Mitä järkeä on kehonrakennuksessa.
Vain huiput (joku kymmenen kärki) elättää itsensä kehonrakennuksessa. Mutta aineita käytetään jo harrastelijoista SM-tasolle.
Mitä järkeä on treenata itsensä aineita käyttämällä SM-tasolle, vaikka palkinnoksi saa mitään.
Hormoneita käyttämällä elinaika lyhenee ja lihakset pysyvät vain jatkuvilla annoksilla isoina ja jos annostukset lopetetaan niin lihakset surkastuvat nopeasti.
ihmisten täytyy ymmärtää että tulevaisuus täytyy pitää mielessä, sitä myöhemmin lopettaa aineiden käytön sitä "vaikeampi" elämä tulee olemaan iän lisääntyessä ja vanhuuden kolkuttaessa ovelle, jos edes elää niin pitkälle.
Ja kehonrakennus ei nosta elinikää, aineita käyttäjillä elinajat lyhenevät .
Ja aineiden käytön aikana siinä 25-35 paikkeilla on elämä "huippua", mutta sitten kun lopettaa käytön jos edes lopettaa, silloin elämä ei ole helppoa. Kehonrakennus tuottaa vain väliaikaista mielihyvää.
Mitä järkeä on pyhittää koko elämäsä treenaukseen kun lopulta kuitenkin lihakset surkastuvat ja vanhuus tulee ja lopulta kuolema ja vanhana
ajattelee mihin sitä elämänsä tuli tuhlattua ja miettii, miksi ei saanut mitään todellista aikaan,
Kukaan ei vie lihaksia kuoleman jälkeen minnekään, ne menee maaksi, josta ne ovat tulleetkin.
Ja jos joku luulee että "tulokset" jotka saavutti
säilyy ikuisesti sukupolvelta toiselle muistissa.
Kuolevalle tuolla eikä millään ole mitään merkitystä.
Eikä nykyään hirveästi tarvetta ole lihaksilla, sillä fyysisiä töitä ei juurikaan ole. Keskittyisivät ihmiset enemmän oikeiden töiden tekemiseen vai Eikös lopeta kaikki työnteko ja mennä salille treenaamaan, sillähän se elintaso nousee !!
Mutta toki terve liikunta on aina hyväksi. Paras olisi sellainen kuntoa ylläpitävä treenaaminen yhdistettynä kestävyyharjoitteluun, sillä yhdistelmällä terveellisellä ravinnolla on keho hyvässä kunnossa koko ja ruumis pysyy terveenä koko elinajan.
Kehonrakennus on älytöntä!
36
3823
Vastaukset
- väliä?
Tuolla asenteella ei kannata tehdä yhtään mitään. Ei hormoneja tarvitse käyttää vaikka painoja nostelisikin, kyllä lihaksia saa kasvatettua ilman niitäkin. Itse käytän oman aikani mieluiten liikuntaan sillä siitä on hyötyä.
- tosikarhu
Niitä tuo teksti oli puolillaan.
- Roina-Einarj
"Mitä järkeä on kehonrakennuksessa."
Niin. Mitä järkeä on missään? Mitä järkeä on hiihtää? Polttaa? Dokata? Juosta?
"Vain huiput (joku kymmenen kärki) elättää itsensä kehonrakennuksessa. Mutta aineita käytetään jo harrastelijoista SM-tasolle.
Mitä järkeä on treenata itsensä aineita käyttämällä SM-tasolle, vaikka palkinnoksi saa mitään."
Sä yllättyisit, jos tietäisit millä tasolla esim. pelkästään suomessa käytetään piristeitä ja jopa steroideja täysin eri lajeissa kuin voimailussa. Mä tiedän useista eri lajeista käyttäjiä, täysin harrastajatasolla. Lajeissa, joissa siitä on pelkästään marginaalista hyötyä. Jopa joukkuelajeissa käytetään.
Mietippä hetki vielä tätäkin. Mihin lajiin kehitettiin desing-steroidi THG? Yleisurheiluun. Missä lajissa pelleillään veritankkauksilla, epolla, hemohessillä? Hiihdossa. Minkä lajin harrastajia kuoli muutama vuosi sitten clenbuterolin käytön vuoksi? Suunnistuksen.
Mitä luulet, onko terveellisempää kuurittaa itteensä synteettistä testosteronia, jota oma kroppa tuottaa luontaisesti, kuin alkaa pelleilemään omilla veriarvoillaan ja epolla?
"Hormoneita käyttämällä elinaika lyhenee ja lihakset pysyvät vain jatkuvilla annoksilla isoina ja jos annostukset lopetetaan niin lihakset surkastuvat nopeasti."
Elinaika myös lyhenee polttaessa tupakkaa, juodessa viinaa, jopa jotkut työt lyhentävät elinaikaa, mm. eristäjällä on lyhyt elinaikaennuste.
Mistä muuten repäisit tuon "lihakset pysyvät vain jatkuvilla annoksilla..." Onko sulla kokemusta, vai ootko lukenu sen jostain WADA/ADT:n pelotteluopuksesta? Kerro toki tarkemmin, mistä olet tämän tiedon saanut. Ja kerro myös, mihin hemmettiin ne lihakset surkastuvat?
"ihmisten täytyy ymmärtää että tulevaisuus täytyy pitää mielessä, sitä myöhemmin lopettaa aineiden käytön sitä "vaikeampi" elämä tulee olemaan iän lisääntyessä ja vanhuuden kolkuttaessa ovelle, jos edes elää niin pitkälle"
Miksi et mene kertomaan tätä johonkin narkkarien hoitolaitokseen, kun tunnut olevan niin huolissaan muiden ihmisten tulevaisuudesta? Luultavammin narkkien odotettu elinikä on vielä lyhyempi kuin roinaajilla.
"Ja kehonrakennus ei nosta elinikää, aineita käyttäjillä elinajat lyhenevät."
On se hienoa, että jotkut jaksavat vielä tänä kylmän huomiotalouden aikana huolehtia toisten eliniästä niin, että sitä pitää monta kertaa jankata. Mielestäni sä vaan aloitat vähän väärästä ryhmästä. Kuten sanoin, aloita vaikka narkeista.
"Ja aineiden käytön aikana siinä 25-35 paikkeilla on elämä "huippua", mutta sitten kun lopettaa käytön jos edes lopettaa, silloin elämä ei ole helppoa. Kehonrakennus tuottaa vain väliaikaista mielihyvää."
SO WHAT? Niin se on yleensä kaikilla muillakin kemiallisilla aineilla. Eiköhän esim. tuona aikana ihminen ryyppää kaikista eniten, tai jopa vielä nuorempana. Silloin se elämä on "huippua", kun on järki sekotettu kemiallisesti välittämättä mitä tulevaisuus tuo. Elämässä vaan alkaa tulemaan tuona 30-35 ikävuoden aikana muita tärkeämpiä asioita elämään.
Hei poju, sitä sanotaan ELÄMÄKSI. Kyhjötä sä siellä äitin helmoissa 35 vuotiaaks asti ja ime peukaloo onnellisena kun elät pitkään. Anna muiden dokata tai vetää roinaa. Kuka imee oman onnellisuutensa mistäkin purkista.
"Mitä järkeä on pyhittää koko elämäsä treenaukseen kun lopulta kuitenkin lihakset surkastuvat ja vanhuus tulee ja lopulta kuolema ja vanhana
ajattelee mihin sitä elämänsä tuli tuhlattua ja miettii, miksi ei saanut mitään todellista aikaan"
Miten niin elämän tuhalusta? Pitäisiköö jäädä nojatuoliin istumaan, vetämään bissee ja kattoo TV:tä? Kato edellinen vastaus. Jokainen tekee omat elämänsä päätökset itse.
Se kuolema tulee nykytieteen valossa ihan yhtä varmasti, hiihdät, juokset, punttaat tai teet mitä tahansa. Mitä jää vanhana käteen, olit sitten hyvä hiihtäjä, laskettelija, curling-pelaaja, punttaaja? Kaikki on vaan katoavaista.
"Kukaan ei vie lihaksia kuoleman jälkeen minnekään, ne menee maaksi, josta ne ovat tulleetkin.
Ja jos joku luulee että "tulokset" jotka saavutti
säilyy ikuisesti sukupolvelta toiselle muistissa.
Kuolevalle tuolla eikä millään ole mitään merkitystä."
Viekö Uusipaavalniemi curlingmitalinsa tuon puoleiseen? Mitä sä sekoot? Imppaatko sä jotain vai?
"Eikä nykyään hirveästi tarvetta ole lihaksilla, sillä fyysisiä töitä ei juurikaan ole. Keskittyisivät ihmiset enemmän oikeiden töiden tekemiseen vai Eikös lopeta kaikki työnteko ja mennä salille treenaamaan, sillähän se elintaso nousee !!"
Miten tää liittyy HARRASTUKSEEN? Joku tykkää hiihtää, mitä iloa sille on siitä, että istuu toimistossa. Tietenkin hyvällä kunnolla on oma osuutensa työssä jaksamisessa, mutta veikkaan, että roinaavalla bodarillakin on parempi kunto kun sohvaperunalla.
Eiköhän mennä vittu sun logiikalla kaikki sohvalle löhöömään ja eletään pitääkään. Ei tehdä mitään, kun kuoleman jälkeen kukaan ei kuitenkaan muista ketään ja vittuakos täällä ylipäätään ollaan. Ammutaan ittemme saman tien.
"Mutta toki terve liikunta on aina hyväksi. Paras olisi sellainen kuntoa ylläpitävä treenaaminen yhdistettynä kestävyyharjoitteluun, sillä yhdistelmällä terveellisellä ravinnolla on keho hyvässä kunnossa koko ja ruumis pysyy terveenä koko elinajan"
Paras paras paras. Mikä persläpi sä oot kenenkään elämään tekemään mitään ratkaisuja mikä on parasta kenellekkin? Ootko sä joku allah vai?
Anna ihmisten tehdä omat valintansa. Ei kaikki vaan tykkää hiihtää, niin hieno laji kun se onkin. Ei kaikki tykkää käydä salilla kasvattamassa lihaksia. SO WHAT, ihmiset on erilaisia.
En vaan ymmärrä, mikä kaveri on arvostelemaan kenenkään valintoja. En usko, että kaveri puhtaasta jalosta mielestä kirjoittaa tuollaista tekstiä. Kuitenkin meidän roinaajien elinajanennuste on paljon pitempi kuin alkoholisteilla tai narkeilla. Jos kaveri haluaisi pelkästä jalosta mielestä huolestua muiden elämästä, aloittaisi hän sieltä päästä.
Nuoret! Pysykää erossa roinista! Tiedän, miten kova houkutus on ottaa nuorena roinaa ja luulee saavansa sosiaalista huomiota. Kaverin tekstissä on kyllä ihan pointtiakin siinä, että roinan käyttö on hienoa nuorena. Elämässä sosiaaliset kannukset kuitenkin kannattaa hankkia aivan muuten kuin omaa terveyttään riskeeraamalla. Steroideilla on sivuvaikutuksia ja sinä et ole se yksi kymmenestämiljoonasta joka ei niitä koe. Pitkän ajan vaikutukset ovat kaikista pahimmat. Kasvanut eturauhanen, sydän- ja verisuonisairaudet, ongelmat omat testosteronituotannon kanssa yms. yms.
Kohtuukäyttökin on erittäin hankalaa. Sinä et ole se, joka "kokeilee kerran ja jättää siihen" Et varmasti! Tulokset vievät mennessään.
Älä leiki, älä koske!- sukkapuikko
mihin ne lihakset häviää?täytyyks sulle näyttää minne ne menee?fakta on vain se,että rojut kun heitetään veke ja viimeinen piikki isketty,niin tulokset lähtevät ja lihat lähtevät myös,sitä et sinä eikä mikään taho pysty estämään.se ei tapahdu huomenna vaan vähitellen ne roinalihat lähtee päältä.useimmat niinkuin sinäkin tekstistäsi päätellen olet rakentanut oman kroppasi tyhjän päälle ja näillä kavereilla pudotus on vielä karumpi.
rojujen iskeminen kehoon on niin idioottimaista touhua,ettei paremmasta väliä.en jaksa sinulle poika alkaa kirjaa kirjoittamaan,kun sinulla tuntuu aivosolut muutenkin olevan hyvässä tilassa.kusetusta koko homma ja identiteen kanssa on suurimmalla osalla käyttäjiä ongelmia,kun rojut hyvästellään,jos tähän itsetunto-ongelmien vuoksi edes pystytään.muuten elämä pyöriikin useiden eri pilleri purkkien ympärillä ja kytätään onko maksa-arvot kunnossa,onko veriarvot kunnossa,tuleeko kusi tänään reisille vai peräti pönttöön,ottaaks tänään eteen vai ottaako vuoden päästä,onks musta tullut tuhkamuna,onks gynoo pukannut pahasti,onks selkä täynnä paukamia,nostin penkistä 195kg enää nostan 102,5kg kun en enää kuurittele kattooks kukaan,onks palauttelut varmasti kunnossa,onks annokset kohdillaan,maksassa/munuaisissa jotain pikku häikkää joojoo.....vedä vain rojuja turpaan,ei se mua kiinnosta,sen tiedän että olen 13vuoden treeneillä paremmassa kunnossa moni rojujen käyttäjä koskaan tulee olemaan.suosittelen muillekin pitkäjänteistä työtä hienon harrastuksen parissa. - Ares
paljon pähkäillyt kokeilusta! Mutta ehkä jää siihen. Viestisi oli aika selvä todella suora kiitokset
- Roina-Einarj
sukkapuikko kirjoitti:
mihin ne lihakset häviää?täytyyks sulle näyttää minne ne menee?fakta on vain se,että rojut kun heitetään veke ja viimeinen piikki isketty,niin tulokset lähtevät ja lihat lähtevät myös,sitä et sinä eikä mikään taho pysty estämään.se ei tapahdu huomenna vaan vähitellen ne roinalihat lähtee päältä.useimmat niinkuin sinäkin tekstistäsi päätellen olet rakentanut oman kroppasi tyhjän päälle ja näillä kavereilla pudotus on vielä karumpi.
rojujen iskeminen kehoon on niin idioottimaista touhua,ettei paremmasta väliä.en jaksa sinulle poika alkaa kirjaa kirjoittamaan,kun sinulla tuntuu aivosolut muutenkin olevan hyvässä tilassa.kusetusta koko homma ja identiteen kanssa on suurimmalla osalla käyttäjiä ongelmia,kun rojut hyvästellään,jos tähän itsetunto-ongelmien vuoksi edes pystytään.muuten elämä pyöriikin useiden eri pilleri purkkien ympärillä ja kytätään onko maksa-arvot kunnossa,onko veriarvot kunnossa,tuleeko kusi tänään reisille vai peräti pönttöön,ottaaks tänään eteen vai ottaako vuoden päästä,onks musta tullut tuhkamuna,onks gynoo pukannut pahasti,onks selkä täynnä paukamia,nostin penkistä 195kg enää nostan 102,5kg kun en enää kuurittele kattooks kukaan,onks palauttelut varmasti kunnossa,onks annokset kohdillaan,maksassa/munuaisissa jotain pikku häikkää joojoo.....vedä vain rojuja turpaan,ei se mua kiinnosta,sen tiedän että olen 13vuoden treeneillä paremmassa kunnossa moni rojujen käyttäjä koskaan tulee olemaan.suosittelen muillekin pitkäjänteistä työtä hienon harrastuksen parissa."mihin ne lihakset häviää?täytyyks sulle näyttää minne ne menee?fakta on vain se,että rojut kun heitetään veke ja viimeinen piikki isketty,niin tulokset lähtevät ja lihat lähtevät myös,sitä et sinä eikä mikään taho pysty estämään.se ei tapahdu huomenna vaan vähitellen ne roinalihat lähtee päältä."
Asia ei ole ihan noin yksiselitteinen. Kirjoituksestasi ainakin saa sen käsityksen, ettet koskaan ole käyttänyt roinaa. Miksi kuitenkin puhut siitä kuin kokemuksella?
Mä olen käyttänyt, luulisin tietävän tästä asiasta enemmän, ihan kokemuksella.
Lihaa lähtee, se on selvää. Mutta ei kaikki. Kylmä totuus on se, että ei kaikki roinaliha tai -voima ole lainaa. Suurin osa kylläkin.
"useimmat niinkuin sinäkin tekstistäsi päätellen olet rakentanut oman kroppasi tyhjän päälle ja näillä kavereilla pudotus on vielä karumpi."
Tyhjän päälle? Mitä tarkoitat termillä?
Mä olen hyväksynyt jo kauan aikaa sitten sen tosiasian, että kaikki mitä roinalla saavuttaa, ei pysy. Mä tiedän pysyväni suht hyvässä kunnossa pelkällä kovalla treenillä ja ruoalla. Mä en näe siinä mitään tyhjän päälle rakentamista.
"rojujen iskeminen kehoon on niin idioottimaista touhua,ettei paremmasta väliä.en jaksa sinulle poika alkaa kirjaa kirjoittamaan,.---.kusetusta koko homma ja identiteen kanssa on suurimmalla osalla käyttäjiä ongelmia,kun rojut hyvästellään,jos tähän itsetunto-ongelmien vuoksi edes pystytään"
Olet oikeassa. Suurin osa käyttäjistä rakentaa identiteettinä kehon varaan. Niin minäkin olen tehnyt, enkä edes kainostele sanoa sitä. Se vaan on kylmä totuus.
Identiteetti-ongelmat on sitten ihan toinen asia. Riippuu mitä elämältä haluaa ja onko hyväksynyt luonnollisia tosi-asioita. Etenkin kovan luokan rojuttajilla on paljon identiteetti-ongelmia käytön lopetettua.
Miten rojujen iskeminen on mielestäsi kusetusta? Tietoa on saatavilla, eduista, haitoista, lopetuksen jälkeisistä ongelmista. On oma valinta haluaako kaikkea vaan nähdä. On vaikea kuvitella elämää 10 vuotta eteen päin 20 vuotiaana. Helposti sulkee silmänsä totuuksilta, jotka aivan varmasti nykypäivänä on kaikkien saatavilla.
"muuten elämä pyöriikin useiden eri pilleri purkkien ympärillä ja kytätään onko maksa-arvot kunnossa,onko veriarvot kunnossa,tuleeko kusi tänään reisille vai peräti pönttöön,ottaaks tänään eteen vai ottaako vuoden päästä,onks musta tullut tuhkamuna,onks gynoo pukannut pahasti,onks selkä täynnä paukamia,nostin penkistä 195kg enää nostan 102,5kg kun en enää kuurittele kattooks kukaan,onks palauttelut varmasti kunnossa,onks annokset kohdillaan,maksassa/munuaisissa jotain pikku häikkää joojoo....."
Elämän valinta. Kuten sanoin, tieto on saatavilla, eri asia vaan haluaako sitä nähdä. Ei voi kun syyttää itseään, jos em. ongelmia tulee.
Ihan samalla tavalla voitaisi paasata aloholistille alkoholin vaaroista. Tai narkkarille huumeiden vaaroista. Ei kukaan ole niin tyhmä ettei tiedä, mitä on tekemässä. Aivan varmasi on saatavilla alkoholin haitoista tietoa. Tuskin vaan kovin moni sitä miettii, kun korkin aukaisee. Osa menee sitä tietä, osa jää kohtuukäyttäjiksi.
"vedä vain rojuja turpaan,ei se mua kiinnosta,sen tiedän että olen 13vuoden treeneillä paremmassa kunnossa moni rojujen käyttäjä koskaan tulee olemaan."
Kovasti näyttää kiinnostavan. Onko sulla kenties penis/lihaskateus? Vai podetko muuten vain huonoa itsetuntoa?
Aika raju väite tuo olet paremmassa kunnossa, kuin roinaajat. Pistäppä vähän faktaa peliin. Mikä on kunto? Tuloksia, kuvia?
Totta on, että natutreenaaja pystyy pääsemään erittäin hyvään kuntoon kovalla treenillä ja hyvällä ruoalla. Mutta, että parempaa, kuin roinaaja KOSKAAN pääsee... vähän epäilen. Mutta tokihan sä laitat tästä meille faktaa.
"suosittelen muillekin pitkäjänteistä työtä hienon harrastuksen parissa."
Niin minäkin. Ja edelleen kehoitan olla ottamatta sitä ensimmäistäkään kuuria! Ei niissä ole mitään hienoa.
Tiedän, miksi nuoret sen tekevät. Olen itse ollut saman valinnan edessä aikoinani. Olen valinnut tieni aivan itse. Olen kulkenut sitä tietä, enkä suosittele sitä.
Luulen kuitenkin, että mun teksti on painavampaa vaakakupissa, kuin sun "oon vittu kunnossa 13 vuoden treenin jälkeen, oot vittu kova äijä". Mä sentään puhun kokemuksesta, sä voit hakee miljoona tekstiä steroidien vaaroista, mut ne kaikki on luettua ja copypastattua. Mulla on kokemusta, mä tiedän mistä puhun. Noi sun tekstit korkeintaan kehottaa enemmän kokeilemaan.
Kylmä totuus on se, että parin vuoden roinaamisella pääsee normipunttaaja aivan vitun varmasti samoihin tuloksiin, kuin sä 13 vuoden urakan jälkeen. Enemmän vain houkuttaa tuollaiset kirjoitukset kokeilemaan, kun hehkutetaan 13 vuotta, kun valintana on 2 vuotta.
Mutta MÄ voin sanoa kokemuksella sen, että se ei kannata. Sillä kyykky, penkki, prässi tuloksella tai hauiksen paksuudella ei tässä maailmassa hommata niitä sosiaalisia kannuksia, vaikka se nuorena siltä tuntuukin. Ja lisäksi, se on omalla terveydellä leikkimistä.
Lisäks vituttaa nuo kaikki "mä oon treenannu 10 vuotta ja omasta mielestä hyvässä kunnossa. En ymmärrä roinaamista" -tyypit salilla. Sit ne on seuraavana viikonloppuna räkä poskella ravintolassa vetämässä viinaa kaksin käsin. Onpa hyvää esimerkkiä nuorille. Sit kehdataan vielä jeesustella jostan roinasta.
p.s.
"en jaksa sinulle poika alkaa kirjaa kirjoittamaan,kun sinulla tuntuu aivosolut muutenkin olevan hyvässä tilassa"
Sentään mun aivot on siinä tilassa, että kykenen tuottamaan jonkunlaisia selkeitä lauserakenteita, kappalejakoja ja saan pilkut, pisteeet ja isot kirjoimet edes sinne päin.
Riittääkö sulla aivokapasitetti tähän? Vai istuitko linja-autoaseman baarissa, sillo ku mä "tyhmä roinaaja" istuin kuluttamassa koulun penkkiä? - bodari
Kerranki joku puhuu asiaa!! HYVÄ, olen samaa mieltä kaikesta kanssasi!!
- bodari
sukkapuikko kirjoitti:
rojujen iskeminen kehoon on niin idioottimaista touhua,ettei paremmasta väliä.en jaksa sinulle poika alkaa kirjaa kirjoittamaan,kun sinulla tuntuu aivosolut muutenkin olevan hyvässä tilassa.kusetusta koko homma ja identiteen kanssa on suurimmalla osalla käyttäjiä ongelmia,kun rojut hyvästellään,jos tähän itsetunto-ongelmien vuoksi edes pystytään.muuten elämä pyöriikin useiden eri pilleri purkkien ympärillä ja kytätään onko maksa-arvot kunnossa,onko veriarvot kunnossa,tuleeko kusi tänään reisille vai peräti pönttöön,ottaaks tänään eteen vai ottaako vuoden päästä,onks musta tullut tuhkamuna,onks gynoo pukannut pahasti,onks selkä täynnä paukamia,nostin penkistä 195kg enää nostan 102,5kg kun en enää kuurittele kattooks kukaan,onks palauttelut varmasti kunnossa,onks annokset kohdillaan,maksassa/munuaisissa jotain pikku häikkää joojoo.....vedä vain rojuja turpaan,ei se mua kiinnosta,sen tiedän että olen 13vuoden treeneillä paremmassa kunnossa moni rojujen käyttäjä koskaan tulee olemaan.suosittelen muillekin pitkäjänteistä työtä hienon harrastuksen parissa.Näitä kateellisia juttuja on kuultu ennenkin! Sä kuulut toden. niihin jotka roinaisi heti jos sitä jostain saisivat! Jos myisin sulle nyt niin heti ostaisit! Oot vaan kade ku ite vedät kyniksenä natuna treeniäs etkä kasva paskan vertaa vuodesta toiseen! Sua vituttaa ku roinaajat menee sun edelle ja nauraa sulle! Iteki roinaan 1kuuri vuodes about enkä tiedä monta vuotta vielä niin teen.? Mutta nautin koko ajasta. Ja jos jotain sivareita tulee myöhemmin niin hyväksyn ne!! kaikki kuolee joskus, mielummin kuolen 70v, kuin 80v joka makaa letkuis sairaalas tai yksin kyhjöttää vanhainkodis.
- minkä vuoksi?
bodari kirjoitti:
Näitä kateellisia juttuja on kuultu ennenkin! Sä kuulut toden. niihin jotka roinaisi heti jos sitä jostain saisivat! Jos myisin sulle nyt niin heti ostaisit! Oot vaan kade ku ite vedät kyniksenä natuna treeniäs etkä kasva paskan vertaa vuodesta toiseen! Sua vituttaa ku roinaajat menee sun edelle ja nauraa sulle! Iteki roinaan 1kuuri vuodes about enkä tiedä monta vuotta vielä niin teen.? Mutta nautin koko ajasta. Ja jos jotain sivareita tulee myöhemmin niin hyväksyn ne!! kaikki kuolee joskus, mielummin kuolen 70v, kuin 80v joka makaa letkuis sairaalas tai yksin kyhjöttää vanhainkodis.
Elämäni on rakennettu vakaalle pohjalle,siihen ei kuulu kertomasi tarinat.Omaamme hiukan eri arvot.
- älä viitsi
Roina-Einarj kirjoitti:
"mihin ne lihakset häviää?täytyyks sulle näyttää minne ne menee?fakta on vain se,että rojut kun heitetään veke ja viimeinen piikki isketty,niin tulokset lähtevät ja lihat lähtevät myös,sitä et sinä eikä mikään taho pysty estämään.se ei tapahdu huomenna vaan vähitellen ne roinalihat lähtee päältä."
Asia ei ole ihan noin yksiselitteinen. Kirjoituksestasi ainakin saa sen käsityksen, ettet koskaan ole käyttänyt roinaa. Miksi kuitenkin puhut siitä kuin kokemuksella?
Mä olen käyttänyt, luulisin tietävän tästä asiasta enemmän, ihan kokemuksella.
Lihaa lähtee, se on selvää. Mutta ei kaikki. Kylmä totuus on se, että ei kaikki roinaliha tai -voima ole lainaa. Suurin osa kylläkin.
"useimmat niinkuin sinäkin tekstistäsi päätellen olet rakentanut oman kroppasi tyhjän päälle ja näillä kavereilla pudotus on vielä karumpi."
Tyhjän päälle? Mitä tarkoitat termillä?
Mä olen hyväksynyt jo kauan aikaa sitten sen tosiasian, että kaikki mitä roinalla saavuttaa, ei pysy. Mä tiedän pysyväni suht hyvässä kunnossa pelkällä kovalla treenillä ja ruoalla. Mä en näe siinä mitään tyhjän päälle rakentamista.
"rojujen iskeminen kehoon on niin idioottimaista touhua,ettei paremmasta väliä.en jaksa sinulle poika alkaa kirjaa kirjoittamaan,.---.kusetusta koko homma ja identiteen kanssa on suurimmalla osalla käyttäjiä ongelmia,kun rojut hyvästellään,jos tähän itsetunto-ongelmien vuoksi edes pystytään"
Olet oikeassa. Suurin osa käyttäjistä rakentaa identiteettinä kehon varaan. Niin minäkin olen tehnyt, enkä edes kainostele sanoa sitä. Se vaan on kylmä totuus.
Identiteetti-ongelmat on sitten ihan toinen asia. Riippuu mitä elämältä haluaa ja onko hyväksynyt luonnollisia tosi-asioita. Etenkin kovan luokan rojuttajilla on paljon identiteetti-ongelmia käytön lopetettua.
Miten rojujen iskeminen on mielestäsi kusetusta? Tietoa on saatavilla, eduista, haitoista, lopetuksen jälkeisistä ongelmista. On oma valinta haluaako kaikkea vaan nähdä. On vaikea kuvitella elämää 10 vuotta eteen päin 20 vuotiaana. Helposti sulkee silmänsä totuuksilta, jotka aivan varmasti nykypäivänä on kaikkien saatavilla.
"muuten elämä pyöriikin useiden eri pilleri purkkien ympärillä ja kytätään onko maksa-arvot kunnossa,onko veriarvot kunnossa,tuleeko kusi tänään reisille vai peräti pönttöön,ottaaks tänään eteen vai ottaako vuoden päästä,onks musta tullut tuhkamuna,onks gynoo pukannut pahasti,onks selkä täynnä paukamia,nostin penkistä 195kg enää nostan 102,5kg kun en enää kuurittele kattooks kukaan,onks palauttelut varmasti kunnossa,onks annokset kohdillaan,maksassa/munuaisissa jotain pikku häikkää joojoo....."
Elämän valinta. Kuten sanoin, tieto on saatavilla, eri asia vaan haluaako sitä nähdä. Ei voi kun syyttää itseään, jos em. ongelmia tulee.
Ihan samalla tavalla voitaisi paasata aloholistille alkoholin vaaroista. Tai narkkarille huumeiden vaaroista. Ei kukaan ole niin tyhmä ettei tiedä, mitä on tekemässä. Aivan varmasi on saatavilla alkoholin haitoista tietoa. Tuskin vaan kovin moni sitä miettii, kun korkin aukaisee. Osa menee sitä tietä, osa jää kohtuukäyttäjiksi.
"vedä vain rojuja turpaan,ei se mua kiinnosta,sen tiedän että olen 13vuoden treeneillä paremmassa kunnossa moni rojujen käyttäjä koskaan tulee olemaan."
Kovasti näyttää kiinnostavan. Onko sulla kenties penis/lihaskateus? Vai podetko muuten vain huonoa itsetuntoa?
Aika raju väite tuo olet paremmassa kunnossa, kuin roinaajat. Pistäppä vähän faktaa peliin. Mikä on kunto? Tuloksia, kuvia?
Totta on, että natutreenaaja pystyy pääsemään erittäin hyvään kuntoon kovalla treenillä ja hyvällä ruoalla. Mutta, että parempaa, kuin roinaaja KOSKAAN pääsee... vähän epäilen. Mutta tokihan sä laitat tästä meille faktaa.
"suosittelen muillekin pitkäjänteistä työtä hienon harrastuksen parissa."
Niin minäkin. Ja edelleen kehoitan olla ottamatta sitä ensimmäistäkään kuuria! Ei niissä ole mitään hienoa.
Tiedän, miksi nuoret sen tekevät. Olen itse ollut saman valinnan edessä aikoinani. Olen valinnut tieni aivan itse. Olen kulkenut sitä tietä, enkä suosittele sitä.
Luulen kuitenkin, että mun teksti on painavampaa vaakakupissa, kuin sun "oon vittu kunnossa 13 vuoden treenin jälkeen, oot vittu kova äijä". Mä sentään puhun kokemuksesta, sä voit hakee miljoona tekstiä steroidien vaaroista, mut ne kaikki on luettua ja copypastattua. Mulla on kokemusta, mä tiedän mistä puhun. Noi sun tekstit korkeintaan kehottaa enemmän kokeilemaan.
Kylmä totuus on se, että parin vuoden roinaamisella pääsee normipunttaaja aivan vitun varmasti samoihin tuloksiin, kuin sä 13 vuoden urakan jälkeen. Enemmän vain houkuttaa tuollaiset kirjoitukset kokeilemaan, kun hehkutetaan 13 vuotta, kun valintana on 2 vuotta.
Mutta MÄ voin sanoa kokemuksella sen, että se ei kannata. Sillä kyykky, penkki, prässi tuloksella tai hauiksen paksuudella ei tässä maailmassa hommata niitä sosiaalisia kannuksia, vaikka se nuorena siltä tuntuukin. Ja lisäksi, se on omalla terveydellä leikkimistä.
Lisäks vituttaa nuo kaikki "mä oon treenannu 10 vuotta ja omasta mielestä hyvässä kunnossa. En ymmärrä roinaamista" -tyypit salilla. Sit ne on seuraavana viikonloppuna räkä poskella ravintolassa vetämässä viinaa kaksin käsin. Onpa hyvää esimerkkiä nuorille. Sit kehdataan vielä jeesustella jostan roinasta.
p.s.
"en jaksa sinulle poika alkaa kirjaa kirjoittamaan,kun sinulla tuntuu aivosolut muutenkin olevan hyvässä tilassa"
Sentään mun aivot on siinä tilassa, että kykenen tuottamaan jonkunlaisia selkeitä lauserakenteita, kappalejakoja ja saan pilkut, pisteeet ja isot kirjoimet edes sinne päin.
Riittääkö sulla aivokapasitetti tähän? Vai istuitko linja-autoaseman baarissa, sillo ku mä "tyhmä roinaaja" istuin kuluttamassa koulun penkkiä?Ota vaan ihan iisisti.Seison sanojeni takana ja niin seisot ilmeisesti sinäkin,jokainen päättäköön mitä mieltä asiasta on.
Vastoin sinun olettamuksiasi minulla on tietoa tästä aiheesta aivan liikaakin.Sinäkin myönsit suoraan asioiden olevan juuri niinkuin kirjoitin.Sinun myöntämiselläsi ei kyllä minulle merkitystä ole,itse tiedän mistä puhun.
Aika outo tapa alkaa heittelemään "penis ym. kateuksista ja itsetunto-ongelmista ym. väitteistä etten osaa kirjoittaa jne...
Olit koulussa?Se on hyvä.Täytyy myöntää kyllä minä olen istunut linja-autoaseman baarissa,niinkuin kuka tahansa joskus bussia odotellessa.
Asetat tähän kirjoituksesi mukaan "kumman teksti on painavampaa?". Toisin kuin kirjoitat minä en ole räkä poskella uhoamassa kenellekään,enkä myöskään kilpaile täällä kirjoituspalkinnosta.
Väität itseäsi kokeneeksi ja paremmaksi tietäjäksi asiasta.Minä tiedän mistä puhun ja se riittää minulle.
Kirjoituksesi kertokoon kaikille,mitä mieltä kukakin on.
Kyllä minä osaan kirjoittaa,en vain aina jaksa puuttua joka kappalejakoon ja pilkkuun,jokainen kyllä osaa tekstini lukea,jos Suomea osaa.
Huomaa kyllä sinun tieto/taitosi asian tiimoilta,kun väität parin vuoden treenillä pääsevän samoihin tuloksiin,kuin 13 vuotta kovaa treeniä omaava kaveri.Tässä lajissa se ei ole mahdollista.Valitan.Kyykky,penkki,maastanosto.Niitä et nosta rojujenkaan voimalla kahdessa vuodessa samalle tasolle.Hätäisesti voi jotain tapahtua,sillä seurauksella,vammat ovat valmiina kulman takana.
Kaveri joka ensin treenaa pari-kolme vuotta,saa hiukan pohjaa,vaikka siinä ajassa ei mitään merkittävää,mutta pohjat kuitenkin.Sitten kaveri ottaa muutaman vuoden aikana kuureja säännöllisesti.Tulokset nousevat,jossain vaiheessa ehkä tulevaisuudessa ollaan samassa pisteessä,jos kaveri jaksaa treenata ja omistautua lajilleen. Silloinkin ollaan samassa tuloksissa.(joskus tulevaisuudessa menee ohi se on julma totuus)Mutta sitten se tärkein.Kaksi kaveria samassa pisteessä,toinen on saavuttanut ne vuosien rojuilla,joista tulokset tippuvat armottomasti kovaa alas,kun viimeinen piikki on isketty.Toinen kaveri on ja pysyy ja menee eteenpäin,hänen tuloksensa ei ole rakennettu tyhjän päälle.
Jokainen rakentakoon oman mielipiteensä asiasta.
Valinta on jokaisen oma.Kumpi vaihtoehto käy kenellekin?
Samoihin lihoihin en pääse natuna,sitä en voi kieltää.Itse puhun tässä voimanostotuloksista ja siinä sivussa koko voimailusta yleensäkin.
Natuna olen hyvä esimerkki täysin lahjattoman tapauksen pääsystä hyvinkin pitkälle,voimaa on tullut mukavasti ja on sivussa lihaakin tullut reilusti ympärille,vaikka treeni on enemmän painottunut voima puolelle.Itselleni tämä on elämäntapa ja tekee tuhottoman hyvää,kun huomaa yli kymmenen vuoden kovan treenin tuovan tuloksia.
Olen huomannut näistä rojutreenareista sen piirteen,että siellä voimailu aloitetaan ja lopetetaan yhtä nopeasti.Paljon on näitä tapauksia...kaikki mulle heti(tai ne mainitsemasi itsetunto-ongelmat jotka ajavat salille että tulisi isoksi/vahvaksi)...ja se oikea kiinnostuu voimailuun lopahtaa hyvin nopeasti.Syynä tähän useasti on erilaiset vammat/vaivat,mitkä napit sai aikaiseksi,alkoi terveys hiukan reistailemaan ja haluttiin ottaa iisisti.Liian nopeasti,liian paljon,siinä ei kroppa (jänteet/ym.jutut) pysy mukana.Mutta onhan näitä tietenkin muitakin,jotka aloittavat/lopettavat eri lajeja eri viikoilla. :)
Jatka sinä omalla polullasi,minä jatkan omallani.
Meillä on selkeästi hieman erilaiset arvot ja näkemykset asioista,mutta niin kuuluu erilaisilla ihmisillä ollakin. - Roina-Einarj
älä viitsi kirjoitti:
Ota vaan ihan iisisti.Seison sanojeni takana ja niin seisot ilmeisesti sinäkin,jokainen päättäköön mitä mieltä asiasta on.
Vastoin sinun olettamuksiasi minulla on tietoa tästä aiheesta aivan liikaakin.Sinäkin myönsit suoraan asioiden olevan juuri niinkuin kirjoitin.Sinun myöntämiselläsi ei kyllä minulle merkitystä ole,itse tiedän mistä puhun.
Aika outo tapa alkaa heittelemään "penis ym. kateuksista ja itsetunto-ongelmista ym. väitteistä etten osaa kirjoittaa jne...
Olit koulussa?Se on hyvä.Täytyy myöntää kyllä minä olen istunut linja-autoaseman baarissa,niinkuin kuka tahansa joskus bussia odotellessa.
Asetat tähän kirjoituksesi mukaan "kumman teksti on painavampaa?". Toisin kuin kirjoitat minä en ole räkä poskella uhoamassa kenellekään,enkä myöskään kilpaile täällä kirjoituspalkinnosta.
Väität itseäsi kokeneeksi ja paremmaksi tietäjäksi asiasta.Minä tiedän mistä puhun ja se riittää minulle.
Kirjoituksesi kertokoon kaikille,mitä mieltä kukakin on.
Kyllä minä osaan kirjoittaa,en vain aina jaksa puuttua joka kappalejakoon ja pilkkuun,jokainen kyllä osaa tekstini lukea,jos Suomea osaa.
Huomaa kyllä sinun tieto/taitosi asian tiimoilta,kun väität parin vuoden treenillä pääsevän samoihin tuloksiin,kuin 13 vuotta kovaa treeniä omaava kaveri.Tässä lajissa se ei ole mahdollista.Valitan.Kyykky,penkki,maastanosto.Niitä et nosta rojujenkaan voimalla kahdessa vuodessa samalle tasolle.Hätäisesti voi jotain tapahtua,sillä seurauksella,vammat ovat valmiina kulman takana.
Kaveri joka ensin treenaa pari-kolme vuotta,saa hiukan pohjaa,vaikka siinä ajassa ei mitään merkittävää,mutta pohjat kuitenkin.Sitten kaveri ottaa muutaman vuoden aikana kuureja säännöllisesti.Tulokset nousevat,jossain vaiheessa ehkä tulevaisuudessa ollaan samassa pisteessä,jos kaveri jaksaa treenata ja omistautua lajilleen. Silloinkin ollaan samassa tuloksissa.(joskus tulevaisuudessa menee ohi se on julma totuus)Mutta sitten se tärkein.Kaksi kaveria samassa pisteessä,toinen on saavuttanut ne vuosien rojuilla,joista tulokset tippuvat armottomasti kovaa alas,kun viimeinen piikki on isketty.Toinen kaveri on ja pysyy ja menee eteenpäin,hänen tuloksensa ei ole rakennettu tyhjän päälle.
Jokainen rakentakoon oman mielipiteensä asiasta.
Valinta on jokaisen oma.Kumpi vaihtoehto käy kenellekin?
Samoihin lihoihin en pääse natuna,sitä en voi kieltää.Itse puhun tässä voimanostotuloksista ja siinä sivussa koko voimailusta yleensäkin.
Natuna olen hyvä esimerkki täysin lahjattoman tapauksen pääsystä hyvinkin pitkälle,voimaa on tullut mukavasti ja on sivussa lihaakin tullut reilusti ympärille,vaikka treeni on enemmän painottunut voima puolelle.Itselleni tämä on elämäntapa ja tekee tuhottoman hyvää,kun huomaa yli kymmenen vuoden kovan treenin tuovan tuloksia.
Olen huomannut näistä rojutreenareista sen piirteen,että siellä voimailu aloitetaan ja lopetetaan yhtä nopeasti.Paljon on näitä tapauksia...kaikki mulle heti(tai ne mainitsemasi itsetunto-ongelmat jotka ajavat salille että tulisi isoksi/vahvaksi)...ja se oikea kiinnostuu voimailuun lopahtaa hyvin nopeasti.Syynä tähän useasti on erilaiset vammat/vaivat,mitkä napit sai aikaiseksi,alkoi terveys hiukan reistailemaan ja haluttiin ottaa iisisti.Liian nopeasti,liian paljon,siinä ei kroppa (jänteet/ym.jutut) pysy mukana.Mutta onhan näitä tietenkin muitakin,jotka aloittavat/lopettavat eri lajeja eri viikoilla. :)
Jatka sinä omalla polullasi,minä jatkan omallani.
Meillä on selkeästi hieman erilaiset arvot ja näkemykset asioista,mutta niin kuuluu erilaisilla ihmisillä ollakin."Asetat tähän kirjoituksesi mukaan "kumman teksti on painavampaa?". Toisin kuin kirjoitat minä en ole räkä poskella uhoamassa kenellekään,enkä myöskään kilpaile täällä kirjoituspalkinnosta.
Väität itseäsi kokeneeksi ja paremmaksi tietäjäksi asiasta.Minä tiedän mistä puhun ja se riittää minulle."
Kyllä, olet oikeassa. Teen hieman vastakkainasettelua meidän teksteille.
Se johtuu ihan siitä, että tiedän mitä päässä liikkuu, kun on tuon valinnan edessä. Huomaan kyllä, että kirjoituksessasi on tietoa, sitä en kiellä.
Mutta kun itseä alkoi nuo kysymykset aikoinaan kiinnostamaan, huomasin selvää kahtiajakoa roinan suhteen. Oli se "ehdottomasti ei" ryhmä ja sitten käyttäjät. Jotenkin tuo "ei" ryhmä oikeasti vaikutti kateelliselta, lihaskatetutta tai jotain, en tiedä. Roinarit taas vaikuttivat tietenkin nuoren kollin silmissä isoilta ja nauttivan kaveripiirissä rajatonta rispektiä.
Noiden "ei" ryhmän varoitukset kaikuivat silloin kuuroille korville. Kirjasta luetaan varoituksia ja lähes uskonnollisella kiihkolla paasataan roinia vastaan. Suurimman osan tulokset olivat salilla säälittävän surkeita. Yhteistulos likimain 400 luokkaa karkeasti arvioiden, kun taas roinaajat tekivät tuollaisilla raudoilla helposti sarjaa.
Roinaajat kyllä myös kertoivat haitoista, mutta ei niin kiihkomielisesti kuin "ei" ryhmä. Nettiä ei silloin ollut, tietoa piti hankkia itse, jota teinkin paljon. Paljon tuon "ei" ryhmän kiihkoilusta osoittautui fanaattisen vastustamisen aiheuttamaksi suoranaiseksi valheeksi.
Oli aika tehdä ratkaisu, jonka tein ihan itse, paljon lukemisen ja aiheeseen tutustumisen myötä. Ja wohoo! Kusi lensikin vielä ihan kaaressa, maksa ei poksahtanutkaan, vielä elossa, aivan kuten olin lukenutkin. Tuloksissa ja lihoissa huomattavaa nousua. Mä olin kohonnut muutamassa viikossa tuloksissa ja lihoissa sen "ei" ryhmän keskitason yläpuolelle huomattavasti.
Tietenkin tällainen kokemus ajaa nuoren kollin jatkamaan. Tosin minun pelastukseni oli se, että olin todella tarkkaan tutkinut asiaa etukäteen. Osasin odottaa tulosten laskua käytön jälkeen. Tiesin melko tarkkaan mitä tuleman pitää. Kuuntelin kehoani ja seurasin tarkkaan käytön jälkeisiä laskuja. Tiesin mitä odottaa tulevaisuudessa, lisäksi omasin jo pitkän treenitaustan ennen aloittamista.
Mutta osasyy siihen ratkaisuun minkä tein, oli se, että tuon kiihkomielisen "ei" ryhmän paasaaminen osoittautui lähestulkoon valheeksi. Helposti nousee tietty uhma ja aiheeseen tulee kielletyn hedelmän maku. Nuorena sitä on vaikea vastustaa.
Siksi teen vastakkainasettelua meidän kirjoituksille. Roinaajat lähes kaikkien vastustajien puheissa ja kirjoituksissa leimataan yhteiskunnan pohjasakaksi ja "huonommiksi" ihmisiksi sekä itsetunto-ongelmista kärsiviksi koulukiustuiksi. Kuitenkin nuoret liikkuvat paljon ja käyvät baareissa. Näissä näkee, kuinka roinaajat nauttivat pohjatonta ihmisten kunnioitusta kaveripiirissään, käyttäytyvät äärettömän itsevarmasti ja vielä kaupan päälle pokaavat paljon naisia.
Niiden vastustajien kirjoitukset, jotka eivät itse ole käyttäneet, kääntyvät nopeasti itseään vastaan tällaisista syistä.
Siksi minä, käyttäjä, haluan tulla sanomaan oman varoituksen sanan!
"Huomaa kyllä sinun tieto/taitosi asian tiimoilta,kun väität parin vuoden treenillä pääsevän samoihin tuloksiin,kuin 13 vuotta kovaa treeniä omaava kaveri.Tässä lajissa se ei ole mahdollista.Valitan.Kyykky,penkki,maastanosto.Niitä et nosta rojujenkaan voimalla kahdessa vuodessa samalle tasolle.Hätäisesti voi jotain tapahtua,sillä seurauksella,vammat ovat valmiina kulman takana."
Kyllä mä edelleen olen valitettavasti erimieltä asiasta.
Tietenkin kyse on pitkälti määristä ja siitä, mitä mitataan. Ehkä pienillä määrillä ei pääse samaan, mutta joku tyhmänrohkea kyllä pääsee. Esimerkkejä löytyy, joita en tässä ala juridisista syistä luettelemaan.
Tietenkin eri asia sitten on, kuten sanoit, onko nuo tulokset kestävällä pohjalla. Eli käytön loputtua tulokset voi olla huonommat.
"Kaksi kaveria samassa pisteessä,toinen on saavuttanut ne vuosien rojuilla,joista tulokset tippuvat armottomasti kovaa alas,kun viimeinen piikki on isketty.Toinen kaveri on ja pysyy ja menee eteenpäin,hänen tuloksensa ei ole rakennettu tyhjän päälle."
Tuossa olet kyllä osin oikeassa. Treeniuran alussa aloitettu rojuttelu ei johda pysyviin tuloksiin pitkällä aikatarkastelulla.
"Olen huomannut näistä rojutreenareista sen piirteen,että siellä voimailu aloitetaan ja lopetetaan yhtä nopeasti.Paljon on näitä tapauksia...kaikki mulle heti(tai ne mainitsemasi itsetunto-ongelmat jotka ajavat salille että tulisi isoksi/vahvaksi)...ja se oikea kiinnostuu voimailuun lopahtaa hyvin nopeasti."
Tässä olet kyllä oikeassa. Olen huomannut useissa roinaajissa samoja piirteitä. Etenkin niissä, jotka aloittavat rojuttelun lähes samana päivänä, kun menevät salille.
"Syynä tähän useasti on erilaiset vammat/vaivat,mitkä napit sai aikaiseksi,alkoi terveys hiukan reistailemaan ja haluttiin ottaa iisisti"
Tästä mä jälleen olen hieman erimieltä.
Harvoin mun omien kokemusten mukaan lopettaminen johtuu siitä, että kroppa alkaa reistaamaan. Se johtuu siitä, kun huomataan, että kaikki olikin vain lainaa. Tulokset ei pysykkään, lihat lähtee ja kroppa muistuttaakin jälleen sitä entistä lihatonta luuviulua.
Ei vaan riitäkkään enää mielenkiinto lajiin, kun ei tullutkaan sitä superkuntoa 2 kuukaudessa. Ei ollutkaan se yksi kymmenestämiljoonasta jotka kykenee sitä roinalihaa pitämään yllä. Ei vaan yksinkertaisesti ole joko haluttu kaivaa sitä tietoa tai sitä ei ole vaan haluttu nähdä.
Ja tämän jälkeen natutreenaaminen on tuskaa! Tulokset ei nouse, lihaa ei tule, ei niin sitten millään. Yleensä se sitten loppuu siihen, tai sitten alkaa se jojoilu, että ilman roinaa ei treenata ja kun saadaan roinat niin taas treenataan 2 kk. Tai sitten se pahin, non-stop kuurittaminen.
"Jatka sinä omalla polullasi,minä jatkan omallani."
Kyllä, näin teemme. =)
"Meillä on selkeästi hieman erilaiset arvot ja näkemykset asioista,mutta niin kuuluu erilaisilla ihmisillä ollakin."
No arvot on ilmeisen erilaiset, mutta näkemyksemme varmasti kohtaa monessa paikkaa. tuomme ne vaan eri näkökulmista ja eri tavalla esille.
Jos kuitenkin olet päätöksen tehnyt, tee itsellesi palvelus ja ota asioista selvää. Hyväksy luonnolliset tosiasiat. Älä kuuntele kovia roijuttajia! Sinä et tarvitse 500 mg testoa ja 600 mg decaa kehittyäksesi!!!
Ja muista, sinä et ole se, joka kykenee vain kokeilemaan kerran. Sinä et ole se, joka ei koe mitään sivuvaikutuksia! - viitsitsä
Roina-Einarj kirjoitti:
"Asetat tähän kirjoituksesi mukaan "kumman teksti on painavampaa?". Toisin kuin kirjoitat minä en ole räkä poskella uhoamassa kenellekään,enkä myöskään kilpaile täällä kirjoituspalkinnosta.
Väität itseäsi kokeneeksi ja paremmaksi tietäjäksi asiasta.Minä tiedän mistä puhun ja se riittää minulle."
Kyllä, olet oikeassa. Teen hieman vastakkainasettelua meidän teksteille.
Se johtuu ihan siitä, että tiedän mitä päässä liikkuu, kun on tuon valinnan edessä. Huomaan kyllä, että kirjoituksessasi on tietoa, sitä en kiellä.
Mutta kun itseä alkoi nuo kysymykset aikoinaan kiinnostamaan, huomasin selvää kahtiajakoa roinan suhteen. Oli se "ehdottomasti ei" ryhmä ja sitten käyttäjät. Jotenkin tuo "ei" ryhmä oikeasti vaikutti kateelliselta, lihaskatetutta tai jotain, en tiedä. Roinarit taas vaikuttivat tietenkin nuoren kollin silmissä isoilta ja nauttivan kaveripiirissä rajatonta rispektiä.
Noiden "ei" ryhmän varoitukset kaikuivat silloin kuuroille korville. Kirjasta luetaan varoituksia ja lähes uskonnollisella kiihkolla paasataan roinia vastaan. Suurimman osan tulokset olivat salilla säälittävän surkeita. Yhteistulos likimain 400 luokkaa karkeasti arvioiden, kun taas roinaajat tekivät tuollaisilla raudoilla helposti sarjaa.
Roinaajat kyllä myös kertoivat haitoista, mutta ei niin kiihkomielisesti kuin "ei" ryhmä. Nettiä ei silloin ollut, tietoa piti hankkia itse, jota teinkin paljon. Paljon tuon "ei" ryhmän kiihkoilusta osoittautui fanaattisen vastustamisen aiheuttamaksi suoranaiseksi valheeksi.
Oli aika tehdä ratkaisu, jonka tein ihan itse, paljon lukemisen ja aiheeseen tutustumisen myötä. Ja wohoo! Kusi lensikin vielä ihan kaaressa, maksa ei poksahtanutkaan, vielä elossa, aivan kuten olin lukenutkin. Tuloksissa ja lihoissa huomattavaa nousua. Mä olin kohonnut muutamassa viikossa tuloksissa ja lihoissa sen "ei" ryhmän keskitason yläpuolelle huomattavasti.
Tietenkin tällainen kokemus ajaa nuoren kollin jatkamaan. Tosin minun pelastukseni oli se, että olin todella tarkkaan tutkinut asiaa etukäteen. Osasin odottaa tulosten laskua käytön jälkeen. Tiesin melko tarkkaan mitä tuleman pitää. Kuuntelin kehoani ja seurasin tarkkaan käytön jälkeisiä laskuja. Tiesin mitä odottaa tulevaisuudessa, lisäksi omasin jo pitkän treenitaustan ennen aloittamista.
Mutta osasyy siihen ratkaisuun minkä tein, oli se, että tuon kiihkomielisen "ei" ryhmän paasaaminen osoittautui lähestulkoon valheeksi. Helposti nousee tietty uhma ja aiheeseen tulee kielletyn hedelmän maku. Nuorena sitä on vaikea vastustaa.
Siksi teen vastakkainasettelua meidän kirjoituksille. Roinaajat lähes kaikkien vastustajien puheissa ja kirjoituksissa leimataan yhteiskunnan pohjasakaksi ja "huonommiksi" ihmisiksi sekä itsetunto-ongelmista kärsiviksi koulukiustuiksi. Kuitenkin nuoret liikkuvat paljon ja käyvät baareissa. Näissä näkee, kuinka roinaajat nauttivat pohjatonta ihmisten kunnioitusta kaveripiirissään, käyttäytyvät äärettömän itsevarmasti ja vielä kaupan päälle pokaavat paljon naisia.
Niiden vastustajien kirjoitukset, jotka eivät itse ole käyttäneet, kääntyvät nopeasti itseään vastaan tällaisista syistä.
Siksi minä, käyttäjä, haluan tulla sanomaan oman varoituksen sanan!
"Huomaa kyllä sinun tieto/taitosi asian tiimoilta,kun väität parin vuoden treenillä pääsevän samoihin tuloksiin,kuin 13 vuotta kovaa treeniä omaava kaveri.Tässä lajissa se ei ole mahdollista.Valitan.Kyykky,penkki,maastanosto.Niitä et nosta rojujenkaan voimalla kahdessa vuodessa samalle tasolle.Hätäisesti voi jotain tapahtua,sillä seurauksella,vammat ovat valmiina kulman takana."
Kyllä mä edelleen olen valitettavasti erimieltä asiasta.
Tietenkin kyse on pitkälti määristä ja siitä, mitä mitataan. Ehkä pienillä määrillä ei pääse samaan, mutta joku tyhmänrohkea kyllä pääsee. Esimerkkejä löytyy, joita en tässä ala juridisista syistä luettelemaan.
Tietenkin eri asia sitten on, kuten sanoit, onko nuo tulokset kestävällä pohjalla. Eli käytön loputtua tulokset voi olla huonommat.
"Kaksi kaveria samassa pisteessä,toinen on saavuttanut ne vuosien rojuilla,joista tulokset tippuvat armottomasti kovaa alas,kun viimeinen piikki on isketty.Toinen kaveri on ja pysyy ja menee eteenpäin,hänen tuloksensa ei ole rakennettu tyhjän päälle."
Tuossa olet kyllä osin oikeassa. Treeniuran alussa aloitettu rojuttelu ei johda pysyviin tuloksiin pitkällä aikatarkastelulla.
"Olen huomannut näistä rojutreenareista sen piirteen,että siellä voimailu aloitetaan ja lopetetaan yhtä nopeasti.Paljon on näitä tapauksia...kaikki mulle heti(tai ne mainitsemasi itsetunto-ongelmat jotka ajavat salille että tulisi isoksi/vahvaksi)...ja se oikea kiinnostuu voimailuun lopahtaa hyvin nopeasti."
Tässä olet kyllä oikeassa. Olen huomannut useissa roinaajissa samoja piirteitä. Etenkin niissä, jotka aloittavat rojuttelun lähes samana päivänä, kun menevät salille.
"Syynä tähän useasti on erilaiset vammat/vaivat,mitkä napit sai aikaiseksi,alkoi terveys hiukan reistailemaan ja haluttiin ottaa iisisti"
Tästä mä jälleen olen hieman erimieltä.
Harvoin mun omien kokemusten mukaan lopettaminen johtuu siitä, että kroppa alkaa reistaamaan. Se johtuu siitä, kun huomataan, että kaikki olikin vain lainaa. Tulokset ei pysykkään, lihat lähtee ja kroppa muistuttaakin jälleen sitä entistä lihatonta luuviulua.
Ei vaan riitäkkään enää mielenkiinto lajiin, kun ei tullutkaan sitä superkuntoa 2 kuukaudessa. Ei ollutkaan se yksi kymmenestämiljoonasta jotka kykenee sitä roinalihaa pitämään yllä. Ei vaan yksinkertaisesti ole joko haluttu kaivaa sitä tietoa tai sitä ei ole vaan haluttu nähdä.
Ja tämän jälkeen natutreenaaminen on tuskaa! Tulokset ei nouse, lihaa ei tule, ei niin sitten millään. Yleensä se sitten loppuu siihen, tai sitten alkaa se jojoilu, että ilman roinaa ei treenata ja kun saadaan roinat niin taas treenataan 2 kk. Tai sitten se pahin, non-stop kuurittaminen.
"Jatka sinä omalla polullasi,minä jatkan omallani."
Kyllä, näin teemme. =)
"Meillä on selkeästi hieman erilaiset arvot ja näkemykset asioista,mutta niin kuuluu erilaisilla ihmisillä ollakin."
No arvot on ilmeisen erilaiset, mutta näkemyksemme varmasti kohtaa monessa paikkaa. tuomme ne vaan eri näkökulmista ja eri tavalla esille.
Jos kuitenkin olet päätöksen tehnyt, tee itsellesi palvelus ja ota asioista selvää. Hyväksy luonnolliset tosiasiat. Älä kuuntele kovia roijuttajia! Sinä et tarvitse 500 mg testoa ja 600 mg decaa kehittyäksesi!!!
Ja muista, sinä et ole se, joka kykenee vain kokeilemaan kerran. Sinä et ole se, joka ei koe mitään sivuvaikutuksia!Kyllä täällä näköjään joskus syntyy aitoja keskustelujakin.Osaa asioista ollaan ainakin sinnepäin samoilla linjoilla.
Näitä tyyppejä on paljon,jotka kadehtivat salilla kävijöitä ja heidän saamiaan tuloksia.Heitä vituttaa kaikki mitä vähänkään itseään isompi/vahvempi on saanut aikaiseksi salilla tai sen ulkopuolella tai tekee hän yleensä mitä hyvänsä,niin kaikki vituttaa.
Itse olen saanut aina oman osani,kuulla eri tilanteissa ja eri ympyröissä.Aivan sama missä on ja mitä tekee,niin ympäristöstä löytyy aina ihmisiä,joita pelkkä olemukseni ottaa päähän,ihmisiä joita en ole koskaan tavannut,vaikka käyttäyisi kuinka asiallisesti ja viimeisen päälle ystävällisesti.Joitakin vain yksinkertaisesti ei vain voi miellyttää.Olen joskus kuullut suoraan,että "onks tossa sun touhussa mitään järkeä".Olen heittänyt takaisin,onks 42 kilometrin juoksussa mitään järkeä?Jonka jälkeen olen selvittänyt kaiken kuntoilun olevan ihmisen hyvinvoinnille kaiken aa ja oo.Yleensä nämä typerimmät vittuilijat/kyselijät ovat ihmisiä,jotka eivät koskaan ole verkkareita nähneetkään.No se niistä..
Kyllä pelkillä perunoilla(no vähän kebabbia)ja yli kymmenen vuoden puurtamisella viikosta toiseen saa tuloksia,jotka aiheuttavat mulkoilua,näissä "mua vituttaa kaikki"-tyypeissä.
Himpun alle sata kiloa 180 senttiseen varteen rasvojen ollessa kohtudessa,saa aikaan jo ihme reaktioita.
Näistä tuloksista ollaan sitten eri taajuuksilla.
Ehkä se jonka kirjoitit "tyhmän rohkea voi päästä" samoihin tuloksiin,pitää jonkin verran paikkaansa.Jos otetaan kaveri treenaamaan muutamaksi vuodeksi ja isketään kunnolla piikkiä kannikkaan ettei mitään väliä millään,hän voi päästä tuloksissa sinne suuntaan,mutta seuraukset ovat varmasti sitä luokkaa,ettei sitä riskiä kukaan järkevä ota.
Toisekseen tuloksissa hän ei ennätä koskaan lähellekään samalle tasolle,se on varma,ettei kenenkään paikat kestä sellaista voiman nousua.Tämän kaverin paikat ovat takuu varmasti paskana,ennenkuin ollaan lähelläkään samoja tuloksia,mitä itse olen 13 vuoden työllä saanut.
Kisoissa tiedän kavereita,jotka ovat menneet nopeutettua tietä tuloksiinsa,mutta silti painimme samoissa tuloksissa.Se kieltämättä nostaa vain puhtia ja antaa lisää hyvää fiilistä.
Puhtaana jos treenat 13vuotta,määrätietoisesti ja kovaa viikosta toiseen,voin kaikille vakuuttaa,sillä pääsee jo tosi hyviin tuloksiin.Nappeja ei aina tarvita,mutta tosi harva tätä jaksaa tai tekee elämäntapanaan,näin intensiivisesti.Kuten kirjoitin nämä tulokset ovat pysyvällä pohjalla(kunnes sadan vuoden päästä ikää tekee tehtävänsä),toisin kuin roinaamisella saadut lihat/tulokset,jotka ovat aina riippuvaisia siitä minkä verran ja mitä tuubiin tulee.Ja joskus kun se loppuu kokonaan,niin pudotus on vielä kovempi ja karumpi.
En ymmärrä,en yhtään näitä on/off podari perttejä,jotka treenaavat kausiluontoisesti välillä puoli vuotta ja taas vuosi taukoa,sitten vuosi treeniä ja taas tämän jälkeen mennään kaivamaan nenää kylille.Sitten ollaan kuitenkin niin voimailijoita ja urheilijoita että..
Oman tarinani opetus on,että puhtaana pääsee myös pitkälle niin lihoissa kuin tuloksissa.
Lääkkeiden käytöllä on aina riskinsä ja se ei ole missään tapauksessa järkevää.
- tohtori Sami
Kyllä tutkimusten mukaan kuntosaliharjoittelu on monipuolinen kuntoilumuoto ja siihen voi yhdistää sitten vaikka aerobista liikuntaa.
Miten treenaaminen ja se, tehdäänkö töitä, liittyvät toisiinsa??
Ei aineille, on tietenkin se lähtökohta, josta ponnistetaan!
Kyllä fyysistä kuntoa tarvitaan, vaikka työnkuva onkin muuttunut sitten jälleenrakentavan Suomen! Es. ikääntyvät tarvitsevat lihaskuntoa ja nuoremmilla hyvä fysiikka takaa terveemmän elämän.
Kuntosaliharjoittelu antaa myös hyvän mielen! Oletko itse alkoholisoitunut ja katkera tohtori :) - riippuvuus tai sairaus
jonka pystyy parantamaan esim. terapiassa
hyvin olet tietoinen asiasta, oletko joku lekuri? - joukahainen
Tiedän sanoa, että varsin usein bodausharrastuksen aloittamisen syynä on vakavat itsetunto-ongelmat. Ikävä vain, että ne eivät poistu koskaan ainakaan punttitreenillä. Toinen asia jonka huomaan punttitrenaajista, on sellainen yhteinen piirre maailmankuvassa, että pärjätäkseen pitää olla iso,vahva ja vähän pelottavakin. Kovuutta ja voimaa ihannoidaan ja omatkin herkemmät puolet mielletään heikkouksiksi.
Myös suunnaton kehokeskeisyys on ilmeinen bodaajan ominaisuus. Kehokeskeisyydessä ajatellaan olevansa sama kuin lihaksensa ja tuloksensa. Bodaajan identiteetti koostuu kiloista ja lihaksista, ja muuttuu sitä mukaan kuin sali tuloksetkin. Tähän liittyy myöskin vertaaminen ja luokittelu. Itsetunto muodostuu suhteessa muiden tuloksiin ja voimaan. Bodaajan itstunto on kohollaan kun hän "kynäniskojen" seurassa, mutta salila jossa on häntä vahvempia, itsetunto ei enää riitäkään, vaan on haettava vielä kovepia tuloksia (vaikka terveyden uhalla)
Mutta sitä väitettä en allekirjoita, että bodarit olisivat tyhmiä tai väkivaltaisia uhoajia. Yhdenkään bodarin en ole nähnyt baareissa tappelevan,ja jo tämänkin threadin luettua voi vakuttua, että bodareilla liikkuu korvien välissä muutakin kuin paskaa...ei taida ainakaan omassa tuttavapiirissäni (bodaajat, vapaaottelijat, voimannostajat) olla tuossa itsetunto kortissa mitään perää. laji se on siinä kuin mikä vain muukin. sopii ehkä ennemminkin ihmiselle joka nauttii kurinalaisuudesta. menestys vaatii työtä ja onko se heikkoa itsetuntoa jos on sitä valmis tekemään??
samoin esim itselleni laji on erinomainen tapa purkaa henklisesti raskaan työn rasituksia ja työssäni jossa saa kuulla kaikkea mahdollista haukkumista omasta seksuaalisesta suuntautumisesta äidin ammattiin ei heikolla itsetunnolla taitaisi montaa päivää kestää...- joukahainen
rampo10 kirjoitti:
ei taida ainakaan omassa tuttavapiirissäni (bodaajat, vapaaottelijat, voimannostajat) olla tuossa itsetunto kortissa mitään perää. laji se on siinä kuin mikä vain muukin. sopii ehkä ennemminkin ihmiselle joka nauttii kurinalaisuudesta. menestys vaatii työtä ja onko se heikkoa itsetuntoa jos on sitä valmis tekemään??
samoin esim itselleni laji on erinomainen tapa purkaa henklisesti raskaan työn rasituksia ja työssäni jossa saa kuulla kaikkea mahdollista haukkumista omasta seksuaalisesta suuntautumisesta äidin ammattiin ei heikolla itsetunnolla taitaisi montaa päivää kestää...pielessä minulla.. Näen nimittäin näitä bodaajia erityisnuorisotyöntekijän ominaisuudessa.
joukahainen kirjoitti:
pielessä minulla.. Näen nimittäin näitä bodaajia erityisnuorisotyöntekijän ominaisuudessa.
itse samantyyppisessä hommassa(lastensuojelussa) työskentelevänä voin sanoa että epäilemättä otanta on pielessä ja arvaukseni on että kovinkaan moni nuorista joiden kanssa työskentelet ei kykene siihen pitkäjänteisyyteen jota mikä tahansa urheilu parhaimmillaan vaatii. tällöinhän on riski esim aineitten käytölle korkeampi.
kuitenkin omat kokemukseni ovat sen suuntaisia että ohjatulla harjoittelulla voidaan nuoren itsetuntoa ennemminkin kasvattaa ja usein jo se että käy säännöllisesti salilla tuo nuoren elämään kaivattua suunnitelmallisuutta ja voi sitä iloa kun alkaa tulostakin tulemaan!(joka siis tulee aika nopeasti aluksi kun ohjaus on hyvää...)
lajiksi tosi käy mikä tahansa muukin mutta esim jääkiekko/jalkapallo on mahdotonta käytännössä aloittaa myöhemmällä iällä joten punttisali/itsepuolustuslajit ovat usein ne mihin nuoren saa mukaan innostettua.
niin mitä järkeä on missään...
- cool natikka
kehonrakennus on COOOOOOLIA ja paljon terveempää kuin baareissa juokseminen vaikka parikertaa kuussa. JA V.TUT OLE!!!!!! mulla on kavereita jotka on 15 vuotta juosseet baareissa pari kertaa kuussa ja he ovat aivan terveitä ja jopa hyvä kuntoisia ikäisekseen, mutta tunnen myös bodareita (kilpailleita/kilpailevia) ja toisilla on tullut jo muutaman vuoden roinaamisen jälkeen ongelmia terveyden kanssa. Enkä tarkoita jatkuvaa kuurittelua vaan (kohtuudella) jos roinaamisesta noin voi sanoa.
Itse olen treenannut n.15 vuotta ja olen paremmassa kunnossa kuin moni noista roinaajista vaikka käynkin 1-2 kertaa kuussa baareissa.
ikä 35 v. ja kuntopyörä kuntotestin tulos Erittäin Hyvä, kun taas erään bodarin testi keskeytettiin terveydellisistä syistä, että tälläistä tänään.
Ps. kyykky 240kg, penkki 175 ja terveys erinomainen.- ggrfdg
Sä oot kyllä yks säälittävä natu kynäniska joka saa penkistä 80kg. Olet kirjoittanut joka threadiin itsestäi ja tuloksistasi. Luuletko että täällä kukaan uskoo tommosia teinijuttuja?
- kehonrakentajaa
on 40v työelämässä??
Ja mitkäköhän on rasvaprossat... - dfdsfsd
että kehonrakennus kuten muukin salilla vääntö on elämäntapa.
- elämäntapa
Mieluummin 50 vuotta leijona,ku 70-v lammas=)
- Anonyymi
On mitä on ...on aivan sama mitä tekee oli hyödyllistä taikka ei... Elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan ennemmin tai myöhemmin
- Anonyymi
Vaimon menneisyydelläkään ei ole mitään väliä...
- Anonyymi
Saa aina naisia kun on leveät hartiat ja rintakehää, paksut lihaksikkaat kädet, jne.
se nyt vaan on aina näin ollut ,
ja aina tulee oleen,
ei olematonta ruikkua kukaan halua, tai läskimahasta tupakoitsijaa sänkyynsä,
sori ja anteeksi.
Jos joku muu muuta väittää, siinähän väittää.... - Anonyymi
Suurin osa naisista pitää kylläkin liian lihaksikkaita miehiä vastenmielisinä, m onet naiset eivät piittaa miehen ulkonäöstä juurikaan tai sitten riittää ihan normaalivartaloinen tavisjamppa. lukuisat naiset painottavat miehessä muita ominaisuuksia kuten vaikkapa sosiaalisuutta, älykkyyttä, yleissivistystä, varakkuutta jne. Näitä ominaisuuksia harvemmin bodareilta löytyy.
- Anonyymi
Mutta löytyykö bodareilta pituutta?
- Anonyymi
Voi hyvä lapsi,
olen ikäni käynyt eri saleilla, eri puolella maailmaa jopa,
kaikissa paikoissa käy lakimiehiä, lääkäreitä, julkkiksia, taviksia, nuoria ja vanhoja,
eli lihaksikkaita ja hyväkroppaisia löytyy kaikista ammateista joilla älyä, sivistystä ja varakkuuttakin, jos niillä nyt on merkitystä, olet todella vähän tietoinen ihmisten lihaksikkuudesta ja kunnosta, kovimmat kropat ja lihaksikkaammat kehot eivät aina näy vaatteet päällä mitä et käsitä,
eikä kaikki pyöri verkkareissa ja salipaidoissa toreilla ja kaupoissa , joten voi olla jopa huipputason podaaja komea tyylikäs puku päällä ja ajaa luxus autolla komeaan taloonsa.
Pikku huomautus tietämättömälle.
Ps. kaikki haluaa timmin lihaksikkaan kropan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi hyvä lapsi,
kaikissa paikoissa käy lakimiehiä, lääkäreitä, julkkiksia, taviksia, nuoria ja vanhoja,
eli lihaksikkaita ja hyväkroppaisia löytyy kaikista ammateista joilla älyä, sivistystä ja varakkuuttakin, jos niillä nyt on merkitystä, olet todella vähän tietoinen ihmisten lihaksikkuudesta ja kunnosta, kovimmat kropat ja lihaksikkaammat kehot eivät aina näy vaatteet päällä mitä et käsitä,
eikä kaikki pyöri verkkareissa ja salipaidoissa toreilla ja kaupoissa , joten voi olla jopa huipputason podaaja komea tyylikäs puku päällä ja ajaa luxus autolla komeaan taloonsa.
Ps. kaikki haluaa timmin lihaksikkaan kropan.Lääkärit ei kyllä ole niin fiksuja kuin keskivertoihminen kuvittelee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lääkärit ei kyllä ole niin fiksuja kuin keskivertoihminen kuvittelee.
Pakkomielle löytää joku joka omasta vain omasta mielestä on erilailla, raskasta on sullakin, noin negatiivisena, no voimia läheisillesi, jos heitä enään on??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi hyvä lapsi,
Ps. kaikki haluaa timmin lihaksikkaan kropan.Se lihaksikas, timmi kroppa on usein "oheistuote" pyrittäessä suorituskyvyn parantamiseen.
Tehoa, räjähtävyyttä, liikkuvuutta. Useat tuntemani bodarit ovat hitaita ja jäykkiä jähnyröitä joista harvalla on jähyävää voimakaan sen vertaa kuin ulkonäön perusteella voisi odottaa.
Lihasmassalla sinänsä on hyviä puolia. Suojaa tukielimistöä ja vaatii reippaan energiamäärän elimistön peruskulutukseen. Iltaruskon etu. Ikääntyessä lihasta katoaa joka tapauksessa. On se vaan hiivatin hyvä jos sitä on mistä menettää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakkomielle löytää joku joka omasta vain omasta mielestä on erilailla, raskasta on sullakin, noin negatiivisena, no voimia läheisillesi, jos heitä enään on??
Mitä tarkoitat?
- Anonyymi
Onko bodarien naisilla siveät menneisyydet?
- Anonyymi
On on,
Ja tulevaisuudet!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap162138Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi842078- 1011377
Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen101186Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1451170Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663811143Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.249886Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha172858- 63834
- 59811