Olen aloittamassa Yasminien syöntiä, lääkäri kertoi et just nämä pillerit saattaa aiheuttaa limakalvojen kuivuutta yms.Pelkään että ihosta ja limakalvoista tulee tosi kuivat. Onko tän merkkiset pillerit olllut hyviä, ja minkälaisia haittavaikutuksia on ilmennyt? Kertokaa:) kiitoksia etukäteen!
yasmin-pillerien käyttäjät
haittavaikutukset
131787
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 13
Vanhimmat
hei,
Itse en ole havainnut limakalvojen kuivumista. Sen sijaan kuukautisvuoto on pienetynyt ja rinnat kasvanneet siitä kun aloitin yasminit :)
Haittavaikutukset on kaikkien pillerien käyttäjillä yksilöllisiä. Mulla Yasminit lisäsi kuukautisvuotoa ja limakalvojen kosteutta. Onneksi on kuppi ;)
Itselläni limakalvo muuttui kuivaksi. Rinnat kasvoivat ja kuukautiset pysyivät normaaleina. Mutta kuivuus haittaa seksielämää, onneksi se saadaan pelkällä normaalilla kosteusvoiteella kuriin.
...noista vaikutuksista. Te joilla rinnat kasvaneet, olitteko kenties vielä kehitysiässä kun ne kasvoivat? (alle 22v) Entä te joilla halut menneet, menikö ne heti vai sitten ku oltiin seukattu vuos pari? (normaalia ihmissuhdetta joillakin) Jos olette lihoneet, minkäikäisinä? (normaalia kun muuttuu naiseksi jos ei elintapojaan muuta)
Tuntuu nimittäin monesti että ihmiset valittaa pillerin aiheuttaneen jotain muutoksia juuri siinä vaiheessa kun niitä tapahtuisi ihan muutenkin...
Eniten hymyilytti eräs nainen kun sanoi pillereiden aiheuttaneen hänelle selluliittia. Vitsit kun en muista missä ketjussa...
kuivumista oli alussa, mutta nyt taitaa olla helpottanut jo. miehen mielestä en ole niin märkä kuin ennen, mutta ennen olin ehkä liiankin:) haluttomuuttakin tuntui olleen ilmassa, itse taidan olla niin seksihullu, että sekin on lieventynyt, ja tekee mieli. nyt kyllä vasta 2. laatta menossa alussa. tuntuu, että kaikki tänkin palstan hysterisoinnit saivat mutkin pelkäämään ja sitä kautta liioittelemaan asioita. katsotaan jatkossa. itse olen 24-v ja kyllä rinnat ovat kasvaneet, sinänsä ikävää, kun tulee raskausarpia.
Kyllä oli kuivuutta yasmineista,hiivan kanssa joutui taisteleen.Pillereitä syödessä mulla kertyi lisäkiloja ja rinnat oli arat ja turvonneet.
pistäpä googleen hakusanaksi selluliitti ja lue, niin yksi sen aiheuttajista on epäsopivat e-pillerit...
Olen käyttänyt Yasmineita vuoden. Sitä ennen 6 kk Diane Novaa, josta tuli selvästi psyykkisiä haittavaikutuksia.
Yasminien aikana limakalvot ovat kuivuneet ja toisinaan kärsin yhdyntäkivuista. Liukkari auttaa. Iho ei ole muuttunut suuntaan eikä toiseen, mulla on aina ollut pintakuiva iho. Rinnat ovat kasvaneet kupin verran, paino ei ole noussut eikä laskenut yhtään. (painoni pysynyt samana viimeiset kolme vuotta). Kuukaustiskivut hävisivät ja vuoto väheni. Hiivan kanssa joudun taistelemaan säännöllisesti.
Että näin mulla. Vaikutukset ovat kullakin yksilölliset.
Olen käyttänyt nyt reilut kolme vuotta Yasmin-pillereitä. Sitä ennen käytin toista merkkiä, joka ei sopinut minulle lainkaan(jatkuvaa päänsärkyä->liittyi migreeniini eli ei sopinut sekä runsasta tiputteluvuotoa koko käytön ajan eli noin 4kk)
En ole huomannut mitään erityistä rintojen kasvua omalla kohdallani. Limakalvot ovat hieman vuosien mittaan kuivuneet, mutta en osaa sanoa johtuuko se 4v seurustelusta vai pillereistä ;) Mutta haluttomuutta ei ole koskaan ollut eikä pillereistä johtunutta lihoamista -> parin kilon nousut toisinaan (talvisin..) johtuvat ihan omista elämäntavoista ja kun ne laittaa taas kuntoon niin tulleet esim. 2kg lähtee samantien. Monesti lihominen johtuu vakiintuneesta parisuhteesta ja on kiva vaan löhöillä kullan kainalossa eikä mennä salille tms. Kyllä sekin ajan kanssa tasoittuu, kun toiseen hieman "tottuu" :)
Minulla ainakin Yasminien myötä katosivat kaikki iho-ongelmat. Aiemmin saatoin saada kausittain paljonkin epäpuhtauksia ihooni, mutta heti muutaman laatan jälkeen ihoni kunto parani huikeasti. Toki silloin tällöin tulee finni tai kaksi edelleen, mutta se on vain normaalia :) Ihoni on kyllä aivan uskomattoman hyvässä kunnossa ollut koko Yasminien käytön ajan :)
Olen siis erittäin tyytyväinen tähän pillerimerkkiin! Suurin osa ystävistänikin käyttää kyseistä merkkiä. Osasyynä varmasti on myös vähäinen hormonimäärä.
ja nyt kun voi olla huoletta ehkäisystä, niin kostunkin paljon helpommin.
Ei siis mitään limakalvojen kuivumista havaittavissa. (Kuulun/kuuluin niihin jotka aina miettivät että entä jos kondomi särkyy,tms)
Tietenkin pillerien sopivuus on yksilöstä kiinni.
Yasmin pillerit ovat ainakin omalla kohdallani olleet juuri sopivat, tosin kuukautiskipuja ne eivät ole onnistuneet poistamaan.
Pillerin vaihdon myötä (Yasminiin) sain vaivaks jatkuvat hiivatulehdukset ja myös mieliala on ollu tosi maassa. En todellakaan suosittele. Mutta nää asiat on yksilöllisiä... Edellisillä pillereillä ei vain kyseisiä ongelmia ollut. Jälleen vaihtamaan :/
yasmin aiheutti kamalia migreeni kohtauksia vaikka aiemmin migreenistä ei ollut tietoakaan ja aina parin tunnin päästä kun pillerin oli ottanut alkoi oksettaa.. vaihdoin merkkiä.