Suburban

saksasta

Mitäs muutoksia pitää Suburbaniin, 95-98, tehdä että sen saa Suomen rekisteriin kuorma-autoksi? Miksi tarvitaan poikkeuslupaa? Kustannukset koko hommasta?

11

4185

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 000000

      Tämä ei perustu kokemukseen mutta veikkaanpa että Suomessa äärivalot aiheittaa jonkunnäköstä sanomista.

    • ainakin

      ajovalot ja takavalot mennä uusiin. 96 lähtien oltava valojen korkeudensäätö pakollinen, eikä mielestäni löydy Suburbanista. Ajovalot ja takavalot ei alkuperäisinä ole e-hyväksyttyjä, kuten inssi vaatii.

    • bikerjerk

      valot on oltava e-hyväksyttyjä,mukaan lukien sumu(merkkivalolla varustettu
      katkaisija),peruutus,vilkut...jopa rek-valo.
      Sivuvilkut lokareihin,6x sivuvalot.valojen korkeussäätö mekaaninen/sähköinen(ohjaamosta säädettävä)
      Kuorman sidontapisteet,suojaverkko kourman siirtymisen ehkäisyyn matkustamon puolelle.
      Luonnollisesti todistus em. kestävyydestä.

      Kyseisten vastaavien e-valojen hankinta voi olla vaikeaa,eli selvitä ensin valmistetaanko niitä lainkaan.
      hyviä apuja löydät www.overdriwe.fi
      Onnea vaan t. nimimerkki K...ÄOTSASSA

      • jatkoa

        poikkeuslupaa valoille voi hakea vitunAKE:sta
        MUTTA se maksaa 275€ ja AKE käsittelee VAIN 1 hakemuksen päivässä.eli jos hakemuksia on vaikka 60 kpl jonossa,niin odotat 60 arkipäivää.ETKÄ aja vaarallisella USA autollasi tänä aikana metriäkään!
        Maksat myös olipa päätös myönteinen tai kielteinen.
        Kulunkeista senverran:
        En itse hakenut poikkeuslupaa.jono oli 75 päivää pitkä.Toiseksi en voi ymmärtää miten joku vitun 275€ paperilappu muuttaa vielä äsken niin vaaralliset"erivalokuvion antavat" valot yxkax turvalliseksi.
        Miten muutto-autona tai diplomaatti-autoina "rekatut" jenkit eivät vaadi mitään muutoksia tai todistuksia.
        Suomesta löytyy "pajoja" jotka tekevät edellämainittuja muutostöitä.hinta muistaakseni n.4000€
        Itselltäni paloi vain noin 1700€ lukematon määrä työtunteja ja hermoja.
        nyt tupakalla,alkaa nimittäin paineet kohota,ku muistelee sitä rumbaa:)
        PS:Dodge rules:)


      • noi vaikeaa
        jatkoa kirjoitti:

        poikkeuslupaa valoille voi hakea vitunAKE:sta
        MUTTA se maksaa 275€ ja AKE käsittelee VAIN 1 hakemuksen päivässä.eli jos hakemuksia on vaikka 60 kpl jonossa,niin odotat 60 arkipäivää.ETKÄ aja vaarallisella USA autollasi tänä aikana metriäkään!
        Maksat myös olipa päätös myönteinen tai kielteinen.
        Kulunkeista senverran:
        En itse hakenut poikkeuslupaa.jono oli 75 päivää pitkä.Toiseksi en voi ymmärtää miten joku vitun 275€ paperilappu muuttaa vielä äsken niin vaaralliset"erivalokuvion antavat" valot yxkax turvalliseksi.
        Miten muutto-autona tai diplomaatti-autoina "rekatut" jenkit eivät vaadi mitään muutoksia tai todistuksia.
        Suomesta löytyy "pajoja" jotka tekevät edellämainittuja muutostöitä.hinta muistaakseni n.4000€
        Itselltäni paloi vain noin 1700€ lukematon määrä työtunteja ja hermoja.
        nyt tupakalla,alkaa nimittäin paineet kohota,ku muistelee sitä rumbaa:)
        PS:Dodge rules:)

        Mutta mikäpä ei olisi täällä ihanassa Suomessa. Kuulostaa taas ihan vähän rahastamiselta.
        Työntäkööt perseeseensä nuo liput ja laput. Voin minä ne laatia, mutta ajelen käsittelyajan autolla vaikka jonot olisivat kahden vuoden pituisia. Vitut nuo koppalakit tienpäällä tajua hevonvitttuakaan noista.


      • tuumasinpahan vaan
        jatkoa kirjoitti:

        poikkeuslupaa valoille voi hakea vitunAKE:sta
        MUTTA se maksaa 275€ ja AKE käsittelee VAIN 1 hakemuksen päivässä.eli jos hakemuksia on vaikka 60 kpl jonossa,niin odotat 60 arkipäivää.ETKÄ aja vaarallisella USA autollasi tänä aikana metriäkään!
        Maksat myös olipa päätös myönteinen tai kielteinen.
        Kulunkeista senverran:
        En itse hakenut poikkeuslupaa.jono oli 75 päivää pitkä.Toiseksi en voi ymmärtää miten joku vitun 275€ paperilappu muuttaa vielä äsken niin vaaralliset"erivalokuvion antavat" valot yxkax turvalliseksi.
        Miten muutto-autona tai diplomaatti-autoina "rekatut" jenkit eivät vaadi mitään muutoksia tai todistuksia.
        Suomesta löytyy "pajoja" jotka tekevät edellämainittuja muutostöitä.hinta muistaakseni n.4000€
        Itselltäni paloi vain noin 1700€ lukematon määrä työtunteja ja hermoja.
        nyt tupakalla,alkaa nimittäin paineet kohota,ku muistelee sitä rumbaa:)
        PS:Dodge rules:)

        Jos se auto on saksaan rekisteröity, niin eikös suomessa saa rekisteröidä minkä tahansa ajoneuvon joka on ollut toisen EU maan rekisterissä? Kyseiset ongelmat tullee vasta kun auto tuodaan EUn ulkopuolelta esim jenkeistä.


      • on uitettu
        tuumasinpahan vaan kirjoitti:

        Jos se auto on saksaan rekisteröity, niin eikös suomessa saa rekisteröidä minkä tahansa ajoneuvon joka on ollut toisen EU maan rekisterissä? Kyseiset ongelmat tullee vasta kun auto tuodaan EUn ulkopuolelta esim jenkeistä.

        Suurin osa Saksan Suburbaneista on uitettu USA:sta lähiaikoina suuren kysynnän vuoksi. Todella harva on ostettu uutena Saksasta.


      • tuumasimpahan vaan
        on uitettu kirjoitti:

        Suurin osa Saksan Suburbaneista on uitettu USA:sta lähiaikoina suuren kysynnän vuoksi. Todella harva on ostettu uutena Saksasta.

        Jos se on rekisteröity sinne saksaan niin silloin se täytyy voida uudelleenrekisteröidä kaikissa muissakin EU-maissa. Asia muuttuu vasta jos sitä ei rekisteröidä saksassa vaan ensirekisteröinti Eu:ssa tehdään vasta suomessa.


      • bikerjerk
        tuumasinpahan vaan kirjoitti:

        Jos se auto on saksaan rekisteröity, niin eikös suomessa saa rekisteröidä minkä tahansa ajoneuvon joka on ollut toisen EU maan rekisterissä? Kyseiset ongelmat tullee vasta kun auto tuodaan EUn ulkopuolelta esim jenkeistä.

        niitä ongelmia on tullu noiden Saksastakin tulleiden(siellä rek/kats)autojen kannssa.
        Tutuilla kokemuksia.
        Kannattaa käydä konttorilla kyselemässä.
        Tavaran vapaa liikkuminen EU:ssa.....paskapuhetta täällä Tarjalandissa.


    • arska

      Moi. Mulla on -95 malli. Sivuvilkut pitää laittaa etulokareihin. Sumuvalo vetokoukun vas puolelle taakse. Etuvilkut saavat näyttää vain eteen. Suurin homma on väliseinän teko takapenkkirivin taakse teräksestä. Sen on kestettävä 500 kg pistekuorma. Tavaratilassa on oltava 6kpl kiinnityskoukkuja.

    • En tajuu miks kukaa haluu ees tuoda tälläsiä vitn romuja tänne..varmaanki kusta päässä ja paljon..vitu paskoja mitä saa rassata yötä myöte jos mielii leikkii paskahousuamerikapässii!!@ennemmi sit vaiksevituhomosaksalainetaikuukauskortti..näis ei vaa oo mitää järkee🙄🙄

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ketä ikävöit?

      Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      96
      2159
    2. Et saa mua ikinä

      Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      129
      1398
    3. Ammuskelua taas

      Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      23
      1360
    4. Juniorivalmennus Jokereissa..

      Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      29
      1308
    5. Päivämääriä

      Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      68
      1223
    6. Introverttinä osastolla

      Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      337
      1038
    7. Toivotko, että

      hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      965
    8. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

      Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      56
      914
    9. 122
      787
    10. VIELÄKIN NAURATTAA

      Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      82
      786
    Aihe