Nenä kipeä

Katarina

Minulla on ollut useamman kuukauden niistäessä verentuloa ja välillä verihyytymää sekäaivastelua ja välillä kutinan tunnetta nenässä. Nyt yhtäkkiä nenäni kipeytyi niin että nenärusto on kipeä, kosketusarka ja hiukan turvonneen näköinen. Otin tulehduskipulääkettä niin että särky loppui. Ei kärsinyt ensi juuri koskeakaan nenään ja silmälasien pitokin oli hankalaa kun painoivat kivun ja turvotuksen takia. Siis nenä on aivankuin olisi saanut nyrkistä nenään. Erite on ollut nyt kirkasta mutta tämä nenäruston kipu ihmetyttää. Voisiko liittyä johonkin tulehdukseen vai voisko nivelpsori iskeä nenärustoonkin?(On todettu nivelpsoriasis)

6

18785

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SLE

Mulla sama juttu nenäkivun kanssa. tuli yks kaks, ja koskea ei kärsi. En löydä mitään selitystä tälle.
      Myöhemmin alkoi kova päänsärky, en tiedä liittyykö nenäkipuun.

Yritin etsiä tietoa nenäkivusta. Löysin "polykondriitti"-nimisen jutun.
      ei tietenkään tarvitse sitä olla.

• cipralex

Syötkö masennuslääkettä?

Voi olla sivuvaikutus.

• nenäkipu

Vanha ketju, mutta kiinnostaisi tietää löytyikö syy oireilulle? Itsellä täysin samanlaiset oireet.

• muittis

sama vika täällä,just tulin taas lääkäristä-MULLA KOVA FLUNNSAN JÄLKEINEN VIRUS nenän limakalvoissa ,kerran vastaavissa ongelmissa herpesrakkuloita.Otatin myös herpes näytteen verestä.NENÄÄ SÄRKEE,kirvelee polttelee.Ja limakalvot tulipunaiset,hajuasiti hukassa.Aika näyttää mitä lie,,,,paraneeko.Sain antibiottivoidetta kipuun ja tulehtuneeseen limakalvoihin.Oletteko katsoneet miltä nenä näyttää?VOI OLLA haavoja,joihin päässyt tulehdusta aiheuttavia pöpöjä.laiha lohtu etten ole ainoa,alkanu jo hermott menemään kun nenää kirvelee-

• haisunenuli

On olemassa sellainenkin nimike, kuin hajunenä. Itse olen ilmeisesti joskus sellaisesta kärsinyt. Nenän reunatkin olivat usein rikki, itse asiassa toisen sieraimen muoto on pisara, ja toisen pyöreä. Eli sieltä on pala syöpynyt pois.

Kuivista limakalvoista kehittyviä ongelmia voi ehkäistä nenähuuhteiluilla (nenäkannuja saa ostettua esim. apteekeista) ja nenäöljyn käytöllä. Ilmastokin vaikuttaa: näin etelä-Suomen leudoissa talvissa en ole enää oireista kärsinyt.

• Kipeänenä

Nenärustojen tulehdus: nenä kosketusarka ja turvonnut ulkopuolelta. Pitkittyneen flunssan/poskiontelon tulehduksen jatkona. Antibioottikuuri auttaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7443
    2. 80
      5028
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4859
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4258
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      10
      3048
    6. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2689
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2586
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      50
      2237
    9. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2211
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1840
    Aihe