miten saat toista tajuamaan ettet enää halua jatkaa suhdetta? Sillä tavalla että hän pystyy sen myös omaksumaan. Onko pakko aina käydä läpi syyt miksei halua jatkaa? Ja mitä sitten jos kerrot syyt, mutta toinen ei loksauta korviaan?
Suurin osa ihmisistä varmaan perääntyy, mutta löytyy niitäkin, jotka ei päästä otetta.
Oma kokemus erosta (ja ystäväpiiristä) on, että jos kerrot syyt nätisti, toinen ei usko. Kun kerrot syyt vähemmän hellästi, toinen katkeroituu ja tivaa yhä uudelleen selvityksiä. Kuinka iso sen paistinpannun pitää olla että menee kaaliin?
Kun suhde loppuu
67
4880
Vastaukset
- meriv
vaikeaa tulla jätetyksi.
Usein varmaan on niin, että ei niinkään ole kiinni siitä, etteikö olisi ymmärretty syytä..ei vain voida ymmärtää, että kele..tuo kerkesi jättämään MINUT.
Meissä ihmisissä sellainen perusvika joka estää mahduttamaan korvien väliin sellaisen tiedon, että tuo ruoja pärjää ilman minuakin.
Olen ollut huomaavinani, että henkilö, joka todella rakastaa ymmärtää eron syyt helpommin kuin henkilö, joka vain omistaa.
Omistava kumppani ottaa eron henkilökohtaisena loukkauksena..eihän omistusoikeutta VOI sanoa irti kuin omistaja..eihän nyt tavara mihinkään hilpase..ellei sitä heitetä tarpeettomana kierrätykseen.
Rakastava taas puolestaan ymmärtää surunsa ja kaipauksensakin keskellä kuunnella syyt ymmärtäen ne myös.
Hän ei niinkään ota asiaa henkilökohtaisen loukkauksena.
Tällaisesta ihmisestä saat ajan kuluessa myös yhden parhaista ja luotettavimmista ystävistä *hymyilee*
Outoa, mutta näin sen olen havainnut olevan.- tuffe
Tuli tuosta sun viestistä mieleen myös, että omistava kumppani harvoin kunnioittaa puolisoaan. Eli ei sitten varmaan myöskään kunnioita toisen päätöksiä.
- meriv
tuffe kirjoitti:
Tuli tuosta sun viestistä mieleen myös, että omistava kumppani harvoin kunnioittaa puolisoaan. Eli ei sitten varmaan myöskään kunnioita toisen päätöksiä.
omistava kumppani kunnioittaa puolisoaan vain, jos se vahvistaa omistusoikeutta.
Tämä kunnioitus ei kylläkään ole tervettä vaan se kohdistuu asioihin, jotka vahvistavat toisen alistettua asemaa..eli ei varsinaisesti kunnioiteta ihmistä vaan tapaa osata olla alistettu. - taustailija
tosi ystävää sinulla on ?
ihan vain uteliaisuuttani kysyn.
olet sitten harvinainen yksilö jos olet exien kanssa ystävä.
itse en tunne yhtään. - meriv
taustailija kirjoitti:
tosi ystävää sinulla on ?
ihan vain uteliaisuuttani kysyn.
olet sitten harvinainen yksilö jos olet exien kanssa ystävä.
itse en tunne yhtään.ei ole kuin 2 exää..toinen 19 vuotisesta avioliitosta ja toinen 5 vuoden seurustelusta ja heidän kanssaan olen ystävä.
Todella pahan paikan tullessa tiedän, että on olemassa kaksi ihmistä keihin voin luottaa. *hymyilee*
Tosin ei ole niin tiukkaa paikkaa tullut.
varmaankaan hyvä aloittaa heti uutta vakavaa suhdetta, vaikka siihen mahdollisuudetkin oisi.
Sellainen ehkä 'valaisisi' toiselle osapuolelle tilannetta paremmin, ei se kyllä ainoa keino saa/voi olla. Valitettavan yleistä nykyisin lienee, että uusi ihminen löytyy nopeasti, ellei ole jo valmiina odottamassa? :(- tuffe
olis varmaan sitten kerrasta poikki. Vaikka olen ymmärtänyt että se loukkaa pahemmin..
Toiset ehkä tarviikin toisen ihmisen tueksi omaan erokriisiin? Paitsi että silloin sen ihmisen pitää olla kyllä aika vahva... Ainakin lähisuvussa on sellainen ihminen jota ei ole luotu olemaan yksin, aina pitää olla joku vieressä josta huolehtia.
- Zaria
uusi tyttöystävä...
Minulla oli aikoinaan sama ongelma. Mies ajatteli, että minä en vain tajua omaa parastani ja kyllä minä pehmenen kun aikaa kuluu. Vaikka selitin asiat juurta jaksain ei se mennyt jakeluun. Lopulta paiskasin puhelimen korvaan, oven nenän edestä kiinni, haukuin jne. Kaikki päättyi parissa kuukaudessa, kun hän löysi uuden uhrin.- tuffe
jos laittaisin sille treffipalstan :) Et olis kiinnostunut...? ;)))
- Zaria
tuffe kirjoitti:
jos laittaisin sille treffipalstan :) Et olis kiinnostunut...? ;)))
laitan sen listan päähän.
Vaikka joskus tuntuu, että kaikki mikä liikkuu, kelpaa, niin nyt ei oikein innosta. Valitan, mutta onhan sulla ystäviä... pyydät niiltä ihan pientä ystäväpalvelusta. Mitä sitä ei ystävän puolesta tekisi.
- MysNa
toisille ei riitä sekään :/
Kyllä mielestäni jätetyn täytyy tietää miksi niin kävi.
Ongelmaksi vaan sitten joskus muodostuukin toisen kyky kuunneella ihan oikeasti mitä hänelle sanotaan.
Parisuhteessa on muutenkin tärkeetä tämä kuunteleminen ja kommunikointi siten, että asiat
ymmärretään oikein. Ei helppoa, mutta vaivan väärtti.
Jos toisella sitten on taipumusta siihen, ettei hän kuuntele toisen sanomaa, vaan miettii ”kuunnellessaan” jo omaa seuraavaa suunvuoroaan tai vielä pahempi - alkaa puhua päälle seipäästä, kun toinen puhuu aidasta.
Tällaiselle ihmiselle voi kertoa syyt 142 kertaa, eikä mene perille nätisiti eikä rumasti.
No ongelmahan varmaan pitkälti on sekin, ettei halua millään hyväksyä sitä, että tulee jätetyksi!
Meriv kuvasi asian edellä hyvin!!!
Vaikka ei hyväksy tai ymmärrä syitä, tulisi jättäjän päätöstä kunnioittaa. Yrittämällä selittä hänen päätöstä tyhmäksi ja syitä järjettömiksi, menetetään järkevän asioiden puimisen mahdollisuus. Puhumattakaan myöhemmästä mahdollisuudesta edes ystävyyteen.
Väkisinhän et voi ketään pitää, etkä mieleiseksesi muuttaa.- Aika
Paksu päinen tyyppi kyseessä. Jos tollanen pannu pitää olla järjen takomiseen.
Mutta liittoon tarvitaan aina kaksi, niinku eroonkin.
Ja päätökset yhteiset, ne ymmärtäen. Pannulla tai ilman. - MysNa
Aika kirjoitti:
Paksu päinen tyyppi kyseessä. Jos tollanen pannu pitää olla järjen takomiseen.
Mutta liittoon tarvitaan aina kaksi, niinku eroonkin.
Ja päätökset yhteiset, ne ymmärtäen. Pannulla tai ilman.eron päätökset ovat todella harvoin yhteisiä ja yhdessä ymmärrettyjä.
Jos niin hyvin yhteisymmärretään tuskin erolle edes olisi tarvetta? - Aika
MysNa kirjoitti:
eron päätökset ovat todella harvoin yhteisiä ja yhdessä ymmärrettyjä.
Jos niin hyvin yhteisymmärretään tuskin erolle edes olisi tarvetta?Useasti valitettavasti on. Mutta onnistuu kyllä, jos antaa ajatuksiin mahdollisuuden niin käyvän.
Juuri siksi, tarinat elämän kerroista liian helposti päättyvätkin. - Aika
Suoraan? Että,oletko sitten itse juuri eronnut siitä yhdestä palstalaisesta, kun muistelen että suhdettanne täällä juhlistettiin. Vai mistä moinen kirjoitus?
- MysNa
Aika kirjoitti:
Suoraan? Että,oletko sitten itse juuri eronnut siitä yhdestä palstalaisesta, kun muistelen että suhdettanne täällä juhlistettiin. Vai mistä moinen kirjoitus?
minua, etkä suostu hyväksymään tosi-asiaa!
Ei ollut viisasta tuoda täällä julkiseksi
suhdetta, mutta jälkiviisaus ei paljon auta :(
Mutta tämä on jo noloa, ihan hävettää... - jpntar
Aika kirjoitti:
sekaantua kenenkään yksityisasioihin varsinkaan, jos ei tunne ihmisiä...:(..
- MysNa
jpntar kirjoitti:
kiva nähdä SINUAKIN piiitkästä aikaa :))))
Niin, mutta vielä kurjempaa ollaa itse asialla, vaikka tasan tarkkaan tietää missä mennään ja miksi.
Vain nolatakseen minut tällä, kun en ymmärrä pysyä poissa.
Mutta ehkä alan pikkuhiljaa ymmärtää... :((( - jpntar
MysNa kirjoitti:
Niin, mutta vielä kurjempaa ollaa itse asialla, vaikka tasan tarkkaan tietää missä mennään ja miksi.
Mutta ehkä alan pikkuhiljaa ymmärtää... :(((:))))Lokaa me saamme naamallemme muutkin, mutta häpeähän ei ole meidän...Alahan siksi pieni ystäväni
herätä, ja kerätä uusia voimia...:)..Kevätaurinko jo paistelee.. - Aika
MysNa kirjoitti:
minua, etkä suostu hyväksymään tosi-asiaa!
Ei ollut viisasta tuoda täällä julkiseksi
suhdetta, mutta jälkiviisaus ei paljon auta :(
Mutta tämä on jo noloa, ihan hävettää...pahasti nyt. Koska en kiusaa ketään, en sinua, niinku en ketään muutakaan täällä olijaa, vaikka siltä voi tuntua kertomasi mukaan.
Ei ehkä ollutkaan, mutta sehän olikin teidän asia, ei minun, koska meidän välillä ei ole koskaan mitään ollutkaan.
Varmaan nyt hävettääkin, kun kerron erehtyneesi nyt henkilöstä.
Mutta ei se mitään, ymmärrän kyllä. - (.)Y(.)
jpntar kirjoitti:
Kenenkään yksityisasioiden ruotiminen
täällä, ei ole sitäpaitsi korrektiakaan.. :(( - (.)Y(.)
MysNa kirjoitti:
Mutta ehkä alan pikkuhiljaa ymmärtää... :(((Ja, pysy aloillas, mihkään
et kyl lähe.. :))) Niih.. :))))) - MysNa
jpntar kirjoitti:
:))))Lokaa me saamme naamallemme muutkin, mutta häpeähän ei ole meidän...Alahan siksi pieni ystäväni
herätä, ja kerätä uusia voimia...:)..Kevätaurinko jo paistelee..yksi osa tätä palstailua, kuten täällä ruudun toisella puolellakin! Mutta mistäpä me muuten oppisimme ja viisastuisimme?
Olenhan minä ihan hyvissä voimissa, kiitos kuitenkin kannustuksesta ystäväin :)) Kevät tuleekin kohisten, joka on ihana asia!! - MysNa
(.)Y(.) kirjoitti:
Ja, pysy aloillas, mihkään
et kyl lähe.. :))) Niih.. :)))))Sinuakin näkee täällä!!! Tai taisin nähdä eilisissä lätkäjutissa muutamalla vilauksella, pisutauolla käymässä :))))
Hmmm... mihinkäs mie tästä nalkista osaisinkaan lähteä, kai? Niih :DDD - (.)Y(.)
MysNa kirjoitti:
Sinuakin näkee täällä!!! Tai taisin nähdä eilisissä lätkäjutissa muutamalla vilauksella, pisutauolla käymässä :))))
Hmmm... mihinkäs mie tästä nalkista osaisinkaan lähteä, kai? Niih :DDDTäälhä mie oon ain.. :DDD
Hyvä ettei sormet oo, kasvanu kii näppikseen.. :DDD
Tosin, oon seurustellut enemmän,
tuon google kamuni kans.. ;))
Perhana, se tais pettää miut,
kun ei anna sitä tietoo, mitä oon hakenu?.. :((
Niih, mihis myö täältä lähettäs,
nalkis ollaan ja pahasti.. :DDDDD - MysNa
Aika kirjoitti:
pahasti nyt. Koska en kiusaa ketään, en sinua, niinku en ketään muutakaan täällä olijaa, vaikka siltä voi tuntua kertomasi mukaan.
Ei ehkä ollutkaan, mutta sehän olikin teidän asia, ei minun, koska meidän välillä ei ole koskaan mitään ollutkaan.
Varmaan nyt hävettääkin, kun kerron erehtyneesi nyt henkilöstä.
Mutta ei se mitään, ymmärrän kyllä.Hävetä voisit itse pienuuttasi.
- MysNa
(.)Y(.) kirjoitti:
Täälhä mie oon ain.. :DDD
Hyvä ettei sormet oo, kasvanu kii näppikseen.. :DDD
Tosin, oon seurustellut enemmän,
tuon google kamuni kans.. ;))
Perhana, se tais pettää miut,
kun ei anna sitä tietoo, mitä oon hakenu?.. :((
Niih, mihis myö täältä lähettäs,
nalkis ollaan ja pahasti.. :DDDDDmut sit sie oot välillä kyl kovin hiljainen ja näkymätön :))
Jokos ne on googlelta sen ansioitumispytyn siulle toimittaneet?
Mitä ihmettä sit oot hakenut... ainahan sie sielt kaiken iloksemme - ehkä joskus jonkun suruksikin ;))))oot löytänyt. Mitä ihmeellisimpii ja hauskimpii juttui ;D
Nalkis ollaan, ihan ku se pee Junttilan tuvan seinäs? Mitähän se tuokin sanonta taas tarkottaa?? - (.)Y(.)
MysNa kirjoitti:
mut sit sie oot välillä kyl kovin hiljainen ja näkymätön :))
Jokos ne on googlelta sen ansioitumispytyn siulle toimittaneet?
Mitä ihmettä sit oot hakenut... ainahan sie sielt kaiken iloksemme - ehkä joskus jonkun suruksikin ;))))oot löytänyt. Mitä ihmeellisimpii ja hauskimpii juttui ;D
Nalkis ollaan, ihan ku se pee Junttilan tuvan seinäs? Mitähän se tuokin sanonta taas tarkottaa??Olla ääneskään, käypi niinko viimeks,
ku yhen kantti ei kestänykkään ja
jutut lens bittitaivaaseen.. :DDD
Yht juttuu, missä oon pyytäny jo hätäapuuki.. ;))
Pitää nyt ootella, jos saisin apuu?.. :)
Juu, niin ollaan.. ;))
Miulki on täs kädet, niin syväl p******a,
ettei lähe pesemälkään puhtaaks.. :DDDDDDD
*istuu tiukasti paikallaan* - MysNa
(.)Y(.) kirjoitti:
Olla ääneskään, käypi niinko viimeks,
ku yhen kantti ei kestänykkään ja
jutut lens bittitaivaaseen.. :DDD
Yht juttuu, missä oon pyytäny jo hätäapuuki.. ;))
Pitää nyt ootella, jos saisin apuu?.. :)
Juu, niin ollaan.. ;))
Miulki on täs kädet, niin syväl p******a,
ettei lähe pesemälkään puhtaaks.. :DDDDDDD
*istuu tiukasti paikallaan*aina edes viitsi tai ehi...
Taas on siis jäänyt jotain hauskaa näkemättä -
Et kai päästäny sitä mopooo.... :DDDD vai mitä
ihmettä tapahtu?
Googlen kilpailjaltako apuva pyysit?
Mahtaa olla aikamoinen juttu tulossa,
paljasta ees vähän, pliis!! - (.)Y(.)
MysNa kirjoitti:
aina edes viitsi tai ehi...
Taas on siis jäänyt jotain hauskaa näkemättä -
Et kai päästäny sitä mopooo.... :DDDD vai mitä
ihmettä tapahtu?
Googlen kilpailjaltako apuva pyysit?
Mahtaa olla aikamoinen juttu tulossa,
paljasta ees vähän, pliis!!No, mul oli kyl kieltämättä,
luvattoman hauskaa, kaveril ei vissiin,
sit ollutkaan, kun poistatti jutut?.. :DDD
Hmmm.. tiijä viel, tulooko siit mitään?.. ;))
Eheeeiii, kaik ajallaan.. :DDDD - tuffe
Niinpä, tällaiset takertuja-ihmiset tekee vaan itselleen karhunpalveluksen. Heidän käytöksestä huomaa kuinka vähän ne sitä toista kunnioittaa.
Sitä paitsi, tuollaisen "koitoksen" jälkeen pohja suhteelle on joka tapauksessa tuhottu. Vai kuinkakohan ne ajattelee että se suhde voisi jatkua jos ne ei edes ota syitä kuuleviin korviin... Jos he voisivat omaksua ne syyt eroon, ja vaikka keskustella niistä, jotain toivoa voisi ollakin. - (.)Y(.)
tuffe kirjoitti:
Niinpä, tällaiset takertuja-ihmiset tekee vaan itselleen karhunpalveluksen. Heidän käytöksestä huomaa kuinka vähän ne sitä toista kunnioittaa.
Sitä paitsi, tuollaisen "koitoksen" jälkeen pohja suhteelle on joka tapauksessa tuhottu. Vai kuinkakohan ne ajattelee että se suhde voisi jatkua jos ne ei edes ota syitä kuuleviin korviin... Jos he voisivat omaksua ne syyt eroon, ja vaikka keskustella niistä, jotain toivoa voisi ollakin.Sentään valurautasella,
tuloo pahaa jälkee.. ;))
Jos kopsauttas, sellasel pienel minipannulla?.. ;))
Se ois armollisempi.... - tuffe
(.)Y(.) kirjoitti:
Sentään valurautasella,
tuloo pahaa jälkee.. ;))
Jos kopsauttas, sellasel pienel minipannulla?.. ;))
Se ois armollisempi....voihan se valurautainen mennä halki ;)))
Miten olis pingispallolla otsaan :/ *kops* - MysNa
tuffe kirjoitti:
Sitä paitsi, tuollaisen "koitoksen" jälkeen pohja suhteelle on joka tapauksessa tuhottu. Vai kuinkakohan ne ajattelee että se suhde voisi jatkua jos ne ei edes ota syitä kuuleviin korviin... Jos he voisivat omaksua ne syyt eroon, ja vaikka keskustella niistä, jotain toivoa voisi ollakin.häämöttää niin kirkkaana mielessä, ettei näe, kuule tai halua ymmärtää toisen näkökantaa...
Se, että mitätöidään toisen kertomat syyt, ei varmasti johda asioita ainakaan eteenpäin, pohja siinä romahtaa. Ja ilman pohjaa taas ei mikään pysy läjässä *miettii*... - MysNa
(.)Y(.) kirjoitti:
No, mul oli kyl kieltämättä,
luvattoman hauskaa, kaveril ei vissiin,
sit ollutkaan, kun poistatti jutut?.. :DDD
Hmmm.. tiijä viel, tulooko siit mitään?.. ;))
Eheeeiii, kaik ajallaan.. :DDDDkutenki nauttia hauskuudesta ainakin siihen asti :))
Niin vois kyll kuivitella, ettei kauhiast se toinen naattinu, ku avaruuteen tarinat viskas :DDD
Höööh, pitää sit vaan ootella :(((
Ja sit voip käydä niin, että jää taas jotain hauskaa näkemäti... - (.)Y(.)
MysNa kirjoitti:
kutenki nauttia hauskuudesta ainakin siihen asti :))
Niin vois kyll kuivitella, ettei kauhiast se toinen naattinu, ku avaruuteen tarinat viskas :DDD
Höööh, pitää sit vaan ootella :(((
Ja sit voip käydä niin, että jää taas jotain hauskaa näkemäti...Olikin lystikäs yö.. :DDD
Hyi minuu.. :DDD
Älähän hätäile siel, katotaan
tulooko siit ensittäinkään mitään?.. ;))) - (.)Y(.)
tuffe kirjoitti:
voihan se valurautainen mennä halki ;)))
Miten olis pingispallolla otsaan :/ *kops*Ei kannata särkee, hyvää paistinpannuu.. ;))
Mie oon perinpohjin hellä luonne,
mite ois potkasu pörrösukalla?.. ;)) - tuffe
(.)Y(.) kirjoitti:
Ei kannata särkee, hyvää paistinpannuu.. ;))
Mie oon perinpohjin hellä luonne,
mite ois potkasu pörrösukalla?.. ;))Käy pian niin että hakee lisää pörrötystä :/
- (.)Y(.)
tuffe kirjoitti:
Käy pian niin että hakee lisää pörrötystä :/
Kun en oo pihi, niin raskin kyl,
potkasta uuestaanki sil pörrösukalla.. ;))
Mikäli ei oo varpaat, jo murtunu
ekasta pörrötyksestä?.. :DDD - tuffe
(.)Y(.) kirjoitti:
Kun en oo pihi, niin raskin kyl,
potkasta uuestaanki sil pörrösukalla.. ;))
Mikäli ei oo varpaat, jo murtunu
ekasta pörrötyksestä?.. :DDDjos laittais muutaman tenan varpaitten kohtaan :))) Tai jos käyttäis monoo lastoittamaan?
- Don-Duck
tuffe kirjoitti:
jos laittais muutaman tenan varpaitten kohtaan :))) Tai jos käyttäis monoo lastoittamaan?
Hehe;))) Teidän kanssa alkaa kohta päästä heittää :O No, vippelee jo ennestäänkin. Voi auta pakana mitä aiheita teiltä voikaan löytyä? ;P Kertakaikkiaan vastustamatonta menoa ;)
Duckzoni - tuffe
Don-Duck kirjoitti:
Hehe;))) Teidän kanssa alkaa kohta päästä heittää :O No, vippelee jo ennestäänkin. Voi auta pakana mitä aiheita teiltä voikaan löytyä? ;P Kertakaikkiaan vastustamatonta menoa ;)
Duckzoniveri pakeni varpaisiin ja nyt huippaa :)))
Täällä on ihania ihmisiä.. sekä miehet että naiset, sen takia tähän varmaan jääkin koukkuun :))
Hih, sitä paitsi me ollan Valiotytön kanssa tosi hyvä välipala - lasin maitoa ja tough cookie... :))) tuo maito tosin on aika poreilevaa laatua :)) Tulee mieleen kun lapset juo sitä pillillä, kummasti rupee kuplimaan :))) - MysNa
tuffe kirjoitti:
jos laittais muutaman tenan varpaitten kohtaan :))) Tai jos käyttäis monoo lastoittamaan?
tai ob olis tenaa kätsympi varpaitten välis? Mahtuis monoki paremmin ;D
- MysNa
(.)Y(.) kirjoitti:
Olikin lystikäs yö.. :DDD
Hyi minuu.. :DDD
Älähän hätäile siel, katotaan
tulooko siit ensittäinkään mitään?.. ;)))lystiähän täällä ollaan pitämäs??
Ken leikkiin ryhtyy...jne ;))
Hättäilen, ku en malttas enää yhtään ootella.
Miul on tenaki, jo valmiiks asennettuna :DD - tuffe
MysNa kirjoitti:
tai ob olis tenaa kätsympi varpaitten välis? Mahtuis monoki paremmin ;D
mahtuuhan ne varsinkin teräväkärkisiin monoihin :)))
- (.)Y(.)
tuffe kirjoitti:
Jokin kivuliaampaa ompi potkasta,
toisenkin jalan pörrösukalla.. ;))
Mut, sit voikin nauttii saikesta,
soffalla varpaat murskana.. :DD - (.)Y(.)
(.)Y(.) kirjoitti:
Jokin kivuliaampaa ompi potkasta,
toisenkin jalan pörrösukalla.. ;))
Mut, sit voikin nauttii saikesta,
soffalla varpaat murskana.. :DDPuuttuva äs, sanasta jokin.. :DD
- (.)Y(.)
MysNa kirjoitti:
lystiähän täällä ollaan pitämäs??
Ken leikkiin ryhtyy...jne ;))
Hättäilen, ku en malttas enää yhtään ootella.
Miul on tenaki, jo valmiiks asennettuna :DDOtahan se tena viel pois,
niin on mukavampi istuu.. :DDD - (.)Y(.)
Don-Duck kirjoitti:
DuckzoniKu päästään kaulin - ja lihakirves osastolle.. ;))
Sit se onnii, menoo eikä meininkii.. :DDD
- yhtään mitään
Olen juuri tässä miettinyt, miten sanoa sille toiselle, ettei meidän hommasta tule enää mitään.
En saa sanottua yhtään mitään, kun kahden viikon mykkäkoulu tässä on takana, ja v...taa viimeisimmät loukkaukset todella pahasti. Hän sitten päätti ottaa nyt vasta puheeksi 20 vuotta sitten tapahtuneet jutut, joita en tässä viitsi kertoa. Olisi puhunut vaikka 15 v. sitten! En tiedä miten kertoa, tai sitten vielä saada tajuamaan.- tuffe
Niin onkin vaikeaa tietää miten sanois.
Ei tunnu kuitenkaan kumppanisikaan olevan tyytyväinen suhteeseen, kun vanhoja alkaa kaivella? Ehkä hänkin on miettinyt sitä samaa?
- niisku-myy46
Vaikeita asioita. Toista ei varmaan haluaisi loukata, mutta toisaalta mitä järkeä sitten on antaa toisen luulla, että tunteita vielä on.
Parempi kertarytinä kuin pieni kitinä, vai miten se on se sanonta. Kirpaiseehan se, pitkäänkin, mutta toisaalta tarpeeksi alhaalta on tie vain ylöspäin...- tuffe
oikean koukun sijasta :))
Se on vähän kaksijakoista. Jos sanot että se on ohi nyt, ja sillä sika, se takertuja sanoo että on epistä, hän ei saanut mahdollisuutta paikata virheitään, ja roikkuu sinussa pyytäen sitä. Jos taas annat toivoa, se toinen tarrautuu siihen kynsin hampain, tyyliin "et sä mihinkään lähde". Eli lopputulos on ihan sama :(
- niisku-myy46
joskus on tullut eteen paikka, jossa syljetään totuuksia päin naamaa. Elikkä: Kerrotaan, että "ei se nyt kuule ollutkaan ihan sitä, kun mitä sinä luulit. Tyhmä kun uskoit." Siis se sattuu.
Ei pidä uskotella toiselle rakkautta, jos ei rakasta. Parempi heittää pyyhe kehään ja sanoa hyvästi, kun viivytellä ja sitten paljastaa kaikki törkeästi.- tuffe
varmaan sattuu sen verran, että turha on toista vielä tahallaan talloa.
On tietty olemassa ihmisiäkin jotka ei osaa antaa negatiivista palautetta ellei ne ensin rakenna itselleen kunnon raivon. Toimii kai jonkinlaisena suojana. Psyykkaavat itseään ettei toinen ole minkään arvoinen, kunnes uskovat siihen itse.
- bluepoem
Tosi omistuksen haluisen ja itsekään ihmisen pohdintaa.
Minut on jätetty niin monesti ja niin monella tavalla että voin kertoa luotettavasti sen että,
jos ihminen haluaa jättää toisen ns. "hellästi" niin kyseessä on ihminen joka luulee olevansa mukava. Ei siis kestä että perään vain sylkästään sanoin " mee sitten"
Jätetyks tuleminen sattuu aina niin paljon että, on syytä pohtia juuri niitä perusteluja, jotta satuttas vähemmäntoista, tai edes erotessa vois auttaa jätettyä löytämään omat "virheet ja vahvuudet".
Niin ehkä voisi tehä bänät, inhilillisesti vastuuta tuntien.
Tää on mun mielipide täsätä.- asialliseen avaukseen. :)
mite on mahdollista että täällä avautuu viestit sutjakammin kuin 50 palstalla? Onko aavistusta?
- tuffe
Nyt en ymmärtänyt, mikä pohdinta oli omistuksen haluisen ja itsekkään ihmisen tuotosta??
Kyllä kai kaikki haluaa jättää mahdollisimman hellästi? Tarkoitan ettei kukaan halua satuttaa tahallaan.
Omassa erossa olen huomannut etten voi olla se joka käy läpi kaikki virheet mitkä kumpikin olemme tehneet. Koska satutamme toisiamme enemmän kuin "ehjästämme". Kummallakin on niin subjektiivinen näkemys, ja loukattuna sitä pitää niin kynsin hampain niistä kiinni kun vaan pystyy. Olisi parempi jos sen puolen hoitaisi jonkun ammattiauttajan kanssa, tai jos löytyy niin hyvä ystävä..
Sun lähtökohta on se, että sua on loukattu kun sut jätettiin. Mun on, että minua on loukattu, siksi haluan eron. Jonka takia joudun loukkaamaan puolisoa. Ja siinä sivussa muutama muukin... nyyh.. *läps* Sorry, piti läpsäistä korville kun itsesääli meinas ottaa vallan ;)
Ja kuule, bluepoem, arvostan sitä että sanot asiat suoraan kaartelematta, vaikka se vähän sattuukin. Kerran se vaan kirpasee, silleen että sopivasti herää :) - tuffe
asialliseen avaukseen. :) kirjoitti:
mite on mahdollista että täällä avautuu viestit sutjakammin kuin 50 palstalla? Onko aavistusta?
enemmän ruuhkaa? Siis viestejä/lukijoita... Etusivussa puhuttiin jostain ongelmista keskusteluissa.
- on aina
tuffe kirjoitti:
enemmän ruuhkaa? Siis viestejä/lukijoita... Etusivussa puhuttiin jostain ongelmista keskusteluissa.
jotain ongelmaa. Tekisivät sille asialle jo jotain ja seriffikin sais useemmin pistäytyy lukemassa, on tääl sellast tekstii aika usein, etten tääl hirmusti viihdy. :(
- tuffe
on aina kirjoitti:
jotain ongelmaa. Tekisivät sille asialle jo jotain ja seriffikin sais useemmin pistäytyy lukemassa, on tääl sellast tekstii aika usein, etten tääl hirmusti viihdy. :(
minusta nykyisin toimii, käyttäjiä taitaa kuitenkin olla aika paljon..
Vai huono sisältö palstalla... Tiedätkö, kun avaa tätä palstaa pitää samalla asettaa se pilke silmäkulmaan :) Voithan sinäkin tehdä tästä palstasta erilainen? Tee joku aloitus sellaisesta aiheesta mistä itse pidät :) - mähän teenkin
tuffe kirjoitti:
minusta nykyisin toimii, käyttäjiä taitaa kuitenkin olla aika paljon..
Vai huono sisältö palstalla... Tiedätkö, kun avaa tätä palstaa pitää samalla asettaa se pilke silmäkulmaan :) Voithan sinäkin tehdä tästä palstasta erilainen? Tee joku aloitus sellaisesta aiheesta mistä itse pidät :)niitä. ;) t: 'tiiät kuka?' ;))))
- bluepoem
tuffe kirjoitti:
Nyt en ymmärtänyt, mikä pohdinta oli omistuksen haluisen ja itsekkään ihmisen tuotosta??
Kyllä kai kaikki haluaa jättää mahdollisimman hellästi? Tarkoitan ettei kukaan halua satuttaa tahallaan.
Omassa erossa olen huomannut etten voi olla se joka käy läpi kaikki virheet mitkä kumpikin olemme tehneet. Koska satutamme toisiamme enemmän kuin "ehjästämme". Kummallakin on niin subjektiivinen näkemys, ja loukattuna sitä pitää niin kynsin hampain niistä kiinni kun vaan pystyy. Olisi parempi jos sen puolen hoitaisi jonkun ammattiauttajan kanssa, tai jos löytyy niin hyvä ystävä..
Sun lähtökohta on se, että sua on loukattu kun sut jätettiin. Mun on, että minua on loukattu, siksi haluan eron. Jonka takia joudun loukkaamaan puolisoa. Ja siinä sivussa muutama muukin... nyyh.. *läps* Sorry, piti läpsäistä korville kun itsesääli meinas ottaa vallan ;)
Ja kuule, bluepoem, arvostan sitä että sanot asiat suoraan kaartelematta, vaikka se vähän sattuukin. Kerran se vaan kirpasee, silleen että sopivasti herää :)Huomasin että ilmaisuni ehkä hiukan kaipasikin rautalankaa, mutta ajatukseni ei niinkään.
Rautalangoin sanottuna tarkoitin seuraavaa.
Lopetitpa ihmissuhteen miten tahansa se satuttaa sitä joka tulee niin kuin jätetyksi / petetyksi (vielä rankempaa) Siitä syystä olisi minusta hyvä kertoa rehellien asianlaita, eikä vain hyssytellä että " oot hyvä tyyppi mut tää ei toimi" Minusta se on toisen aliarvoimista.
Itsekyyttä on taas se että, haluaa toisen hyväksyvän suhteen loppumisen ns. ystävinä.
Niin ajatteleva ei kestä sitä että saattaa olla syyllinen toisen pahaanoloon.
Toisin sanottuna vielä, " sun on pidettävä musta vaikka mä jätän, petän tjms. koska mä oon niin hyvä etten halua satuttaa sua"
Niin mä luulen niiden ajattelevan jotka vaatii ymärtämään sen, kun tulee jätetyksi. - tuffe
mähän teenkin kirjoitti:
niitä. ;) t: 'tiiät kuka?' ;))))
Eli ei mulla ole hajuakaan kuka kirjoittaa mitä... Olen välillä yrittänyt selvitellä sitäkin, mutta lopputulos on poikkeuksetta ylikuumeneminen :) Tämä rautalanka on mun kamuni :/
- tuffe
bluepoem kirjoitti:
Huomasin että ilmaisuni ehkä hiukan kaipasikin rautalankaa, mutta ajatukseni ei niinkään.
Rautalangoin sanottuna tarkoitin seuraavaa.
Lopetitpa ihmissuhteen miten tahansa se satuttaa sitä joka tulee niin kuin jätetyksi / petetyksi (vielä rankempaa) Siitä syystä olisi minusta hyvä kertoa rehellien asianlaita, eikä vain hyssytellä että " oot hyvä tyyppi mut tää ei toimi" Minusta se on toisen aliarvoimista.
Itsekyyttä on taas se että, haluaa toisen hyväksyvän suhteen loppumisen ns. ystävinä.
Niin ajatteleva ei kestä sitä että saattaa olla syyllinen toisen pahaanoloon.
Toisin sanottuna vielä, " sun on pidettävä musta vaikka mä jätän, petän tjms. koska mä oon niin hyvä etten halua satuttaa sua"
Niin mä luulen niiden ajattelevan jotka vaatii ymärtämään sen, kun tulee jätetyksi.omaan päähäni ;)) Aika hyvin kirjoitit...
Esität yhden puolen suhteen päättymisestä. On myös se toinen. Eli se kun jätetyllä on oikeus sanoa ja toimia ihan miten vaan, koska "olit niin bitch että jätit mut". Ihan sama miten toimit, mitä sanot tai jätät sanomatta. Unohtaen kokonaan sen, että ehkä itse oli osasyy siihen että ero on edessä. Ainoat viestit jotka menee läpi, on ne jotka sisältää toivoa yhteen palaamisesta. - bluepoem
tuffe kirjoitti:
omaan päähäni ;)) Aika hyvin kirjoitit...
Esität yhden puolen suhteen päättymisestä. On myös se toinen. Eli se kun jätetyllä on oikeus sanoa ja toimia ihan miten vaan, koska "olit niin bitch että jätit mut". Ihan sama miten toimit, mitä sanot tai jätät sanomatta. Unohtaen kokonaan sen, että ehkä itse oli osasyy siihen että ero on edessä. Ainoat viestit jotka menee läpi, on ne jotka sisältää toivoa yhteen palaamisesta.Ka´niinhän se on että, kolikolla on kaksipuolta.
Minulla se elämä vasta monimutkaista on kun elän laajenevassa maailmakaikkeudessa, joka on Jumalanluoma ja pallonmuotoinen.
Ei aina oikeen ymmärrä miltä suunnalta asiaa pitäisi tarkkailla ja ilmaista. - tuffe
bluepoem kirjoitti:
Ka´niinhän se on että, kolikolla on kaksipuolta.
Minulla se elämä vasta monimutkaista on kun elän laajenevassa maailmakaikkeudessa, joka on Jumalanluoma ja pallonmuotoinen.
Ei aina oikeen ymmärrä miltä suunnalta asiaa pitäisi tarkkailla ja ilmaista.kaksi puolta. Ja tämä keskustelu täällä auttaa ymmärtämään vähän siitä toisestakin, niin kuin sinä tässä olet auttanut mua.
Kiitos.
Ketjusta on poistettu 71 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv262446- 1142076
- 1211732
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?451557Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91497Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901075Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161231044Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87975Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35967Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15949