Asiasta mitään tietämättömänä kysyisin seuraavanlaista asiaa. Vaikuttaako vanhasta autosta saatavaan hyvitykseen se olenko ostamassa autoliikkeestä uuttaa vai käytettyä autoa?
hyvitys vanhasta autosta
7
5421
Vastaukset
- TT-Citikka
Kaikki nimittäin vaikuttaa.
Jos halussasi oleva auto on vanha, niin kannattaa myydä se suoraan pois ja tinkiä ostettavan auton hinta mahdollisimman alas. Niin mekin tehtiin kun vaihdettiin 15-vuotias volkkari uuteen Berlingoon. Saatiin käteisalennusta enemmän kuin oltaisiin saatu vanhassa vaihdossa. Niin ja lisäksi 980 euroa vanhasta, kun saatiin se myytyä...- ...
autoni on -03 corolla. Aloin vain miettiä tätä asiaa, kun liikkeessä A katselin uutta autoa ja myyjä kertoi autoni hyvityshinnaksi noin 15000-16000e. Liikkeessä B katselin pari vuotta vanhaa autoa ja siellä myyjä sanoi autoni hyvityshinnaksi 11000-12000e... Tuo ero vaikuttaa aika isolta.
- Pesoska72
Liikkeen lupaama hyvitys oli sama 20 000 euron vaihtoautoon ja 40 000 euron uuteen autoon.
- autoon
vaihdossa saat todennäköisesti enemmän vanhasta autostasi. Vieläpä niin, että mitä kalliimpaan vaihdat, sitä paremmin saat vaihdokistasi.
- se on koko ajan
Uudesta autosta annettava alennus esim. 5% leivotaan lähes aina tarjouksessa siihen vaihdokin hintaan.
Eli lyhyesti auton arvo pysyy koko ajan samana riippumatta mihin vaihdat, esim. 40 tonnin autosta on alennus 2000e, joka lisätään vaihdokin hintaan jonka arvo on esim. 10te jolloin vaihdokin arvoksi ilmoitetaan tarjouksessa 12te, uusi on hinnoiteltu täysin listahintojen mukaan (40te) jolloin väliraha on 28te.
Tällöinhän vaikuttaa siltä että mitä kalliimpaan vaihdat oman vaihdokin arvo nousisi vaikka tosiasiassa esim. 60te autoon sama viiden prosentin alennus on 3000e jolloin auton arvo näennäisesti on 13te ja väliraha 47te eli esimerkkien välirahan ero on 19te vaikka listahintojen ero on 20te. Tämän eron siis tekee tuo autosta annettava 5% alennus.
Voit myös pyytää vaihdokista ns. nettotarjouksen jolloin alennukset näkyvät tarjouksessa (tuo 5% eli esim. 2000te) ja vaihdokin hinta 10te ja uuden hinta 40te jolloin väliraha toki pysyy samana (28te).
Tällöin on erittäin selvää mikäli myyt itse autosi olet samalla neuvotellut uuden auton käteisalennuksen valmiiksi eikä tarvitse enää asiaa kauppiaan kanssa hieroa.
Menipä selvitykseksi... - ratkaisee
Kannattaa miettiä ottaako uudesta autosta käteisalennuksen ja myy itse vanhan auton halvalla pois tai huomattavasti helpommalla saamalla vanhasta hyvän hyvityksen vaihdossa uuteen. Itse sain parivuotiaasta uutena n. 20 000€ autostani lähes saman hinnan vaihdossa uuteen n.35 000€ autoon. Helppoa ja vaivatonta.
- ratkaisee
Älä tuiota hyvityshintaan vaan välirahaan.
Aina menee pieleen jos katsot vain omasta saatavaa hyvitystä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374946- 823516
- 302963
- 612935
- 82767
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552280- 391778
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91700- 181691
- 161584