Tojolla tai Mersulla,(paripyörät takana) sekä ovat huomattavasti mersuu halvempia.- hyvä ostos
Tuskin joutuu katumaan
- yhteispaine ruiskutus
suosittelen että käy huviksesi koe ajolla jokaisella autolla vähintään 20-30km sekä isoilla että pienillä teillä.
Tiedän kyllä millä on paras ajaa sekä hiljainen sisälle.
itellä oli koeajossa pari tuntia ehdokkaat.- sama
jos tarvitset auton vain yhden talon rakentamisessa ei ninusta ole tärkeä "millä on hiljainen sisälle ja paras ajaa".
Osta tilava ja luotettava pakettiauto ja halpa peräkärry(esim lava >140x300 - ja harkintaa
sama kirjoitti:
jos tarvitset auton vain yhden talon rakentamisessa ei ninusta ole tärkeä "millä on hiljainen sisälle ja paras ajaa".
Osta tilava ja luotettava pakettiauto ja halpa peräkärry(esim lava >140x30010000 euron autossa kannattaa katsoa muutakin kuin että sopii rakennus levy sisälle.
Jos pelkästään talon rakennuksen kannalta ostaa pakettiauton sitten myö pois.Riittää hankintaan 2000-2500 euroa hiace,L300,ym
- eino
elä osta mitään pakua. Rautakauppa toimittaa sulle
tarvikeet 17e per kerta / eli tilaat aina kerrallaan
kaiken mahdollisen. Toimituksia tulisi sulle n.50.
Eli 17ex50=850e. Eli onko järkeä ostaa mitää
vanhaa pakettiauton reuhkaa mistä ei sitten pääse
eroon. - milli takana
rintteri on paras ja kestävin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo696540Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583093- 322269
- 131857
- 201848
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto191833Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus131572- 181549
- 521538
- 101519